۰ نفر
۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳

محسن بهرامی ارض اقدس

چند روزی از رأی اعتماد به آخرین وزیر دولت یازدهم نگذشته و هنوز بسیاری از معاونین، وزرا، استانداران، روسای سازمان های مهم، مدیران دولت قبلی هستند و دولت تدبیر و امید بطور کامل مستقر نشده است.

از ابتدای شروع به کار رئیس جمهور محترم برخی از جریان های سیاسی رسانه های وابسته به آنها بگونه ای در جامعه القا کرده اند که گویا " کلید روحانی " ظرف صد روز همه قفل هائیکه طی 8 سال گذشته بر درب های توسعه اقتصادی - اجتماعی - سیاسی - فرهنگی و اجتماعی کشور زده شده و احکام اجرا نشده قانون برنامه چهارم و پنجم و اهداف فراموش شده سند چشم انداز و انحراف در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و قانون اصل 44 ، بیکاری - تورم - فساد اداری و . . . را باز و همه مشکلات مردم و کشور در همین یکصد روز مرتفع خواهد شد.

همین جریان ها متأسفانه در عکس العمل به گزارش اخیر رئیس محترم جمهور کماکان به همان جو دامن می زنند غافل از اینکه علیرغم همه توانائیها ی دکتر روحانی و همکارانشان یکصد روز کاری حتی برای شناخت دقیق و نزدیک و تحلیل وضع موجود که دولت جدید کار خود را شروع کرده هم کافی نیست و ماه ها زمان نیاز دارد تا آمارها و شاخص های دستکاری شده و بعضاً پنهان شده از مردم بازسازی و واقعی شود و دولت بتواند در ترسیم مسیر آینده مشکلات را الویت بندی نموده برای آنها راهکار ارائه نماید.

-  شاخص های مهمی چون نرخ رشد اقتصادی که دولت گذشته تا 10 درصد مثبت آن را اعلام کرده بود امروز منهای 5.8 درصد و بدترین شرایط در پنجاه سال گذشته در سال پایانی دولت دهم بوده  .

- نرخ بیکاری برخلاف ادعای ایجاد 2.5  میلیارد فرصت شغلی در سال در دولت های گذشته به بالاترین میزان در میان جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه در برخی از استان های کشور رسیده و امروز مشخص شده حداکثر تراز اشتغال در سال های اخیر هشتاد هزار شغل بوده است و شگفتی کار در این است که طی 8 سال گذشته 7 میلیون نفر به جمعیت جویای کار اضافه شده است .

- حجم نقدینگی که از عوامل اصلی ایجاد تورم در کشور می باشد از 60 هزار میلیارد تومان سال 84 به بیش از پانصد هزار میلیارد تومان در پایان دولت دهم افزایش یافته

- نرخ تورم نقطه به نقطه به 46 درصد و در مورد دارو ، مواد غذایی و کالاهای اساسی بالاترین نرخ تورم در بعد از انقلاب می باشد قیمت ها طی 8 سال چند برابر شده و خانواده های زیادی بدلیل ناتوانی در تأمین هزینه های درمان عزیزان خود داغدار شده اند .

-بدهی بانک ها و دولت به بانک مرکزی و بدهی دولت به صندوق های تأمین اجتماعی بالاترین سطح بدهی در تاریخ کشور است.

-شاخص فلاکت ، درجه آزادی اقتصادی، رتبه ایران در فضای کسب و کار جهانی ، فساد اداری طبق گزارشات رسمی نهاد های بین المللی در 8 سال گذشته سیر قهقرایی داشته اند .

-به دلیل افزایش درآمد های ارزی ناشی از فروش نفت و فرآورده های نفتی در 8 سال گذشته که بیشتر از کل فروش نفت از ابتدای پیدایش نفت در کشور تا پایان دولت اصلاحات بوده وابستگی بودجه کشور به نفت برخلاف احکام قانونی همه ساله افزایش و از سوی دیگر با پایین نگه داشتن مصنوعی نرخ ارز واردات تسهیل و صادرات از کشور با مشکلات فراوان مواجه بوده است.

-تراز تجاری کشور ( تفاوت واردات و صادرات ) وخیم تر و زمینه رقابت محصولات صادراتی در بازارهای بین الملل و همچنین محصولات داخلی با محصولات مشابه وارداتی از بین رفته است.

