رئیس دیوان عدالت اداری خطاب به شیفتگانی که ارتباط با آمریکا و توافق با استکبار را راه حل تمام مسایل می‌دانند، گفت: این افراط است که گمان کنیم حل مشکلات ما در گروه توافق با آمریکا و قدرت‌های غربی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری،حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه 18 آذر ماه هیات عمومی دیوان اظهار داشت: متاسفانه امروز در جامعه شاهد افراط و تفریط در مسایل مختلف هستیم که این موضوع ما را دچار چالش‌های عدیده‌ای کرده است. به عنوان مثال در مساله هسته‌ای عده ای با دیدن اندک چراغ سبزی از آمریکا، شیفه و واله شده اند، حال آنکه چنین نیست که در توافق با امریکا یا دولت‌های 5+1 همه مسایل کشور حل شود.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: باید در خاطر داشته باشیم که غرب بیش از 30 سال است که کشورمان را تحریم کرده و طی این مدت به مدد مقاومت مردم، هیچ غلطی نتوانسته بکند.

وی افزود: در مقابل افراط شیفتگان، اینکه همه چیز را انکار کنیم و برخلاف خط مشی رهبر معظم انقلاب، دیدگاه‌هایی را منتشر کنیم، نیز دچار تفریط شده‌ایم.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه البته مقام معظم رهبری ضمن حمایت از دولتمردان فرموده‌اند که به غرب اعتماد ندارند، گفت: اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا نشان داد، غرب به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و سخنان آنان منافقانه است. متاسفانه امروز دنیا گرفتار چنین افکار شیطانی و استکبار خبیثی است که با زندگی و دنیای مردم بازی می‌کند و تنها منافع خود را می‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه گفت: همواره در خاطر داشته باشیم که اسلام دین اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است.

رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از اظهاراتش به ضرورت تفکر و تاکید قرآن و آموزه‌های دینی بر آن پرداخت و اظهار داشت: شما در هیچ مکتب، مذهب و آیینی به اندازه آیین مقدس اسلام نمی‌بینید که پیروانش را به اندیشه و علم رهنمون شده باشد.

وی گفت: ما باید در همه عرصه‌های زندگی از فکر و اندیشه استفاده کنیم و امروز نیز اگر بدون وابستگی و گرایشی بخواهیم مسایل جامعه اسلامی را تحلیل کنیم، درمی‌یابیم تمام بدبختی‌های مسلمانان و بشریت در این است که درست اندیشه و تفکر نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه اگر فکر باشد انسان تسلیم استکبار و ظلم نمی‌شود، اظهار داشت: گرفتاری بشر امروزی آن است که مفتاح ابواب حکمت را در دست ندارد.

وی در بیان این موضوع به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و اذعان داشت: حضرت امام حسن(ع) می‌فرمایند، «برشما باد اندیشدن و فکر کردن، زیرا فکر برای دلهای بینا حیات و زندگی و همچنین کلید درهای حکمت است».

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =