واکنش روحانی به شعاردانشجویان درباره موسوی و کروبی: دولت به همه وعده​هایی که به مردم داده پایبند است

رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از تلاش دولتش برای بهره​مندی از فضای دانشگاه​ها سخن گفت و تاکید کرد که دانشگاه خانه احزاب نیست ولی کارگاه سیاست است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حسن روحانی در نخستین 16 آذر پس از پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه شهید بهشتی را برای حضور در جمع دانشجویان انتخاب کرد. در بخشی از سخنان رئیس جمهور برخی از دانشجویان شعار « زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و « موسوی و کروبی آزاد باید گردند» سر دادند و در مقابل نیز تعدادی دیگر شعار «فتنه‌گر منافق اعدام باید گردد» سر دادند. روحانی در پاسخ به این شعارها گفت:دولت به همه وعده‌هایی که به مردم داده، پایبند است. ما برای دستیابی به اهدافمان نیاز به ایجاد اجماع داخلی داریم. ما نیازمند اجماع و همدلی هستیم.

او در جمع دانشجویانی که برای شنیدن سخنان او آمده بودند گفت: 16 آذر، روز آزادی، استقلال‌، روز حاکمیت ملی است. از 60 سال پیش بعد از حماسه و قهرمانی دانشجویان در 16 آذر سال 1332 تا به امروز حرکت‌های بسیار عظیم،‌ بزرگ و سرنوشت‌سازی به دست دانشجویان تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اصولاً از انقلاب مشروطه تا به امروز همواره مردم ایران بویژه نسل جوان و دانشجویان برای مسأله مهم حاکمیت ملی‌، استقلال،‌ مبارزه با استبداد و استعمار همواره ایستادگی و مقاومت از خود نشان دادند.

روحانی با اشاره به حادثه 15 خرداد سال 1342 گفت: امروز همه دانشگاه‌ها در صف مقدم در کنار یکدیگر در برابر استعمار‌، استبداد و هرگونه مداخله خارجی با قدرت ایستاده‌اند.

در این لحظه دانشجویان شعار دادند: دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد.

در ادامه اهم سخنان رئیس جمهور و شعارهای دانشجویان به نقل از ایسنا و فارس می آید:

*(با اشاره به حضور خود از سال‌های 47 و 48 تا 52 در دانشگاه تهران) من از نزدیک در این سال‌ها شاهد این جنبش در سراسر دانشگاه‌ها بویژه در دانشگاه تهران بودم؛ البته اشکالی ندارد که بگویم آن زمان دانشگاه تهران در این باره پیشتاز بود.

*عزت‌خواهی که شعار شماست به حق و عدالت‌خواهی و آزادی‌طلبی و استقلال‌خواهی، آرمان بلند این ملت و جوانان غیور این سرزمین است.

*دولت تدبیر و امید همه تلاشش بر آن است که از فضای دانشگاه استفاده بهتری به نفع این کشور، این ملت، این مرز و بوم و ملت‌های منطقه و جهان اسلام و همه مستضعفین شود. این آرزوی این دولت است.

*دانشگاه پرچم‌دار علم و دانش است. دانشگاه پرچم‌دار آزادی و نقادی خردمندانه در این سرزمین است درست است که دانشگاه خانه احزاب نیست، اما کارگاه سیاست است.

* سیاست نه به مفهوم رایج امروزش که رقابت در به دست آوردن قدرت است، بلکه سیاست به همان مفهوم مرسوم فرهنگ اسلامی ایرانی ما که سیاست به معنای تدبیر و حکمت عملی بوده یعنی سیاست به مفهوم بهتر اداره کردن کشور است.

*دانشجویان ما دیده‌بان علم و سیاست هستند. هرکجا که دانشجو ببیند حرکتی در این کشور اعم از دولت یا هر نهاد دیگری از مسیر عقلانیت، خردورزی و منافع ملی فاصله می‌گیرد، صدای رسای دانشجوی برای جلوگیری از انحراف بلند خواهد بود.

دانشجویان نیز پس از سخنان روحانی ضمن تشویق شعار "مرگ بر آمریکا" را نیز سردادند.

*دانشجویان عزیز ما علاوه بر این‌که حق مسلم آنهاست تا از دولت نقد کنند، نقدی دلسوزانه و راه بهتر را به دولتمردان معرفی کنند، علاوه بر آن دانشجو و دانشگاه باید نقاد جامعه و فرهنگ جامعه نیز باشند.

در این هنگام بار دیگر سخنان روحانی با تشویق دانشجویان در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی روبرو شد.

*ما باید با راه و روش ریا، نفاق، دروغ، اتهام و افراط و افراط‌گری نقادانه برخورد کنیم و همه را به مسیر عقلانیت و اعتدال، ‌توسعه، پیشرفت، عدالت و آزادی دعوت کنیم.

پس از سخنان روحانی دانشجویان شروع به شعار دادن کردند که در بخشی از شعارهای آنها "اعتدال اعتدال" را بیان می‌کردند(شعار بخش دیگری از دانشجویان انعکاس ضعیف‌تری یافت). رئیس جمهور نیز پس از شعارهای دانشجویان گفت: شعارهای هردو طرف زیباست.

*بنابراین ملت ایران و نسل جوان یعنی دانشجویان همواره به دنبال آرمان‌خواهی و تحقق آرمان‌های بلند که در رأس آن حاکمیت ملی، استقلال، آزادی، پیشرفت و توسعه و همچنین حراست و حفاظت از هویت ایرانی اسلامی این سرزمین است.

*ما در پی همه این آرمان‌ها باید سختکوش باشیم اما بین آرمان و واقعیت همانطور که رهبری بر آن تاکید کردند باید توازن برقرار کنیم، واقعیت‌ها را باید ببینیم و بشناسیم.

*ما در دنیای بسیار پرچالشی زندگی می‌کنیم، باید امکانات خود را به خوبی بشناسیم، توانمندی خود را به خوبی بدانیم، جهان و منطقه را به خوبی بشناسیم، نظم حاکم بر جهان را نیز به خوبی بشناسیم، چه اینکه ما بخواهیم جهان در حال تعامل سازنده و مثبت باشیم.

*درست است که باید نگاه اصلی ما به دورن باشد، راست است که قدرت اصلی ما از داخل جامعه این سرزمین و ایران عزیز ما است، اما باید بدانیم انقلاب اسلامی و ملت ایران و تأثیرگذاری ملت بزرگ این سرزمین در منطقه و جهان و آثار انقلاب در منطقه و جهان و رسالت بلند علم و فن‌آوری که بر دوش داریم به ما می‌گوید که نمی‌توانیم درهای کشور را ببندیم.

برای چندمین بار متوالی دانشجویان به تشویق‌ سخنان رئیس جمهور پرداختند.

*ما باید با منطق و استدلال و با تکیه بر آرمان‌های خود و حقوق مسلم ملت ایران در برابر دیگران که می‌خواهند دروازه‌ها را به روی ما بندند دروازه‌ها را بگشائیم.

*در دنیای امروز، قدرت ملی بدون رابطه با جهان و همچنین توسعه و پیشرفت داخلی بدون تعامل اقتصادی با جهان نه تنها بسیار بسیار دشوار است، که حتی ناممکن خواهد بود.

*سیستم بانکی و پولی، اقتصادی و نظام صادرات و واردات کشور ما حتی در مسائل مهم منطقه و جهان هم تاثیرگذار است. ما برای جلوگیری از جنگ جدید در منطقه و سوریه نقش تاثیرگذاری داشتیم. نقش ایران، روسیه و بسیاری از کشورهای منطقه مانند عراق، لبنان و غیره در جلوگیری از جنگ خانمان‌سوز بسیار تاثیرگذار بود.

*نمی‌خواهم جمله‌ای بگویم که عده‌ای آن را تعبیر به خودخواهی کنند، اما بدانید در دنیای امروز حتی کشورهای بزرگ هم برای حل مسائل منطقه ناچارند در مسائل نقش قدرت ملت بزرگ ایران را مدنظر قرار دهند. دولت تدبیر و امید و در طول این صد و اندی روز، حداقل یکی از گره‌های اصلی را که مربوط به 10 سال گذشته در روابط خارجی بود، گشود و آن را باز کرد.

در این لحظه برخی از دانشجویان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

*شما می‌دانید در این تفاهم چه کشورهایی عصبانی و ناراحت شدند. شما دیدید به صهیونیسم چه ضربه‌ای وارد شد.

در این هنگام برخی دانشجویان روحانی را تشویق کردند و برخی دیگر نیز شعار مرگ بر اسراییل سر دادند.

* بنابراین دولت با رهنمودهای مقام معظم رهبری و با حمایت‌های ایشان و مجموعه دولت، همچنین با حمایت قاطع ملت ایران اولین قدم موثر را در طول 100 روز اول در زمینه ارتباط و تعامل سازنده با جهان به نفع ملت و کشور برداشت.

*ما باید ببینیم همه کشورهای منطقه که دوست یا متحد ما هستند تا چه حد از این توافق ابراز خوشحالی می‌کنند. شما می‌بینید که برخی از کشورهایی که متاسفانه منافع بلند خود را نمی‌بینند، در کنار رژیم صهیونیستی تا چقدر عصبانی هستند. بنابراین ما می‌بینیم که ملت ما، دانشگاه ما، آرمان‌ها را از یاد نبرده است و حاکمیت ملی، استقلال، هویت ایرانی - اسلامی پیشرفت و توسعه و عدالت‌خواهی به عنوان آرمان‌های بلند ماست که ما باید آنها را دنبال کنیم ولی برای دستیابی به این آرمان‌ها باید اصول و روش‌های اساسی را مد نظر قرار دهیم.

*اگر در تاکتیک و روش اختلاف داریم، در مسائل کلان باید به اجماع برسیم.

تعدادی از دانشجویان شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست"، سر دادند.

*شعار ما این است که سانتریفیوژ باید بچرخد، اما زندگی مردم و اقتصاد هم باید بچرخد. دولت به این وعده‌ای که به مردم داده تا آخر ایستاده است.

در این هنگام، دانشجویان رییس‌جمهور را تشویق کردند و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست مجدداً سر داده شد.

* نه تنها انرژی هسته‌ای بلکه فن‌آوری و نه تنها فن‌آوری حتی غنی‌سازی هم حق مسلم ماست. اما در کنارش پیشرفت و توسعه هم حق مسلم ما محسوب می‌شود. همچنین بهبود معیشت مردم و رفاه آنها نیز حق مسلم آنهاست. از سوی دیگر باید بگویم شکستن و ویران کردن ساختمان منحوس تحریم ظالمانه هم حق مسلم ما محسوب می‌شود.

در این لحظه برخی دانشجویان «شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و « موسوی و کروبی آزاد باید گردند» سر دادند و در مقابل نیز تعدادی دیگر شعار «فتنه‌گر منافق اعدام باید گردد» سر دادند.

*دولت به همه وعده‌هایی که به مردم داده، پایبند است. ما برای دستیابی به اهدافمان نیاز به ایجاد اجماع داخلی داریم. ما نیازمند اجماع و همدلی هستیم.

*نیاز داریم افکارمان را برای دستیابی به آرمان‌های بلندمان نزدیک و نزدیک‌تر کنیم. علاوه بر آن ما باید آستانه تحمل یکدیگر را بالا ببریم زیرا اگر نتوانیم یک مساله داخلی خود را با آرامش و عقلانیت در چارچوب قانون و با ایجاد اجماع داخلی حل کنیم چطور می‌توانیم معضلات پیچیده جهان را حل کنیم.

*ما در بسیاری از مسائل به بردباری، صبر، تحمل و دقت نیازمندیم. باید از فضای احساس فاصله بگیریم زیرا با عقلانیت و اعتدال مسائل حل خواهد بود.

برخی دانشجویان شعار دادند: بسیجی واقعی همت بود و باکری.

*در دانشگاه‌های ما شخصیت‌هایی بودند که فضای جنبش دانشجویی و حرکت سیاسی دانشگاه را هدایت کردند؛ شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله مطهری، آیت‌الله بهشتی، مهندس بازرگان، دکتر علی شریعتی، مصطفی چمران و از این قبیل سرداران و عزیزان بودند. آنها پیشتازان حرکت دانشجویی هستند.

*(در واکنش به شعار دانشجویان مبنی بر اینکه "بسیجی واقعی همت بود و باکری") یادمان باشد آنهایی که حرکت دانشجویی را بر عهده داشتند نه ریالی دریافت می‌کردند و نه از حکومت و دولت دستور می‌گرفتند. ما باید پیرو راه آن عزیزان باشیم. البته همه آن سردارانی که شما نام می‌برید از همت، باکری، خرازی، بابایی، ستاری و صیاد شیرازی و ... همه بسیجیان قهرمان و الگوهای بزرگ ما هستند.

*بسیج منحصر در بسیج دانشجویی نیست. اگر بسیج به معنای فکر بسیجی و فدا کردن منافع شخصی و گروهی برای منافع دینی، ملی و اسلامی است، ما 75 میلیون بسیجی در این کشور داریم.

*ما باید برای آینده کشورمان در چارچوب علم و دانش بویژه با اتکا به شما دانشگاهیان عزیز که دیده‌بان علم و عقلانیت هستید قدرت ملی‌مان را بالا ببریم. بدون قدرت علمی و اقتصادی، قدرت ملی بالا نخواهد رفت.

* برزیل با یک برنامه‌ریزی چند ساله در سال گذشته حتی از روسیه بیشتر و بالاتر رفت. تولید ناخالص داخلی در برزیل دو هزار و 253 میلیارد دلار است و تولید ناخالص داخلی روسیه در سال گذشته دو هزار و 30 میلیارد دلار بوده است و ما نیز هنوز هزار (میلیارد) فاصله داریم. ما هم می‌توانیم به قول و قوه الهی و با کمک شما دانشگاهیان توسعه علم و فناوری را داشته باشیم. وقتی وضع نفت خام خوب بود بین 70 تا 80 میلیارد بود که با بقیه درآمدهای ارزیمان به هزار میلیارد دلار می‌رسید.

* اما چهار شرکت دانش‌بنیان مثل مایکروسافت، اپل، گوگل و فیس‌بوک درآمد خالص‌شان در سال گذشته 266 میلیارد دلار بوده است. شما دانشگاهیان هستید که باید اقتصاد دانش‌بنیان را توسعه دهید که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید کرده است.

* در سال گذشته قوانین خوبی در این رابطه وضع شده بود، اما دعوا بین وزارت علوم، تحقیقات، فناوری با معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور باعث شده بود تا این مقررات اجرا نشود تا جایی که این دو نهاد و ارگان از یکدیگر شکایت می‌کردند و به جای اینکه بتوانیم به دانشگاهیان کمک کنیم مانع آن شدیم.

* امروز بحمدالله کلید این صندوق همفکری و هماهنگی بین وزرای علوم و بهداشت از یک سو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سوی دیگر است که قفل این صندوق را باز کرد. پولی که تا امروز برای این صندوق اختصاص یافته 25 میلیارد تومان بوده و ما در مصوبه اخیر دولت این رقم را به 20 برابر افزایش دادیم و این صندوق در سال آینده 500 میلیارد تومان اندوخته و بودجه خواهد داشت و ان‌شاءالله به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات لازم را می‌دهد و حرکت جدیدی آغاز خواهد شد.

دانشجویان در واکنش به این اظهارات، رئیس جمهور را تشویق کردند.

*سیاست ورزی و همه اقداماتی که در دانشگاه انجام می‌شود، تشکل‌های دانشجویی و نقد شما به دولت همه روی چشم ماست. متاسفانه امروز که 16 اذر است مواجه با روزی شد که کار زیادی دارم و باید در دولت رقم بودجه را نهایی کنیم، زیرا فردا باید بودجه را تقدیم مجلس کنیم، وگرنه دوست داشتم فرصت بازتری وجود داشت که سخنان، نکات و انتقادات شما را می‌شنیدم. البته امروز هم زمانی را برای این کار گذاشته‌ایم اما فرصت کمی است و من ان‌شاءالله قول می‌دهم در حضور سوم من در دانشگاه تا پایان سال تحصیلی بتوانیم با فرصت بازتری از نظرات دانشجویان و اساتید استفاده کنیم.

 

روحانی در دفاع از گزارش صدروزه:
اگر بنده گفته‌ام دولت  قبل بدهی‌های بزرگی را جا گذاشته و رفته است چرا ناراحت شده‌اید؟

پس از سخنان روحانی برخی از دانشجویان پرسش​های خود را از رئیس جمهور پرسیدند و او به آن​ها پاسخ داد.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در طی صد روز گذشته اولویت شما سیاست خارجی و اقتصادی بوده است، آیا در زمینه نظام علمی نیز اقداماتی انجام خواهید داد، گفت: حتما نظام علمی در اولویت است و سیاست خارجی باید متکی به علم باشد. چرا که با دنیا تعامل کردن بدون علم امکان‌پذیر نیست و اقتصاد به ویژه اقتصاد دانش‌بنیان بدون علم امکان‌پذیر نیست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرهنگ اولویت اول است تصریح کرد: علم و دانش مراکز علمی-تحقیقاتی و پژوهشی نیز از اولویت‌های ما به شمار می‌رود و اگر در صد روز گذشته موضوع سیاست خارجی و اقتصاد بیشتر مطرح بوده به دلیل این است که مشکلات این دو بخش خیلی زیادتر بوده‌اند و خواست مردم نیز همین است و تلاش دولت از ابتدا همین بود که مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

وی با تأکید بر اینکه احیای اخلاق در جامعه و تعامل اخلاقی نیز از اولویت‌های ما به شمار می‌رود، گفت:‌ همواره بر این مبنا حرکت کرده‌ایم.

رئیس قوه مجریه در پاسخ به اظهارات برخی دانشجویان مبنی بر اینکه فضای امنیتی نمی‌خواهیم، گفت: ما نیز کلیات این امر را قبول داریم؛ علم و دانش و تحقیق در سایه دوربین و دورباش صورت نمی‌گیرد باید فضای علمی و فضای آزادی آکادمیک باشد. همه حواسمان باشد آرمان‌ها، ارزش‌ها، اصول و چارچوب‌ها را احترام کنیم.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای ترمیم جایگاه دانشجویان در طول این چهار ماه در دولت صورت گرفته است، گفت: همه تلاش دولت این بوده فضای دانشگاه آرام باشد و تشکل‌های دانشجویی برای فعالیت خود آزاد باشند و تلاش دولت این نیست نهاد علم را در اختیار خود بگیرد بلکه اعتقادش این است فضا و اداره دانشگاه توسط اساتید و هیئت امنا باشد و حتی وزرا نیز هماهنگ‌کننده بین کار دانشگاه‌ها هستند.

رئیس‌جمهور در ادامه اشتغال دانشجویان را بزرگترین نگرانی دولت دانست و تصریح کرد: امروز 4 میلیون دانشجو تحصیل می‌کنند که فردا به کار نیاز دارند و این شرکت‌های  دانش‌بنیان می‌تواند برای اشتغال آینده دانشجویان مفید باشد. از این رو دانشگاه‌ها باید اتصال لازم را با بخش تولید داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه مخالفین داخلی را نسبت به سیاست خارجی آگاه می‌کنید، گفت:‌ در این قضیه تنها دولت مسئول نیست همه دانشجویان و اساتید باید واقعیت‌ها را به جامعه بیان کنند که در افق کوتاه‌مدت اولیه چه گره‌هایی را در جامعه باز می‌کند. ما همه حقوق مسلم و اصولی که حق مسلم این مردم است مورد مراعات قرار داده و می‌دهیم و از خط قرمزها نیز عبور نکرده و نمی‌کنیم، از این رو دولت دانشجویان و فرهیختگان باید آثار آن را برای مردم بیان کنند.

