سایت قانون نوشت:

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز روز خاصی را از سر گذارند. بعد از روزهای پرشور پیش از انتخابات که به حماسه 24 خرداد انجامید و امید به تغییر و اتفاقات تازه را در جامعه زنده کرد امروز بار دیگر صدها دانشجوی دانشگاههای آزاد و سراسری و نمایندگان انجمن های اسلامی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گرد هم جمع شدند و روز دانشجو و 16 آذر را گرامی داشتند.

در ابتدای این مراسم دو نماینده از دانشگاه آزاد به همراه نماینده دانشگاه شهید عباسپور (پردیس شهید بهشتی) و نماینده انجمن اسلامی شهید بهشتی و نماینده سی شورای احیای انجمن اسلامی دانشگاه های سراسری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

در ادامه آیت ا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان حاضر در محل و تبریک روز دانشجو گفت: همان طور که خود شما نیز اشاره کردید بهتر بود که به مناسبت روز دانشجو من در دانشگاه های شما حاضر می شدم  اما به خاطر ملاحظاتی که وجود دارد و این که نمی خواهیم بهانه ای به وجود بیاید که بخواهند در مقابل همین رفتار آرام شما هم صف آرایی کنند، ترجیح دادم که در مجمع امروز را کنار شما باشم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان نمایندگان دانشجویان گفت: من کلمه به کلمه به حرف های شما توجه کردم و معتقد هستم ادبیات دانشجویان با ادبیات رایج جامعه متفاوت است، شما دانشجویان همان گونه که هستید و فکر می کنید حرف می زنید و این موردی است که بسیاری از اقشار جامعه و بخصوص مسئولان دیگر این گونه رفتار نمی کنند. وی در ادامه با توجه به شرایط روز جامعه افزود : امروز با تلاش های خود شما تغییر را می توان در بخش های مختلف جامعه احساس کرد و در چند سال گذشته همه مردم چشیدند و دیدند که چه بلاهایی بر سر جامعه آمده است و در بن بست تحریم و جنگ گرفتار شده بودیم.

رئیس مجمع تشخیص نظام همچنین در ادامه با اشاره به فضای امید به آینده در جامعه افزود: اتفاق امروز محصول بیداری خود جامعه است. بسیاری فکر می کردند ملت با آن شعارها و پول هایی که مثلا در جیبشان گذاشته می‌شود فریب می خورند. این که پول خود مردم را از آنها بگیرند و بخشی از آن را دوباره به آنها بدهند را راهی برای عوافریبی کرده بودند اما بعد دیده شد که اکثریت مردم فریب نخوردند.

همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت سیاسی کشور پیش و بعد از انتخابات گفت :مردم متوجه شدند باید در مقابل خطر جنگ خانمانسوزی که می توانست بدتر از جنگ سابق باشد را با تدبیر و عقلانیت گرفت و هوشیاری خود مردم باعث شد که وضعیت اکنون امید بخش باشد. همچنان وی در ادامه افزود: مقایسه کنید که خطر جنگ و تشدید تحریم‌ها ایران را تهدید می‌کرد ولی الان همه می‌خواهند با ایران روابط سیاسی و اقتصادی داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به اتفاقات پیرامون انتخابات گفت: از یک زمانی دیگر آمدن یا نیامدن من اهمیتی نداشت و این مردم بودند که راه خود را باز کردند و جامعه جهانی را متعجب کردند. چرا که دیگر دنیا تنها فکر می کرد انتخاباتی نخواهد بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به روحیه خاص جوانان و دانشجویان گفت: رفتارهای دانشجویان باید بر محور پیوستگی و اعتدال باشد باید بتوانند با پیوستگی کارهای خود را دنبال کنند اما آرام تر تا افراطیون سواستفاده نکنند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به عدم عجله و شتاب زدگی گفت: باید امروز ما از دیروز بهتر باشد. عجله باعث می‌شود ما نتوانیم به درستی فکر کنیم و یکی از عواملی که می‌تواند ما را موفق کند هماهنگی همه نیروهای انقلاب است و به هم زدن آرامش نه کارها را بهتر که بدتر می کند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به شان دانشجو و دانشگاه گفت: در جامعه ما شان طلبه و دانشجو و استاد منطق است و باید سعی کنید همواره با منطق عمل کنید و ایمان و عمل باید در کنار هم باشد، همانگونه که قرآن نیز همواره ایمان را بعد از عمل صالح می آورد. وی در ادامه در همین رابطه افزود : انتظار از طبقه باسواد کشور این است که بر عقاید خود که از راه استدلال به دست آمده است ایستادگی کنند نه این که عقاید احساسی را ترویج کنند. پایه دانشگاه و تفکر دانشجو و اساتید باید بر استدلال باشد.