فارس نوشت:

وزیر راه و شهرسازی گفت: مدل پیشنهادی من این است که ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری در اختیار بخش خصوصی باشد و دولت به عنوان حاکمیت تنها وظایف حاکمیتی را انجام دهد و تصدی‌گری در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی امروز برگزار شد؛ وزیر راه و شهرسازی نیز که در مراسم افتتاحیه و در طول دوره برگزاری نمایشگاه حضور نیافته بود بالاخره خود را به مراسم اختتامیه رساند. گفته شدد وی در بازدید از مناطق زلزله زده بوشهر رئیس جمهور را همراهی کرده است و موفق به حضور در مراسم افتتاحیه نشد.

البته عباس آخوندی در مراسم اختتامیه هم اعلام کرد که قرار است به جلسه هیئت دولت برود ضمن آنکه کسالت جسمی وی نیز مانع از آن شد که به طور کامل سخنرانی کند.

عباس آخوندی در این مراسم اظهار داشت: با وجود کسالت جسمی در مراسم اختتامیه نمایشگاه راه و شهرسازی شرکت کردم اما تلاش نوآوران توسعه موجب شد کسالت خود را فراموش کنم.

وی با بیان اینکه آسایش و بهبود و رفاه نسل آتی بستگی به برنامه‌ریزی ما دارد، گفت: بهترین دولت دولتی است که کمترین مداخله را در زندگی مردم و بخش خصوصی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: وظیفه دولت رفع موانع و گرفتاری‌های مردم و ایجاد نظام قابل اعتماد برای بخش خصوصی است اما تولید بر عهده دولت نیست.

آخوندی یادآور شد: دولت فقط تنظیم کننده قواعد است، باید زمینه و فضای ساخت و ساز و توسعه توسط دولت برای بخش خصوصی فراهم شود.

وی بیان کرد: مدل پیشنهادی من سرمایه‌گذاری 100 درصدی بخش خصوصی و در اختیار قراردادن 100 درصد سرمایه‌گذاری‌ها به بخش خصوصی است ضمن آنکه تنظیم روابط بین دولت و بخش خصوصی از وظایف دولت است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش ریل و جاده فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اختیار بخش خصوصی است، گفت: توسعه اقتصاد ملی در حیطه فعالیت بخش خصوصی است و دولت وظیفه اعتمادسازی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه ندارد برای چندین میلیون نفر تصمیم بگیرد، تاکید کرد: اولین مفهوم آزادی، آزادی شهروندان برای انتخاب مسکن، محل آن و معماری مسکن است.

آخوندی ادامه داد: وظیفه دولت ساخت خانه نیست؛ چه کسی معتقد است که دولت باید خانه، بیمارستان، راه و فرودگاه را بسازد، این تصور غلطی است.

وی یادآور شد: از مجری ساختمان‌های دولتی خواسته‌ام همه پروژه‌ها را به صورت مشارکتی در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش خصوصی و دولت به هم اعتماد کنند و مجموعه واحد را بسازند.

وی با بیان اینکه در موقعیت رکود تورمی قرار داریم، گفت: جایی که رکود تورمی را محقق می‌کند بخش مسکن است؛ باید عملکرد طوری باشد که طبقه متوسط برای دریافت یک واحد مسکن متوسط تسهیلات مناسب دریافت کند.

وی با بیان اینکه باید کوریدورهای شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب توسعه یافته و تجارت آن رشد کند، گفت: حق شهروندی آن است که مردم برای توسعه تصمیم‌گیری کنند و دولت موظف به پاسخگویی باشد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 1
    كلا اصلا دولت وظيفه اي ندارد.به غير از دريافت پول نفت و ماليات و عوارض
  • احمد A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    2 1
    با سلام متاسفانه وزیر محترم مسکن وشهرسازی بدون دلیل منطقی کارهای خوب گذشته را تمام وکمال رد میکنند هیچکس منکر اشکالات مسکن مهر از نظر تامین سر مایه وبعضی کمبود ها نیست ولی مسکن مهر مزایا مهم دیگری از جمله : پرداخت تسهیلات مسکن مهر به خود مالکین جهت تخریب ونوسازی بافت های فرسوده که باعث نوسازی این خانه ها شد،وام اضافه اشکوب یا ساخت طبقه بالا برای افرادی که برای فرزندانشان طبقه بالا را میساختنداشتغال زایی ایجاد شده ورونق کار خانه های تولید مصالح ،و... به نحوی که می توان گفت تنها تسهیلاتی است که صد در صد در محل مورد انتظار مصرف شده یعنی هر وام که پر داخت میشد حتما خانه ای هم در قبال آن ساخته می شد وضمنا وامها ی مذکور در حال بازپرداخت توسط مردم است واین پول دوباره به چرخه برمیگرددو..
  • احمد A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 1
    برای یاد آوری توجه وزیر محترم را به بخشی از متن فرمان تاریخی در مورد افتتاح حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلب مینماییم بسم الله الرحمن الرحیم ....و این از حداقل حقوق هر فرد است که باید مسکن داشته باشد ، مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند . هه محرومان باید خانه داشته باشند ، هیچکس در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد . بر دولت اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره ای بیندیشید و ....
  • مصطفی NL ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 1
    در امریکا دولت اجازه ساخت هیچ مدرسه دولتی رو به مردم نمیده بلکه از بودجه خودش با استانداردهای خودش میسازه اما برای مسکن بانکها به مردم وام خرید میدن و انبوه سازان هم وام ساخت از دولت میگیرن ... ولی در ایران برعکسه مردم خیر مدرسه میسازن به دولت تقدیم میکنند عوضش دولت مسکن (بلا نسبت مسکن که به اون اهن پاره ها گفته بشه ) برا مردم میسازه
  • سید رضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 2
    پس به این نتیجه میرسیم که ما نیاز به وزیر مسکن نداریم