-افزایش حجم واردات کالاهای مصرفی تعطیل و کاهش تولید بسیاری از بنگاه های تولیدی داخل را موجب گردیده و بیکاری گسترده را بدنبال داشته است.

-بیکاری روزافزون ناهنجاری های اجتماعی طلاق - اعتیاد - فساد سی هزار میلیارد ریالی - فحشاء - زورگیری ، دزدی و . . . فروپاشی خانواده های زیاد ، افزایش آمار زندانیان و وضعیت اسف انگیز زندان ها را بدنبال داشته است.

- کلنگ زنی برای 75 هزار پروژه طی 4 دوره سفر استانی رئیس جمهور بدلیل ناتوانی در تأمین     بودجه های ارزی و ریالی و مصالح مورد نیاز که طی 20 سال آینده نیز در صورت ثابت ماندن قیمت ها به سرانجام نخواهد رسید و یقیناً با همه تبعات سیاسی- اجتماعی که بدنبال دارد بسیاری از آنها باید تعطیل شود تا بیش از این موجب اتلاف بیت المال نشود .

- ایجاد تعهد برای دولت های آینده و باقی گذاشتن حدوداً یکصد هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران آب ، برق ، ساختمان ، راه ، بهداشت و . . . بنگاه ها و مدیران شایسته بسیاری را به همکاران سیستم بانکی تبدیل و بالغ بر پنجاه هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک ها شد .

-با استفاده از درآمد های بی سابقه نفتی که تقریباً معادل کل درآمدهای نفتی از ابتدای کشف نفت در کشور تا پایان دولت هشتم بوده ، دروازه های کشور بر روی واردات گشوده شد و تولید صنعتی و کشاورزی در داخل فاقد توجیه شد و کشور که در سال 83 جشن خودکفایی گندم را برگزار کرده بود به یکی از بزرگترین واردکنندگان محصولات کشاورزی ( برنج - روغن - گندم - جو - ذرت - کنجاله و  . . .) تبدیل شد .

- آنچه اشاره رفت اگرچه بعضاً با ظرافت در مصاحبه اخیر رئیس جمهور مطرح شد لکن همین مقدار هم آستانه تحمل جریان های پیش گفته که در طول 8 سال ریاست احمدی نژاد بر قوه مجریه از همه اقدامات فرا قانون و حتی غیرقانونی و سرپیچی از قانون ایشان حمایت و یا با سکوت خود در همه نتایج بدست آمده سهیم و شریک هستند را فروریخت و با حمله به رئیس جمهور، ایشان بیان بخشی از واقعیت های موجود را به انشاء تشبیه کردند بهمین دلیل ایشان به حداقل ممکن رضایت داد و  " همه را نگفت " و اما آنچه در یکصد روز استقرار دولت تدبیر و امید در کشور اتفاق افتاده است: 

1-  شناخت ، آگاهی و تصویر برداری از وضع موجود و نگاهی مسئولانه جهت رفع مشکلات

2-   تفکیک دقیق سهم سوء تدبیرها و تصمیمات غلط مدیران سابق از آثار " تحریم های خارجی " از نابسامانی های کشور و تلاش برای خنثی سازی آنها در داخل و خارج از کشور

3-  استفاده حداکثری از ظرفیت دیپلماسی کشور و پیگیری حقوق و منافع ملی در حوزه سیاست خارجی که مورد تحسین دوست و دشمن واقع و آثار گسترده ای در داخل و خارج از کشور بدنبال داشته است از جمله :

3-1) ایجاد اعتماد و امید و بازگشت آرامش به فضای اقتصادی و فعالان اقتصادی

3-2) کاهش و تثبیت تقریبی نرخ ارز و حرکت در جهت یکسان سازی نرخ ارز

3-3) آزاد سازی بخشی از دارائی ها ی بلوکه شده در چین - هند - کره جنوبی و آمریکا

3-4) توقف تحریم های جدید و لغو بخشی از تحریم های قبلی دوجانبه و معرفی ایران به عنوان کشوری اهل تعامل سازنده به اضافه صلح طلب و منطقی

3-5) توقف نرخ رشد تورم و مهار آن از 46 درصد نقطه به نقطه به 30درصد تا پایان سال

5) تأمین و ذخیره سازی مناسب کالاهای اساسی با هدف جلوگیری از نوسانات قیمتی و اخلال در تنظیم بازار

6) لغو برخی از تصمیمات غلط دولت گذشته از جمله طرح شبنم ، پیمان سپاری ارزی ، مالیات بر صادرات ، گشایش LC از 130% به 30% و . . . 35 مورد

7) انتصاب رئیس پارلمان بخش خصوصی بعنوان رئیس دفتر رئیس جمهور و پیام اعتماد به بخش خصوصی و دعوت از نخبگان اقتصادی برای ارائه مشورت به دولت

8) آغاز مجدد گفتگوی بخش خصوصی و دولت و اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار

9) کاهش هزینه های تجارت فرامرزی ( حمل و نقل - بیمه - حواله بانکی و .  . .)

10 ) جلوگیری از تزریق نقدینگی بانک ها به پروژه های غیر مصوب از جمله بازنگری در طرح مسکن مهر

11) هدایت سرمایه های سرگردان مردمی از بازار سکه - ارز و املاک به بازار سرمایه که موجب کاهش مشکلات کمبود نقدینگی واحد های تولید شده است .

12) تقدیم فوری لایحه اصلاحیه بودجه سالجاری با هدف جلوگیری از کسری بودجه

13) ایجاد شور و امید در میان ایرانیان خارج از کشور و تسهیل ورود و خروج آنان که برکات زیادی از جمله بازگشت سرمایه های مادی و معنوی ایرانیان بداخل کشور را بدنبال دارد

14) جذب مدیران کارآزموده و حذف تدریجی مدیران ناکارآمد و بعضاً فاسد ( شناسایی و معرفی اینگونه مدیران )

15) کاهش مداخلات دولت در امر قیمت گذاری و دخالت های دستوری در اقتصاد و سایر بخش ها

16) اصلاح رفتار دستگاه های فرهنگی - امنیتی - انتظامی با مردم

17) باز شدن فضای فرهنگی در حوزه های سینما - نشر - تأتر و موسیقی

19) اعلام آتش بس و آشتی بین قوای سه گاه و ایجاد وحدت و انسجام ملی

20) اصلاح نظام اطلاع رسانی و محترم داشتن مردم و وعده انتشار مستمر آمارهای واقعی

*رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران  

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    11 1
    چون دلش به حال محمود سوخت گفت اگه بیشتر مردم رو با واقعیات آشنا کنه ممکنه جان محمود به خطر بیفته:
  • يكي IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    10 0
    چرا نگفت؟ چون ترسيد؟ چون اين خانه از پاي بست ويران است؟
  • محسن A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 0
    2.5میلیون شغل در سال بود که به اشتباه 2.5 میلیارد تایپ شد ؟؟؟خوب ادم باصبر به جایی میرسه 4سال پیش اون اقا حرف زد حرف زد حرف زد اخر شد این تا اخرین روز ریاستاش داشت طرح افتتاح میکرد بدون تدبیر که پولش چطور میاد نرخ تورمام باهاش بالا میره ولی ایشالا موافق باشه این دعایی اکثریت مردم پشت پناشون
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    8 1
    بعد طرف با نهایت ... خواستار مناظره میشه! خداوکیلی رو تا کجا!
  • عقیق A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    9 0
    ارائه آمارهای زمان دولت محمود فقط میره روی اعصاب ملت !!!
  • امین IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 5
    چون مجبور میشد بیشتر دروغ بگه
  • بی نام US ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    از ابتدای شروع به کار رئیس جمهور محترم برخی از جریان های سیاسی رسانه های وابسته به آنها بگونه ای در جامعه القا کرده اند که گویا " کلید روحانی " ظرف صد روز همه قفل هائیکه طی 8 سال گذشته بر درب های توسعه اقتصادی - اجتماعی - سیاسی - فرهنگی و اجتماعی کشور زده شده و احکام اجرا نشده قانون برنامه چهارم و پنجم و اهداف فراموش شده سند چشم انداز و انحراف در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و قانون اصل 44 ، بیکاری - تورم - فساد اداری و . . . را باز و همه مشکلات مردم و کشور در همین یکصد روز مرتفع خواهد شد.(تا اینجای قضیه معلوم ومسلم شد قفل ها وسوئ تدبیر بر اقتصاد وزمدگی مردم بوده)
  • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 9
    ماموریت سیاه نماییها به شما محول شده ؟
  • یوسف A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    مستدل و منطقی بود!
  • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 3
    فکر کنم دیگه کافی باشه اونا همه بد تو که خوبی پس کی می خوای یه کارمهم انجام بدی امید وقتی طولانی شد می شه نا امیدی تدبیر زمانی که به موقع اعمال نشود می شه همین جایی که حالا هستیم بیان واقعیات همیشه خوبه ولی ما رای دادیم که نجات پیدا کنیم نه اینکه هر ده روز یه مرتبه بگین تقصیر دولت قبله /اینا ماهم می دونیم حالا چه باید کرد دولت تدبیر وامید/شما هنوز شهامت برداشتن خیلی ازمدیران نالایق رو ندارید و متاسفانه متاسفانه متاسفانه در گزینش مدیرانتان مثل دولتهای قبل عمل می کنید/انسانهای احمق یک کار و چند ین بار یکنواخت انجام می دهند وهر بار منتظر نتیجه متاوت هستند /نیست امید صلاحی ز فساد حافظ
  • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    اون 2.5 میلیارد نبود میلیون بود درستش کنید
  • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 4
    مناظره روحانی . احمدی
  • علی A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    حقاکه به این می گویند نظریه کارشناسی وتخصصی.
  • میلاد A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    6 0
    تازه نگفته بود و درخواست مناظره می کنند وگرنه که وضعیت رقت بار 8 ساله اظهرمن الشمس بود. من نمی دونم اون دولت از چی می خواد دفاع کنه با اون کارنامه و دستاوردش که ملت ایران با پوست و استخوون احساسش کرد.
  • عزیز IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    8 0
    ایجاد 2.5 میلیارد فرصت شغلی !!! اینجا ایرانه من چه خوشبختم :)
  • یوسف A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    چون واقعیت ندارد که بگوید همه بر علیه دولت فعال قبلی سخن گفت
    • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      18 1
      جیبتون خالی شده نه آقا یوسف دکتر جونتون آب گل آلود می کرد شمام ماهی می گرفتین نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام GB ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      18 0
      از ماست که بر ماست تا جهل در بین ایرانی وجود داشته باشد قران بر نیزه میزنند و قران ناطق بر زمین میزنند تا ما اگاه نباشیم احمدی نژادی میرود و احمدی نژاد دیگر می روید. از دکتر روحانی خواهش داریم اگر میخواهند دستگاه های جامعه پاسخگوی عملکرد خود باشند و نظارت مردمی همیشگی و جاری باشد مطبوعات را آزاد بگذارند مردم بشنوند،ببینند و قضاوت کنند و در انتخابات پاسخ سود جویان و دروغگویان خیانتکاران به اسلام و مسلمین و کشور را بدهند
    • سهراب IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      4 0
      شما برو چشم پزشک
    • مصطفی A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      7 0
      نه بابا اصلا واقعیت نداره فقط تو خیال ماست که میریم شیر میخریم 1800 تومان وگرنه در حقیقت همون 800 تومن پارساله ) احتمالا اقای احمدی نژاد هم تو مناظره میخواسته همینو بگه
    • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      9 0
      خوشم میاد که طرفدارشم مثل خودش بیکارن تو اینترنت چرخ می خورن هر جا به اوساشون انتقاد بشه سریعا خودشیرینی کنند.
  • بی نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 13
    یعنی باید سیاهنمایی میکرد؟!!!! اومده گزارش 100 روزه خودش را بده یا سیاهنمایی زحمات 8 سال گذشته را؟
  • عشق احمدی نژاد IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 9
    چن تا دروغ گفت الانم تو بد مخمصه ای افتاده اگه رد کنه باخته قبولم کنه نابود میشه خبر جرات نداری چرا ؟
  • يونس A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    4 0
    انشااله خانواده و فاميل خوب هستند همه نان به نافشان ميرسد همه در ادارات مختلف پستهاي خوبي گرفته اند شما نمي خواهد خودتان را براي ما ناراحت كنيد ما از اسمان تكه ناني فرستاده ميشود
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    6 0
    پس احمدی نژاد داشته چیکار میکرده تو این 8 سال؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    9 0
    چرا تو این 8 سال رییس جمهور را استیضاح نکردن؟ به مردم ظلم شده است. نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند
  • بی نام EU ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 13
    ,رشد اقتصادی یعنی افزایش درامد وسایل خانگی بهتر افزایش تعداد خودروها ومدلهای جدید ساخت کشور افزایش تعداد ومساحت بزرگ راه ها"مثلا درفارس وبندرعباس که درسال 84 تا امروز زیاد مسافرت رفتم از شیراز تا بندر عباس کامل بزرگ راه وتونل وزیر گذر ورودی شهرها کاملا ساخته شده" وخلاصه پیشرفتی که مردم عملی در تمام زمینه ها می بینند واستفاده می کنند احمدی نزاد دوستت داریم ودشمنان قسم خورده ملت وشما ودولتت امده اند که با شایعه پراکنی کشور وشما را مثل شاه دست امریکا دهند ولی ما نمی کذاریم ناموسمان حراج شود برای نمونه اگه برهنگی ازاد شود جاسوسها وطرفداران جنسی مبتذل در صد روز اول نمایان می شوند وهمانها جاسوسان انگلیس وامریکا وهستند خلاصه دوست دارند درایران مثل کری واشتون درایران بوس باران راه می اندازند مثل زنو
  • سید A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    5 0
    باسلام وتشکرازتحلیل بسیارزیبایتان وباسلام ودرود محضرجناب دکترروحانی وخادمین صادق ملت ومملکت و تشکراززحمات طاقت فرسایشان دراین دوران وانفسا عرض میکنم : ومکرواومکرالله والله خیرالماکرین نتیجه چاه کندن آقای احمدی نژاد برای دیگران همین میشود که خوددرچاه گرفتارآیدوبه قول معروف این اول شب است تاصبح چه شود واین دنیای ایشان است ووای به عقبی ودریک کلام :توچوب راست زآتش دریغ میداری ؛کجارواست به آتش برندآدم راست ؛ ودرودبرراست گویان وراست قامتان که بنابه وعده الهی: راستی کن که راستان رستند
  • فرهاد IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    6 0
    دولت فعال قبلی!فعالیتی بر پایه بی عقلی،بی تدبیری...
  • رضا IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    7 0
    متاسفانه عین واقعیته امیدوارم اقای روحانی با تعاملات مثبت خارجی وتدبیر و برنامه ریزی بتونه مملکتو از سراشیبی سقوط نجات بده همه باید کمک کنیم
  • سید IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    13 0
    دولت قبلی خیلی گلو بلبل بوده قده جنگ 8 سال با عراق 80 سال انداخت عقب مملکتو
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    8 0
    چون احتمال داشت اونایی که قلبشون ضعیفه سکته کنن پای تلویزیون وقتی میفهمیدند اوضاع از اینی که میگه خیلی وخیمتره
  • موسی A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    10 0
    من موندم چرا آن زمان ایشان را استیضاح نکردند چرا محاکمه نکردند چرا همین طور ایشان با خیال راحت و آزادنه همه این مصائب را تحمیل کشور کردند چرا کسی نتوانست جلوی اقدامات این فرد را بگیرد اینهمه مراجع قضایی و قانونی و کنترلی وبازرسی و..... چرا ساکت ماندند بنظر می آید بیشتر مردم هم مقصرند .. (ازماست که بر ماست )
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 13
    آقای بهرامی ارض اقدس : در یک کلام بگو آقای احمدی نژاد و دولت نهم و دهم در این 8 سال هیچ کاری نکردند دیگه !!! هرچی پیشرفت در کشور هم وجود داره لابد ارث و میراث دولت های قبلی بوده؟ بابا یه ذره انصاف هم خوب چیزی بخدا. یادمون باشه که خدایی هم هست که این قضاوت های غیرمنصفانه ی ما را ببینه و باید یه روزی جواب پس بدیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    ژنرال های پیر بعد از 100 روز هنوز به میزکارشان عادت نکرده اند!!!؟
  • رضا A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 16
    همه دولت ها در چهارسال اول خوب کار میکنن. احمدی نژاد تا 5 سال اروم مملکتو اداره کرد خراب کاری ها و دزدی ها بعد از اون شروع شد و میشه.
  • بی نام FI ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 0
    آقای بهرامی ازدروغ گو ترین و فرصت طلب ترین افراد میباشد. و قطعا میداند اگر در سال 83 خود کفایی گندم داشتیم در سال 89 و 90 هم داشتیم و یکی از وارد کننده عمده خود ایشان بوده است