۰ نفر
۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۶

دختری که با تشکیل باند آدم‌ربایی ، پسر 7 ساله همسایه‌اش را ربوده و قصد داشت با اخاذی از خانواده او یکشبه پولدار شود ، همراه 3 همدستش در تهران دستگیر شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستگیری اعضای این باند به «جام‌جم» گفت: شامگاه 25 آذر امسال، مردی با مراجعه به کلانتری خانی‌آباد تهران، از ربوده شدن فرزندش خبر داد.

شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: ساعت 20 روز حادثه، پسر 7 ساله‌ام پویا برای خرید خوراکی به بقالی محله رفت، ولی بازنگشت. وقتی از صاحب بقالی سراغ او را گرفتم متوجه شدم فرزندم پس از خرید خوراکی آن محل را ترک کرده است. وقتی به خانه بازگشتم، همسرم گفت مردی با وی تماس گرفته و برای آزادی پسرمان 40 میلیون تومان پول طلب کرده و گفته است اگر این مبلغ را در اختیارش قرار ندهیم فرزندمان را به قتل می‌رساند.

سرهنگ محمدیان ادامه داد: با شکایت این مرد و تشکیل پرونده قضایی در شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران، کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی تهران جستجو برای یافتن پسر ربوده شده را آغاز کردند.

در حالی که تجسس‌های پلیسی برای رهایی گروگان ادامه داشت، شامگاه 26 آذر امسال مردی با خانواده پویا تماس گرفت و از رهایی وی مقابل فروشگاهی در خانی‌آباد تهران خبر داد.

خانواده پویا پس از این تماس، موضوع را به پلیس اطلاع داده و همراه ماموران انتظامی عازم محل شدند و پسر 7 ساله را در حالی که به دیوار فروشگاه تکیه زده و گریه می‌کرد، پیدا کردند. با انتقال پویا به اداره یازدهم آگاهی تهران، وی مورد تحقیق قرار گرفت.

پسر ربوده شده در اظهاراتش به پلیس گفت: شب حادثه منیژه، دختر همسایه‌مان در خانه ما بود. آن شب او مبلغی پول به من داد و خواست از بقالی محله خوراکی بخرم. پس از خرید، هنگام بازگشت به خانه، در راه‌پله‌های مجتمع مردی کلاهی روی سرم انداخت و مرا با یک دستگاه خودرو از محل دور کردند. آدم‌رباها مرا در خانه‌ای زندانی کرده و یک روز بعد رهایم کردند.

با ثبت اظهارات این کودک، جستجو برای یافتن آدم‌رباها از سوی ماموران ادامه داشت تا این که معلوم شد منیژه دختر همسایه و 3 جوان دیگر که در آن مجتمع زندگی می‌کنند، به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند.

با مشخص شدن این موضوع، این 4 نفر تحت تعقیب قرار گرفتند تا عاقبت سه‌شنبه گذشته، 3نفر از آنها در جنوب تهران دستگیر شدند.

حمید، یکی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: منیژه از من خواست پسر یکی از همسایه‌ها را که فرد پولداری است ربوده و از خانواده‌اش اخاذی کنیم تا یکشبه پولدار شویم که پذیرفتم و ماجرا را با برادرم و دوستش در میان گذاشتم و قرار شد در قبال ربودن پویا، 40 میلیون تومان از خانواده‌اش اخاذی کنیم.

متهم ادامه داد: شب حادثه، منیژه به بهانه خرید خوراکی، پویا را از خانه خارج کرد و من و همدستانم در خیابان منتظر او شدیم. به محض ورود پویا به مجتمع چراغ راه‌پله را خاموش و به سوی او حمله کردیم و با انداختن کلاهی روی سرش، او را با خودرو به خانه یکی از آشنایان بردیم و 24 ساعت به عنوان گروگان نگه داشتیم تا این که اطلاع یافتیم پلیس در جستجوی پویاست. در نتیجه، از ترس و طبق قرار قبلی با دوستانم، او را رها کرده و متواری شدیم. با ثبت اظهارات این مرد، 2 همدست وی هم به همکاری با متهم اعتراف کردند و تحقیقات برای یافتن منیژه طراح اصلی کودک‌ربایی ادامه یافت تا این که او چند روز قبل در خانه یکی از دوستانش در حومه تهران دستگیر شد.

بنا بر این گزارش، اعضای این باند با قرار قانونی از سوی دادیار سلیمانی رئیس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =