تسنیم نوشت:

روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که شیخ «یوسف القرضاوی» از ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان استعفا کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، القدس العربی نوشت که دیروز شنبه نشست‌های فشرده‌ای در اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دوحه پایتخت قطر برگزار شد و قرار است این اتحادیه در بیانیه‌ای خبر استعفای قرضاوی از ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان و نیز استعفای دکتر «علی محیی الدین القره داغی» دبیر کل این اتحادیه را اعلام کند.
این روزنامه به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که شیخ «راشد الغنوشی» رهبر جنبش النهضه و معاون دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در امور اقلیت‌ها و «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از بارزترین نامزدهای جانشینی قرضاوی برای منصب ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان هستند اما غنوشی به دلیل سرگرم شدن به اوضاع کشور خود تونس با پذیرش این منصب مخالفت کرده است.
این منابع گفتند که مشعل نیز با پذیرش این منصب مخالفت کرده است اما برخی منابع ترجیح دادند که مشعل این منصب را بپذیرد به خصوص اینکه برای اقامت به دوحه پایتخت قطر منتقل شده است. قرضاوی چند روز پیش نیز در سایت شخصی خود و در سایت‌های اجتماعی اعلام کرد که از هیئت علمای ارشد الازهر بالاترین مرجعیت دینی الازهر استعفا داده است.
وی استعفای خود را به ملت مصر تقدیم و اعلام کرد که این ملت صاحب الازهر است زیرا الازهر پس از کودتای نظامی ارتش توسط شیخ الازهر و نزدیکان آن غصب شده است. قرضاوی به دنبال عزل «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر در تیرماه گذشته، اتفاقات اخیر در این کشور را کودتای نظامی توصیف و مردم مصر را به ادامه تظاهرات‌های خیابانی و اعتراض به این کودتا دعوت کرده بود.
وی همچنین شیخ احمد الطیب شیخ الازهر را به دلیل مشارکت در صدور بیانیه ارتش برای برکناری مرسی، در این قضیه وی را مسئول دانسته و بارها وی را مورد انتقاد قرار داده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    14 58
    درود بر خالد مشعل :خار چشم بشار دوستان !!!!!!!
    • آنتی بشار A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      5 12
      درود بر تو با غیرت
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    24 5
    مشعل خائن و منافق است.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    26 5
    خالد مشعل چند سال تو ایران میچرید حالا رفته قطر