رییس پلیس راهور: امسال کمتر از ۱۸ هزار نفر در تصادفات کشته می شوند/ راهداری: ۱۹ هزار نفر

آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای ایران بالاست و از این رو برنامه ها و راهکارهای زیادی از سوی مسئولان اعمال شده تا آن را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،تفاوت در آمار همیشه وجود دارد،این بار تفاوت در میزان تلفات جاده ای است.در حالیکه داوود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای میزان تلفات تصادفات در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری در سال جاری را حدود 18 تا 19 نفر اعلام می کند، سردار سرتیپ دکتر اسکندر مومنی رییس پلیس راهور ناجا از کاهش هشت درصدی تلفات تصادفات در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:‌ با توجه به اقدامات انجام شده تا پایان سال میزان تلفات به کمتر از 18 هزار نفر می‌رسد.

کشاورزیان در مراسمی که به مناسبت روز حمل‌ و نقل در مرکز همایش‌های صدا‌ و سیما برگزار شد، اعلام کرد که در هشت سال گذشته میزان تلفات جاده‌ای با وجود افزایش خودرو کاهش یافته است با اینحال میزان تلفات تصادفات در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری در سال جاری حدود 18 تا 19 نفر است که رقم کمی نیست و باید کاهش یاید.

اما مومنی در همان مراسم گفت که در هشت ماهه سال جاری نسبت به گذشته هشت درصد کاهش تلفات داشتیم و با توجه به اقدامات انجام شده تا پایان سال ،میزان تلفات به زیر 18 هزار نفر می‌رسد.

دلیل این تفاوت کجاست؟ به نظر می رسد، دلیل اصلی در نحوه آمارگیری است و نحوه نگاه کردن به ماجرای آمار تلفات جاده ای است.


پزشکی قانونی چه می گوید؟

آمار سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که در نیمه اول سال 92، 9 هزار و 911 نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6.6 درصد کاهش یافته است. از کل حوادث رانندگی منجر به فوت در نیمه اول امسال، 64.6 درصد مربوط به جاده‌های برون شهری، 26.9 درصد در راه های درون شهری، 8.1 درصد در جاده های خاکی و روستایی و محل تصادف چهاردهم درصد موارد نامعلوم بوده است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    4 0
    ازکجامیدونه تلفات هستش؟؟!!
    • محمد IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      0 1
      اونکه مثل من و شما از تو خونه نظریه پردازی نمیکنه آمار دستشونه از کشته های هر سال از میزان عبور و مرور هر سال و هم چنین از میزان کشته های نیمه اول امسال که از هر سال کمتر شده نتیجه گیری میکنن که امسال انشاله تعداد کشته ها کمتر بشه
  • عربلو IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    8 0
    مسابقه براي تشخيص تعداد نفرات كشته شدگان تصادفات ، جهت كمك و راهنمايي ميتوانيد از خودروسازان و حاميان دولتي آن مشورت بگيريد
  • محسن IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    1 0
    فکر کنم تفاوت راهداری با پلیس اینه که پلیس خودشونو نشمردن!!! واقعا متاسفم که درباره مرگ و میر جاده ای اینجوری پیش بینی میکنید خودرو های نا امن و جاده های مزخرف
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    2 0
    معلوم است كه با افزايش قيمت سوخت، مردم رو به وسايل نقليه عمومي مي آورند و وقتي نظارتي برايمني اين وسايل نباشد مردم باز هم در جاده ها مي ميرند ولي اينبار دسته جمعي. لطفا آمار كشته شدگان و مجروحين سالهاي مختلف را بر حسب اينكه در اثر تصادف خودروهاي جمعي اتفاق افتاده باشد را با هم مقايسه كنيد شايد به نتايج جديدي برسيم
  • احمدی A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    2 0
    همه جا دعوا سر پیشگیری و ارائه بهترین راهکار برای کاهش و حفظ جان شهروندان ،اینجا تو سر و کله هم میزنن و آمار کشته ها را به رخ هم می کشن!!!!