۰ نفر
۶ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۱

قطار چینی رکورد سرعت نزدیک به چهارصد کیلومتر در ساعت را شکست.

به گزارش واحد مرکزی خبر،شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: روز شنبه خط ریلی سریع السیر جدیدی بین ووهان در مرکز چین و کانتون در جنوب این کشور افتتاح شد. به این ترتیب قطارهای سریع السیر فرانسه دیگر سریعترین قطارهای جهان نیستند زیرا این قطار سریع السیر چینی سرعت متوسط سیصد و پنجاه کیلومتر را به ثبت رسانده است.

طول این خط ریلی کمی بیش از هزار کیلومتر است و در نهایت پکن را به شهر کانتون متصل خواهد کرد. به گفته وزارت راه آهن چین ، این قطار رکورد سرعت سیصد و نود و چهار کیلومتر در ساعت را شکسته است.

این قطار ها که با فن آوری خارجی در چین ساخته شده است سریعترین قطارهای جهان هستند. قبل از راه اندازی این خط ریلی ، مسیر بین ووهان تا کانتون ده ساعته پیموده می شد اما اکنون این مسیر به مسیری سه ساعته تبدیل شده است.

از سوی دیگر به راه افتادن این قطار باعث کاهش ترافیک ریلی در منطقه صنعتی گوواندونگ خواهد شد. اولین خط ریلی سریع السیر در چین در زمان برگزاری بازی های المپیک پکن در ماه اوت سال دو هزار و هشت افتتاح شد .

مقامات چین برای حمایت از توسعه اقتصادی این کشور در نظر دارند بیش از دویست و پنج میلیارد یورو برای ساخت چهل و دو خط ریلی سریع السیر تا سال دو هزار و دوازده سرمایه گذاری کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =