رییس مجلس شورای اسلامی شخصیت عسگراولادی را یک سیاستمدار ریشه‌دار عنوان کرد و با اشاره به وضع فعلی کشور در شرایط منطقه‌ای و بین ‌المللی گفت: ایران یکی از قدرت‌های بزرگ موشکی در منطقه است.

علی لاریجانی در اجلاس سالانه دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی،‌ حزب موتلفه را حزب پایداری دانست و گفت: حرکت این حزب همواره ریشه‌دار است و از باقیات الصالحات مرحوم عسگراولادی است، لذا امیدوارم این دستاورد همچنان درخشندگی داشته باشد و در تقویت نیروی انسانی و سامان‌بخش امور سیاسی در کشور نقش خود را ایفا کند.

رییس قوه مقننه با تسلیت چهلمین روز درگذشت مرحوم عسگراولادی گفت: عسگراولادی بیش از نیم قرن در ساحت سیاست کشور ما نقش موثر و تاثیرگذاری داشته است و از این جهت بر همه ما واجب است که نسبت به این مرد بزرگ قدرشناس باشیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان با بیان این‌که «عسگراولادی سیاستمدار ریشه‌دار بود» به تفاوت یک سیاستمدار ریشه‌دار با سیاستمدار بادکنکی اشاره کرد و گفت: شما بادکنک‌هایی را می‌بینید که تا طوفان ایجاد نشود به فضا نمی‌رود در واقع سیاستمدار بادکنکی تا شرایط را طوفانی نبیند خود را نشان نمی‌دهد، اما سیاستمدار ریشه‌دار اهل حکمت است، در جهت نفی دیگران زندگی نمی‌کند و نقد دیگران را در جایی که لازم باشد مشفقانه انجام می‌دهد.

اهم اظهارات رییس مجلس به نقل از ایسنا آمده است؛

* ممکن است سیاستمدار ریشه‌دار گاهی تحت الشعاع سیاستمدار بادکنکی قرار گیرد و فضا غبارآلود شود، لذا افکار و شرایط پوپولیستی حاکم می‌شود و حرف‌ها از سر صدق زده نمی‌شود. لذا در فضای غبارآلود شک‌برانگیز نمی توانند رشد کنند.

افرادی مانند عسگراولادی برای کشور از نفت پرارزش‌تر هستند،اگر یک سیاستمدار سرمایه ملی باشد،‌ کشور را بدون نفت اداره می‌کند و افرادی مانند عسگراولادی سرمایه ملی کشور هستند که یک رجل سیاسی کاملا مسلکی بود چه در زندگی فردی و چه اجتماعی و کاملا هدفدار حرکت می‌کرد.

* جمهوری اسلامی ایران در این 34 چند سال گذشته خیلی ملت ایران را سرفراز کرد و حرکتی که امام به وجود آورد و پس از آن نیز ادامه یافت ظرفیت بزرگی برای کشور ایجاد کرد.

*از نظر شرایط منطقه‌ای و بین المللی کشور خیلی روبه جلو آمد، کشورما و ملت ما مطرح نبودیم گاهی باید خجالت می‌کشیدیم به خاطر نسبتی که رژیم شاه با اسراییل و آمریکا داشت در واقع اصلا مطرح نبودیم چند شهر آباد داشتیم و مابقی شهرها در وضع اسف‌آور چند قرن گذشته زندگی می‌کردند.

*جدای از موقعیت ژئوپولتیک ایران که موقعیت برجسته است، یکی از تیزهوشی‌های امام و رهبری این بود که از این ظرفیت به خوبی استفاده کردند و مهم هم همین است و استفاده از این ظرفیت از دلایل ریشه‌دار حکومت است.

*البته پیشرفت‌هایی در کشور در سایر بخش‌ها انجام شده است که هسته‌ای نمونه‌ای از آنها است و جیغ‌های بنفشی که می‌کشند به خاطر دستیابی به این صنعت پیشرفته است، البته ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم آنها هم خیلی نگران این نیستند، مسئله‌شان چیز دیگری است گاهی الفاظی که موجودات بین‌المللی می‌گویند که ایران ظرفیت بین‌المللی‌اش بالا رفته است و این صورت ظاهری، جلوه خاصی پیدا می‌کند.

*اگر در غالب مسائل استراتژیک کشور توان ما بالا رفته است با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب بوده است، ما باید از نعمت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

*ما در زمینه دفاعی هم پیشرفت‌های خوبی داریم، لزومی ندارد که پوشیده حرف بزنیم، اگر دیگران نگران هستند که دلیل نمی‌شود که آورده خود را کم ببینیم. ایران یکی از قدرت‌های بزرگ موشکی در منطقه است، دلیلی ندارد که پنهان کنیم آنهایی که باید بدانند می‌دانند کشوری می‌تواند استقلال خود را حفظ کند که توان بازدارندگی داشته باشد.

*در مورد مسائل هسته‌ای برخی مسوولان آمریکایی حرف‌هایی می‌زنند، این چه حرف‌هایی است که می‌زنند، شما توافق انجام داده‌اید جراًت دارید زیرش بزنید، بعد می‌روید در جلساتی می‌نشینید و حرف‌هایی را می‌گویید این نشان می‌دهد که خیلی کوچولو هستید.

*مسئولان باید باید تلاش کنند اقتصاد مردمی شود و بفهمیم در مسائل اقتصادی کجا اشکال دارد.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    92 11
    آقای لریجانی مثلا اگه زیرش یزنن چکارش میتونی بکنی؟
    • احسان EU ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      4 1
      بچه های محله اشون رو جمع میکنه میره سر کوچه جلو اوباما رو میگیرن یه سیر کتکش میزنن بعد هم کتاباش رو میگیرن و دفتری که توش امضا زده بودن پاره میکنن میریزن تو جوی کنار خیابون.... بهش میگن اگه رفتی کاخ و به کنگره بگی باز فردا میام بدتر میزنیمت... اقایان لاریجانی شما که مشکل اقتصادی و این چیزا رو نمیدونین اصلا چیه ه ه ه .... چکار به این کارا دارین خوش باشین این ما مردم عادی هستیم که...
    • حسین IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      0 0
      پدرشو در میاری----------------یم
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    38 7
    اگه توتفق بهم بخوره بیشترین ضررو مردم ایران خواهند دید البته بغیر ازونایی که از تحریما و تنش سود بسیاری میبرن!!!!! اگرچه اینم باید توجه داشت داخل آمریکا هم کسانی هستن که دوس دارن توافق بهم بخوره
  • رکسانا IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    36 5
    "جرات دارند زیرش بزنند" :-)
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    78 7
    اگه زیرش بزنند که همه ی بدبختیش واسه ما مردمه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    39 5
    اوه اوه...یواش.جرات دارند؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    42 4
    حالا اگه زیرش زدند میخواین چیکار کنین مثلا؟!!
  • حامد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    69 10
    خواهشن توی این 2 سالی که از ریاستتون مونده کمی سیاست مدارانه تر صحبت کنید ................ حتما اگه زدن زیرش می خواهیم بریم شیشه هاشونو بشکنیم
  • بهنام TR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    36 3
    توان بازدارندگی خیلی خوبه به شرط اینکه اتحاد داخلی هم برقرار باشه! هیچ توانی بالاتر از اینکه همه مردم پشت نظام و کشورشون باشن، نیست! اگه این شرط برقرار باشه، حتی هم موشک هم نداشته باشیم کسی جرات نداره به ایران نگاه چپ بندازه! زنده باد مردم ایران، زنده باد اتحاد
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    45 4
    آقای لاریجانی آن زمان که بخاطر مدیریت غلط کشور مدام تحریم می شدیم صدای هیچ کدامتان در نمی آمد و فقط بعد از هر تحریم در مجلس فقط یک کار انجام می دادی و آن خواندن یک بیانیه بود !!!!!
    • رضا A1 ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      0 1
      الان هم که تحریم شدیم این بخاطر چیه ؟مدیریت درست دولت تدبیییر و امید؟
  • بنده خدا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    58 10
    آقای لاریجانی! این چه ادبیاتیه؟ نا سلامتی رییس مجلسید.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    87 41
    قابل توجه انهایی که امریکا را قبله امال میدانند
  • حمید A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    36 2
    خواهشن از این حرفای جرات دارند.وتوهین هاکمتر استفاده کنین تامردم هم یادبگیرند وقضیه مثل مسی پیش نیاد.یه خورده به دیگران وکشورها وسران کشورها بااحترام حرف بزنین .چراکه بازتابش به جامعه برمیگرده!
  • حسن IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 2
    خوب بفرما! زدند زیرش! حالا چه فرمایی، آن کنیم؟
  • ایرانی A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 1
    از رییس مجلس انتظار میره خیلی بهتر و رسمی تر صحبت کنه....متاسفانه فرهنگ رییس جمهور قبلی باعث این امر شده در واقع شده برهنگی فرهنگی
  • ملت ایران A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 6
    باید از مذاکرات خارج شیم و پیشرفت هسته ای رو با قدرت ادامه بدیم...ما از توافق حمایت کردیم ولی میدونستیم غرب به دلیل بی هویتی تحت تسلط رژیم نجس صهیونیستی اداره میشه.
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 1
    ما ایرانی ها مرده پرستیم ان مرحوم که زنده بود ...........
  • یه ایرانی بیگناه A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 1
    بعد بگید چرا یه عده چرا تو فیسبوک بددهنی میکنند و ایرانیها را بی فرهنگ معرفی میکنند.خوب اینجوری یادشون دادن.بزن زیرش!!!!!!خودتون بقیه شو بنویسید.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    3 1
    این چه طرز صحبت کردنه جناب مروارید غلتان و آبنبات چوبی
  • بی نام US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    36 5
    همین حرفها را زدید که اونها هم زیرش زدند. حالا میفرمائید چیکار کنیم؟
  • مهران IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    4 1
    توی مملکتی که هرکسی بیاد، ونظرشخصی خودشو پشت تریبون بگه، وضع مردم میشه همین،هر روز یکی پا میشه میگه ما اینیم اونو داریم،موشک داریم... بس دیگه یکم به فکر مردم باشید
  • سحر IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    4 2
    بعد میگن چرا ملت رو دیوار مسی ال کردن و بل کردن وقتی ادبیات گفتاری سران این کشور این هست شما از عوام چه انتظاری دارید ؟!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اون روزی که تو گفتی سیاست مدارباسواد آرامش ایجاد میکند و سیاست مدار بادکنکی جنجال آفرینی میکند درست متوجه نشدیم اما حالا فهمیدیم . سلام بر بادکنک.......
  • فرزانه IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 2
    این دوستانی که از جو زده از رابطه با امریکا پر و بال در اوردت دشمن شناسیشون واقعا ضعیفه توبه گرگ مرگه واقعا حماقته به دشمن اعتماد کنیم !!!! کاملا مشخصه به جای گیر دادن به لاریجانی در مورد لغو تعهداتشون حرف بزنن
  • صولت IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    معلوم شد امریکایی ها جرات دارند و غلط هم می کنند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 2
    دوستان توجه کنند با ادامه و انجام تحریم های جدید توافقنامه لغو میشه و این یعنی طرف غربی(اتحادیه اروپا و آمریکا) به قولشان علی رغم حسن نیت ایران عمل نکرده و براحتی میشود با کمک چین و روسیه پرونده سیاسی برنامه هسته ای ایران رو حداقل از شورای امنیت خارج و تحریم های شورای امنیت رو برداشت(تحریم های اصلی) چون که وقتی یک طرف زیر قولش میزنه تکلیف حقوقی اش معلومه. مابقی تحریم ها اثرشون کمتر هستش چون بیشتر کشورهای دیگه با توجه به تحریم های شواری امنیت مجبور به تحریم بودند. در مورد لحن صحبتشون اگه دقت کنید همیشه این طور صحبت نمیکنند جناب لاریجانی البته بعضی موقع ها لازمه. دوستان متن صحبت های مقامات آمریکایی بخصوص بعد توافقنامه رو بخونند متوجه میشند اونها هم چطور صحبت میکنند.
    • بی نام EU ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      0 0
      برای خارج شدن پرونده از شورای امنیت رای هر پنج عضو لازمه
  • م IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 1
    امام خمینی : آمریکاهیچ غلطی نمی تواندبکندزیادی ترسیدیداگه می تونست تاحالامیکردماهمان کشوریهستیم که 8سالبا48کشوردنیاجنگیدیم درصورتی که جنگ جهانی (به اصطلاح خودشون)بین چندکشوربود!!!!
  • نوید IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    امریکایی ها میتونن مثل اب خوردن بزنن زیرش و شما هم در واکنش فقط میگین مرگ بر امریکا خهههههههههههه
  • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 0
    این از معدود خبرها راجع به برادران لاریجانیست که قسمت نظرهاش بازه !!!!