ملاک های همسرگزینی به دانشجویان داده شود/ دانشگاه بهترین مکان برای همسریابی

نشست مشترک معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بررسی همکاریهای مشترک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نشست مشترک محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری درباره زمینه های مشترک همکاری این دو نهاد بجث و تبادل گفت وگو شد.

گلزاری گفت: درکنار اساتید، فرهیخته‌ترین جوانان کشور در دانشگاه‌ها حضور دارند و باید نگاه ویژه‌ای به این قشر داشت.
هاشمی هم تاکید کرد که دانشگاه این ظرفیت را دارد که به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، کمک فکری و محتوایی بکند و آنها نیز می‌توانند از پتانسیل بالای دانشگاه و دانشجو در جهت رشد و شکوفایی کشور بهره‌مند شوند.
اظهارات آنها درباره در جدول زیر آمده است:

نام مسئولیت رابطه وزارت ورزش و جوانان و دانشگاه رویکرد گسترش روان‌شناسی مثبت‌گرا در دنیا
دکتر گلزاری
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان - افزایش مشارکت‌های اجتماعی جوانان از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است و دانشگاه یکی از مؤثرترین موقعیت‌های مشارکت جوانان در تصمیم‌گیریهای کلان کشور است.
- دانشگاه یکی از بهترین عرصه‌های انتخاب همسر است، امیدواریم با همکاری دفتر مشاوره وزارت علوم، آموزش‌های لازم در خصوص ملاک‌های همسرگزینی به دانشجویان داده شود تا با محوریت مشاوران دانشگاه و کمک اساتید متعهد و والدین بتوانند انتخابی مناسب داشته باشند.
- درآینده‌ای نزدیک و پس از تشکیل گروه‌های کارشناسی، تفاهم نامه جامعی در حوزه ازدواج، مشارکت‌های اجتماعی دانشجویان، راههای افزایش نشاط و امید و کاهش آسیب‌های اجتماعی با وزارت علوم منعقد شود.
- شورای عالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان دو نهاد تصمیم‌گیر در حوزه جوانان هستند که انتظار می‌رود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان و نهادهای تصمیم‌ساز در حوزه جوانان در دولت جدید با قوت در این دو نهاد نقش مؤثر خود را ایفا کند.
- دانشگاه این ظرفیت را دارد که به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، کمک فکری و محتوایی بکند و آنها نیز می‌توانند از پتانسیل بالای دانشگاه و دانشجو در جهت رشد و شکوفایی کشور بهره‌مند شوند.
- برگزاری مراسم‌هایی مانند 16 آذر نشان داد که دانشگاه بهترین محل برای انجام بحث‌ها و نظرات مختلف است و دانشجویان به رغم تفاوت دیدگاه‌ها و نقدهای جدی، قانون را به خوبی رعایت کرده و بدون ساختارشکنی حضور فعال خود را نشان می‌دهند.

- با توجه به نگاه مشترک این وزارتخانه با وزرات ورزش و جوانان در زمینه افزایش مشارکت جوانان امیدواریم با انجام برنامه‌های مشترک، بتوانیم به پویایی هر چه بیشتر این فعالیت‌ها کمک کنیم.
- برای سن جوانی تعاریف مختلفی ارائه می‌شود و با این حال هر کدام از تعاریف اگر مبنای حرکت قرار گیرند قطعاً دانشجویان در قشر جوان کشور قرار می‌گیرند، ضمن اینکه امیدوراریم بزودی با تشکیل جلسات کارشناسی بتوانیم تفاهم نامه جامعی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت ورزش و جوانان منعقد خواهد شود.

دکتر هاشمی
معاون فرهنگی وزارت علوم -امید و نشاط دو عنصر کلیدی روان‌شناسی مثبت‌گرا هستند و امیدواریم با وزارت علوم برنامه‌های مشترکی درزمینه افزایش امید و نشاط در میان دانشجویان داشته باشیم. -« مشارکت، نشاط و امید » را شعار اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است و دانشگاه باید بستر افزایش مشارکت دانشجویان باشد تا آنها را برای پذیرش مسئولیت‌های کلان‌تر در جامعه آماده کند.

 

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    7 14
    از کی تا حالا کلاس های مد شده ملاک همسر یابی ؟!
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    11 7
    یک روز دانشگاه را تک جنسیتی می کنند روز دیگر می گویند دانشگاه بهترین مکان برای همسر یابی است اتفاقا دانشگاه اصلا جای خوبی برای همسر یابی نیست از آمار طلاق ها که فقط یک عده خاص دسترسی دارند باید این را فهمیده باشند زیرا فقط با احساس تصمیم می گیرند ولی برای دختران آکبیندی که در حجاب پیچیده شده و هیچ تماسی با چنس مخالف ندارند لا اقل آگاهی های اولیه و شناخت سطحی را در دسترس قرار می دهد .
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    20 0
    پولمون کجا بود که بخایم ازدواج کنیم................؟؟!!
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    24 1
    از يك طرف مي خوايد در دانشگا هها جداسازي انجام بديد و از يك طرف ميگيد بريد دانشگاه با همسر آينده تان آشنا بشيد
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    12 31
    براي زن كرفتن اول زيبايي مهمه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    9 0
    اول میگن دانشگاه ها رو تک جنسیتی کنید حالا میگن برین دانشگاه همسر انتخاب کنید ! ظاهرا دانشگاه با جاهای دیگه اشتباه گرفته شده .
  • قندنمک A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    11 0
    "دانشگاه بهترین مکان برای همسریابی " و "سیاست تک جنسی کردن دانشگاهها" سیاست یک بام و دو هوا
  • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    15 0
    اونوقت دانشگاهی که دختر و پسر جدا هستند کجا همسر پیدا کنند؟ نمونش دانشگاه دختران شریعتی تهران
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    8 25
    دانشگاه یا بنگاه همسر یابی؟ خواستار تفکیک جنسیتی هستم شدید....
  • مجی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    24 9
    کجا بابا دانشگاه بهترین مکان برا انتخاب همسره؟!!!!! امروز ب ی خانومی پیشنهاد دوستی دادم گفت میخواد تنها بمونه! کلی حالم گرفته شد الانم یکم اعتماد ب نفسم اومده پایین که چرااااااااااااااااااااااا ایشون نخواست با هم باشیم :((((((((((( بخدا بچه ی خوبیم من
    • بی نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      0 1
      همین اتفاق برای من هم پیش آمد
    • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      0 0
      چرا دوستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • وحید A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    12 1
    باید به فکر اقتصاد و کار جوانان بود... آنها ملاک همسرگزینی را خود بلدند
  • حمید IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    194 6
    والا ما که دانشگاه بودیم رو هر کی دست گزاشتیم گفتن باید خونه بالا شهر ماشین آنچنانی و شغل فامیل کورکن داشته باشی...منم به ادامه زندگی با خودم مشغول شدم
    • فرشید A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      67 0
      وبه همین سیاق هـــــزاران نفرمثه شما به ادامه زندگی باخود مشغول هستند!!!
    • بی نام EU ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      6 19
      اونی هم که کسی دار بخواد بگیرتش پول نداره
  • ... مهربان توسی A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    21 6
    با اینکه همسر من در دانشگاه و به پیشنهاد یه استاد و اعتماد بهاو و بدون تحقیق زیاد انتخاب شد اما باگذشت5سال احساس رضایت زیادی ندارم کاش کمی بیشتر فکر و تحقیق کرده بودم بنظرم زیبایی و خانواده خوب داشتن بیشتر از تحصیلات و شاغل بودن خانم مهمه
  • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    شما دست بذار روی یکی که مادی گرا نباشه به خودت اهمیت بده دختر قانعی باشه ببین چی میشه.
    • ايرانى مغموم IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
      38 9
      الان كى مادى گرا نيست؟ اولش هم بگن مادى گرا نيستيم نميشه اعتماد كرد چون بعد ازدواج ١٨٠ درجه تغيير ميكنن و به مرور با حرف خانواده و اطرافيان جهنم واقعى رو تو همين دنيا بهت ميچشونن و تو اين گرونى همون اول بچه ميخوان و مرد بدبخت بايد بشه حمالى كه صبح تا شب بايد كار كنه وگرنه كلى حرف و حديث ديگه پيش مياد و تازه بايد پول مشاور خانواده رو هم بدن... بالا برين پايين بياين به غير از قشر مرفه بى درد جامعه كه فقط پول مبلمان خونشون اندازه ٢٠ سال كار اكثر ماها ميشه ازدواج خانمان براندازه و ...
    • مهرداد A1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      35 2
      نگرد نیست گشتم نبود.اگه اولشم اینجوری باشه فیلمشه مطمِن باش یکم که از لحاظ مالی کم بیاری اولین نفری که نق میزنه همین زنس.من از خیر ازدواج گذشتم.ازدواج کنیم که چی بشه خدا وکیلی.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    7 19
    همسال بودن در دانشگاه پدیده بدی برای انتخاب همسر است
  • فریادکش A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    43 3
    آقا ملاکای انتخاب همسرو به دانشجو ها بدید ولی خداییش دانشگاه جای همسریابی نیست. دانشگاه یه محیط علمی هست که توش باید فعالیت های علمی حرف اولو بزنه. نه به اون آقایونی که گفتن دانشگاهو تفکیک می کنیم و کلا شعور دانشجو رو نادیده گرفتن و نه به این دوستان که می خوان دانشگاهو بکنن بنگاه همسریابی و دوست یابی. از الان معلومه دانشجویی که با نیم نگاهی به همسریابی وارد دانشگاه می شه، چی تهش در میاد . . .
  • سیما A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    34 2
    والا ما ک ترم 7ایم کسی ی پیشنهاد کوچواو ام بهمون نداد واسه ایندگان خوبه
    • جیم جارموش IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      4 2
      خوب شاید شما زیاد سخت گیر هستید و بقیه هم متوجه این موضوع شدن و جلو نمیان...
  • بی نام FR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    37 12
    به نظر من دخترها و پسرها باید از مدارس ابتدایی با هم در یک مدرسه باشند تا دختر و پسر در کنار یکدیگر زندگی کنند و هر جنس از ویژیگیهای جنس دیگر و تنوع افراد و سلیقه ها و نگرشها آگاه شود. این کار باعث رشد اجتماعی کودکان میشود. وقتی که پسرها و دخترها از کودکی با هم کم برخورد دارند، اطلاعاتشان از جنس مقابل کم است و باعث میشود آگاهی آنها از مسائل اجتماعی کم شود و در آینده هم نتوانند در پستهایی که به عهده میگیرند نگاه جامع به همه افراد جامعه داشته باشند. مثلا یک مدیر شهری که از ویژگیهای زنها اطلاع کمی دارد نمی تواند تصمیماتی بگیرد که برای زنها هم به اندازه کافی مناسب باشد.
  • علی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    19 11
    من زن میخوام :(
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    10 16
    لطفا برای همه نسخه نپیچید کی توی دانشگاه دنبال دختر گشته تو دانشگاه دختری که به درد ازدواج بخور پیدا نمیشه اینو همه پسرها میدونند و اجرا می کنند مگر درموارد خاص
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    18 1
    لطفا دانشگاه را بیش از این تبدیل به بنگاه ازدواج نکنید: هر کی همسر می خواد بیاد دانشگاه! حالا خوبه آمار هم می دهند که ازدواج های دانشجویی به دلایل بسیار به سرانجام نمی رسد.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    15 1
    پس تفکیک جنسیتی این وسط چی می‌گه؟
  • بهرام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    41 3
    امروز دانشگاه بودم یه آقا پسری داشت به یه دختر خانومی درس یاد میداد.حراست اومد گفت دارین چیکار میکنین؟ به اجازه چه کسی دارین با هم صحبت میکنین؟از مدیرگروه نامه دارین؟! اخر هم بردشون دفتر حراست.اونوقت چطوی همسر اینده رو از دانشگاه انتخاب کنیم./؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      5 15
      تو یا تا حالا دانشگاه از نزدیک ندیدی یا خیلی حس طنزت بالاست
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    11 2
    اري دانشگاه بهترين مكان همسر يابي هست،به شرطي كه انقدر حراست ازار ندهد وبگذارد دختران وپسران در محيطي منطقي وسالم يكديگر را پيدا كنند وانوقت ميبينيد كه چه دخترهاي قانع ونجيبي وجود دارد،ولي با اين روند فعلي دختران خوب ونجيب ،شناخته نميشوند ودختران پراز ارايش جلو ميفتند كه انها هم دنبال ماديات هستند اين اتفاق در دوران اول انقلاب زياد بود واكثر ازدواجها موفق ودور از ماديات بود،براي اينكه هنوز حراست واينها نبود
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    473 9
    اومدیم یکی رو تو دانشگاه درنظر گرفتیم و ازدواج هم کردیم و کار هم پیدا شد ، خدمت سربازی رو چه کنیم.! ببایید واقع گرایانه به موضوع بیاندیشیم. سربازی بزرگترین سد در مقابل اشتغال و ازدواج هست.
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      34 2
      وقتي حاضر نيستيد هيچ قدمي واسه تسهيل ازدواج برداريد انقد الكي ترغيب به ازدواج نكنيد،جناب اقاي سردار كمالي واسه باره هزارم فرمودن كسري خدمت متاهلا در دست بررسيه،معلوم نيست كي تموم ميشه اين بررسي.من خودم تو دوره دانشگاه ازدواج كردم الانم بايد برم خدمت با ماهي 50 هزار تومن زندگيمو بچرخونم.تو اين دوره ازدواج نكنيد برادراي من،نكنيد.خبر بچاپ ديگه
    • انتظار بیهوده A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      1 0
      دو سال تحمل کنی سربازی آقا پسره تموم شه بهتر از اینه که سالها منتظر بمونی و فرد مورد نظرت رو پیدا نکنی
  • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    46 0
    تا ديروز كه ميگفتن بايد تفكيك جنسيتي شه، چي شد حالا محيط مناسب شد ؟؟!!
  • علی رضا ایرانی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    49 2
    ارائه ملاک های همسر گزینی کار بسیار خوبیه اما دانشگاه تک جنسیتی چی مکان خوبی برای همسر گزینیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نظرتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهربان توسی A1 ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    8 28
    ولی من مخالفم و معتقدم نظر خانواده مهمتر از هر فردی دیگر حتی اساتید است
    • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      21 8
      دوست عزیز، شما با خانواده تون زندگی کنین تا ابد، فکر می کنم به نفعتونه اینجوری....
  • بی نام EU ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    17 0
    ما تو دانشگاه ازدواج کردیم بعد 1 سال نشده طلاق گرفتیم فرهنگای مختلف از شهرای مختلف نکنید بابا ازدواج نکنید بهتره تا مثل ما بدبخت شین
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    12 3
    در مدرسه از نشاطمان کم کردند/ از قدرت ارتباطمان کم کردند هروقت به هم عشق تعارف کردیم/ از نمره انظباطمان کم کردند
  • سارا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    4 0
    دوستان عزیزم خواهشا اگه خانواده ثروتمند ندارید لطفا ازدواج نکنید. من و همسرم دو ساله نامزدیم نه عروسی می خوایم بگیریم نه خرید ... فقط داریم کار می کنیم تا پول رهن خونه داشته باشیم و ازدواج کنیم به همین راضی هستیم. اما متاسفانه هنوز نتونستیم. هر دومون هم ارشد داریم هم تدریس می کنیم هم کار می کنیم تو شرکت خصوصی اما...