شبه‌نظامیان پاکی اعم از القاعده و طالبان وارد مرحله انتقام‌گیری شده‌اند

پاکستان همچنان جولانگاه تروریست‌هاست. شمال این کشور از پیشاور تا وزیرستان هدف حمله شبه‌نظامیانی قرار می‌گیرد که عزم خود را برای بی‌ثباتی پاکستان و در نهایت به دست گرفتن قدرت در آن جزم کرده‌اند . این بار در کمربند شمال غربی این کشور شبه نظامیان به راحتی منزل محل سکونت یکی از دولتمردان را بمب گذاری کرده و او و اعضای خانواده اش را به کشتن دادند. نیروهای امنیتی اعتقاد دارند که شبه نظامیان طالبان وارد مرحله انتقام‌گیری شده‌اند . ارتش از قریب به یک ماه پیش مناطق شمالی در پاکستان را هدف حملات خود قرار داده است و حالا نوبت به شبه نظامیان طالبان رسیده که تلافی کنند.

ارتش محدوده عملیات خود را از وزیرستان جنوبی به مناطق اطراف گسترش داده است . شبه‌نظامیان طالبان همزمان با افزایش حملات علیه خود ، وزیرستان را ترک و به روستاهای اطراف مهاجرت کرده‌اند . در جریان حمله امروز ،سرباز صدیقی از دولتمردان منطقه به دنبال انفجار محل سکونتش کشته شد . همسر و چهار فرزند او هم در جریان این حمله تروریستی جان خود را از دست دادند. پلیس در حال بررسی نحوه جایگزینی بمب در منزل این مقام محلی پاکی است . پیش از این نیز در این منطقه ،شبه نظامیان دولتمردان را گروگان گرفته بودند .

به گفته مقام‌های امنیتی ،بسیاری از شبه نظامیان نیز به منطقه وزیرستان شمالی گریخته‌اند. این منطقه از سالها پیش در اختیار شبه نظامیانی بوده است که خود را موظف به برقراری قوانین اسلامی در پاکستان و افغانستان می‌دانند. واشنگتن تا‌کنون بارها آمادگی خود را برای پاکسازی این منطقه اعلام کرده است اما هر بار با واکنش منفی اسلام آباد روبه‌رو شده است . ایالات متحده به منظور جلوگیری از نفوذ زمینی به پاکستان، با جنگنده‌های بدون سرنشین به این منطقه حمله می‌کند . ضریب بالای کشته شدن شهروندان غیرنظامی در این قبیل حملات، مانع از رخصت دولت پاکستان به ارتش امریکا برای هدایت نبرد با شبه نظامیان می‌شود . همزمان امریکایی‌ها ادعا می‌کنند که در جریان این حملات بسیاری از شبه‌نظامیان القاعده و طالبان را سر به نیست کرده‌اند .

 

 

کد خبر 32599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =