مولنکوف مدیر اجرایی کوآلکوم می شود، نه مایکروسافت

با قطعی شدن سمت مدیریت اجرایی کمپانی کوآلکوم برای استیو مولنکوف، نام این مدیر بزرگ از لیست احتمالی مدیر آینده مایکروسافت خط خورد.

 

مولنکوف در حال حاضر مدیر عملیات کمپانی کوالکوم (CFO) بوده و قرار است طبق تصمیم جدید 4 مارس 2014 جایگزین پائول یاکوبس مدیر فعلی شود.

پیش از اینکه خبر مدیر اجرایی شدن (CEO) مولنکوف منتشر شود، شایعه شده بود که وی یکی از گزینه های جدی برای جانشینی استیو بالمر، مدیر مایکروسافت است که به زودی سمت خود را به مدیر جدید و ناشناخته خواهد داد.

بنابراین بر اساس آنچه امروز رخ داد، یاکوبس تا 4 مارس 2014 و زمان اعلام رسمی تغییر مدیریتی در جلسه سهامداران، همچنان سکان اجرایی را خواهد داشت و بعد از آن مالنکوف رسما مدیر اجرایی می شود.

با توجه به انتصاب جدید بعید است مالنکوف پست جدید را رها کرده و به سوی مایکروسافت برود، شاید هم به دلیل اینکه وی یکی از رازهای اصلی موفقیت کوآلکوم در بازار تراشه ها است، چنین سمتی به وی داده شده تا خیال رفتن نکند.

بنابراین سه گزینه اصلی برای جانشینی استیو بالمر در مایکروسافت تبدیل به دو شده و حالا شانس پائول ماریتز مدیر سابق پلتفورم مایکروسافت و آلن مولالی مدیر اجرایی فورد بیشتر شده است.

کمپانی چند ملیتی کوآلکوم با سهامداران جهانی بزرگترین سازنده و تامین کننده تراشه های موبایل در جهان است و در حال حاضر بزرگترین سازنده تراشه های اتصالات LTE نسل چهارم در دنیا محسوب می شود.

مالنکوف که یکی از رازهای موفقیت کوآلکوم است با این حرفه و بیزینس آشنایی کامل داشته و در اظهار نظری بعد از شنیدن خبر مدیر اجرایی شدن اش در مارس 2014 گفت همچنان با تیم قوی خود به کار توسعه نسل چهار و بعد از آن ادامه خواهد داد و رهبری کوآلکوم در بازار موبایل را تثبیت خواهد کرد.

کوآلکوم سال 1985 در سن دیه گوی کالیفرنیا توسط یاکوبس و اندرو ویتربی تاسیس شد و اکنون در 157 کشور دنیا حضور داشته و درآمد سالیانه آن 24 میلیارد دلار بوده است.

 

 

منبع: زد دی نت

56501

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 0
    چه خوشتیپه!
  • سالار IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    برای گرفتن بازار و رقابت با cortex هر کاری میکنند!