سهم نشریات استانی از آگهی‌های دولتی چقدر است؟

اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد با استناد به آمار شش ماهه نخست سال جدول توزیع آگهی‌های دولتی در استان‌ها را منتشر کرد.

به گزارش معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال‌هاست که مطابق بند ۵ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آگهی‌های دولتی شامل آگهی‌های دستگاههای اجرایی (وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی) توسط این وزارتخانه در بین مطبوعات توزیع و منتشر می‌شود؛ به طوری که فرایند توزیع و نشر این گونه آگهی‌ها در مطبوعات سراسری توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و در نشریات استانی و وی‍ژه‌نامه‌های استانی نشریات سراسری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ذیربط انجام می‌پذیرد.

هر چند با شرایط کنونی اقتصاد مطبوعات و تعدد آن‌ها و نیز ضرورت کاهش تصدی‌گری دولت، تداوم توزیع آگهی‌های دولتی از طریق وزارتخانه مذکور با انتقاداتی مواجه است، اما به منظور وضوح و شفافیت هر چه بیشتر روند موجود، فهرست آگهی‌هایی که در شش ماهه نخست سال ۹۲ توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در بین نشریات استانی و یا ویژه‌نامه‌های استانی روزنامه‌های سراسری توزیع شده است، به تفکیک هر استان و به ترتیب حروف الفبا در جدول می‌آید.

در این جدول آمار توزیع آگهی‌های مذکور در استان تهران به تفکیک شهرستان‌های این استان ارائه شده است. ضمنا ضوابط جدید توزیع و نشر آگهی‌های دولتی در مطبوعات کشور متعاقبا اعلام می‌شود.

جدول توزیع آگهی‌های دولتی در استان‌ها را اینجا را ببینید.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =