بعد از بررسی‌های صورت گرفته 36 عنوان کتاب ایرانی از ناشران مختلف، راهی آلمان شدند تا در مسابقه زیباترین کتاب جهان شرکت کنند.

فریده خلعتبری، مدیر نشر شباویز گفت: نه تنها ناشران بسیاری، کتاب‌های خود را برای حضور در این مسابقه جهانی ارسال کرده‌اند که نویسندگان، طراحان و صحافان نیز هرکدام به طور جداگانه و مستقل آثار برگزیده‌ خود را به آلمان فرستاده‌اند.

36 عنوان کتاب برگزیده از ناشرانی چون پانیذ، مهر ایرانیان، ثالث، حوض نقره، دیبایه، روایت فتح، ساقی، شباویز، عصر داستان، قدیانی، کتابسرا، میردشتی و یساولی در مسابقه زیباترین کتاب جهان شرکت کرده‌اند. همچنین کتابی هم از صحافی محمد و آثاری از بهمن پارسا، مجید زارع، امیرحسین رحیمی زنجانبر و علیرضا شمیسا در میان آثار ارسالی است. شاید این استقبال به خاطر آن باشد که سال گذشته کتاب «دخیل عشق» از «عصر داستان» به مرحله‌ نهایی رسید و این باور را به وجود آورد که امکان گرفتن جایزه برای کتاب‌های ایرانی هم وجود دارد.

 به گفته خلعتبری، حال باید دید که کتاب‌های زیبای ایرانی، سال ۲۰۱۴ را چگونه آغاز می‌کنند و چه جایگاهی در جهان به دست می‌آورند. برندگان این مسابقه در نخستین روز برگزاری نمایشگاه لایپزیک معرفی خواهند شد.

به گزارش مهر، کتاب‌های منتخب در تمام روزهای نمایشگاه یعنی از ۱۳ تا ۱۶ مارس ۲۰۱۴ در نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان خواهند بود و تمام مجموعه‌ زیبا‌ترین کتاب‌های جهان بار دیگر به طور کامل در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۸ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴ به نمایش گذاشته خواهند شد.

این مسابقه، از سال 1963 تاکنون همه‌ساله در آلمان برگزار می‌شود و نتیجه‌ نهایی داوری آن در نمایشگاه بین‌المللی لایپزیک اعلام می‌شود. تا سال 2007 میلادی، ایران امکان حضور در این نمایشگاه را نداشت، اما با تلاش‌های ناشر بخش خصوصی، کتاب‌های زیبای ایرانی نیز به‌ جمع زیباترین کتاب‌های جهان پیوستند و برگزارکنندگان این نمایشگاه بین‌المللی مراسم افتتاحیه را در برابر غرفه‌ ایران در سال 2008 برگزار کردند تا به‌کشور افزوده شده به‌جمعشان خوشامد بگویند.

هدف این نمایشگاه، نشان دادن ارزش کتاب به‌دست‌اندرکاران فرهنگ مکتوب است تا بدانند کتاب را می‌توان به‌صورت یک اثر جاودانه‌ هنری نیز تولید کرد که خریدار و خواننده نه‌تنها از خواندن محتوای آن لذت ببرد، بلکه با نگاه کردن به‌زیبایی‌های نهفته در لابه‌لای صفحه‌ها از لذت بصری نیز برخوردار شود و گنجینه‌ کوچکش را همواره پاس بدارد و بر مالکیت آن ببالد.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =