۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱

قیمت جهانی هر اونس طلا در جریان معاملات امروز بازارهای جهانی بیش از 23 دلار کاهش یافت.

در حالی که معاملات روز گذشته بازارجهانی طلا با قیمت 1252 دلار و 30 سنت به ازای هر اونس به پایان رسیده بود، با آغاز داد و ستدهای امروز بازارجهانی تحت تاثیر تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای عمده جهان، قیمت طلا سیرنزولی به خود گرفت.

تنها در برابر یورو، ارزش برابری دلار امروز تا 15 صدم درصد افزایش یافت. بدین ترتیب قیمت جهانی هر اونس طلا به 1228 دلار رسید.

اما عصر امروز و با انتشار گزارش تازه از وضعیت بازار کار آمریکا شرایط بازار طلا تغییر کرد.

نمودار طلا

بنابر گزارش عصر امروز خبرگزاری فرانسه، آمار و ارقام رسمی نشان می دهد تعداد متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در اولین هفته دسامبر در آمریکا افزایش یافته است. به طوری که وزارت کار آمریکا اعلام کرده که تعداد بیکاران در آمریکا از 300 هزار به 368 هزار نفر در هفته ای که به هفتم دسامبر ختم می شود، افزایش یافته است.

انتشار این گزارش که بار دیگر گمانه زنی ها در خصوص به تعویق افتادن توقف محرک های پولی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرده، موجب شد تا روند قیمت طلا معکوس شود و طلا بار دیگر به مدار صعود بازگردد.

براین اساس، قیمت جهانی هر اونس طلا تا لحظه مخابره این گزارش بار دیگر از مرز 1230 دلار عبور کرد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    16 6
    با یه ذوقی تیتر کم شدن قیمت رو میزنید اینگار منتظر چی هستین!! کم شدنش یعنی زندگی عالی شد؟ کم شدنش یعنی تورم تموم شد؟ تو این مورد با فارس نیور مشترک هستین!! به هر حال قیمت طلا مثل خیلی از کالاهای دیگه قیمت خودش رو داره و تابع عوامل خودش است ، الان هم در ایران حباب نداره و با قیمت جهانی نوسان می کنه زیاد ارزان یا گران شدنش مشکلات خودش رو داره از ارزون یا گرون شدنش خوشحال و ناراحت نشین!!
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    18 6
    قیمت طلا باز هم حباب داره کی می گه حباب نداره ، قیمت واقعی طلا حدودا65000تومان است ، چطور از 150000تومان به این قیمت رسیده بااز هم قیمت طلا با مهار تورم کاهش خواهد یافت،
  • محمدرضا A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    10 2
    طلا ارزون بشه ملت بتونن بخرن .اشکالی نداره که
  • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    این بار دیگه طلا ارزش نداره