توهین و ناسزا هایی که در صفحه فیسبوک لئون مسی نابغه فوتبال مرا هم بر ان داشت که در این موضوع به نکته اساسی توجه بدهم ریشه یابی پرخاشگری های سایبری چیست ؟

 

زمانی طرح پرسش های خوب و اساسی موجب رشد جامعه می شود . برای نمونه دوستی مطرح کرده بود چرا ایرانی ها به سایت خانم مجری مراسم قرعه کشی فوتبال جام جهانی رفتند و فحش های آبدار نثار خانمی کردند که اصلا او را نمی شناسند ؟ یا چرا بعضی از ایرانی ها زمانی که مشخص شده است ایران با آرژانتین همگروه شده است به صفحه فیسبوک لئون مسی نابغه فوتبال جهان هجوم بردند و حرفهای رکیک برای او نوشتند؟ این پیام ها فراتر از صد هزار بوده است . ایا کسانی که چنین اقدام هایی را انجام می دهند ایرانی نیستند؟ انگیزه اصلی آنها چیست؟ چرا بعضی از همین ایرانی ها زمانی که او در بارسلونا بازی می کند بخاطر بازی های خوب و تاثیر گذارش کلی او را تشویق هم می کنند ؟

خوب پاسخ این پرسش ها را می توان هم از بعد جامعه شناسی و هم از جهت روانشناسی اجتماعی مردم ایران و هم از لحاظ علوم تربیتی بررسی کرد اما از نگاه من بی سواد و غیر متخصص این نوع اقدام های ظاهرا خود جوش !! ناشی از سرخوردگی های اجتماعی و نوعی حقارت های درونی انسان هایی است که به همه چیز معترض هستند . آنها نمی دانند به چه کسی و چرا اعتراض می کنند فقط می دانند باید اعتراض کنند آن هم به کسانی که هیچ نقشی در زندگی آنها نداشته وندارند . آنها به سانسور صدا وسیما اعتراض ندارند به این اعتراض می کنند که چرا این خانم لباس پوشیده ای را در فصل بهار برزیل انتخاب نکرده است!! شاید هم به این اعتراض دارند که اساسا این خانم چه حقی دارد در مراسم قرعه کشی فوتبال با این هیبت دلربا ظاهر شود!! اما اعتراض به مسی هم لابد بخاطر آن است که او را عامل شکست احتمالی و مقدر تیم ایران در جام جهانی می دانند و لابد می خواهند از الان روحیه او را برای بازی در برابر ایران در 31 خرداد 1393 تخریب کنند!! میدانید حتما او باعث و بانی عقب افتادگی تیم ایران است . تیمی که بخاطر پشتوانه تمدنی 7 هزار ساله اش نباید به شکست سختی در برابر آرژانتین تن بدهد که از کشف ان 400 سال هم نمی گذرد!! خلاصه آنها زورشان به باعث و بانی عقب ماندگی فوتبال در ایران نمی رسد برای مسی فحشه و ناسزا می نویسند ان وقت سایتی در داخل ناچار می شود تیتر خنده داری بزند "عده ای ایرانی نما به مسی توهین کردند" !!

حالا باید چکار کرد ؟ آیا باید جنبش پوزش خواهی از سرکار خانم محترم مجری و آقای مسی براه انداخت یا به ریشه ها برگردیم ببینیم نمی شود بجای غصه خوردن از این بدنامی برای ایرانی ها ، فرهنگ سازی کنیم . تلاش کنیم برای همه جابیندازیم که اگر جوانمردانه بازی کنیم برد و باخت ایران بیشتر ارزشمند می شود . به یکدیگر یادآور شویم باختن به ستارگان آرژانتینی مهم است، اما باختن در صحنه اخلاق اجتماعی مهم تر است . پیروز واقعی کسی است که در جهان از خود و مردم کشور خود چهره انسانی و متمدنی به نمایش می گذارد

 

 

کد خبر 326715

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 172
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    اون ها که به دنبال رفع فیلتر فیس بوک هستند توجه کنند که چه کسایی از فیس بوک استفاده میکنند و برای چه کسایی در حال تلاش هستند.
    • بنده خدا IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      49 30
      تا زمانیکه تو قفس باشی ، همیشه محدود به قفسی ... شاید رفع بعضی از محدودیتها باعث بشه مردم به مرور فرهنگ واقعی برای اون موضوع پیدا کنن
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      24 7
      دوست عزیز سلام خود شما فرمودید چه کسانی از فیس بوک استفاده میکنند خوب اونا که کار زشت انجام دادند که دارن استفاده شون رو میکنن اما اونایی که قانونمدار هستن و بالطبع با فرهنگ واز راههای غیر قانونی استفاده نمیکنند دارند این وسط میسوزند
    • جیم جارموش IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      19 6
      شما سعی کن درک کنی اگه یه مشت جوگیر بی تربیت رفتن یه گندی زدن دلیل نمیشه همه با هم تاوان این کارو بدن و از آزادی محروم بشن ! بجای حذف صورت مساله بهتره پلیس فتا بره سراغ اونایی که فحش و بد و بیراه گفتن و با اونا خیلی جدی برخورد کنه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      19 18
      این کامنتها رو میخونم قوه بدبینیم ذوق ذوق میکنه که اینا برنامه ریزی دوستان سایبریه
    • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      17 11
      اتفاقا الان فقط اونهایی که از فیلترشکن استفاده می کنند در فیس بوک هستند. نه اینکه اونایی که از فیس بوک استفاده می کنند این طوری هستند. وقتی فیس بوک رفع فیلتر بشه، با اومدن عموم مردم ،به نظرم وجهه ایرانی ها هم متعادل می شه.
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      29 9
      ربطی نداره این فرهنگ ماست که داریم تو فیسبوک نشون میدیم فیسبوک نباشه یه جا دیگه نمود پیدا میکنه نمیشه که ایرانی ها را در قفس نگه داشت که
    • امین A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      10 8
      داداش چرا مغلطه می کنی؟ اینا هیچ ربطی به هم ندارن !!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      7 5
      و اون آدم ها در خبرآنلاین هم پراند
    • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      11 3
      چرا نمیفهمیم که همین محدودیتها سبب این آبروریزیها شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یادتونه موبایل اول اومده بود شب و نصف شب کل عالمو با تک زنگ دیوانه میکردیم؟؟؟؟؟؟؟ چرا دیگه دیگه تک زنگ از مد افتاده؟؟؟ ترو خدا دست از سر مردم برداریم بابت این محدودیتها بذاریم فرهنگش بیفته
    • عباس A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      7 6
      حالا شما هم از آب گل آلود ماهی نگیر . چند ده برابر این کامنت ها تعداد نفراتی هستش که فیسبوک دارند ولی ادب هم دارند .
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      10 4
      میخوای کلا دسترسی ب اینترنتو از بین ببریم؟ مشکل از فرهنگه و ب فیس بوک ربطی نداره. فیس بوک تعطیل شه تو گوگل پلاس این حرفا زده میشه!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      4 4
      دقیقا انها هم مثل شما میترسند روزگاری این حرکتهای دسته جمعی هدفدار شود
    • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      3 5
      به این فکر کنید که محدودیت های بی حد، مردم را تا این حد تنگ نظر کرده. محدودیتهایی که فیلتر فیس بوک حداقل آن است.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      4 5
      عریرم این نوع حملات ترول ها به صفحه افراد مشهور و مهم در همه جای دنیا سابقه داره. یک تعداد واقعا معدود هستن که دست به اینکار میزنن صرفا برای جلب توجه و ایجا تنش و جریان خبری و شوکه کردن دیگران. کسی به هیچ وجه نمیتونه بگه اینها نماینده مردم یا حتی کاربران فیسبوک هستن.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      9 4
      کلا این حمله کاملا خودجوش!! به مسی کاملا عمدی و برای این بود بعدش عده ای بیان بگن ایرانیا فرهنگ فیسبوک ندارن باید فیلتر باشه و خانم ها هم نباید برن ورزشگاه.
    • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      5 2
      فعلا که داریم میبینیم این اتفاقات زمانی داره رخ میده که فیس بوک فیلتره . پس هیچ فرقی نداره که فیلتر باشه یا نباشه در هر صورت یه سری آدم بی شخصیت توهین میکنن!
    • فرهاد (بخش 1 از3 ) A1 ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      11 3
      دوستان متاسفانه کسی بررسی نکرده این قضیه از کجا شروع شد. بلافاصله بعد قرعه کشی یک اکانت جعلی بنام لیونل مسی نوشته ای میگذاره به انگلیسی که در اون برای هاشم بیک زاده کری خونده. و بعد از پخش شدن این نوشته فورا اکانت جعلی پاک میشه. کم کم تعداد زیادی کاربر ایرانی میرن سراغ صفحه مسی (اکانت اصلی) و شروع به کری خوندن و شوخی در مورد تقابل مسی و بیک زاده میشن. بعد خبر این کامنت ها در رسانه ها پخش میشه. ناگهان در موج دوم به طرز عجیبی سرعت اضافه شدن چند صد برابر میشه و هزارن کامنت گذاشته میشه. که ایندفه بسیاری شون اصلا کاری به شوخی بیک زاده ندارن و رسما فحاشی میکنن به مسی و فحش مینویسن به فارسی و انگلیسی!! البته همزمان هزاران نفر هم توهین رو محکوم میکنن و عذرخواهی میکنن از مسی به انگلیسی. نکته جالب...
    • فرهاد (بخش 1 از3 ) A1 ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      7 4
      دوستان متاسفانه کسی بررسی نکرده این قضیه از کجا شروع شد. بلافاصله بعد قرعه کشی یک اکانت جعلی بنام لیونل مسی نوشته ای میگذاره به انگلیسی که در اون برای هاشم بیک زاده کری خونده. و بعد از پخش شدن این نوشته فورا اکانت جعلی پاک میشه. کم کم تعداد زیادی کاربر ایرانی میرن سراغ صفحه مسی (اکانت اصلی) و شروع به کری خوندن و شوخی در مورد تقابل مسی و بیک زاده میشن. بعد خبر این کامنت ها در رسانه ها پخش میشه. ناگهان در موج دوم به طرز عجیبی سرعت اضافه شدن چند صد برابر میشه و هزارن کامنت گذاشته میشه. که ایندفه بسیاری شون اصلا کاری به شوخی بیک زاده ندارن و رسما فحاشی میکنن به مسی و فحش مینویسن به فارسی و انگلیسی!! البته همزمان هزاران نفر هم توهین رو محکوم میکنن و عذرخواهی میکنن از مسی به انگلیسی. نکته جالب...
    • فرهاد (بخش 3 از3 ) A1 ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      10 4
      ...در اغلب واکنشها مساله تمدن 2500ساله ایرانیان و شخصیت های تاریخی ایران مورد تمسخر و توهین قرار میگرن و کلیت وهمه 70میلیون مردم ایران بی فرهنگ و همانند توهین کنندگان در فیسبوک خطاب میشن.//مسلما در هر جامعه در دنیا افرادی ضد اجتماعی و اوباش پیدا میشن. اما در این مورد خاص رها کردن اون گروه خاص اوباش وکلید زدن هجمه گسترده به کل 70میلیون ملت ایران و همه تاریخ و فرهنگ ایران نکته قابل توجهی بود.بعلاوه واکنش جالب عده ای در داخل که با تکرار تعمیم این قضیه به کل مردم ایران اون رو نشونه بی فرهنگی مردم و لزوم اعمال محدودیت ها و فیلترینگ اینترنت و رسانه ها و کلا مضر بودن آزادی بیان در ایران! دونستن//بهرحال آب ها که آسیاب افتاد این مسائل باید بیشار بررسی بشه و مردم در مورد ریشه های این قائله قضاوت کنن./
    • فرهاد A1 ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      8 1
      از خبرآنلاین و جناب آقای بهشتی پور خواهش میکنم هرسه بخش نظرم رو چاپ کنید کامل. ممنوم.
    • الیمی A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      6 4
      آقا فرهاد شما می دونید جامعه آماری 100 هزار نفری یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ضمن چرا یک نفر از نیجریه و بوسنی نیومد اون فحش ها رو بده .... یک کم فکر کن داداش
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      7 3
      فرهاد حرف هات رو قبول دارم این داستان خیلی راحت منحرف شد به سمت ضدایرانی و تجزیه طلبی و این برنامه ها بعضی ها هم دارن آب میریزن تو آسیاب اینا حواسشون نیست که مشکلات رو همه کشورها دارن تو برزیل و ترکیه و حتی آرژانتین هم جنگ و آشــوب میشه...اینا میگن ما چرا تو خیابون بداخلاقیم میرن فیس بوک!!!!! بابا ربطی نداره....اینایی که دارن این کار رو میکنن هویت ایرانی و ملی و فرهنگی ما رو دارن زیر سوال می برن حتی همین الان برید کامنت هاشون رو بخونید همه ضد ایرانیــه! کی با مسی مشکل داره؟؟؟ مشکل اینا ایـرانـــه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      4 2
      مطمئن باشید کسایی که فحاشی کردن میدونستن که اینکار به تخریب و بدنامی ایران و ایرانی ختم خواهد شد. فقط پیج مسی با 51 میلیون طرفدار بهترین پلتفرم برای این تخریب بود.
    • بی نام A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      1 1
      نتیجه این قضیه فقط ضربه به وجهه ایران خواهد بود. بنظر من به گروه فحاشان فقط میشه گفت خائنان پست. که در تاریخ هم داشتیم از این افراد. مگه در همین جنگ 8ساله منافقین نرفتن کنار صدام علیه ایران جنگیدن؟ این ترول ها هم مثل همون هان.
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    وقتی آقای لئون مسی به تیم ایران توهین میکنه عدالت در آنجاست که یک فوتبالیست هم به تیم کشور لئون مسی همان اهانت را بکند. افرادی که به لئون مسی جسارت و توهین کردید اول به خودتان توهین کردید.
    • معین IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      14 4
      عزیزم چرا از یه چیزی که اطلاع نداری نظر میدی؟مسی گفته بود که تیم ایران رو نمیشناسه و خوب حقم داره مگه ما کلا چند دوره جام جهانی بودیم؟فقط 4.پس حق داره دیگه.الان خود شما تیم الجزایر میشناسی؟نه چون کم تو این مسابقات بوده.
    • پسر شجاع IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      10 1
      من که از توهین کردن مسی به ایران خبر ندارم. ولی فکر نکنم بازیکن بزرگی مانند مسی به ایران توهین کند. حال اگر بر فرض محال هم مسی چنین کاری انجام داده باشد، باید ما ایرانیان شأن و کرامت خودمان را حفظ کنیم. حتما دوستان داستان نحوه برخورد حضرت امام حسن مجتبی (ع) را با آن مرد شامی هتاک شنیده اند. ما پیرو مکتب چنین بزرگانی هستیم.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      12 2
      جرا بايد فرهنك كشورمان را ببريم زير سوال
    • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      8 1
      كي دقيقا توهين كرد!!!؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      7 1
      توهین یعنی چی؟ وقتی منطق هست و استدلال درسته به هم بد و بیراه بگیم؟؟
    • بابک A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      10 1
      چه توهینی قربان ؟ ایشون گفته تیم ایران رو نمیشناسه ؟ خب انتظار که ندارید تیمی که از 8 سال پیش در هیچ مسابقه بین المللی حضور نداشته شناخته بشه ؟ اینکه شما این مفهوم رو توهین میگیرید نشانه توهم خود بزرگ بینی شماست و نه چیز دیگه.
    • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      11 0
      من نمیدونم این توهینی که میگین کجا لیو مسی انجام داده؟!حالا ایشون یه جاگفته فوتبال ایران رو نمیشناسه بالفرض الان شما فوتبال گامبیا رو میشناسی؟فوتبال هندوراس رو میشناسی؟فوتبال لتونی رو میشناسی؟ بالفرض اصلا گفته من ایران رو نمیشناسم حالا شما که میگی این توهینه آیا خودت آرژانتین رو میشناسی؟اگه میشناسی 2 تا از شهراشو بگو!؟شما اکوادور رو میشناسی؟اگه راست میگی بگو مرکزش کجاست؟ 2تا از کشورهای همسایشو بگو. بابا بس کنید این حرفا رو والله بالله اینا که شما بهش میگین توهین،توهین نیست.توهین اینه که بری توی صفخه خانم مجری برنامه همه جور ناسزایی بگی.اون مجری هم انگشت به دهن که واسه چی؟؟؟!!توهین اونه که بری صفحه ژکو و مسی و زایتسف و... در و گهر از خودت بدی بیرون!!
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      8 1
      بابا مسی کجا توهین کرده؟ این نقل قولی از آقای کامران نجف زاده ست که این داستان به ایشون برمیگرده: ""تا مسی از ماشین پیاده شد پریدم جلو و از میان چندین سوالی که در ذهنم بود و آن همه خبرنگاری که مبهوت نگاه می کردند پرسیدم :"درباره فوتبال ایران چه می دانید؟اصلا شناختی داری؟"گفت:"هیچی.شناختی ندارم.".. ... ..... بعد محافظ هایش ما را کنار زدند و همین."" حالا این کجلاش توهین بود؟سوال جواب 10 ثانیه طول نکشیده. اصلا مصاحبه ای هم در کار نبوده دم در یه سوالی شده جواب کوتاهی هم گرفته والسلام. (در صفحه شخصی آقای نجف زاده ماجرا توضیح داده شده.یه سرچ بکنین خودتون می بینین.)
    • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      4 0
      خیلی سخت بود . من گیجم.......
    • هومن A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      12 1
      آقای مسی چه توهینی کرده؟؟؟ از مسی پرسیدن که از فوتبال ایران شناختی داری .. اونم گفته : نه از فوتبال ایران شناختی ندارم این شد توهین ؟؟؟ واقعا همه اونهایی که رفتن تو صفحه مسی توهین نوشتن متاسفم ..
    • حسین A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      14 1
      مسی کی به ایران توهین کرده آخه؟نجف زاده ازش پرسید فوتبال ایران رو میشناسی بیچاره گفت نه!!!!!!این خیلی عجیبه که فوتبال ما رو نشناسه؟فرضا که کلا ایران رو نشناسه ما باید بریم تو پیجی که 50 میلیون بازدید کننده داره فحش ناموسی بدیم بهش!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      6 5
      مسی واقعا چه اهانتی کرده بی فرهنگا......................
    • صفا A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      6 2
      واقعاً متاسفم ، این از فرهنگ غنی ما نشات میگیره ؟؟؟؟؟
    • علی.ب A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      5 1
      اینکه یک نفر توهین بکنه و شما(منظورم خود شما نیست:دی) هم متقابلا توهین کنید رو عدالت نمی گند بلکه شروع یه خشونته بعلاوه اینکه شما فرقی با اون نفری که توهین کرده ندارید!
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      2 1
      خوب بالاخره جی ؟ توهین اره یا نه؟
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      1 2
      شما كه اومدي نظر ميدي اسم اون يارو ليونل يا لئو نه لئون پس تو چیزی که اصلا ازش سر در نمیاری نظر نده
    • مهدوی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      2 1
      لئون مسی نه و لیونل مسی
    • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      6 0
      مسی که اصلا ایرانو نمی شناسه چه توهینی کرده آخه؟
    • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      3 0
      خودت فهمیدی چی گفتی؟!
    • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      8 0
      اینا بهونه شونه بابا... حالا اون گزارش نجف زاده جلبک کی پخش شد؟؟؟ الان باید عکس العمل نشون بدن؟ چرت میگن.... اینا فقط هدفشون اینه که آبروی ایران رو ببرن وگرنه کو تا 6 ماه دیگه
  • محمد IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    بیخود نیست واسه ما ایرانی ها فیلترینگ و محدودیت تو بعضی چیزا قائل میشن.خودمونم میدونیم که فقط ادعای فرهنگ و تمدن داریم و تو عمل چیز دیگه ای هست.البته هر جامعه ای هم انسانهای بهنجار داره و هم نابهنجار.چه میشه گفت واقعا؟؟!!!...
    • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      7 6
      نمي خام وارد فاز تئوري توطئه شم اما كل پروسه مشكوك بود وقتي همچين نظراتي مي خونيم مشكوك تر هم بنظر مي رسه..........
    • یه ایرانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      10 2
      مخالفم- اتفاقا بدلیل تمام این محدودیتها بوده که بخشی از ایرانیان به این روز افتادند.و گرنه چرا در کشورهای دیگه که هم اسلامی اند و هم محدودیتهای ما رو ندارند (مثل مالزی)چنین چیزی دیده نمیشه
    • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      5 2
      مثلا فیلترینگ تونسته جلوی این فضاحت رو بگیره؟؟ یکم که منطقی نگاه کنیم میبینیم که خود فیلترینگ باعث همین ناهنجاری ها شده. اگه فضا باز باشه، همه راحت به دنیای مجازی دسترسی داشته باشن، ببینن، بشنون، با دنیای امروز در ارتباط باشن، دیگه این بی ظرفیتی ها بوجود نمیاد. مشکل اینجاست که محدودیت ها باعث شده یه سری ندید بدید بشن. والسلام
    • یوسف IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      4 1
      واقعا راست گفتی کاملا باهات موافقم.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      3 2
      ادعای فرهنگ هم به قول اقای بهشتی ناشی از حس حقارت است.
    • بی نام US ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      10 2
      ابعاد و ریشه پنهانی قضیه کم کم داره معلوم میشه. چرا افرادی که مخالف آزادی بیان و موافق محدودیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی هستن شروع به موج سواری کردن و میگن این قضیه کار "اصلاح طلبان سکولار" است؟! چرا از این مساله به عنوان توجیه فیلترینگ اینترنت استفاده میکنن؟ چرا به مساله حمله به صفحه مجری خانم مراسم بدلیل بقول خودشون بی حجابی!! اشاره نمیشه؟ چرا مدام به تاریخ و بزرگان تاریخ ایران توهین میشه و به تمسخر "تاریخ 2500 ساله" می پردازن؟ آیا حاکمیت یک کشور نقشی در آموزش و فرهنگ مردم نداره؟ چرا به نقش حاکمان اشاره نمیشه؟ (سانسور نکنید فقط چند سوال مطرح کردم!)
    • میر IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
      2 3
      با ریکلا به این فکرت
  • دانشجو A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 1
    ببخشید خان پوشیده در فصل بهار برزیل چه ربطی داره پس چرا اقایونشون کت و شلوار پوشیده بودند پس صد درصد اقایون بایستی لخت می بودند. این بی ربط بود هرچند که من با این فحاشی و هتک کردن ها بسیار مخالفم متأسفانه در شأن ما ایرانیها نیست علی الخصوص نسبت بهاین دو. هرچند با اوج پیامهایی که به فابیوس دادن لذت بردم چون حقش بود و جواب هم داد ولی در این دو بسیار اشتباه بوده . خیلی هم زشت
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    کار بد، بده؛ توجیه هم نداره. ولی آدم عصبانی بی منطق همه جای دنیا هست؛ مختص ایرانی ها نیست؛ فقط ایرانی ها یاد گرفتند از طریق فیس بوک بد اخلاقی شون رو نشون بدن.
    • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      5 1
      ببخشيد،هوادارار هاي تراكتور،پرسپوليس،سپاهان و ديگر تيم ها اين قدر روي هاشم تعصب نداشتند كه بروند روي پيج مسي فحش بنويسند،به طور حتم كار اون ها نبوده پس طرفدار هاي تيم باشگاهيش بودند،در ضمن ربطي هم به 90 نداره چون اگر فقط 1 درصد از اون 6 ميليون نفر هم مي رفتند روي پيج مسي فخحش مي توشتند ميشدند 60 هزار نفر! به نظر شما اون چند صد نفر از جايي خط نگرفته بودند؟ولي حالا ديدند كه خراب كردند مي خواهند اين كار خطايشان را به گردن يك قوم ايراني يا يك مجري تلويزيون بندازند،دوستان كلاهتان را كمي قاضي كنيد! اين وسط فقط آبروي يك فوتباليست دوست داشتني ريخته شد كه از اين قضايا اصلا خبري نداشت و فقط بعضي ها از اسمش سو استفاده كردند!
    • محمد IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      5 2
      چقدر به این موضوع پرداخته میشه آخه ؟؟ بسه دیگه بابا ، هر بار یکی دست به قلم برده هی لئو ببخشید، لئو ما نبودیم ، لئو تو خوبی ما همه ... ، لئو ایندفعه رو ببخش فقط ، لئو تو گلی ما همه خار :| بسه دیگه
    • سحر A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      5 0
      حرف درستي ميزني.....اما يكم فكر كنين....مسي اصلا ما رو نميشناخته....واقعا چرا اينكارا رو كردن؟؟؟؟درسته هر چيزي جنبه ميخواد...نميدونن اين ايراني نماهايي كه رفتن اين كارو كردن يه لحظه فكر نكردن دارن با ايران چيكار ميكنن؟؟؟؟خيلي قبولمون داشتن...بدتر شد....زشته...به خدا زشته....براي مردم كشوري كه اسطوره هايي مثل علي دايي و كوروش كبير داره هم زشته هو بعيده....توروخدابرين معذرت خواهي كنين....جون عزيزاتون...آبروي ايران در ميونه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 0
    البته لیونل نه لئون مسی داداش من
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 1
    ول کنید شورش و در آوردید دیگه چیزای مهمتر از مسی هم هست هر جا نگاه میکینی دارن از مسی عذر خواهی میکنند مگه کیه که اینقدر بزرگش میکنید برید قهرمان های خود کشورمون رو دریابید که نرن تابعیتشون و عوض کنند برن کشورهای دیگه بخاطر بی توجهی شماها...خبر آنلاین این و خواهشا بذار
  • بی نام NL ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    9 2
    نکته ای که در متن های خبرآنلاین در این زمینه دیدم نوعی تمسخر فرهنگ و تمدن چندهزارساله ایرانیه! اما کی و کجا به توهین کنندگان که اکثرا بین 20 تا 30 سال هستند این فرهنگ آموزش داده شده؟ یا حداقل بهش احترام گذاشته شده؟ آیا از تخریب آثار تاریخی، از بین رفتن جنگلهای شمال، خشک شدن دریاچه ارومیه و ... جلوگیری شده؟! در حقیقت با از بین بردن اونها داریم روح وطن پرستی و غرور ملی و احترام به پیشینیان و نسلهای آینده رو از بین می بریم. وقتی شخصیت و غرور ملی نداشته نباشیم دیگه ایران رو مال خودمون نمیدونیم و روحیه مبارزه با دروغ و فساد و توهین رو نخواهیم داشت!
  • ایمان20 IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    8 4
    واقعیتی از جامعه ما هست و باید بپذیریم که وجود دارد حتی در سطح باسوادهایمان ،روزی چقدر با این برخوردها حال ضعیف و کم روبه رو می شوید؟
  • فوزول محله IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 0
    كاش يه گروه مستقل و قدرتمند (علت نياز به اين ويژگي‌ها مشخصه) نقش صدا و سيما رو در ترويج توهين و استهزاء بدون علت بررسي مي‌كرد. من دلم نمي‌خواد بچه‌م برنامه‌هاي طنز تلويزيون رو ببينه چون اونقدري كه در اين برنامه‌ها فحش و ناسزا بصورت علني و بي‌علت رد و بدل مي‌شه در خيابون و كنار زمين‌هاي فوتبال نمي‌شه، نمي‌خوام بگم همه‌چيز اينه اما تصور مي‌كنم عامل مهم و مؤثري در تخريب فرهنگي ما هست در موضوع فرهنگ انسانيت و توجه به ارزش‌هاي انساني هم پشتوانه‌ي 2700 ساله يا بيشترش همونقدر بدرد مي‌خوره كه پشتوانه‌هاي علمي مثل ابن‌سينا و ابوريحان و رازي در كورس علم امروز كارايي دارن، يه افتخار تهي و ديگر هيچ
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 4
    شک نکنید طرفداران بی فرهنگ کریس رونالدو بودند.گرچه اگر پرتغال هم در گروه ما افتاده بود باز مشتی بی فرهنگ به رونالدو توهین میکردند.جالبه که در فیس بوک یکی دو ساله طرفدارانه رونالدو و مسی هی به جون هم میفتن و از اونجایی که اونها ایرانی هم هستند معلومه عاقبتش چی میشه!همین میشه که دیدید
  • فريد A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 0
    دوست عزيزي كه ميگه چون اون توهين كرده ماهم بايد بهش توهين كنيم ، پس فرق ما با اون چيه . اگه اون نفهمه پس ما هم مثل اون ميشيم . منطق در پاسخگويي بهتر از احساسه . دوست ديگه اي كه اين اقدام رو با رفع فيلتر ارتباط ميده تو جريان باشه كه در حال حاضر اين اتفاق در زمان فيلتر بودن فيس بوك افتاده پس هيچ تفاوتي نميكنه كه اين چنين افراد در همه شرايط كاره خودشون رو ميكنن بهتره فرهنگ سازي بشه
  • علیرضا طبیجی IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    6 5
    واقعا جای تاسف داره برای همه ایرانی هایی که فحش و ناسزا به بهترین بازیکن جهان گفتند. مطمئن باشید ایران با هر تیمی هم گروه میشد کیسه گل خواهد شد. آقای مسی و خانم مجری لطفا به این کامنت ها توجه نکنید.
  • علي A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    11 3
    بابا اين افكار دائي جان ناپلئوني چيه كه فكر ميكنيم همه دنيا به ما توهين ميكنن.بابا مگه چي گيره مسي مياد به ما توهين كنه.به خدا مردم كشورهاي ديگه اصلا درباره ايران چيزي نميدونن.به فرض اين نظر غلط كه ميگيم مسي به ايران توهين كرد يه بار هم از خودمون بپرسيم مسي چرا به نيجريه يا بوسني توهين نكرد؟من به شخصه از مربي تيم واليبال ايتالياواقاي فابيوس ومسي معذرت ميخوام
  • ایران GB ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    8 3
    ماشالله چقدر قوی و زیبا نگاشتید. لذت بردم. تاسف و تاسف باید خورد بخاطر این قشر افراد که همه چیز را زیر پا له کردند.
  • soheil IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 1
    دوستان آيا امكان واشكافي علت بد اخلاقي ساليان اخير ما ايرانيان در سطح ملي وجود دارد؟ متولي كيست؟عزمي وجود دارد؟ چرا؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    6 2
    خدا رو شکر الان خیلی از ایرانی ها تو صفحه های فیسبوک منتسب به آقای مسی ابراز معذرت خواهی دوستی و طرفداری و دلجویی کردند و گفتند که ما دوستش داریم.
  • علی A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 15
    من از جوابی که مسی داد واقعا ناراحتم.اونایی که این کار ناپسند رو کردن بیشترشون طرفدار بارسا هستند و به عشق مسی بازی های بارسا رو نگاه می کنند حالا از این رو به اون رو شدن.
  • هادی IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 0
    تکنولوژی به کشور ما میرسه بدون اینکه فرهنگ استفاده از تکنولوژی در ما ایجاد شده باشه. تلفن به کشور رسید. نصف شب زنگ زدن فوت کردیم. ماشین رسید، باهاش تو خیابون ها جولان دادیم و اعصاب و ریه هم رو داغون کردیم. دانشگاه رسید. بدون اینکه زایش علمی داشته باشه، با مدرک فله ای حیثیت علم رو از بین بردیم. نه آقا.. به مسی توهین نکردیم چون فکر می کنیم باعث باخت ما خواهد شد. حرفی می زنی ها!! اونقده که فکر نمی کنیم... صرفا خواستیم یه مسخره بازی دربیاریم یکم بخندیم روحیه مون عوض شه. همین.
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    7 1
    ایــران کم دشمـن نـداره که شما این کارها رو پای ایرانی ها می نویسید! .... آره اولش شاید یه عده فکر میکردن خوشمزه هستن اما این حرکت دیگه خیلی بیش از اندازه مشکوک و وسیع شده..... واقعا متاسفم هم واسه اونایی که این کار رو کردن هم واسه اونایی که بخاطر کار یه عده وطن فروش به راحتی خودشون هم دارن به ایـران و تمدنش توهین میکنن!!!!! ....... اون وحشی و عقده ای صفت ها ایـرانی نبودن و نیستن....... کدوم عاقلی تیـشـه به ریـشـه خودش میزنه؟؟؟ بلکه بی ریشه باشه
  • مهدي A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 2
    ايران كشوري در خاورميانه و با ضريب احساس 10؟ 100؟ 1000؟ اوه ولش كن...
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 0
    خیلی ضعیف بود
  • مینو IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    17 2
    آخ آخ! که دردآورتر اون تیتر بعضی شبکه ها و روزنامه هاست : عده ای ایرانی نما به مسی توهین کردند!!!! این یعنی ندیدن فاجعه !
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 1
    فقط همینه، فقط: سرخوردگی های اجتماعی و نوعی حقارت های درونی انسان ها
  • جاسم IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    5 2
    اگه واقعا بخواهيم چيزي براي گفتن داشته باشيم توميدان فوتبال نه توفيسبوك!
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    حرفاتون درسته اما بد نیس یه کم تحقیق کنیدا دوست خوب!!! لیونل مسی که اسمش رو مخفف میگن لئو اما لئون دیگه نشنیده بودیم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 2
    لئو یا لیونل مسی نه لئون
  • ali IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    6 0
    یه سوال این همه صفحه تو فیس بوک ساختند برای توهین به اعمه خصوصا امام دهم امام هادی(ع) یک مثلا روشن فکر یک مثلا دین دار هیچ صحبتی نکرد، کسی محکومش نکرد، حالا چی شده؟؟؟
  • سجاد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    14 0
    به شتر گفتن گردنت چرا کجه گفت کجام راسته؟ حالا شوما میخای با این یادداشت نسل جدیدو تربیت کنی؟ //خبر چاپ کن خب!
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    13 3
    تمدن 7000ساله ایرانی کجا و فرهنگ الان ایران کجا . گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل ؟
  • مهدی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 1
    ادب مرد به از دولت اوست...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    7 1
    ايرانيهاي اصيل كامنتهاي بد را گزارش كردند بيشترشون پاك شده والان پيجش پرشده از كامنتهاي عذرخواهي و ابراز علاقه ، يك پيجي هم براي عذرخواهي درست كردند كه بيش از ١٥٠٠٠ نفر عضو هستند ! ايرانيها با ادب هستند
  • فرزاد KW ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    6 5
    این کارها فقط از یک روانی بر می آید و بس...بیماری حمله به پیج های شبکه های اجتماعی فقط نتیجه عدم وجود تفریحات در ایران است،چه خوش گفت وحید هاشمیان...
  • قاسم A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 2
    به جاي دليل وماست مالي كردن عذر خواهي كنيد من از طرف كوچك ترين ادم ايران كه خودم هستم ميگم اقاي مسي ببخشيد
    • بنده خدا A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      1 0
      چرت نگو
  • بی نام KW ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 2
    این کارها فقط از یک روانی بر می آید و بس...بیماری حمله به پیج های شبکه های اجتماعی فقط نتیجه عدم وجود تفریحات در ایران است،چه خوش گفت وحید هاشمیان...
  • راستین دهقان IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    5 1
    متوجه نمی شوم چرا بسیاری عملکرد برخی افراد را به کل جامعه ایران نسبت می دهند اری عملکرد این افراد در صفحه این فوتبالیست بسیار نامناسب و دور از انسانیت بود اما خود زنی برخی مردم را در نسبت دادن واژه ها و عملکرد این افراد به کل جامعه یا فرهنگ و تمدن 10 هزارساله ایرانی را درک نمی کنم اگر مشکلی هست از فرهنگ ایرانی نیست از جای دیگریست که این افراد نمی خواهد ان را بپذیرند . اقای بی نام قرار نیست به دلیل توهین های برخی افراد نامعلوم که کمی خودجوش و کمی غیر خودجوش شکل گرفته است کل کاربران ایرانی استفاده کننده از شبکه اجتماعی محکوم شوند و از استفاده ان محروم شوند با نگاهی به پروفایل بسیاری از این افراد می توانید به این درک برسید با فیلتر یا بدون فیلتر انسانهای ازاد گام بر می دارند .
  • بهلول IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    5 4
    اظهارات آقای بهشتی پور کاملا درسته. امیدوارم متولیان این امور چشم و گوششون رو زودتر باز کنند، قبل از اینکه این معضل فرهنگی به یه فاجعه بزرگ تبدیل بشه.
  • علي EU ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    9 5
    چرا خودمونو ميزنيم به كوچه علي چپ؟ دليل اصلي به حاكميت ما برميگرده كه همه چيز را در محدود كردن ميبينه و اگر از ابتدا اين كارها را نميكرد ديگه كسي براي تفريح آبروي مليت ايراني را نميبرد.
  • بارسلونا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 8
    یک دلیلش این هست انهایی که توهین کردند طرفدار رئال مادرید هستند و از روی حسادت که فقط می بازند اینطور خودشون رو خنک می کنند.
    • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      6 0
      خانم مجری قرعه کشی رو چی میگی؟؟ایوان زایتسف رو چی میگی؟؟ نه بابا اینا کارشون از این حرف ها گذشتــه خودشون رو گم کردن
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 5
    مسی اونقدر بزرگ است که گفته متاسفم برای این جور افراد انشااله که آرژانتین قهرمانه و مسی بزرگ آقای گل جام جهانی میشه
  • بارسلونا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    5 5
    یک دلیلش این هست انهایی که توهین کردند طرفدار رئال مادرید هستند و از روی حسادت که فقط می بازند اینطور خودشون رو خنک می کنند.
  • معین A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 2
    رفع فیلتر شبکه های اجتماعی و اینترنت و ایجاد فضای رسانه ای آزاد مثل جراحی یک غده خواهد بود. وقتی که سر باز کنه به شدت دردناکه ولی این کار هرچه زودتر انجام بشه بهتره تا اون موقعی که این اتفاق میفته تبعات کمتری به بار بیاره.
  • کیان IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 0
    این بنده خدا لیونله حداکثر دیگه لئو بشه لئون کیه دیگه!!!!
  • اشکان IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    11 5
    از کوزه همان برون تراود که در اوست............باید بپذیریم که فرهنگ کل کشور در این 8سال اخیر خیلی تنزل کرده در همه رده ها.........
    • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      3 1
      دوست محترم درسته كه حاكميت خيلي مهم وتاثير گذاره اما اگه سري به يوتيوب بزني و كامنتهاي بعضي از ايراني هاي خارج از كشور رو بخوني مي بيني كه انگار مشكل ربطي به اين ٨سال يا ماجراهاي ديگه نداره مشكل از نظر بنده هويتي هست كه اكثر ايراني ها گمش كرده اند در واقع برخلاف تصور خيلي ها ما خودشيفته نيستيم بلكه خودكم بيني ماست كه ما رو به اين روز انداخته زمان و مكانش هم فرقي نداره من فكر مي كنم به اين مردم جفا شد وقتي خودباوري رو بهشون آموزش ندادند.....
  • آلپر A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 3
    نمی دانم دوستان چرا اصل مطلب را از این نوشته برداشت نکرده اند...به خانم مجری توهین می شود چون ما نمی توانیم بخاطرش قرعه کشی را بطور منظم تماشا کنیم در حالی که این اعتراض باید به مسئولین خودمان باشد.به مسی توهین می کنیم چون نمی توانیم مثلا به کفاشیان اعتراض کنیم....اعتراض کلمه ای است که در ایران کاربردی ندارد و هیچکس حق ندارد اعتراض کند.چون اعتراض را به اختشاش و شورش ربط داده و آن را ابزاری برای سوء استفاده بیگانگان می دانند...بیایید قبول کنیم که ما راه را اشتباه می رویم چه خواسته و چه ناخواسته.....
  • كاظم A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 20
    به مسي و امريكا بكوييد كه از خواب امريكا بيدار شوند و به ارمان هاي فلسطينيا ملحق بشن
  • کارن A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    7 3
    باید دید آیا واقعا ایرانیها اینکارو کردند؟ من خیلی ها رو میشناسم در ایران زندگی میکنن و لی خودشونو ایرانی نمیدونن. بررسی کنید تورو خدا. اونایی که زبان غیر فارسی خودشونو رو بهونه میکنن وهمهچیز ایرانو زیر سئوال میبرن.... کسانی که .... من نمیدونم ولی خیلی از قوميت ها هم بیخود و بیجهت از ایران بیزارند.... بعضی از قومیتها هم خودشونو متعلق به کشورهای دیگه میدونن...
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    4 4
    بر اساس نوشته شما، ما پیش از بازی باختیم.
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 8
    این ثابت میکند کهاکثر کسانی که در فیسبوک هستند سلامت اخلاقی ندارند وحرف اصولگرایان درست است وجدانا تاعید کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    5 1
    بخواهيد و نخواهيد مسي بزرك و سرور فوتبال جهانه و يك انسان بااخلاقه و بايد بهش احترام كذاشت.
  • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 0
    این لجبازی جوانان ما در سایتهای بین المللی، بخاطر سانسور شدید در سایتهای داخلی برای حذف کامنت ها است. اگر در سایتهای خبری داخلی به جوانان اعتماد کنیم که هر چه دلشان میخواهد بنویسند دیگر دنبال دشنام دادند به ستاره فوتبال دنیا نمیروند و از دشنام دادن خسته خواهند شد.
  • روزبه مفیدیان A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    9 2
    حتی اگر آرژانتین رو ببریم، بخاطر این حرکات زشتمون بازنده هستیم.
  • رامین A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 5
    معلومه چه قشری به دنبال رفع فیلتر و استفاده از فیس بوک هستن :)))) ادب مرد به زدولت اوست!!!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 2
    يه دوستي ميگفت مردم مثل ژل ميمونن اگه تو دستت فشارش بدي از بين انگشتات ميزنه بيرون.
  • امین IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    16 1
    وقتی تو راه خونه فحش ناموسی از زبان پسر بچه های دبستانی میشنوم دوست دارم فرار کنم برم جایی که تربیت حرف اول رو بزنه . شرمنده میشم شرمنده ...
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    4 2
    چرا پس دستگیرشون نکرده پلیس؟آبروی هر چی ایرانی خارج نشین رو بردن به حیصیت ایران توهین کردن چرا دادگاهیشون نمیکنید؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    4 6
    شمای به قول خودتون بی سواد از صدا و سیما شاکی هستی که چرا بدن عریان اون خانم پخش نشده ولی از استفاده ابزاری از زن ها در غرب انتقاد نمیکنی !!!
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    4 1
    راه حل : كمپين برائت از بي ادبان
  • علت یابی A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 1
    علت این مسائل بخاطر اینکه در یک جامعه که برای افراد با عقاید مختلف حق انتخاب و تصیم گیری نیست و در نتیجه افراد سرکوب شده اعتراض خود را به شیوه های مختلف بروز می دهد و در نتیجه فرد هیج حس وطن پرستی ندارد در نتیجه ارزش ها را زیر پا می گذارد.
  • بی نام US ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    .برای اینکه درافکارعمومی جهان صلح دوستی ایرانیان را بعداز موفقیتهای حیرت انگیز ورزشی وتوافق بینهایت مهم ژنوخدشه دارکنند چه از فوتبال وتوهین به مسی محبوبترین فوتبالیست جهان قدرتمندترعمل میکند؟برای اینکار ازقبل برنامه ریزی هم کرده بودند واز قبل همگروهی ایران وآرژانتین رابرای عملی کردن این توطئه برنامه ریزی هم کرده بودند.یکروز قبل از جام جهانی یک حساب کاربری در توئیتر بنام "brasil 2014 fraude"ایجادشدودقیقاساعت 8 شب به وقت گرینویچ در پستی به درستی دو اتفاق مهم درقرعه‌کشی را پیش‌بینی کرد. یکیش این بودکه پیش‌بینی کرد که آرژانتین در گروهی با تیم‌های ملی نیجریه، ایران و بوسنی همگروه خواهد شد.البته بهانه خوبی هم برای بعضیهابود که این 20هزارنفررابرسر چندمیلیون عضو مودب وآدم حسابی ایرانی درفیسبوک بکوبن
  • سعید A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    10 7
    ملتی پر مدعا،به خاطر هیچی،متوهم فرهنگ،بیخود و بی جهت طلبکار از عالم و آدم،همینیم خب،حالا که اصرار داریم اون سر دنیا هم مارو بشناسن چه کاریه،بذار بفهمن.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    21 2
    چرا هیچ کس در مورد توهین مردان ایرانی به خانم مجری برنامه قرعه کشی نمی نویسد؟ آن توهینها خیلی زشت تر بودند.
  • سید A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 3
    از کوزه همان برون تراود که در اوست.
  • مجید IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    4 2
    من شک ندارم این حمله ها یک کار سازمان یافته بوده است. اکثر ایرانی هایی که از فیسبوک استفاده میکنند آدم های تحصیل کرده هستند. امکان نداره در بین آنها این تعداد بی اذم و هم سو وجود داشته باشه. بخاطر ایران هم که شده , بهتر سازمانهای فوتبالی ایرانی طی یک نامه ای با اعلام احتمال کار سازمانی از آتها دلجویی کند .
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 2
    من فقط می خوام یکی از اینایی که رفتن فحش دادنو ببینم, فقط بپرسم چرا؟ همین!
    • امیر A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      0 0
      چی میگی تو زبون بسته
  • هانا IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 2
    واقعا خجالت آوره .... متاسفم از ایرانی بودن خودم ...
  • مسعود A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 1
    به طور کلی ایرانی ها خیلی باحالند!
  • ادر A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 0
    این همه بدبختی داریم اینم روش .
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    خدایــا همه چیـز رو از مـا بگیـر هــویت فردی،اجتمـاعی و مــلی رو از مــا نگـیـر
  • روزبه IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 2
    این رفتارهای بد به دلیل محدودیت های ایجاد شده بر روی اینترنت به وجود میاد ... متاسفانه فرهنگ استفاده از فیس بوک رو نداریم ...
    • مجید RU ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      1 2
      یعنی هیچکس فرهنگشو نداره؟شاید قسمت اول متنتون درست باشه
  • ehsan A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    در اینکه این کار یک افتضاح فرهنگی هست شکی نیست اما به نظرم نباید دیگه اینقدر گنده ش کنیم. به مقدسات توهین نشده که.! من خودم مخالف توهین به اشخاصم حتی بدترین دشمنانمون. اما وقتی یک عده آدم بی فرهنگ و نفهم کاری می کنند دلیلی نداره کار رو اونقدر بزرگ کنیم که عزت خودمونو ببریم زیر سئوال و خودمونو کوچیک جلوه بدیم. با تشکر از زحمات خبر آنلاین
  • ضد استكبار IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 7
    اين هم از تربيت فيس بوكي است شياطين فيس بوك را درست كرده اند تا دنيا را به هم بريزند و ملت ها و افراد را به جان هم بيندازند ما نبايد در زمين شياطين كار كنيم و به افراد و ملتها توهين كنيم درود بر مسي
  • علی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 2
    وقتی کودکی 8 ساله بودم و در تمام 8 ساله گذشته فقط توهین پخش میشد از صدا و سیما و رسانه ها حالا انتظار داری که 16 ساله شدم این رفتار را انجام ندهم خود کرده را تدبیر نیست این رفتار نشئت گرفته از شنیدهای توهیت در 8 ساله گذشته است میدانم خبر انلاین این را فیلتر میکنی.
  • عدالت EU ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 3
    واقعا كه ما ايراني ها ابروي خودمونو برديم من كه از اين كار شرم اورواقعا عصباني هستم خدا كنه خود مسي به ايران 5تا گل بزنه و ما باخفت از جام جهاني حذف بشيم
  • مهدى A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 2
    توهين به افراد ارزشمند كه با سعي تلاش وبرنامه ريزى به جايي رسيده اند ادم رو ياد اين شعر از سعدي عليه الرحمه مي اندازد: سنگ بد گوهر اگر كاسه زرين بشكست قيمت سنگ نيافزايد و زر كم نشود ،،،،. وظيفه ما هم در مقابل معضلاتي از اين دست خودزني وزير سوال بردن تمدن چندين هزرا ساله ايران نيست چون در همين تمدن افراد بزرگي چون سعدى وحافظ هم وجود داشته اونم در بدترين شرايط سياسي يا اقتصادي ولي در ان زمان اخبار به اين سرعت پخش نميشد فيس بوك نبود كاغذ كم بود و صرفا صرف نوشته هاى ارزشي مى شد اصلا بايد بپذيريم كه ناسزا وفحش هم جزءاي از ساختار فرهنگى ملتهاست شما الفاظ ركيك رو در اشعار يا هجويات بعضى شعرا هم ميبينيد خلاصه اقايان نگران بي ابرو شدن فرهنگي نباشيد اقاى مسي يك حرفه اى است
  • دخترجنوبی A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 1
    من که واقعا شرمنده شدم بااین کارشون به هرچی ایرانیه توهین کردن مانه تنها به عنوان یک ایرانی بلکه به عنوان یه مسلمون نبایدبه شخصیت دیگران توهین کنیم چون این کارباعث بدبینی دیگران(غیرمسلمونا) نسبت به دین وپیامبرمون میشه امام صادق(ع)می فرمایند:زینت ماباشید ومایه ی زشتی مانباشید مامسلمونا الگوی دیگرانیم
  • محمد A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 6
    ما دچار خودشیفتگی تاریخی هستیم. ادعا داریم هفت هزار سال تمدن داریم. این ادعا با هیچ عقل سلیمی جور در نمیآید. خودتان قضاوت کنید: به ما گفته اند که حدود سه هزار سال پیش اجدادمان از شمال سیبری آمده اند با مردمان ساکن در این فلات درگیر شده اند و بعد خودشان را صاحب خانه کرده اند.....حالا سئوال این است اگر اجداد ما دو هزار و پانصد سال پیش اینجا را به زور گرفته اند اهلی قبلی اینجا چه ربطی به ما دارند؟ غیر از این است که ما خانه خرابشان کرده ایم. دست بردارید از این خودشیفتگی تاریخی. پهلوان زنده را عشق است.
    • سعید IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
      1 0
      تو که سر از تاریخ در نمیاری دهنتو ببند.ایران بیش از 7500 سال پیش تمدن در داخل خودش داشته و امسال جنابعالی با ندونستن تاریخ ، آبروی کل تاریخ این مملکتو بردین
  • پگاه IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 2
    خوب ......چی شد الان؟؟توهین کردین که چی؟شعور خودتون رو نشون دادین؟؟؟آفرین به ایرانی ها....واقعا که تو چه مملکت گل و بلبلی زندگی میکنیم ما.........بسته دیگه بسته
  • دانشجو A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 1
    خبر آن لاین چرا نظر منو حذف کردی کجای اون بد بوذ تو هم سانسور هرچی به مزاجت خوش نمیاد حذف می کنی زشته دارم حرفایی که میزنن باورم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دانشجو
    • اشکان A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      3 0
      مسی کسی است که به اين حرفها چيزی نميشه ام مردم ايران خودشون را نشان دادن
  • کوروش A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 8
    ما باید روحیه مسی رو تضعیف کنیم تا نتونه جلوی ما خوب بازی کنه. من کار بچه ها رو تایید میکنم.
  • اسفندیار A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 10
    من شک ندارم که مسی هاشم را بیشتر از کریس رونالدو میشناسه
  • مهدي IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    اگر يه ديونه يه سنگو پرت كنه تو چاه ١٠٠٠تا عاقل هم نميتونن درش بيارن
  • ولله به حضرت زهرا قسم A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 1
    ولله به حضرت فاطمه (س) قسم. 3 یا چهار ماه بیش افرادی التماس میکردن که من فحش نفرستم ویا جواب های رکیک میدادندبه تصور اینکه من فرستادم در حالی که هیچکدام از آن 20 نفر ایمیل را من نداشتم و نمیشناختم وهیچ ایمیلی هم از طرف آِ دی من فرستاده نشده بود. بهمین دلیل من در رمورد فرستاده شدن الفاظ رکیک با آن تعداد بالا شک دارم.
  • ولله+++++++++++++++++++++++++++ A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 1
    ولله به حضرت فاطمه (س) قسم. 3 یا چهار ماه بیش از طرف ایمیل من الفظ رکیک برای افرادی که نمیشناسم فرستاده شده بود واونها هم به تصور اینکه من فرستادم یا ترسیده بودن یا جواب داده بودن.در حالی که من نه ایمیل آن 20 نفر داشتم ونه آنها را میشناختم و قسمت سند خالبی بود ودر زمان ریکاوری هم آن ایمیلها برنگشت.
  • کمیل دادخدایی A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    5 0
    من نمیدونم این توهینی که میگین کجا لیو مسی انجام داده؟!حالا ایشون یه جاگفته فوتبال ایران رو نمیشناسه بالفرض الان شما فوتبال گامبیا رو میشناسی؟فوتبال هندوراس رو میشناسی؟فوتبال لتونی رو میشناسی؟ بالفرض اصلا گفته من ایران رو نمیشناسم حالا شما که میگی این توهینه آیا خودت آرژانتین رو میشناسی؟اگه میشناسی 2 تا از شهراشو بگو!؟شما اکوادور رو میشناسی؟اگه راست میگی بگو مرکزش کجاست؟ 2تا از کشورهای همسایشو بگو. بابا بس کنید این حرفا رو والله بالله اینا که شما بهش میگین توهین،توهین نیست.توهین اینه که بری توی صفخه خانم مجری برنامه همه جور ناسزایی بگی.اون مجری هم انگشت به دهن که واسه چی؟؟؟!!توهین اونه که بری صفحه ژکو و مسی و زایتسف و... در و گهر از خودت بدی بیرون!!
  • مريم A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 0
    واقعا تاسف بار است متاسفم
  • مهدى IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    5 0
    تيم فنر باغچه وگالاتاستراى تركىه خيلى اوقات در ليگ اروپا توسط تماشاچيانش حاشيه سااز وبعضا مشكل ساز مي شود تاجايي كه خيلى ازتيم هاى بزرگ مثل بارسلونا هم در بازي در تركيه دچار مشكل مي شوند تماشا گراى انگليسى نيز گاها به هكذا برخوردهاى ايجاد شده اخير بين بعضي تيم هاى افريقايي حتى كشته هم داده ايا تمام اين ها در تعامل اين كشور ها بادنيا مشكلى ايجاد كرده؟كشورها ميادين مهمتري براي تقابل فرهنگى دارن مثل مجمع سازمان ملل كنوانسيون هاى مهم فرهنگىواقتصادى كافىيست ديد را كمى وسيعتر كنيم كشور هارا به ديد رقيب نگاه كنيم نه دشمن وظيفه مهم بر عهده نخبگان است نه مردم عامه
  • shyounes IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 1
    ببخشید فیسبوک تو مملکت ما فیلتر است پس مسئولان در این باره دخالت نکنند و یا از فیلتر خارج کنند اینکه نمی شود خودتان از ان استفاده می کنید مردم استفاده نکنند
  • مرغ شب A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 4
    اکثر ایرانیا دوست دارن دیده بشن,دوست دارن جلب توجه کنن,ملت جو گیری شدیم,بی آبرو شدیم,اهداف اجتماعی مون رو گم کردیم,۸سال منزوی بودن رو تجربه کردیم حالا به هر نحوی میخوایم نشون بدیم ما ام هستیم,پرخاشگر شدیم چون سیستمی که باید با آموزش تربیتمون میکرد با تهدید تنبیهمون کرد,بدترین بلاها سرمون میاد جرات اعتراض نداریم,چون اکثر مقاماتمون پیج رسمی تو شبکه های اجتماعی ندارن هنوز با مفهوم پیج رسمی غریبه ایم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 2
    بجای محدود کردن باید فرهنگسازی میکردیم
  • دوست IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 1
    مسی اسطوره فوتبال جهان است وبايد به آن احترام گذاشته شود .
  • کیانوش IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 6
    همین ادا بازیا رو دراوردیم فیس بوکو فیلتر کردن
  • مهتا IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 1
    با اینکار فقط روحیه فوتبالیست های خودمونو خراب کردیم.توهین و افترای که در دولت قبل رایج بود به مردم ما هم سرایت کرده .
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 1
    سلام به همه من واقعا متأسفم از این جور تحلیلها. درسته یک عده بی فرهنگن و از اینکارهای می کنن، اما: اولا، ادمای بی فرهنگ تو همه دنیا هستن. دوما، ایا تا به حال فکر نکردید که چرا این اواخر همه جا یه عده به اسم اعضای ایرانی به شبکه های اجتماعی میرن و دست به بی فرهنگی میزنن دقیقا شبیه اونچه که نه فقط بعد از والیبال ایران وایتالیا (چون ایران با تیمهای دیگه هم بازی کرد)، بلکه بعد از تعریف ولاسکو از مردم ایران با این تعبیر که ایرانیان بسیار "با فرهنگ" هستند؟!! و این که فکر نکردید چرا دقیقا در صفحه های اجتماعی که مخاطب زیادی از میان جوانان در سراسر جهان دارد، انجام میشود و این که چرا دقیقا سراغ ادمایی میرن که محبوبن؟!!
  • ابی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    1 1
    به نظر من این حرکت خودچوش نبوده و کاملا برانمه ریزی شده بوده از طرف بعضی ها که همه هم میشناسیم کیا هستن دلیلشون هم اینه که به همه بفهمونن فیسبوک و تویتر باید فیلتر باشه و با این کارشون راه رو برای رفع فیلتر کردن فیسبوک و توئیتر از بین بردن عادل هم در برنامه نود گفت اینها همون هایی هستند که به پیج وزیر خارجه فرانسه رفتند و فحش و ناسزا گفتند
  • طارق حراسانی A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 0
    سلام و درود بر شما و همه ی کاربران محترم بدون شک رخداد های ورزشی آن هم در سطح جهانی ابعاد وسیع سیاسی را نیز در بر دارد ، راهیابی مقتدرانه ی ما به جام جهانی 2014 برزیل دشمنان ما را آشفته کرده است و آنان دست به هرکاری برای ایجاد تنش های روحی و روانی تیم ملی فوتبال ما می زنند ، اینجانب مدیر وبلاگ " ماه خراسان" با چشمِ جان دیده ام که ما به مرحله ی بعدی در جام جهانی صعود خواهیم کرد و این کامنت در آینده خود سندی بر حقیقت وجود "جان" که مخبر است خواهد بود. پیش بینی: به اذن الهی ما به دورِ دومِ جـــــام جهـــــانی می رویم با هنـــرمندی، نه با پول و تبـانی می رویم ذکرِ ما تنهـــا به میـدان، یاعلی باشد علی ما به میدان جهان بر گل فشانی می رویم 20آذر 1392 طارق خراسانی
  • مهدى A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 1
    ما ممكن است صاحب هزاران سال تمدن باشيم ولى مقوله فرهنگ جداست (فرهنگ مجموعه اى از الگوهاى گفتارى كردارى ورفتارى است اين مجموعه در طول ساليان متاثر از فرهنگ هاى ساير تمدن ها دچار تغيير مي شود گاه رو به زوال گاه رو به پيشرفت داردكه اين خود نسبي است وبستگى به تعريف ارزشها وضد ارزشها در زمان خود دارد بنابر اين صرفا متمدن بودن در ساليان خيلى دور به معنى با فرهنگ بودن در زمان حال نيست ما الگو هاى فرهنگى زيادى داريم اما ايا اينها در تمام زمينه ها مثل موسيقي هنر علوم واقتصاد به روز شده اىا ما توانسته ايم هم پاي دنىياى متمدن قوانينى داشته با شيم كه حاكي از مدنيت ما در قرون گذشته باشد؟ من فكر ميكنم اگر توهين بداخلاقى وفحاشى در فرهنگ ما نهادينه شده پس كار ان عده روى فيس بوك اقاى مسي قابل توجيه است
  • staraf A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    سلام جناب نویسنده این مطلب شما اواسط این مطلب امدیدی گفتید که تمدن 7 هزار ساله ی ما .....و 400 سال از کشف شدن کشور آرژانتین ..!!!!!! این مسئله اصلا چه ربطی داره به این موضوع؟!!!!!!!! شما دارید با این مطلب دارید لا پوشانی میکنید این موضوع را.....! بجای معذرت خواهی از مسی امدید می گید که تمدن ما 7 هزار ساله ... ولی کشور مسی 400 ساله هم نیست!!! عجباااااا!!!!! راستی تو پیج فیسبوک تیم بوسنی هم یک لشکر رفتن و توهین کردن!!!!!!!!!!! راستی جمشید مشایخی امد توی برنامه ی نود شبکه سه میگه که: کسایی که این توهینا رو کردن ایرانی نیستن!!!!!!! ایرانیا توهین و بی احترامی بلد نیستن!!! خخخخخخخخ ازاین حرف جمشید مشایخی 70 میلیون تعجب کرد!!!!!
  • کمیل دادخدایی A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 1
    من نمیدونم این توهینی که میگین کجا لیو مسی انجام داده؟!حالا ایشون یه جاگفته فوتبال ایران رو نمیشناسه بالفرض الان شما فوتبال گامبیا رو میشناسی؟فوتبال هندوراس رو میشناسی؟فوتبال لتونی رو میشناسی؟ بالفرض اصلا گفته من ایران رو نمیشناسم حالا شما که میگی این توهینه آیا خودت آرژانتین رو میشناسی؟اگه میشناسی 2 تا از شهراشو بگو!؟شما اکوادور رو میشناسی؟اگه راست میگی بگو مرکزش کجاست؟ 2تا از کشورهای همسایشو بگو. بابا بس کنید این حرفا رو والله بالله اینا که شما بهش میگین توهین،توهین نیست.توهین اینه که بری توی صفخه خانم مجری برنامه همه جور ناسزایی بگی.اون مجری هم انگشت به دهن که واسه چی؟؟؟!!توهین اونه که بری صفحه ژکو و مسی و زایتسف و... در و گهر از خودت بدی بیرون!!
  • راحيل IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    1 0
    بله بله
  • كامران اسفند IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    3 0
    لیونل مسی یک شخصیت محبوب در بین ایرانی هاست و الگوی بسیاری از فوتبال دوستان بوده و هست و بازی در مقابل وی باعث افتخار ملی پوشان ایرانی است
  • شایلی شاهی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 0
    سلام به آقای مسی مها جم حرفه ای و با اخلاق فوتبال کشور آرژانتین سرزمین مردان ورزشکار و ورزشکاران بزرگ با احترام وارسال هزاران درود برایتان آرزوی سلامتی وشادابی می نمایم. من یک ایرانی ام و همواره طرفدار صلح و مهربانی و انسان دوستی هستم . از این که دیدم عده ای با نام ایران اقدام به توهین به شما نمودند بسیار ناراحت شدم
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    به نظرم یه بخشی از این افراد طرفداران رونالدو هستند
  • نهال IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 1
    واقعا ناراحتم که این هموطنامون همیشه باید خودشونو نشون بدن خیلی زشته این کارا خیلی براشون متاسفم ادم تا چه حد مریض اخه.
  • melina A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    1 1
    از توهین به شما ناراحتم
  • نیلو A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    1 1
    کلا با کامنت آقا هادی خیلی حال کردم... دمت گرم داداش!!!!!!!!!!!!!!!
  • سیروس A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    2 2
    ما بی فرهنگ ترین ملت دنیا هستیم
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    1 1
    همه اینا یک سناریو بیش نیست. ایران چون می خواد که اینترنت رو کلا قطع کنه و اینترنت ملی راه بندازه یک کاری میکنه که بگه از اینترنت ما رو تحریم کردن پس حالا ما اینترنت ملی راه می اندازیم . اونایی که فحش دادن رو کی میدونه که واقعا کی هستن!!!!!!!!!!!!!! از طرف چه حذب و دسته ای هستن!!!!!!!!!!!!!!!
  • ارشیا IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    1 1
    من برای بعضی ها که برای الگوی من توهین کردن متاسفم و می کشمشون مسی دستت داریم
  • قانون مند IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 2
    من واقعا برای همه اونایی که این کار زشت رو کردن متاسفم................................................
  • مهرداد IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    جه حرف مفتی که اجدادما 2500سال پیش امدن وبه زور صاحب این سرزمین شدن نخیر داش من اجداد ما از همون 10تا12هزار سال پیش اینجا بودن وازجایی نیامدن واین تلقینها وتاریخ نگاریها رو خارجیها درست کردن که بگن اره سرزمین ایران هیج تاریخی نداشته واین مهاجران ارایابی بودن که 3000سال پیش اومدن وبرای ایران تاریخ درست کرده اند واینکه هرجه ما میگردیم هیج کس تا بحال این حرکت زشت رو تاییدنکرده ومطمین باشید هیج کس هم پیدا نمیشه که راضی به جنین ابروریزی درحدملی باشه جز اینکه یک حرکت از پیش تایید شده برای اهدافی مشخص صورت گرفته باشد