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر شخصیت جامع الاطراف امام (ره) در عصر حاضر، ایشان را رهبر ماندگار تاریخ نامید و افزود: در تاریخ شیعه و پس از ائمه (ع) شخصیتی چون امام نداریم که فقه و حکومت را به هم پیوند داده باشد. در زمان آیت ا... بروجردی که ایشان از پیوند دین و سیاست اجتناب می کردند امام هم سعی می کردند آرامش حوزه حفظ شود. هاشمی در ادامه افزود: بعد از این که امام در جایگاه مرجعیت و در قامت رهبر انقلاب ظاهر شدند پیشنهاد رفتارهای تندی به امام می شد و ایشان نمی پذیرفتند و همواره از تندرویی و افراط اجتناب می کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به منش و شیوه امام (س) و اجتناب از خود رای بودن و اتکا به مردم گفت: چراغی را که امام روشن کردند حتی با تبعید 14 ساله ایشان خاموش نشد و دیدیم که مردم تصمیم خود را گرفتند و نهایتآ تصمیم بر حضور در خیابان گرفتند و دیگر به خانه بازنگشتند تا انقلاب را به ثمر رساندند و حتی حرکت خشن رژیم در 17 شهریور و آن کشتار هم نتوانست مردم را از خواسته های خود عقب براند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه صحبت هایش و با اشاره به حضور مردم، انتخابات را نشانه همت ملت دانست و گفت: باید آرامش داشت و آرام آرام در مسیر  صحیحی پیش رفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به 100 روز دولت آقای روحانی و مذاکرات ژنو و اشاره به اتفاقات خوبی که در این مذاکره برای ایران افتاده است گفت: شاید یکی از بهترین اتفاقات این مذاکرات را بتوان کم کردن شری دانست که بر سر مردم ایران سایه افکنده بود و البته بازپس گیری بخشی از اموال ایران را نمی توان نادیده گرفت. وی در ادامه با اشاره به سخنانی که از سویی بعضی نهادها و اشخاص راجع به مذاکرات هسته ای گفته می شود افزود: من باید با قاطعیت بگویم هیچ امتیازی از ما گرفته نشد. آنها هم امتیازات چندانی فعلا نداده اند اما نباید از یاد ببریم که اتفاق بسیار خوبی در گسترش مناسبات ایران و جهان روی داده است. وی در ادامه با اشاره به بعضی کارشکنی ها گفت: بعضی می خواهند این بازی را به هم بزنند اما باید بدانند مردم به آنها اجازه چینین کاری نخواهند داد. وی همچنین با اشاره به نقش دانشجویان نیز افزود: ازوظایف شما این است که نگذارید توقعات بی حاصل افزایش یاید و باید سرعت توقعات را در جامعه از دولت کنترل کرد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به اتفاقات بعد از این مذاکرات ژنو در آمریکا گفت: اوباما در آمریکا از سوی افراطیون در رابطه با این توافقنامه در فشار است و باید او هم پاسخگوی مذاکرات خود باشد و افراطیون در دو طرف فکر می کنند جنگ تنها چیزی است که می تواند مشکلات را حل کند اما نمونه این ناکار آمدی را در افغانستان می‌بینیم که با همه حضور ناتو و آن هم تسلیحات نظامی نه تنها وضعیت بهتر نشد که بر عکس اکنون طالبان همچنان در آنجا در قدرت است.

هاشمی‌رفسنجانی در ادامه صحبت‌هایش در رابطه با شتاب زدگی ها و افراط ها هشدار داد و با اشاره به کشورهایی که اخیرا در آنها تحولات اجتماعی و سیاسی در حال رخ دادن است افزود: من بهار عربی و بیداری اسلامی را کاملا مثبت ارزیابی می کردم. این که در ابتدای راه تونس از استبداد آزاد شدو در گام های بعد در مصر و لیبی آن اتفاقات رخ داد خوب بود اما در نهایت دیدیم در مصر که الازهر ریشه در جامعه آن دارد و اخوان المسلمین با آن سابقه طولانی که خود همواره همه گروهها را دعوت به اعتدال می کرد به خاطر رفتارهای تندروانه و افراطی‌گری باعث شدند کشور در گیر چنین بحرانی گردد و به آشوب کشیده شود.

وی در ادامه افزود: باید اعتدال را همواره در منش خود حفظ کنیم، ما اکنون 4 میلیون دانشجو در کشور داریم که با احتساب دانش آموزان دبیرستانی و استادان و معلمان یک جمعیت عظیمی می شوند. باید این گروهها سرمنشا اعتدال و آرامش و دوری از افراطی گری باشند.

وی با اشاره به منش های اعتدالی و این که نباید در کارها هیجان زده شد و عجولانه تصمیم گرفت، گفت: اگر رهبری در کنار تیم مذاکرات نبود و از آن حمایت نمی کرد آن گاه افراطی ها اجازه عمل به تیم مذاکرات هسته ای را نمی دادند. به خصوص بعد از بازگشت آنان از مذاکرات نیز با آن جنجال ها که سعی داشتند توافقنامه را با قرارداد ترکمنچای مقایسه کنند اگر حمایت و تشکر و همراهی به موقع رهبری نبود این افراطیون به دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای آسیب می رساندند.

هاشمی همچنین با اشاره به بدبینی ها و غرض ورزی های جهانی نسبت به ایران گفت: کارهای خوبی در این صد روز انجام و یا شروع شده است و اگر حسن نیت باشد باید در 6 ماه آینده کل مشکلات مرتفع گردد. همچنین ایشان با تاکید بر این که فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز و بی خطر است افزود: ایران خود قربانی سلاح های شیمیایی بوده است و هرگز قصد نداشته ایم از این سلاح ها استفاده کنیم ، ما خواستار سعادت بشر هستیم و چه حقی داریم که بخواهیم از بمب هسته ای استفاده کینم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتهای صحبت های خود با اشاره به نقش مهم و برجسته دانشجویان در عرصه اجتماعی و سیاسی  کشور گفت : دانشجویان ما شاید روند پرفراز و نشیبی داشته اند اما اکنون جوانانی با اعتدال و منطقی هستند و باید به تشکل های دانشجویی میدان داد تا این جوانان بتوانند در آن فعالیت کنند و خود دانشجویان باید از دست آوردهای خود حراست و پاسداری کنند.

در انتهای صحبت های رئیس مجمع تشخیص نظام ، دانشجویان به موضوع حصر و محدودیت‌ها اشاره کردند و خواستار پایان این وضعیت شدند که هاشمی ابراز امیدواری کرد این بحران پایان یابد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 112
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پوریا IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    23 41
    :|
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    آره والا گل گفتی♥فک کرد مردم بلانسبت گوشاشون درازه 2هزار بده بعد به جاش 20 هزار بزاریم روش تا بتونیم جنس قبلی بخریم نمیفهمیم
  • رضا A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    آقاي هاشمي تورم ٥٠ درصدي زمان شما فراموش نخواهد شد. زنده باد روحاني
    • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      6 0
      اون تورم فقط در یک سال بود در ضمن اینم بیار یادت که با اینکه تورم بالا بود رشد اقتصادی هم داشتیم نه مثل زمان محمود رشد اقتصادی منفی
    • بی نام A1 ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      58 14
      50 درصد داریم تا 50 درصد
    • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      6 0
      زمان احمدی نژاد که نفت قیمت خوبی داشت تورم این بود حالا اگه جنگی رخ میداد به نظر شما تورم چقدر میشد؟
  • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    همیشه فریب نمی خورند یا گاهی فریب نمی خورند!مثلا آیا در انتخابات سال 84 فریب خوردند که یک شخص نسبتا گم نام را به نامی ترین نامزد روزگار خود با آن قاطعیت ترجیح دادند،آن هم زمانی که معنی مدیریت را در هشت سال ریاست جمهوری حضرتعالی مزه کرده بودند.شاید هم خوشی بیش از حد دوران درخشان سازندگی و ادامه آن در سالهای شکوفایی بعدی زده بود زیر دلشان و نوستالوژی بازگشت به دوران فقر و تنگدستی آن حادثه را رقم زد
    • سید بهنام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      3 1
      امثال آقای هاشمی وقتی نظر مردم همسو و موافق با نظرشان میشود میگویند مردم خوبند و چه و چه و چه ... ولی زمانی که چنین نباشد میگویند مردم متوجه نیستند یا میگویند مردم دچار لغزش شدندو...
    • بی نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      7 1
      احسنت
  • علی اصغر A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    درود بر مرد تمام دوران :هاشمی عزیز .
    • بی نام FI ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      هر کی منفی داده از دکتر پول گرفتن حتما
    • رضا IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      هاشمی کماکان تو توهم اینکه تو مردم جایگاه دارن.جدیداً چقدر سخنرانی دارن ایشون
    • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      رئيس......
    • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      7 10
      ناشناس 20:54:05 طبق معیار شما پس هر کی مثبت داده از حاج آقا اکبر هاشمی پول گرفته؟
    • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      3 13
      برداشتی که من از این مطالب داشتم اینه که اجرای قانون هدفمندی که بسیاری از کارشناسان آن را مفید میدانند، از نظر هاشمی "عوامفریبی" است!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      11 2
      سردار بزرگ سازندگی همیشه در قلب مایی
    • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      آقا رضا توجه کن»»»» "رئیس" "تشخیص" "مصلحت" "نظام"
    • بی نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      13 3
      زنده باد هاشمی
    • حامی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      5 1
      من که هیچ کدومشونو دوست ندارم. از هر کدومشون یه جور ضربه خوردیم.
    • كوروش A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      1 2
      حس انتقامت منو كشته
    • علی IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      2 0
      بابا ظریف میگه تعهداتی دادیم،غرب میگه امتیاز گرفتیم،رئیس میگه هیچی ندادیم؛به خدا گیج شدیم
    • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      5 1
      من کاری به خوب یا بد بودن هاشمی ندارم ولی به حق تنها سیاست مدار واقعی ایران بوده وهست
  • حمید IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    آقای هاشمی وزنه موثر در حفظ تعادل در جامعه و مغز متفکر نظام است نظراتشان همواره پرمغز است
    • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      6 13
      یعنی هم بسیاری از مردم آمریکا و ایران تندرو هستند ولی آقای روحانی و اوباما معتدل هستند؟!!!! آقای هاشمی خواهشا بس کنید.
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      5 10
      آقای هاشمی لطفا سکوت.
  • امیر A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    احسنت
  • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    71 38
    وقتي گفته ميشه هيچ امتيازي نداديم معنيش اينه كه هيچ امتيازي هم نگرفتيم!
    • farshad A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      2 0
      هم وطن بزرگترین امتیازش این بوده که خطر تحریم های بیشتر منجر به جنگ از سر این مملکت تا حدودی گذشته ، سناریویی که قبلا برای عراق اجرا کرده بودند که در آن سازمان های ملل و بین المللی مترسکی بیشتر نبودند، اگر اهل خوزستان و ایلام و کرمانشاه بودید و مصائب جنگ رو با پوست و استخوانتان درک می کردید همیشه از جنگ متنفر میشدید.درود بر خیرخواهان این مملکت
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    درود بر خاتمی - سلام برهاشمی
  • سیاستمدار به روز IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    درود بر مردی که نام او به عنوان یک نام ماندگار در تاریخ ایران زمین باقی خواهد ماند. و درود بر صبوری اش
  • نیما A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    اای کاش چند نفر دیگر مثل هاشمی و خاتمی داشتیم........
    • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 11
      همین هم از سرمون زیادین.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      5 0
      دارییم آقا، ای کاش اصلن مثل بعضیا نداشتیم....
    • امیر IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      0 1
      خدا ایشان را سلامت نگه دارد درزمان ریاست جمهوری ایشان سازندگی وحذف سیستم دولتی با سرعت آغاز شد اما برخلاف میل ایشان رانت خواری فساد دولتی اختلاف طبقاتی نا امنی درجامعه و فقر بدلیل گذر ازدولتی به خصوصی بیداد میکرد تااینکه مردم به خاتمی رای دادند چون او می گفت عدالت را فدای توسعه نمیکنم در این زمان سرعت توسعه کمتر شد ولی فضای مطبوعاتی وجامعه افزایش یافت بعداز آن مردم بخاطر ترس از باز گشت دوران سازندگی وفساد اداری واقتصادی به شعارهای محمود احمدی نژاد که تصور می کرد میتواند مانند رابینهود از ثروتمندان بگیرد وبه فقرا بدهدرای دادند گرچه سرعت سد سازی کارخانه سازی وکشاورزی او از خاتمی بیشتر ولی به هاشمی نرسید اما او باتغییر مسیر گردش پول بارونق بو رس سهام عدالت هدفمندی بیمه کارگری مسکن مهر راه سازی
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      0 2
      اون موقع مملکت به ... میرفت
  • افسوس US ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    هاشمی همه فن حریفی ولی حسودان نمی گذارند افسوس هزاران افسوس
    • سیداحمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      خوبه این نمی گذارند و اگه می ذاشتندو و .... رو شما یاد گرفتید کی نگذاشته ؟ این جمله رو احتمالا بعد از خدمت آقای روحاتی زیاد مشنویم . مثل دوران آقای خاتمی.اگه می گذاشتند!!!چنان و چنان می شد.ولی یک سری ها نمی ذارند. درود بر کسی که بدون تخریب دیگران و فراموش کردن رحمات گذشتگان به فکر خدمت باشه .ته فکر بهانه و تخریب و توجیه
    • دولت آبادی IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      7 2
      سید احمد ! . فقط کافیه چشمها و گوشهایت رو باز کنی . دو روزه میفهمی کی میخواد این مملکت روی آرامش ببینه و کی نونش تو هرج و مرج و جنگه !! . ضمناً , درود به کی ؟ فرد مورد نظر خودت کیه ؟ نکنه احمدی نژاده که کشور رو به خاک سیاه نشوند و هر روز از چپاول بیت المال توسط دارو دسته اش اسناد جدیدی رو میشه ؟ البته مدیونی اگه فکر کنی خودش هم خبر داشته !!! . نه . دولت ایشون پاک ترین دولت بود . !!!
  • مصطفی A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    دوستان سایت خبرآنلاین، سلام. به نظرم لازم است غیر از صفحه تماس با ما ، ایمیل سایت هم همیشه فعال باشد نه اینکه وقتی ایمیل زده می‌شود برگشت بخورد.
  • یم IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    جوجه رو آخر پاییر می شمارند
    • سعید IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      جوجه ای نمونده همه از بی درایتی مسولین قبلی تلف شدن هر چی هست می خواهیم از این به بعد جمع کنیم .
    • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      یعنی ارزو داری از زمان احمدی نژاد بدتر بشه واقعا که چه هموطنی هستی تو. لازم به شمردن نیست سالی که نکوست از بهارش پیداست. راستی خاتمی هم 8 سال رییس جمهور بود البته از نوع واقعیش ولی مردم کاری باهاش دارن؟ یعنی تو هنوز نفهمیدی چه بلایی سر این مملکت اومده
    • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      9 0
      الان همون پاییزه جوجه ها دارن میشمرن مگه خبر نداری دیروز جوجه تامیین اجتمایی و37 نماینده رو شمردن وبقیه اش را هم میشمورن
  • سعید A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    خبر آنلاین واقعا متاسفم نظرات موافقان خودتون رو فقط میزارین
  • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    امام خامنه ایی : هیچ کس برای من هاشمی رفسنجانی نمی شود.
    • نادر IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      2 5
      بله درسته سال 88 را یادت بیار
    • غلام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      3 2
      ین حرف درست نیست همه مسائل بوسیله رهبر کاملا کنترل میشود و ایشان خوب کنترل میکنند و روسای جمهور هم سرخود کاری انجام نمیدهند و بار اصلی و ثواب اخروی این مسئولیت ها به گردن رهبر معظم میباشد ودرود بر او
  • سعید CA ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    افرادی که بی منطق منفی میدهند بگویند جای هاشمی دنبال چه جایگزینی هستید؟ رشد منفی شش درصد دوران احمدی نژاد؟ نابودی خوکفائی به گندم که در دوران خاتمی با زحمت بدست آمد؟ نابودی روابط با نزدیکترین همسایگان و صد برابر کردن دشمنان خارجی؟
    • محسن IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      12 0
      کسانی که نخواهند بفهمند، نخواهند فهمید عزیزم
    • amin IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      4 4
      باز مثل رییس جمهورتون آمار دروغ میدید چرا غنی سازی 20 درصد رو صداشو در نمیاری؟چرا نمیگی زمان هاشمی بدون اجرای هدفمندی تورم 49 درصدی داشتیم.چزا نمیگی به خاطر طرح توسعه آقا خیلی از مردم کشته شدن؟
    • ميلاد A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      0 3
      منطق اينه كه امثال شما يا فراموش كرديد يا سن تان قد نمي ده كه در زمان رياست جمهوري آقاي هاشمي مشكلاتي مثل افزايش فاصله طبقاتي، تورم 49 درصد، حاكميت سرمايه داري و ... بود كه مردم به شدت به دولت انتقاد مي كردند. ظاهرا دولت جديد هم تحت تاثير ايشانه.
  • حسین A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    اقای رفسنجانی در دوره با اصطلاح سازندگیتان شما نیز به طریقی دیگر مردم را فریب میدادید چرا همه چیز یادتان رفته و همیشه مرگ را برای همسایه میخواهید؟؟؟؟!!!!!!!!
  • از اهالی دهکده GB ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    آیت الله هاشمی از یاران امام و رهبر انقلاب بوده اند و خوبی ملّت را می خواهد. ان شا الله وضع کشور هم خوب می شود.
    • محمد A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      5 1
      سلام با کمی تفکر منطقی می توان عملکرد حال یاران سابق امام و رهبری را دید اگر کسی در خاطرات خود بدون سند ومدرک سخنان امامش را تحریف میکند یا اینکه باوجود مفسر قران بودن می گوید ما در قران لعن نداریم و... ویا در فتنه 88 سخن دشمنان کشوررا درمقابل سخنان رهبر انقلاب ومردم ترجیح می دهد و یا دفاع ودروغهای ضد ونقیض درقضیه مهدی (فرزندش )و دههاو بلکه صدها مورد از این دست سوال مگر منتظری یار امام در قبل از انقلاب نبود - مگر در تاریخ افرادی از این دست کم داشته وداریم مگر سیف الاسلام ها در تایخ اسلام کم داشته ایم و.. خدا کنند عاقبت همه یاران امام ورهبری در حال و گذشته و آینده ثابت بماند 0 آنوقت می توان از گذشته خوب افراد برای آینده بهتر درس گرفت . والا باید عبرت عبرت عبرت
  • مهدی 69 A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    سلام من یک طلبه هستم به قول استادمان اقای هاشنی ده ها سال ز بقیه جلو هستن خدا حفظش کند
    • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      استاد شیخ یوسف صانعی یا بیات نبود؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    سال 88 به همین دلیل و دلایل به آقای احمدی نژاد 2 برابر نامزد مورد نظر هاشمی رای دادند
    • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      8 2
      شما هنوز تو توهم 24 میلیونی؟
    • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      1 3
      امسال را ببین نه 4 سال پیش را!
    • ali EU ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      0 3
      راب خوندن نه دادند
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    آنچه را که جوان در آينه بيند ، پير در خشت خام بيند. فرق تفکر احمدي نژاد جوان و هاشمي سياستمدار
  • رسول كاظمي IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    كيست كه نداند اقاي هاشمي بيش از 8 سال است كه رابطه خوبي با اقاي احمدي نژاد ندارد و انتقادات او از دولت اقاي احمدي نژاد جنبه انتقام گيري دارد دائما عملكرد اورا منفي جلوه مي دهد در خصوص پرداخت يارانه ها مردم موافق يارانه غير نقدي نيستند مي توانيد از مردم نظر سنجي كنيد انچه مسلم است اقاي هاشمي در پشت پرده طراح سياست هاي دولت يازدهم مي باشد و مطالب مذكر از ان جمله است كه سياست پرداخت نقدي توسط اقاي احمدي نژاد را فريب كاري مي داند
  • غلامي IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    سلام بر ابر مرد تاريخ پرفراز ونشيب ايران. درود بر ايت الله طالقاني روانشان شاد رفتار اين روزهاي ايت الله هاشمي ياداور دوران انقلاب است أميد واريم كشتي بزرگ ايران دراين درياي پرتلاطم آرام وسالم وابرومندانه به ساحل بنشيند
  • سلام KW ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    درود بر شما هاشمی عزیز. ما ملت هوشیار تر از این هستیم که فریب بخوریم. هاشمی من خاک پای شما هستم.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      ای پاچه خوار اسمت رو مینوشتی تا بلکه در دولت یا مجمع تشخیص یه پستی می گرفتی همه از مجمع رفتند به دولت.
    • غلام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      5 0
      مسئله اینه که ما ملت ایران هنوز باور نداریم که حاکمان و دولتیان همه خادم ملت هستند و ملت باید دائما آنها را به هر وسیله ای باز خواست بکنند و حساب از شون بکشند نه اینکه به انها تقدس و حریم خاص قائل بشوند و این نص صریح اسلام میباشد البته نه اسلام معاویه ای اسلام محمدی .
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    اینکه رهبری از واژه فرزند خود برای دکتر ظریف و تیم هسته ای استفاده کردند تعرف یک نوع رابطه پدر و فرزندی بود و بطور طبیعی فرزند تحت حمایت پدر است
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 1
    اولا که پول تو جیب مردم گذاشت نه جیب خودش نتونستی اینو انکار کنی ثانیا تا کی میخاین فرار کنین چهار سال دگه که باید بیاین مناظره خخخخخخخخخخخخ. اوج ترس تو دلهاتون رخنه کرده خبرم که جرات نداره لا القل خودت بخون
  • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    زرشک .....
  • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 2
    در ژنو هیچ امتیازی ندادیممممم؟!!!!!! من دیگه حرفی ندارم!
  • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 1
    يك گمنام به بدنام تبديل شد!
  • سسر IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    بابا دمتون گرم
  • احمدی مازندران IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    3 0
    ایشان در مورد فرزندان خویش چیزی نفرمودند خبر آنلاین مثل همیشه نظرمو سانسور نکن .
  • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    شما بی نظیری حضرت آیت الله
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    53 56
    مگر یادتان رفته هاشمی در خطبه ی نماز جمعه گفت در چرخ توسعه ی کشور برای پیشرفت باید یک دوره فقیر له شوند.
    • بی نام JP ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      47 7
      دروغ كه حناق نمياره.
  • بی نام AU ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 1
    مگه هاشمي نميگفت من اگه رييس جمهور بشم نفري ٧٠ هزار تومان ماهيانه ميدم؟ آيا اون موقع ميخواست مردم رو گول بزنه؟
  • جانباز IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    هرگز قصد نداشته ایم از این سلاح ها استفاده کنیم . آقای هاشمی این یعنی چه ؟
  • امير A1 ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    61 26
    سايه ايشان از سر مردم كم نشه
    • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      1 2
      امیر جان اشکال ما اینه که همیشه افراطی به یه نفر دل میبندیم . خداوند هیچگاه ما را تنها نگذارد دعای بهتری است .
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      2 0
      الهی آمین
  • بی نام IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    46 18
    پول مردم را بگیرند و به خودشان بدهند یعنی چه؟ مگر قرار بود خودش پول چاپ کند بدهد دست ملت. خوب ملت کار می کنند تولید ثروت می کنند و این ثروت -باید- عادلانه بین خودشان تقسیم شود.
    • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      1 0
      یعنی اینکه تورم ایجاد کنی یعنی سر ماه به ماه سکه و ارز گرون بشه تا با پولش یارانه رو بدی ، یعنی اینکه ...
    • حجت IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      2 0
      حق با توی داداش
    • پیمان IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      0 0
      دقیقا همان که گفتید:استقراض از بانک مرکزی معادل چاپ اسکناس بدون پشتوانه است که در دو سال اخیر و بعد از افزایش نرخ ارز برای تامین پول یارانه ها از این روش استفاده می شده.
  • بی نام GB ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    آقای هاشمی ما رو فریب ندادند بلکه اجازه حرف زدن را به ما ندادند
  • حجت IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 0
    دوست عزیز اینا نظرات مختلف هر کی یه راهی برای خوشبختی ایران دارند و این نظرات همش حرف فقط در عمل مشخص میشه کی میتونه به وعده هاش عمل کنه
  • ali IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 2
    درود بر شناسنامه ی انقلاب اقای هاشمی.سلام بر خاتمی
  • محمد IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    براي مسئولين (حاج آقا) شرمنده ام زماني بود شرايط نظام نسبت به قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مقايسه ميشد الان هم شده مقايسه بعد از انتخابات و قبل از انتخابات و با انتخابات انگار انقلابي رخ داده و بهانه اي مي شود براي تفرقه و عدم اتحاد . وتمام تحليلها از دولتهاي قبلي تحليل سازنده و رو به جلو نيست و وسيله اي است براي عقده گشايي.
  • نوید A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    باسلام کاش همه باهم خوب می شدند واحترام همه حفظ می شد .
  • احمد A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 2
    هاشمی و خاتمی وملت یعنی نلسون ماندلا کسی که آزادی را بادیگران تقسیم کرد و آزادگی را به جهان هدیه کرد.ماندلا نژادپرستی و دیکتاتوری را را رسوا نمود.
  • عباس A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    به نظر می رسد سیاستمداران دنیا خوب فهمیده اند که جنگ باایران سودی برایشان حاصل نمی کند واقتصادشان را نابود می کند کما اینکه با گفتگوی با ایران می توانند بهترین منافع را از منطقه کسب کنند وجریان فروش اسلحه را در منطقه وایجاد تنش واحیانا جنگ را در مناطق آفریقایی ومکزیک وتایلند کشانده و برای برهم زدن اقتصاد آنها به کار می برند .هیچگاه خودشان را در منجلاب جنگ در منطقه خاور میانه ومخصوصا ایران غرق نخواهند کرد.../
  • علی IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 1
    غرض اقای هاشمی اگرازاین حرفهاخدابابودطوری حرف میزدکه وحدت ملی را تقویت کند نه تفرقه رازیادتر!شماببینید مقام معظم رهبری چگونه انسجام مای راتقویت میکنند خدا حفظشون کناد.
  • حسین A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 2
    لطفا نام هاشمی را باخاتمی همراه نکنید فقط هاشمی
  • علی A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 3
    برو عمو بیشترین تهدیدات نظامی علیه کشور زمان خاتمی بود ... چه افتخاری داره وطن فروشی؟؟؟!!؟؟
  • محمد A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    با سلام اي كاش آقاي هاشمي به جو حاكم زمان رياست جمهوريش را ازياد نبرده بود كه چه رفتاري با دانشجويان آن زمان داشتند آيا مي دانيد دولت به اصلاح اصلاحات ثمره كج برخوردي زمان رياست آقاي هاشمي بوده است اصلا دولت اصلاحات آمد كه دولت هاشمي را اصلاح كند انشاالله خد اخودش بداداين ملت مظلوم ايران برسد كه در هر دهه با يك شعار مردم را اينچنين استسمار نكنند يكبار با شعار مليت يكبار با شعار مذهب يكبار با شعار اصلاحات يكبار با شعار اصول گرايي لطفا بسه ديگه دانشجو چرا بازيچه قرارميگيري ما حاضرم درهزنوع جلسه اي بيام روبرو عملكرد آقايان را به چالش بكشم نه ازباب خود آفريني بلكه ازباب يك دلسوز انقلاب ومردم كه از اول انقلاب پاي كاربوده ام وهستم بخدا اگر خداناخاسته روزي مقام معظم رهبري نباشند ازمصربدترميشويم
  • ایرانی IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    چرا از مناظره میترسید
  • امین A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    6 0
    آقای هاشمی اشکال نداره هرچه میخواهد دل تنگت بگو ما هم که خوابیم پارکینسونم گرفتیم یادمون نیست زمان شما چه مملکتی داشتیم مخالف شما دشمن پیغمبربود همه چی خوب وهمه خوش بودن.من دیگه حرفی ندارم!!!!!!!!!!!!
  • حسین A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 0
    کیه که یادش بره حماسه سال 88 رو شماها بخاطر کینه و حسادت از بین بردید؟
  • سیدعباس A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 1
    سلام بر سه سالار ایرانی - خاتمی ؛ هاشمی و روحانی
  • شهره A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    آقای رفسنجانی محترم اولا که این پول ، ناچیز است. دوما نفت مال ملت است . باید پول بدهند. نه 45 تومان . بلکه به هر نفری 300 هزار تومان . نه به دکترش نه به تاجرش نه به بازاری اش نه به پولدارش. فقط طبقه کارمند و کارگر و طبقه مستضعف چرا حق ما نیست . حق ماست. از عربها یاد بگیرید که به فکر آینده مردم خود هستند. هنوز بچه ای که به دنیا نیامده است ، پس انداز دارد.خوب کسی که خوب زندگی می کند به فکر کسی که در عذاب است پول نان شبش را ندارد .. چه کسی برایش گریه میکند.هیچکس هیچکس؟؟؟
  • دکتر رضایی A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 3
    هاشمی در تاریخ خواهد ماند.
  • علی A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 0
    البته درست ولی مردم آقازاده هایی را هم که به انقلاب خیانت کردند فراموش نمی کنند.
  • حسین IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    اگر گرداننده دولت روحانی در سایه نیستی چه ربطی این مسائل به تو دارد که اظهار نظر می کنی این مملکت رهبروولی دارد جه دادیم وچه گرفتیم از دیدگاه سرمایه داران وسرمایه پروران ملاک نیست
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 2
    رفسنجانی ای کیو
  • رامین A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    چیه پول نزارن خوبه؟؟؟یا اصلا بهتره پول از جیبمون بر دارن؟؟!!!! اگه ناراحتی،میخوای هممون بمیریم شما و یک عده سرمایه دار بی درد بمونید راحت بشی انقدر اذیت نشی که چرا به ما متکدی ها پول میدن...دیگه فائذه هم راحت میره انقلاب ساندویچشو میخوره
  • مهمهدی پژمان A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    وباهیچ انگی لکه دارنمیشه
  • محمد A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 1
    درود بر هاشمی .زنده باد روحانی . پاینده باد سید محمد خاتمی . .افراطیون با تفکر طالبانی کشور را نابود کرده و همه چیز را از بین میبرند . آنان با متشنج کردن اوضاع رانت خواری میکنند و درآمد این گروه تندرو از محل کوبیدن بر طبل جنگ و تخاصم با همه دنیاست
  • جواد IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 1
    خوبه که میدونن نمیتونن بین مردم و دانشجوها در دانشگاه صحبت کنن بخاطر همین از برخی دوستان دعوت کردن.هاشمی میگن که نزدیک 50%مردم فریب خوردن و اونهایی که به روحانی رأی دادن فقط میفهمن.مذاکرات ژنو رو هم ما ازخدا میخواهیم به نتیجه برسه ولی چکار کنیم که اونها قابل اعتماد نیستن.راستی اگه فعالیت های هسته ای این 8سال نبود الان ما کجای دنیا بودیم ؟آیا کسی به ما اهمیت میداد؟همونطور که دهه ی هفتاد و اوایل 80اهمیت نمیدادن.ما 8سال گذشته اقتدار جهانی پیدا کردیم و قدرتهای بزرگ رو ما حساب میکنن .انتخابات در همه ادوار حق الناس محسوب میشه نه فقط زمانی که پیروز میشین.شک نکنید اون دنیا وجود داره.زندگی این دنیا با پول و قدرتش چه اهمیتی داره که خیلی ها چسبیدن و رها نمیکنن.
  • سیدمهدی توکلی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 0
    عمری گذراندیم دیدنیها که دیدیم وکسب تجربه ها شد ،مرکب دنیا چموش است ...صبر کنید ببینید تایید و تکذیب هایتان چگونه رنگ میبازد،زمانه استاد صبوریست.
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 2
    فکر نکنم مردم شعور خود را باری دیگر به بازیچه فتنه گران بگیرند!
  • o; A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    1 1
    جنگ با امريکا نشان خواهد داد که ما خيلي زورمون زياده. فقط جنگ.