خبرها از ادامه داشتن روزهای سرد و برفی حکایت دارند و حتی باید منتظر کاهش شدید دما در تهران و بیشتر شهرها باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرپرست پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش 9 درجه‌ای دما در پایتخت خبر داد.

مهندس احمد وظیفه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بارش برف و باران گاهی با وزش باد در روز شنبه نیز در استان‌های غربی، ارتفاعات البرز و سواحل جنوبی دریای خزر به طور متناوب ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر شنبه به تدریج از سمت غرب بارش قطع می‌شود.

او با بیان این که از روز یکشنبه در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش باران و برف به طور متناوب ادامه خواهد داشت، گفت: در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد نسبتا شدید خواهد بود و دوشنبه نیز بارش پراکنده برف در شمال شرق کشور ادامه داشته ولی به تدریج قطع شده و در بعدازظهر دوشنبه بارش پراکنده در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل رخ می‌دهد.

سرپرست پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین ادامه داد: از لحاظ شرایط دمایی یکشنبه و دوشنبه در نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت و وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین دوشنبه و سه‌شنبه در شمال شرق و شرق کشور افت محسوس دما رخ می‌دهد.

او با اشاره به این که هوای سرد تا روزهای پایانی هفته آینده در سطح کشور ماندگار است و طی سه روز آینده دریای خزر و یکشنبه و دوشنبه نیز خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود، به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز یکشنبه آسمان پایتخت کمی ابری همراه با وزش باد شدید در ارتفاعات کولاک و برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با 9 درجه کاهش به 3- و 4 می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری در ارتفاعات نیمه ابری پیش‌بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز به 3- و 6 می‌رسد.

وظیفه، درباره سردترین و گرمترین نقاط کشور هم گفت: در روز یکشنبه استان اردبیل با حداقل دمای 12 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

همچنین پیش‌بینی برای روزهای پایانی هفته هم از این حکایت دارند که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش پراکنده برف و باران در استانهای اردبیل و گیلان وجود خواهد داشت، کاهش بین 3 تا 6 درجه‌ای در جنوب و جنوب شرق را شاهدیم و در عین حال باید منتظر افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و بزرگ بود.

از جاده‌ها چه خبر؟

اما از جاده‌ها هم خبر می‌رسد که بارش برف و باران در آنها ادامه دارد و بعضی از آنها مسدود شده‌اند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور از انسداد 7 محور کشور به علت بارش برف و کولاک شدید خبر داد و گفت: بارش برف در تمام جاده‌های آذربایجان شرقی و جاده‌های هراز، دیلمان و اسالم به خلخال جریان دارد.

سرهنگ رضا سلبی با بیان این که در تمام جاده‌های استان آذربایجان شرقی، جاده هراز در استان مازندران، جاده دیلمان و اسالم به خلخال در گیلان بارش برف جریان دارد، افزود: همچنین در اکثر جاده‌های استان‌های ایلام، مازندران، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان و چهارمحال و بختیاری نیز بارش باران گزارش شده است.

به گفته او مسیر رفت آزادراه خرم آباد - پل زال به علت ریزش کوه همچنان تا اطلاع ثانوی مسدود است و برابر اعلام پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری گردنه‌های چری و شاه منصوری به علت کولاک شدید و عدم دید کافی تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

سلبی همچنین از انسداد محور کرج - چالوس در استان‌های البرز و مازندران به علت بارش شدید برف، کولاک و عدم دید کافی خبر داد و گفت: برابر اعلام پلیس راه استان آذربایجان غربی محور تکاب به ایرانخواه نیز به همین علت مسدود شده است.

او ادامه داد: برابر اعلام پلیس راه استان‌های گیلان و اردبیل جاده پونل به خلخال به علت بارش برف و احتمال سقوط بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود است و جاده شمشک به دیزین نیز مانند یک ماه گذشته، همچنان مسدود خواهد بود.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    4 0
    اگه هواشناسی گفته هوا سرد می شه پس نتیجه می گیریم هوای تهران گرمتر می شه
  • محسن A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    7 0
    تهران بی برف
  • شب زنده دار IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    7 0
    من الان ساعت ٤:١٤ صبحه دارم كامنت ميذارم و خبر أنلاين ٦٤٦٢ نفر أنلاين داره ، ماشا الله همه شب زنده دار هستند!!!من فكر مى كردم فقط خودم از زور فكر و خيال شب ها نمى تونم بخوابم .