آخرین بخش از نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاییه به قتلهای چند هفته گذشته اختصاص داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا معاون اول رییس جمهور در دولت گذشته برای روز 18 آذر به دادگاه احضار شده است یا خیر، گفت: ایشان قرار بود امروز برای ادامه تحقیقات بیاید و اگر آمده باشند مرحله دادسرا ان‌شاءلله مراحل نهایی را طی می‌کند ولی هنوز پرونده به دادگاه نرفته است.

او گفت: البته پرونده بیمه جدا است. پرونده بیمه به دیوان عالی کشور رفت و این تاریخی که شما گفتید در رابطه با آن بخش از پرونده بیمه است که از سوی دیوان عالی کشور نقص شده و به دادگاه ارجاع شده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های قتل معاون وزیر صنعت، دادستان زابل و عضو هیات مدیره شهر پرند، گفت: این موارد کاملا با هم تفاوت دارند. در پرونده قتل معاون وزیر صنعت، ضاربین شناسایی شدند و دو نفر که زن و شوهر هستند به اتهام مباشرت و معاونت در قتل بازداشت شده‌اند.

به گفته او این پرونده به هیج وجه امنیتی و سیاسی نبوده است: در این پرونده موضوع کاملا شخصی بوده است. در این پرونده باید ابتدا انحصار وراثت انجام شود و بعد پرونده به دادگاه می‌رود. 

سخنگوی قوه قضاییه درباره ترور دادستان زابل هم گفت: در پرونده شهادت دادستان زابل نیز 6 نفر دستگیر شدند و تحقیقات ادامه دارد و این پرونده هم هنوز به دادگاه نرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده قتل عضو هیات مدیره شهر پرند گفت: الان حضور ذهن ندارم ولی این پرونده هم امنیتی نبوده است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت و علت طولانی شدن رسیدگی به آن، گفت: رسیدگی به این پرونده خیلی کشدار شده است، اما واقعیت این است که همه موارد مربوط به اطاله دادرسی نبوده، بلکه گاهی اوقات طرفین پرونده درخواست مهلت کردند تا با مذاکره موضوع را حل و فصل کنند.

وی گفت: این پرونده هنوز به مرحله نهایی نرسیده است، ولی اگر حکم صادر و قطعی شد جزییات آن را بیان خواهیم کرد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤالی درباره زندانیان مواد مخدر در خارج از کشور گفت: خواهش ما این است که ایرانیان چه در داخل کشور و چه در خارج از این امر زشت و خلاف قانون پرهیز کنند. نظام ما از ابتدای انقلاب بیشترین هزینه را در رابطه با مبارزه با مواد مخدر داد، اما وقتی یک ایرانی خارج از کشور دست به این جرم می‌زند نه تنها مرتکب جرم شده است بلکه حیثیت ایران را خدشه‌دار می‌کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =