مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 16 آذر 1392

مرد تبهکار که به شیوه فیلم سینمایی گشت ارشاد و در پوشش مامور از طعمه های خود اخاذی می کند تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.


اخاذی مرد تبهکار به شیوه فیلم گشت ارشاد30

به گزارش مهر، تیر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 108 نواب به ماموران اعلام کرد: فردی حدود 40 ساله که خود را مامور ارگانهای نظامی معرفی کرده بود به اتهام توهین به مسئولین نظام قصد داشت تا مرا بازداشت کند اما پس از گرفتن مبلغ 18 میلیون تومان وجه نقد که قرار شد آن را به ازای تأمین وثیه آزادی خود پرداخت کنم ، از بازداشت من منصرف شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل عنوان و اخاذی تحت پوشش مامور و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 11 صبح 26 تیر امسال به بانک شعبه فلکه دوم صادقیه مراجعه کردم تا حقوق واریزی حساب خود را به حساب یکی از دوستانم منتقل کنم. بعد از ورود به بانک ، فرد دیگری در کنارم نشست و شروع به پرسیدن سؤالاتی در خصوص اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور از من کرد. بعد از اینکه پاسخ سؤالات این شخص را دادم ناگهان وی با نشان دادن کارتی خود را آقای احمدی و از پرسنل ارگان های نظامی معرفی کرد و عنوان داشت که می بایست برای ارائه پاره ای توضیحات به مقر آنها بروم و تأکید کرد که با توجه به انتقادهایی که از مسئولان نظام داشته ام ممکن است موقعیت کاری خود را از دست بدهم.
با توجه به اینکه تحت تأثیر جو روانی حاصل از حرف های این شخص قرار گرفته بودم به درخواست وی از بانک خارج شدم. در محلی خلوت او با نشان دادن یک اسلحه کمری در خصوص اقدام به فرار به من اخطار داد و بیان کرد با توجه به اینکه شما انسان محترمی هستید ، در ملأ عام به شما دستبند نمی زنم اما اگر قصد فرار داشته باشید اقدام به تیراندازی خواهم کرد و سپس به طرف بزرگراه جناح رفته ، سوار یک تاکسی شده و در میدان آزادی پیاده شدیم . بعد از پیاده شدن از ماشین ، وی عنوان کرد که اگر مرا به مقرشان منتقل کند وثیقه ای کمتر از 100 میلیون تومان مورد پذیرش رئیس مقر قرار نخواهد گرفت و من به او گفتم در تهران کسی را ندارم که ضمانت مرا قبول کند و او جواب داد این موضوع برای شما خیلی بد خواهد شد چون حداقل مدتی را باید در بازداشتگاه بمانید و چه بسا که پس از بازپرسی و تحقیقات به مقامات قضایی و حتی زندان تحویل داده شوید.
با توجه به اینکه تحت تأثیر حرف های این شخص قرار گرفته و کاملا ترسیده بودم ، از او درخواست کردم تا در صورت امکان راه حل دیگری را جلوی پای من قرار دهد تا به بازداشتگاه نروم و او گفت که اگر مبلغی در حدود 20 میلیون تومان را در قالب ضمانت بدهم ، او هم سعی می کند تا به من کمک کند و به این بهانه قبول کرد تا در ازای گرفتن 18میلیون وجه نقد- به عنوان وثیقه و ضمانت - مانع از بازداشت من شود . بعد از این حرف 18 میلیون تومان از حسابم خارج کرده و تحویل او دادم . وی گفت که حالا که وجه ضمامت را تحویل داده ام ، سعی خواهد کرد تا به من کمک کند ولی باید یک ماه آینده که با من تماس حاصل خواهد شد ، خودم را به مقر آنها معرفی کنم و سپس روبه روی وزارت کار سوار تاکسی شدیم و من کمی جلوتر و در ضلع شمالی میدان آزادی از تاکسی پیاده شدم.
با آغاز رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم با مراجعه به شعبات بانکی در خیابان بانکی اقدام به شناسایی تصاویر متهم پرونده کردند که این شخص به همراه مالباخته وارد شعبات بانکی شده و اقدام به دریافت وجوه نقد از مالباخته کرده بود . در ادامه و با بررسی شکایت های مشابه ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که با مراجعه به دادسراهای نواحی 10 ، 11 ، 27 ، 6 و 5 تهران اقدام به طرح شکایت های مشابه کرده بودند که تمامی آنها پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران ، تصاویر به دست آمده از طریق دوربین های مداربسته بانکی را مورد شناسایی قرار دادند .
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر عنوان داشت : با شناسایی تعدادی از مالباختگان که از سوی متهم پرونده و تحت عناوین مختلف مامورین نظامی ، انتظامی و سایر ارگان های دولتی مورد اخاذی های قرار گرفته اند و به منظور شناسایی هویت متهم و همچنین دیگر مالباختگان احتمالی ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت ، مخفیگاه و یا محل های تردد متهم را از طریق شماره تماس 51055505 و 51055608 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. همچنین از شکات و مالباختگان احتمالی نیز که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند نیز دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

زورگیران چیتگر دستگیر شدند
زورگیران محدوده چیتگر که مدتی پیش پلیس از شهروندان برای شناسایی آنها درخواست کمک کرده بود، به دام افتادند.
به گزارش فارس، در ساعت‌های اولیه روز بیست و سوم تیرماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به ماموران اعلام کرد که توسط سه سرنشین پراید سفید رنگ که به عنوان مسافر سوار آن شده بود، مورد ضرب و شتم و سرقت وجوه نقد و دیگر اموال و مدارک همراهش قرار گرفته است.

زورگیران چیتگر را شناسایی کنید
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 22 بیست و دوم در مسیر بازگشت به منزل سوار پراید سفید رنگ با سه سرنشین شدم؛ در صندلی شاگرد راننده یک جعبه کارتنی قرار داشت و به همین علت بهمراه دو نفر جوان دیگر که تصور می‌کردم آنها نیز مسافر هستند در صندلی عقب نشستم؛ زمان سوار شدن، یکی از سرنشینان صندلی عقب پراید با ظاهری بسیار مؤدبانه عنوان داشت که چند صد متر جلوتر پیاده خواهد شد و به این بهانه مرا راضی کرد تا در میان وی و نفر دوم قرار بگیرم.
هنوز فاصله زیادی از زمان سوار شدن به ماشین نگذشته بود که ناگهان همان جوان با ادب، چاقویی را زیر پهلویم قرار داد و نفر دوم نیز سرم به زیر صندلی ماشین فشار داد؛ در آن لحظه نتوانستم هیچ مقاومتی از خود نشان دهم و سرنشینان پراید پس از سرقت مبلغ 500 هزار تومان، گوشی تلفن همراه و ساعت مچی زمان ازدواجم، مرا در بیابان‌های سه راه اندیشه از ماشین پیاده و از محل متواری شدند.
با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اداره پنجم در اولین مرحله از اقدامات پلیسی به چهره نگاری و ترسیم چهره فرضی سارقان پرداختند و نهایتا با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی متهم سابقه دار به نام بهروز 24 ساله با نام مستعار قادر شدند که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت و موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود.
با شناسایی هویت بهروز، مخفیگاه وی در منطقه قلعه حسن خان مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به دستگیری وی شدند.

زورگیران چیتگر را شناسایی کنید
با دستگیری بهروز، مواجهه حضوری میان وی و مالباخته انجام شد و شاکی پرونده، وی را به صورت دقیق مورد شناسایی قرار داد؛ بهروز که چاره‌ای جز اعتراف به تشکیل گروه سارقان زورگیر نداشت، در اعترافاتش عنوان کرد که به همراه 2 نفر از دوستان و بچه محل‌های خود به نام‌های اصغر 23 ساله و سبحان 21 ساله که آنها نیز دارای سوابق سرقت و نزاع دسته جمعی هستند، اقدام به زورگیری در مناطق غرب تهران بویژه در مناطق پونک، صادقیه، آزادی و همچنین شهرستان کرج کرده است.
با شناسایی هویت دو عضو دیگر گروه، مخفیگاه آنها در منطقه قلعه حسن‌خان شناسایی، هر 2 نفر دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شدند؛ این 2 متهم نیز پس از اطلاع از اعترافات صریح سرکرده گروه و مواجهه حضوری با مالباخته، لب به اعتراف گشوده و اظهارات همدست خود را تایید کردند.

زورگیران چیتگر را شناسایی کنید
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر عنوان داشت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و بررسی پرونده‌های مشابه، تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که توسط متهمان مورد سرقت و تهدید با سلاح سرد قرار گرفته‌اند، شناسایی و پس از حضور در اداره پنجم آگاهی اقدام به شناسایی این گروه از سارقین زورگیر مسافربرنما کرده‌اند که با توجه به احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگان و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت سلامی مراجعه کنند.

 

اینترپل دربه‌در به دنبال کلاهبردار فراری
رئیس پلیس اینترپل ایران آخرین جزئیات پرونده علی عیاشی، کلاهبردار میلیاردی فراری را تشریح کرد و  به فارس گفت: وی همچنان در یونان بسر می‌برد.
سرهنگ مسعود رضوانی، رئیس پلیس اینترپل کشور با بیان اینکه پلیس یونان به دنبال دستگیری عیاشی است گفت: این فرد از ایران به ترکیه و سپس یونان گریخته و همچنان در یونان بسر می‌برد.
وی در مورد اینکه چرا وی تاکنون به کشور استرداد نشده است گفت: عیاشی ابتدا به ترکیه گریخت و در آنجا توسط پلیس ترکیه دستگیر شد اما با وجود اینکه دادگاه بدوی حکم به استرداد عیاشی داد، وی توانست با زدوبند فرار کند و به یونان پناه ببرد.
رئیس پلیس اینترپل افزود: در یونان نیز یکبار عیاشی توسط پلیس دستگیر شد اما با اینکه دادگاه اولیه حکم به استرداد وی داده بود، وی در اعتراض به حکم دادگاه مدعی شد که جرم او سیاسی است و تقاضای پناهندگی سیاسی کرد.
وی یادآور شد: مدتها تلاش کردیم تا به یونانی‌ها اثبات کنیم که جرم عیاشی سیاسی نیست و وی به جرم کلاهبرداری فراری است و بدین ترتیب حکم پناهنگی سیاسی وی را ابطال کردند و قول پیگیری دادند.
رضوانی تفاوت پرونده عیاشی با خاوری را در این موضوع دانست که پلیس یونان برخلاف پلیس کانادا به دنبال عیاشی است و قصد دستگیری و استرداد این کلاهبردار را دارند.
علی عیاشی چندین سال قبل با قول تحویل خودرو به قیمت 2 تا 8 میلیون تومان به مردم اهواز، از آنها مبلغی حدود 400 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و سپس از کشور متواری شده است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان وقت کل کشور در فروردین 88 از قول مساعد مقامات قضایی یونان جهت پیگیری و استرداد عیاشی خبر داده بود.

 

آتش سوزی ویلا در رشت 1کشته  و 3 مصدوم  برجای گذاشت
سید جلال ملکی، سخنگوی دبیرخانه آتش‌نشانی‌های کلانشهرهای کشور از حریق مرگبار یک خانه ویلایی در رشت خبر داد و به ایسنا گفت: وقوع یک مورد حریق منزل در ساعت 3:51 بامداد روزجمعه به سامانه 125 آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد که به دنبال آن یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه واقع در خیابان تختی اعزام شد.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک منزل مسکونی ویلایی بود، اظهارکرد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل، با توجه به شدت و گستردگی حادثه، درخواست نیروی کمکی داده شد که شش ایستگاه دیگر نیز از سوی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی رشت به محل اعزام شدند.
سخنگوی دبیرخانه آتش‌نشانی‌های کلانشهرهای کشور با اشاره به عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق در این خانه ویلایی، اظهارکرد: چهار تن از ساکنان این خانه در میان شعله‌های آتش محبوس شده بودند که آتش‌نشانان همزمان با تقسیم‌شدن به دو گروه، عملیات خود برای نجات آنان و مهار و اطفای حریق را آغاز کردند.
ملکی با اشاره به خروج چهار فرد محبوس در میان شعله‌های آتش که گفته می‌شد از اعضای یک خانواده هستند، گفت: آتش‌نشانان این چهار تن را که دچار سوختگی و آسیب‌دیدگی شده بودند، به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ مردی 40 ساله که به نظر می‌رسد پدر خانواده باشد را به علت سوختگی شدید اعلام کردند.
به گفته سخنگوی دبیرخانه آتش‌نشانی‌های کلانشهرهای کشور، سه تن دیگر از اعضای این خانواده نیز برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی با بیان اینکه عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق و جلوگیری از سرایت آن به اماکن مجاور ادامه داشت، گفت: آتش‌نشانان در دقایق اولیه شعله‌های آتش را مهار و از سرایت آن به آپارتمانی که در سوی دیگر این خانه ویلایی قرار داشت، جلوگیری کردند.
ملکی با بیان اینکه پس از گذشت حدود یک ساعت آتش‌نشانان شعله‌های آتش در این محل را به طور کامل اطفا کردند، گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بررسی و اعلام خواهد شد.
سخنگوی دبیرخانه آتش‌نشانی‌های کلانشهرهای کشور با بیان اینکه آتش‌نشانان در حوالی ساعت پنج صبح دیروز به عملیات خود در این محل خاتمه دادند، گفت: آتش‌نشانان هشت ایستگاه با بیش از 80 آتش‌نشان و 15 خودرو در محل حضور داشتند.

 

دختر جوان زندگی جدید خود را با مرگ آغاز کرد
دختر جوان زمانی که برای ازدواج با پسر مورد علاقه اش اصرار می کرد، نمی دانست قربانی خشم برادرش خواهد شد.
به گزارش مهر، هفتم مهر امسال از طریق تیم پزشکی بیمارستان سینا یک فقره فوت مشکوک به کلانتری 109 بهارستان اعلام شد.
با حضور ماموران کلانتری در محل و تحقیقات اولیه مشخص شد دختر 22 ساله ای ساکن خیابان اول نیروی هوایی 21 شهریور و براساس اظهارات اعضای خانواده اش به علت لیز خوردن بر روی سرامیک و برخورد سر به زمین ، به بیمارستان منتقل و و هفتم مهر فوت می کند. تیم پزشکی بیمارستان در همان آغاز اقدامات درمانی خود با آثار ضرب و جرح بر روی بدن متوفی برخورد کرده و موضوع را به پلیس اطلاع دادند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک و به دستور قاضی قریشی زاده ، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره دهم در خصوص مرگ دختر جوان در شرایطی آغاز شد که اعضای خانواده متوفی با وجود اطلاع از اعلام نظریه تیم پزشکی در خصوص فوت مشکوک دختر جوان اصرار بر عدم طرح شکایت و بسته شدن پرونده در دادسرا و پلیس آگاهی را داشتند . همین موضوع فرضیه وقوع جنایت خانوادگی را در کارآگاهان قوت بخشید.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی که در تحقیقات از اعضای خانواده متوفی با همان اظهارات مشابه در خصوص برخورد سر به سرامیک حمام روبه رو بودند ، به تحقیقات میدانی از محل سکونت متوفی و خانواده اش پرداخته و متوجه شدند که از چند روز قبل از انتقال متوفی به بیمارستان چندین بار صدای درگیری میان اعضای خانواده و دختر جوان شنیده شده است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده، کارآگاهان تحقیقات جامع از اعضای خانواده متوفی را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام با بهره گیری از برخی تناقضات به دست آمده از اظهارات آنها موفق به شناسایی یکی از برادران دختر به عنوان عامل درگیری 21 شهریور شدند.
برادر متوفی که چاره ای جز اعتراف نداشت، سرانجام در 13 آذر لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از چندی پیش متوجه شدم که خواهرم قصد دارد با جوانی که مدتی با او آشنا شده ازدواج کند و به همین علت به تحقیقات از این جوان و خانواده اش پرداختیم و پی بردیم که این شخص به دلایل مختلف نمی تواند موردی مناسب برای ازدواج خواهرمان باشد. با وجود بیان دلایل خود خواهرم کماکان اصرار بر ازدواج با این جوان داشت تا اینکه روز حادثه اعلام کرد خانه را ترک خواهد کرد و مشغول جمع کردن وسایل خود شد . لحظه ای کنترل خود را از دست داده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادم که ناگهان سر خواهرم به شدت با ستون داخل خانه برخورد کرد و به حالت بیهوش بر روی زمین افتاد و .... .
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر عنوان داشت: با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص ضرب و شتم منجر به مرگ مقتول قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

معتاد شیشه ای برادرش را کشت
یک مرد میانسال معتاد به مواد مخدر شیشه برادر خود را به دلیل تحقیر و پرخاشگری با استفاده از یک چاقو به قتل رساند.
به گزارش فارس، ساعت 15:30 چهاردهم آذرماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان امانپور به کلانتری 103 گاندی اعلام شد.
با حضور ماموران و ورود آنها به یک ساختمان دو طبقه، ماموران با جسد صاحبخانه به نام مرتضی 51 ساله روبرو شدند که برادرش بنام حمیدرضا 48 ساله نیز با دستان و لباس‌های خون آلود در منزل حضور داشت که بلافاصله دستگیر و موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ و قاضی ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اعلام شد.
با حضور کارآگاهان اداره دهم، تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که مقتول طی یک درگیری توسط برادرش و با ضربات متعدد چاقو به ناحیه گردن، سینه و سر به قتل رسیده که بلافاصله پرونده اولیه با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در تحقیقات اولیه مشخص شد که دختر مقتول پس از شنیدن صدای درگیری به طبقه بالای ساختمان مراجعه، در آنجا عمویش را با دستان و لباس‌های خون آلود مشاهده که بلافاصله درب خانه را بسته و به مادرش زنگ زده است.
دختر 14 ساله مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان اداره دهم گفت: در طبقه پایین (اول) در حال درس خواندن بودم که ناگهان صدای فریادهای پدرم را شنیدم که از من درخواست کمک می‌کرد؛ به سرعت خود را به طبقه بالا رسانده و وقتی در خانه را باز کردم، عمویم را با دستان خون آلود و چاقو بدست مشاهده کردم که بالای سر پدرم ایستاده بود؛ ترسیده بودم و نمی‌توانستم وارد خانه شوم اما در یک لحظه با کلید طبقه دوم که بر روی در قرار داشت، اقدام به بستن درب ورودی کرده و بلافاصله به مادرم زنگ زدم که او نیز به پلیس زنگ زد و تأکید کرد که تا آمدن پلیس، به هیچ عنوان درب طبقه بالا را باز نکنم.
کارآگاهان اداره دهم بلافاصله پس از حضور در محل جنایت، به تحقیق از برادر مقتول پرداخته و او نیز در همان آغاز تحقیقات به ارتکاب جنایت و قتل برادرش اعتراف کرد؛ قاتل در خصوص انگیزه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: برادرم همیشه با من پرخاشگر بود و مرا تحقیر می‌کرد و صبح روز حادثه نیز با من شروع به جر و بحث کرد تا اینکه دیگر از دستش خسته شده و تصمیم به قتل وی گرفتم. به داخل آشپزخانه رفته و در حالیکه برادرم در حال خوردن نهار بود، با چاقو به بالای سرش رفتم و با او درگیر شدم.
در ادامه تحقیقات از اعضای خانواده مقتول مشخص شد که قاتل به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته که به اصرار برادرش (مقتول) به کمپ ترک اعتیاد اعزام، روز قبل از حادثه به عنوان مرخصی از کمپ خارج و به منزل برادرش مراجعه کرده بود.

 

زوج سالخورده قربانی خشم خواهرزاده
مرد جنایتکار که در جریان یک لحظه عصبانیت دایی و زن دایی خود را به قتل رسانده بود، به زودی پای میز محاکمه قرار می گیرد.
به گزارش مهر، 21 مهر سال گذشته جنایتی هولناک به ماموران پلیس آگاهی اطلاع داده شد. در ادامه تیمی از کارآگاهان در محل درگیری در محله گلبرگ حاضر شدند.
در بررسی های اولیه مشخص شد، زوج سالخورده به نام های کریم و شیما در خانه شان هدف ضربات چاقو قرار گرفته اند. پزشکان قتل شیما را تایید کردند اما پیکر نیمه جان کریم به بیمارستان منتقل شد.
همزمان با آغاز رسیدگی به این پرونده ، از بیمارستان خبر رسید کریم نیز بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است.
تحقیقات نشان داد که عامل قتل با محل آشنا بوده و بدون درگیری وارد خانه شده و بعد از حادثه هم بدون سرقتی از محل گریخته است.
ماموران در بررسی‌های بیشتر متوجه شدند آخرین بار خواهرزاده کریم در محل حادثه دیده شده است. بنابراین سعید بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت.
او در بازجویی های اولیه منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: مسافرکش هستم. شب حادثه در میدان هفت‌تیر چند نفر را دربست سوار کردم و به ترمینال شرق بردم. از آنجا که ترمینال نزدیک خانه دایی‌ام بود بعد از پیاده کردن مسافران، تصمیم گرفتم به دیدن او بروم و درباره اختلاف قدیمی که با مادرم داشت با او حرف بزنم. وقتی وارد خانه‌شان شدم، زن دایی‌ام از من پذیرایی کرد اما دایی‌ام، بدون مقدمه شروع به فحاشی کرد. او به مادرم دشنام داد. به اتاق خواب رفتم و از دایی خواستم به آنجا بیاید که با او حرف بزنم. وقتی وارد اتاق شد، با او مشاجره کردم و بعد با چاقویی که داشتم چند ضربه به وی زدم. با صدای درگیری، زن‌دایی‌ام وارد اتاق شد. وقتی مقابل من قرار گرفت چند ضربه چاقو هم به او زدم و بعد از محل فرار کردم.
با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت، بازپرس جنایی تهران برای سعید به اتهام دو فقره قتل عمدی قرار مجرمیت صادر کرد که پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
مرد جنایتکار به زودی در شعبه 113 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار می گیرد.


مرگ زن و مرد جوان توسط قاتل نامرئی
زن و مردی جوان ظهر امروز شنبه در منزل مسکونی‌شان قربانی قاتل نامرئی شدند.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایسنا گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه مشکوک به گازگرفتگی در منزل مسکونی به آدرس شهرری- میدان سلمان فارسی- ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش‌نشانان ایستگاه 9 را در ساعت 15 به محل حادثه اعزام کرد.
وی با بیان اینکه محل اعلامی یک ساختمان دو طبقه مسکونی بود، ادامه‌داد: ظاهرا تعدادی از آشنایان ساکنان طبقه اول این ساختمان برای بازدید به نزد آنان رفته بودند که پس از در زدن متوجه عدم‌حضور آنان شد و همین موضوع شک آنان را برانگیخته و با سامانه 125 تماس گرفتند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران‌ با بیان اینکه آتش‌نشانان اقدام به بازکردن در این ساختمان کردند، افزود: پس از ورود به داخل ساختمان عوامل آتش‌نشانی با جسم بی‌حال زن 25 ساله و مردی 20 ساله روبرو شده و آنان را از ساختمان خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.
ملکی با بیان اینکه عوامل اورژانس اقدام به معاینه دو فرد حادثه دیده کردند، خاطرنشان کرد:‌ تکنیسین‌های اورژانس بعد از بررسی علائم حیاتی مرگ این دو تن را به دلیل استنشاق گاز سمی مونوکسیدکربن اعلام کردند.
وی علت این حادثه را استفاده از دودکش آکاردئونی برای بخاری و عدم‌نصب کلاهک در خروجی دودکش اعلام‌کرد و افزود: ساکنان این ساختمان آبگرمکنی را بدون دودکش در سرویس بهداشتی نصب کرده بودند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 15
    روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 0
    مرده شور اون ریخت نحس تونو ببره. آشغالای بی مصرف. معلوم نیست چه نونی جلوی اینا گذاشتن که اینجوری هار شدن افتادن به جون مردم!