وی با بیان اینکه عزت و احترام امروز ایران نسبت به سال‌‌های قبل به مراتب بالاتر است، گفت: شرایط جهانی برای فعالیت کارآفرینان ما در بخش تولید و خدمات امروز از دیروز مهیاتر است و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در شرایط منطقه‌ای از دیروز بیشتر است، اضافه کرد: صدا و چهره ایران به گونه‌ای است که نسبت به سال‌ها و ماه های قبل بالاتر است و اینها آثار سیاست خارجی دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا گزارش صد روزه شما فقط تخریب دولت قبل بود، اظهار داشت: از ابتدا به مردم گفته بودم که بعد از صد روز دو مسئله را به مردم گزارش می‌دهم یکی اینکه چه دولتی را تحویل گرفته‌ام و یکی دیگر اینکه در طول صد روز چه اقدامات و تصمیماتی اتخاذ شده است. ما درباره دولت گذشته صحبتی نکردیم فقط دو تا آمار دادیم. آمار را از مرکز آمار گرفته‌ام و رئیس مرکز آمار هم عوض نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک آمار از خزانه به من داده شد که رئیس خزانه هم عوض نشده است. بنده اگر گفتم رشد اقتصادی ما منهای 5.8 بوده کسی باید بدش بیاید؟  آمار این را می‌گوید بنده که نگفته‌ام. اگر بنده گفته‌ام دولت  قبل بدهی‌های بزرگی را جا گذاشته و رفته است و فقط سه رقم آن را گفته و هنوز بقیه را نگفتم، چرا ناراحت شده‌اید؟ گفتیم 74 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل به سیستم بانکی است، یک 55 هزار میلیارد تومان بود که دولت به پیمانکاران و بخش‌های خصوصی بدهکار است و یک 60 هزار میلیارد تومان باقی مانده که گفته‌ایم؛ ما که هنوز بقیه را نگفته‌ایم؛ ما گفتیم امسال 7.2 میلیون تن گندم باید بخریم؛ آیا نخریم؟ به مردم بگوییم نان نخورید و ما باید این مقدار را وارد کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بنده باید مشکلات این کشور را به مردم بگویم و همه کارهایی که در بخش اقتصادی، فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی طی این صد روز انجام گرفته است، قضاوت کننده اصلی مردم هستند و کسانی هم که تند حرف می‌زنند نظرسنجی کرده‌اند و می‌دانند نظرسنجی‌ها چیست، بنابراین در طول این صد روز که دولت فرصت داشته بودجه  را اصلاح کرد که ما در سه ماه قبل بودجه را با دو فوریت به مجلس ارائه کردیم که هنوز هم به ما باز نگشته است و در پیچ و خم‌ها گرفتار است.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 131
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    موسوی و کروبی این جور با داد و فریاد و جنجال رفع حصر نمیشن اجازه بدید دولت با تدبیر و اعتدال جلو بره
    • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      81 7
      دوست عزيز بهتره مطالبات خودت رو مطرح كني و به اميد ديگران نموني
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      داد و فریاد چیه مرد حسابی شعار و مطالبه است دیگه شعار بده؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      58 4
      قهر کردیم زندانی شدند، آشتی کردیم آزاد نشدند! چه کنیم که مسالمت آمیز این مشکل حل شود؟
    • ali A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      15 67
      بشینید به این خیال که آزاد بشن...موسوی و کروبی و احمدی نپاد هر سه باید محاکمه بشن ... هر سه تاشون با خود خواهیشون وضع رو به اینجا کشوندن ... الکی هم هی موسوی و کروبی نکنید ، همینا داشتن ایران رو میکردن سوریه .
    • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      7 47
      موسوی- کروبی اعدام باید گردند»، «مرگ بر امریکا»
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    این جور صحنه سازی ها قدیمی شده حکم این دو نفر همونی که آیت لله جنتی اعلام کرد.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      پاسخ آقای جنتی رو ایت الله محقق داماد بیان نمودند. آقای مطهری هم پاسخ خوبی دادند.
    • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      54 11
      عزیزم دوران یکه تازیتون رو به افوله.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      72 12
      پس آقاي جنتي قاضي هم شده اند!
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      27 5
      برو منفی هاتو بشمار
    • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      24 4
      در جوابت فقط میگم یا حسین
    • پریسا A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      18 3
      خا تو سرت
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      34 7
      جنتی میخواد اینارا بکشه تا خاکشون بقای عمر جنتی بشه .
    • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      47 16
      فکر نمیکنید ایشان حساب روزها را هم ندارند چه برسد به اشخاص . من فقط موندم اینها که مثلا شعار مرگ میدن واقعا دانشجو هستنند؟
  • عرشیا A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    کل این سخنرانی یک طرف و این جمله که بسیج فقط بسیج دانشجویی (با ان تمایلات و گرایشهای تابلوی جناحی )نیست هم یک طرف .
    • jnnun A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      17 4
      عزیزم من اونجا بودم دقیقا همین ها رو گفت
  • بی نام TR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    142 6
    شعارهاي "دانشجويان"؟!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    درود بر روحاني و خاتمي
    • yas A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      روحانی آری.خاتمی هرگز
    • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      73 39
      نمیشه نصف مثبت داد؟ من فقط با درود بر خاتمی موافقم
    • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      ایشال.... کاربران خبرانلاین با همان موسوی و کروبی 2 خائن محشور بشوند!
    • ارش A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      70 20
      موسوی و کروبی باید ازاد گردند
    • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      3 26
      خاتمی کیه اصن حاج حسن 3ماهه بهش محل گذاشت
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      77 7
      تو خودت كاربر خبر آنلاين نيستي؟ چي هستي؟ پارازيت خبر آنلاين؟ ............
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    231 6
    هر سایتی یه چیزی میگه.خوب فیلمشو بذارید همه چی معلوم بشه دیگه.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      دوست عزیز من خودم دانشگاه بودم. خبر آنلاین عین واقعیت را نوشته چیزی رو کم نکرده
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    انشاء الله رفع حصر بشوند تا به خیاناتشان به این مملکت در گذشته و حال رسیدگی شود
    • پاسخ A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      84 14
      اشتباهی مثبت دادم. در ضمن به خیانت و ظلمی که احمدی نژاد و دارو دسته اش به مردم کردن باید رسیدگی بشه.
    • احسان IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      عین نلسون ماندلا صبر می کنین و قهرمان می شویم
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      فعلا که خیانت اونایی که رو شده رسیدگی بشه بعد!!!
    • وجدان بيدار 88 IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      57 11
      براي رسيدگي به خيانتهاشون به رفع حصر نياز نيست اگه اهل رسيدگي بودين که اين بنده خداهارو چهار سال حبسشون نميکردين، جرات بابا جون مساله جرات مجازاته اونم از نوع علني و عادلانه و پخش زنده، بچه گول ميزنين؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      18 4
      خیانتی بزرگتر از کارهای دولت قبل اگر کسس خیانت کاره خیلی از اعضای دولت قبل هستند که معلوم نشد اون همه پول کجا رفت
    • بی نام A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      0 1
      (بانلسون ماندلا مقایسه میکیند) توهم هم حد و اندازه داره حتما تازه این هم توهم معتدل تونه!
  • دانشجو A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    به رییس جمهورم افتخار می کنم.
  • آرمان EU ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    جونم روحانی.....البته خودمون میدونیم سخته دکتر ،اینقدر ها هم نمک نشناس نیستیم که متوجه نباشیم و بعد از چند ماه بگیم کاش بهت رای نمیدادیم
  • احسان IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    درود بر رئیس جمهور منتخب ایران - زنده باد ایران و ایرانی
  • mahdy IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    زنده باد روحانــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
    • علی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      زندانی سیاسی ازاد باید گردد
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    بعد از این همه مشکلاتی که به خاطر بی کفایتی دوتت قبل به وجود آمده و احضار احمدی نژاد به دادگاه و عدم پلسخ گویی ایشان در قبال هیچ کدام از این خطا ها و ندانم کاری ها ! تازه یک عده می پرسند چرا روحانی آمارهای واقعی را بیان می کنه و تقصیر را گردن دولت قبل می اندازه ...!!!
    • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      11 1
      متاسفانه بعضی ها به دروغ عادت دارند
  • ali A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    شعار ها و تشویق هایی که دانشجویان انجام میدادند، دال بر محبوبیت بیش از اندازه آقای دکتر روحانی ست، امیدواریم در سایه ی ایشان، به موفقیت های بزرگ تر دست پیدا کنیم
  • دانشجو A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    والله ما که اونجا بودیم این مرگ بر آمریکایی که شما میگین رو نشنیدیم!!!! اونم چند بار :))
    • حسین A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      4 18
      چرا قسم میخوری بچه مسلمون امشب از بیست وسی ما که نبودیم دیدیم تو آنجابودی ندیدی عجب ؟؟!! دروغم اندازه ای داره؟؟؟؟!!!!!
  • ملت ایران IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    17 8
    از سخنان مدبرانه و عاقلانه و هوشمندانه و توام با منطق و ادب رییس جمهور محترم و محبوب واقعا لذت بردم و بعد از 8سال دوباره به ایرانی بودنم افتخار میکنم و برای سر فرازی و سربلندی ایران دعا میکنم ..روحانی عزیز , ایران قهرمان و ملت همیشه پیروزش به داشتن رییس جمهوری چون شما به خود می بالد...روحانی عزیز از شما مچکریم که امید جوانه زدن و لذت بودن در کشورم ایران را در ما زنده ساختی....امیدوارم خداوند شما و بزرگواران و دلسوزانی چون شما رو برای این کشور حفظ کند....و امیدوارم خداوند ریشه افراط را از جا برکنده و نهال اعتدال و عدالت را جایگزین ان نماید.ایران اسلامی قدرتمندترین کشور در جهان خواهد بود به همت ملت و یاری خدا انشاا...
  • ساسان IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    22 7
    بنزینتیم جناب روحانی. ما رو بریز تو باک دولت برو تا فضا.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    42 19
    روحانی مچکریـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم♥
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    66 12
    چرا شعار موسوی کروبی آزاد باید گردند رو حذف کردین و شعار مرگ بر امریکا که اصلا نشنیدیم بگن رو اضافه کردین؟!
    • حسین A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      5 13
      پس حالا بشنو از قطره ای از این اقیانوس موسوی وکروبی اعدام باید گردند مرگ بر امریکا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    65 5
    خیلی جالب بود که گوشای رسانه ی ملی! بعضی جاها سنگین میشدو بعضی جاها تیز....
  • احمد A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    46 7
    این جملات چقدر زیبایند:(در واکنش به شعار دانشجویان مبنی بر اینکه "بسیجی واقعی همت بود و باکری") یادمان باشد آنهایی که حرکت دانشجویی را بر عهده داشتند نه ریالی دریافت می‌کردند و نه از حکومت و دولت دستور می‌گرفتند. ما باید پیرو راه آن عزیزان باشیم. البته همه آن سردارانی که شما نام می‌برید از همت، باکری، خرازی، بابایی، ستاری و صیاد شیرازی و ... همه بسیجیان قهرمان و الگوهای بزرگ ما هستند. *بسیج منحصر در بسیج دانشجویی نیست. اگر بسیج به معنای فکر بسیجی و فدا کردن منافع شخصی و گروهی برای منافع دینی، ملی و اسلامی است، ما 75 میلیون بسیجی در این کشور داریم.
  • فري A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    88 4
    خوش به حاشون الان دانشگاه تهران هيچ خبر نيس......
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    116 3
    من دیگه نظر نمینویسم چون چاپ نمیکنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ایرانی وطن پرست A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    درود بر روحانی موسس دولت راستگویان مرگ بر دروغگویان و ریاکاران بیسواد که با ندانم کاری ایران وایرانی را به این روز فلاکت بار انداختند. روحانی مچکریم
    • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      9 34
      باید بگی دولت سیاهنما کن.
    • میثم IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      10 19
      خیلی هم مانور نرو عزیزم . شعورتو حفظ کن و به هم وطنت توهین نکن. اقای روحانی این حرفت عالی بود که ایران 75 بسیجی داره. در ضمن نه موسوی و کروبی باید ازاد شوند و نه اعدام شوند بلکه باید با عقلانیت به حسابشون رسیدگی بشه. انیشتین حرف جالبی میزنه میگه دو چیز سروصدای زیادی داره یکی خرده پول و دیگری خرده دانش. تحصیل کرده هاش دارن منطقی حرف میزنن این به اصطلاح ایرانی وطن پرست ادعای تحصیلات داره . شهر که شلوغ شد ....
  • حمید US ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    197 7
    هرچند آرزوی دوری به نظر میرسد، ولی کاش گروهی از جوانان که آبشخور فکریشان نه تحقیق و مطالعه آزاد و عمیق وجهان شناسی، بلکه فرمایشات محفلی و سالها تبلیغات یکسویه رسانه ملی!!!است ،به دنبال پاسخ این ُسوال میبودند که چرا قبل از انقلاب از کره جنوبی برای کار به ایران سرازیر میشدند و امروز جوانان ما به امید زندگی بهتر در میان آبهای اندونزی و استرالیا غرق میشوند. و اگر هم زنده بمانند در کمپ ها همانند حیوانات نگهداری میشوند.
    • ايراني A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      3 10
      آخه وضعيت قبل از انقلاب را با چي حالا مقايسه ميكني؟!!!!! چند درصد روستاهاي كشور در آن زمان برق داشت؟ فقط همينو جواب بدي بسه. نياز به آمار كره اي ها هم نيست!
    • شه US ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      0 0
      شما گویا 50 ساله که کلا امریکا هستی... شما فقط درصد دانشجویان قبل انقلاب رو با الان مقایسه کن، این توهمات خنده دار از سرت می پره جوک نگو مومن...
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    24 7
    همه اش سرگرمي هيچ كي به فكر مردم بيچاره نيست .وضعيت فلاكت بار اقتصادي
  • ف ن A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    19 9
    زنده باد روحانی . ولی تکلیف مشکلات زیست محیطی چی شد بالاخره؟دریاچه اورمیه و هاامون زاینده رود و...
  • بيسيجي امام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    17 75
    عجب اعتدالي كه ما تا يه پيام مخالف جناب روحاني ميذاريم نشون نميديد هه....
    • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      12 4
      بیا برادر بسیجی نشون داد پیامت را اما چرا حالا منفی گرفتی؟؟؟!!!
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    15 75
    دانشجو واقعي ديگر وجود ندارد همه آلت دست سياست شدند دانشجويان واقعي شهيد شدند وتعداد اندكي وجود دارند با كرامت ، با شهامت با دين وديانت و.... بيشتر دانشجويان آلت دست امثال موسوي وكروبي و.... هستند واقعاً برايشان متاسفيم .
  • داریوش IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    18 6
    با این تفکرات تند به جایی نمی رسیم
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    13 45
    جوجه رو آخر 8 سال می شمرند!
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    27 5
    کاش کمی فقط کمی از ماندلا درس میگرفتند سیاستمدارانمان
  • cyrus A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    37 6
    ببین بد اخلاقی های طیف مخالف به چه حد رسیده ؟؟؟ اینا از عوارض دولت 8 سال گذشتست .. کاش تو 8 سال گذشته به جای شعار مرگ ... یکی مثل ماندلا برامون از بخشش می گفت .
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    24 7
    درود بر روحاني مرد اعتدال وعمل .بخدا اصلا تيپش و هيبتش رييس جمهور بزرگي است .
  • شیعه A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    14 29
    پس کی آقای دکتر روحانی به وضع فرهنگی جامعه که ایجاد کرده میخواهد رسیدگی کنه یا می خواهد مثل دولت خاتمی بشه اوضاع فرهنگی!!!!!!!!
    • سعید IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      3 4
      اوضاع فرهنگی خاتمی هزاران برابر بهتر از اوضاع فرهنگی جناب دکتر بود! تو هشت سال گذشته آمار جرم و جنایت و بداخلاقی و گسترش بیماری‌های مقاربتی، آسیب‌های به میراث فرهنگی و... همه رو به افزایش گذاشته و خیلی از مردم به بسیاری از اعتقاداتشون به خاطر بداخلاقی‌های حضرات بدبین شدن. اون وقت شما فقط روسری و مانتو رو وضع فرهنگی میدونی!
  • مهدی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    10 3
    آغاز رسالت است فریاد کنیم هر بلبل پرشکسته را شاد کنیم حالا که بهار آمده با عطر امید باید همه را از قفس آزاد کنیم
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    23 7
    این شعار ها هم باید داده میشد: احمدی نژاد محاکمه گردد . موسوی و کروبی آزاد گردد.
    • رضا A1 ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      7 33
      موسوی و کروبی اعدام باید گردند
  • مرد آزاده A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 3
    درود به شرفت . ملت با تمام وجود از شما حمایت می کند . دستان خداوند نگهدارت باد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 17
    آزادی موسوی و کروبی که زندگیشان را در روی میز ریاست گذرانده اند برای ما نون و آب نمیشه.مردم رفاه میخواهند
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    6 0
    یادمان باشد آنهایی که حرکت دانشجویی را بر عهده داشتند نه ریالی دریافت می‌کردند و نه از حکومت و دولت دستور می‌گرفتند. ما باید پیرو راه آن عزیزان باشیم. البته همه آن سردارانی که شما نام می‌برید از همت، باکری، خرازی، بابایی، ستاری و صیاد شیرازی و ... همه بسیجیان قهرمان و الگوهای بزرگ ما هستند.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 0
    موندم نظراتی که دادم چرا تایید نشد خبر آنلاین خود سانسوری شدیدی پیدا کرده اگر اینطوری ادامه پیدا کنه نه نظر میدم نه به خبر آنلاین سر میزنم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 11
    چرا نرفته دانشگاه تهران؟؟!!!!!!!
  • مولایی A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    27 6
    زندانی سیاسی آزاد باید گردد...
  • موسوی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 15
    باید زندانیان بی گناه که توسط شعار غلط عوامل فتنه گرفتار شدند ازاد و عوامل فتنه محاکمه شوند
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 0
    مطالبی که در این گزارش نوشته شده 70 درصدش واقعیت است و 30 درصد باقی مانده یا گزارشگر خواسته دروغ بگه یا توهم زده
  • فریاد A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    2 7
    مثل اینکه این جماعت افراطی اونجا هم هست
  • مقدسی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 0
    خردورزی لازمه اش این است که افراط و تندروی را کنار بگذاریم
  • بی نام DE ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    7 1
    حتی جرئت نکرده اسم اونها رو بیاره در جواب شعار مردم! اونوقت انتظار دارید آزادشون کنه؟..کلا همه رو راضی نگه داشته....یعنی سیاست!
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    21 5
    ما هرگز مدبریت عالی آقای موسوی را در زمان جنگ فراموش نمی کنیم . شما ببینید احمدی نژاد با این همه درآمد ارزی چه فلاکتی نصیب ملت ایران کرد حالا فرض کنید بجای موسوی دوران جنگ، احمدی نژاد در زمان جنگ نخست وزیر بودند . فکر نمی کنید ظرف چند روز مملکت و ملت بر باد می رفتند؟
  • علی. م IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    10 2
    درود بر اعتدال و مرگ بر افراطی گری ،مرگ بر مرگ بر ،درود بر زندگی ،مرگ بر کینه و نفرت ،درود بر ماندلا که انتقام از دشمنهایش نگرفت و اسطوره شد، درود بر علی که در بستر مرگ هم قاتلش راسفارش کرد، مرگ بر تفکر خودبرتربین در کل جهان مرگ بر بی تدبیری مرگ بر بگم بگم ها مرگ بر دزدان بیت المال در کل جهان مرگ بر قضاوت کنندگانی که به عدالت قضاوت نمیکنند در کل جهان درود بر عدل علی درود بر شیعه بر حق علی که بداند ردای قدرت بزرگترین و ترسناکترین امتحان الهی است. درود بر حضرت محمد که در بالین دشمن خود حاضر میشد و از خدا برایش طلب عفو میکرد درود بر پیغمبری که از صلح و برابری گفت و نفرین بر کسانی که با نام دین او خون ریختند و تبعیض گذاشتند و ملل جهان را از اسلام هراساندند. درود بر کسی که از خدا طلب عفو می کند .
  • ali IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    7 42
    مــــــــــــــــــــــــا حـــــــــــــــــــامی احمــــــــــــــــدی نــــــــــــــــژادیم هنـــــــــــــــــــــــــــوز ...
    • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
      0 0
      بهت واقعا افتخار مي كنم
  • علي IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    26 5
    دوستان نگران نباشيد دوران دروغگو ها و رياكاران تموم شد بزودي موسوي و كروبي عزيز ازاد ميشوند و واقعيت ها روشن ميشود كه خدا با صابرين است
    • رضا A1 ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      6 30
      شتر در خواب بیند پنبه دانه.خائن باید اعدام بشه
  • علیرضا IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    13 4
    دکتر روحانی عزیز شما اول باید وعده های که به کسانی که باعث رای آوردن شما شده اند رو انجام بدی..کسانی که طرفدار آقایان ولایتی .رضایی.و قالیباف بودند و سعی میکردند شما رای نیاورید در اولویت نیستند.
  • سارا A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    21 5
    اين شعار عالي بود: بسيجي واقعي همت بود و باكري
  • دانشجو IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 16
    آن آقایی که صدای شعار مرگ بر آمریکا نفمیده واقعا کر بوده تا رهبری است دشمن وفتنه گران نمی توان کاری پیش بردند مرگ بر آمریکا - مرگ بر فتنه گر مرگ بر ضد ولایت فقیه - مرگ بر اسراییل
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    12 3
    درود بر روحاني مرد باهوش و تدبير
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    7 10
    دولت وعده ی تدبیر و امید
  • harli A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 5
    به اون دسته از بی سوادان که فقط دستمال دستشونه تذکر : دزدی در سطح کلان ادامه دارد این سریال تکراری است و فقط داستان ای قسمت عوض شده ...و خاتمی برخاست تا اصلاحات کنه بر علیه دیکتاتوری هاشمی و چطور دولت سوم هاشمی با خاتمی کنارهم به تفاهم رسیدند ؟جز سرقت عادلانه با اصلاحات سازنده چیز دیگری هست ؟ آدم با سواد به فعل امر دقت میکنه نه اینکه مفعول باشه وفاعلی براش بگه ماست سفیده یا سیاهه
  • زهرا حسینی A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    12 2
    با تو رو خدا برید بشینید درس هاتونو بخونید و یه هنر و مهارت یاد بگیرید که به خیل بیکاران بی مهارت اضافه نشید و باری از دوش مملکت بردارید و الا با این فحش و شعار ها کسی به جایی نمی رسه ... شعور سیاسی با شعار بدست نمی اد راستی سرانه مطالعه دانشجویان ایرانی چقدر است ؟
  • حمید IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 4
    جناب روحانی تمام اعداد رو بگین تا دودمان آنهایی که با هوچيگري میخواهند حقایق بر ملت ما آشکار نشه بر باد بره تا دست از حمایتهای کور کورانه از افراطیون بردارن وبدونن نتایج چنین حمايتها چیست
  • علی A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    10 2
    به بسیجی ها کارت سبز دادند و همه شون رو تو سالن راه دادن ولی متاسفانه تعداد کمی کارت به غیر بسیجی ها داده شد تا تو تالار دعوا نشه. ولی بعدش دانشجو ها جمع شدند و شعار می دادن و نزدیک بود که درگیری فیزیکی با بسیج داشته باشن.
  • دوست خاتمی و هاشمی RS ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 4
    دوستان به قسمت پاسخ به نظر نگاه کنید ببینید چقدر مردم ناراحتن از وضعیت ولی باید زمان بگذرد درود بر خاتمی و هاشمی و روحانی عارف و م و ک و ظریف جون ترو هم میخاییم گر صبر کنی ز غوره هلوا سازیم
  • ساسان US ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    10 2
    سلام دوستان دانشجو تورو خدا واقع بین و معتدل باشید ما که عمرمون رو کردیم ولی نگران فرزندانمان و جوانان این مملکت هستیم سعی کنید شرایط روحانی را درک کنید واز افراط و تفریط بپرهیزید ما در سایه اعتدال میتوانیم به خواستهای جوانان و ابادی این مملکت برسیم فقر و فساد در این مملکت با اینهمه ثروت بیداد میکند و این چیزی نیست جز عدم مدیریت و شایسته سالاری
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    18 3
    من دانشجو بهشتیم.اون سال که احمدی نژاد رو اوردن با امسال مقایسه می کنم.اون سال همه جلو دانشکده معماری جمع شدیم که وقتی اجمدی میاد بیرون بریم اعتراض کنیم اما از حراست اومدن در دانشکده رو رومون قفل کردن!!!!!.کلا حراست بهشتی سابقه زیاد داره معماری ها رو تو دانشکده حبس کنه.امسال اما کسی نبود که در رو روش قفل کنه همه با کمال میل و اشتیاق رفته بودیم حرفای روحانی رو گوش کینم.اخرش هم روحانی خیلی بی سرو صدا و بدون هیچ تنشی رفت .می دونم نظرم رو تایید نمی کنید ولی حداقل شماهام که می خونیدش بدونید خوبه واستون.
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    11 3
    روحانی روح من رئیس جمهور من افتخار ایرانی ها
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    6 7
    آقای روحانی افتخار ایران وایرانیست.زنده باد رهبر زنده بادروحانی.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 26
    مرگ بر آشوبگر موسوی و کروبی اعدام باید گردند
  • امید A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 1
    دوستان از روحانی نباید توقع زیاد داشته باشیم با مجلس جدید راه هموار تر میشه ما صبر میکنیم طلوع فجر نزدیک است
  • علی آقا A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    16 98
    موسوی وکروبی (سران فتنه) با لجبازی باعث کشته شدن بسیاری وخسارات جبران ناپذیری به این ملت شدند .اگر خدای نکرده عزیزان شما هم کشته شده بودند تقاضای ازادی این عتاصر مخرب را داشتید. واقعا باید اینها اعدام شوند. چون هر روز متاسفانه وجود انها باعث اختلاف می شود...............
    • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      6 5
      شما در مریخ زندگی میکنید؟ خانواده هایی که عزیزانشان در آن حوادث کشته شد همواره ارادت خود را به موسوی و کروبی ابراز میکنند و قاتلین فرزندانشان را بر خلاف شما،؛ کسانی میدانند که تحمل اعتراض مسالمت آمیز مردم را نداشند. شیپور رو از سر گشادش میزنید شما قربان !
    • سعید IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      5 0
      این که بگیم موسوی با لجبازی باعث کشته شدن خیلی ها شد مثل اینه که بگیم ایران با لجبازی سر مسئله هسته ای باعث شهادت ۴ شهید هسته ای شد! نه خیر عزیز من! تنها کسی که به خاطر جنایت باید سرزنش بشه همون کسیه که جنایت و کشتار رو انجام داده!
    • نفس A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      1 6
      حالا کی افراطی شما هم فتنه گرید که خواهان ازادی این دو نفرید همون که تو خطبه ها گفته شد شما پرو شدید بدونید ما همون 9دی هستیم وتو دهن وطن فروشای نادون میزنیم مرگ بر فتنه گر جانم فدای رهبر
  • رزمنده دوران دفاع مقدس A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 3
    خبر آنلاین اگر قبول دارید خط قرمز های فرضی که توسط بعضی از آقایان تند رو ایجاد شده باید برداشته شود و به کامنت های مردم هم اهمیت میدهید از ابزار رسانه ای خودت استفاده کن و نظر مردم را در رابطه با رفع حصر آقایان میرحسین موسوی نخست ورزیر دوره جنگ و جناب آقای کروبی ریئس مجلس سابق به نظر سنجی بگذار ، لطفا این کامنت را جهت رای گیری هموطنان عزیز قرار دهید .باتشکر
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 7
    سلام.تو این 100 روز چه اتفاقی افتاد که انقدر روحانی رو دوست دارید؟از اینکه غنی سازی به زیر 5% رسیده خوشحالید؟یا از اینکه همه قیمتها اومده پایین؟یا از اینکه در مورد جزیره ابوموسی که واسه ایرانه دارن مذاکره می کنند؟به عمق فاجعه نگاه کنید.مطمئن باشید نسلهای بعد ما می گن 100 رحمت به دوران قاجار
  • بی نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 0
    دانشجوهای امروز دهه ای رو که میرحسین نخست وزیرش بوده و بهش افتخار می کنه رو حتما به یاد ندارن. چون اون موقع در گهواره بودند. اگر از پدرهاشون که اون موقع جوان بودند سوال کن، براشون توضیح میدن که چه کارهایی انجام می شد و کسی هم به فکر کرامت انسانی و حقوق شهروندی نبود. آقایون خالا که دستشون از قدرت کوتاه شده یاد این حرفها افتاده اند
  • بهنام EU ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    6 2
    سلام به همگی امروز صبح که سخنرانی آقای روحانی از تلویزیون پخش میشد یاد سخنرانی های احمدی نژاد افتادم یاد قولایی که اون میدادو ملت همه براش سوتو کف میزدن . در کل از روحانی خوشم نمیاد داره سو استفاده میکنه کروبی و موسوی خیانت کردن چه معنی میده از اونا دفاع کنه
  • بی نام GB ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 6
    شب دراز است و قلند بیدار ببینیم روحانی چیکار میکنه براتون!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    2 0
    به قول مطهری همه میدونن عوامل کشتار مردم کی بودن آقای علی آقا سرت رو از زیر برف دربیار
  • مسعود IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 0
    در ناامیدی بسی امید است/تلوزیون ما سیا سفید است
  • سعید IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    1 6
    درخواست اعدام برای آقایان موسوی و کروبی ناشی از افراطی گری است . در سختگیرانه ترین حالت ممکن محاکمه, منطقی نرین راهکار خواهد بود , که البته بدلیل هزینه آ ن,راهی جز طلب اعدام برای این عزیزان باقی نمیگذارد
  • رضا IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 9
    بسیج لشگر مخلص خداست
  • بی نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 3
    فتنه گر واقعی سال 88 آقای احمدی نژاد بود وباید در دادگاه صالحه محاکمه به شود
  • محمد از كرمان A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 5
    روحانی زنده باد اصلاحات پاینده باد
  • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 6
    به امید ازادی موسوی و کروبی
  • حسن A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 0
    خوشم آمد
  • ح ع فا.. A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 5
    خدا کنه روحا نی هم مثل خاتمی نشه راستی مرگ بر منافق هر کی که هست باشه درستش اینکه نباشه پس مرگ بر منا فق
  • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    6 1
    زنده باد روحانــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
  • بی نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    6 5
    کروبی و موسوی و امثال ایشان انسانهای آزاده ای هستند و دانشجویان واقعی آزادی آنها را خواستارند
  • امیر A1 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 1
    دوستان شنا ک بودید بهشون میگفتید میومد مناظره زنده بهتر نبود همه چی روشن شه اینکه همش پشت سر هم حرف بزنن واسه هر دوشون بده ب خدا
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 1
    خائن احمدی نژاده نه کرووووبی و موسوی خائن کسانی هستند که 3000 میلیارد دزدیند صدای هیچ بسیجی در نیامد...
  • ایرانی A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    8 7
    خدمتتان عارض شوم که من به عنوان یک شخص بیطرف فرض کنیم که افایان موسوی و کروبی به عنوان اشخاص فتنه گر معرفی میشوند حال باید گفت اقای احمدی نژاد به عنوان فردی که به ظاهر ارا کسب کرد چه خدمتی کرد که انتظار دارید ان دو مجاکمه شوند اما این شخص مورد ختاب واقع نشود کسی که هموطنانش را خس وخاک یا خار معرفی میکند اولین توهین در شروع ریاستش بود تا الی اخر.......
  • زهرا IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 1
    درود بر خاتمی درود بر روحانی درود بر هاشمی