ایسنا نوشت:

درآمد حاصل از حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن در سال 1393 معادل 800 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

براساس لایحه بودجه سال 1393 کل کشور درآمد حاصل از بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن نیز برای سال آینده 1800 میلیارد تومان برآورد شده است.

ضمن اینکه درآمد حاصل از تبصره‌های (2) و (3) ماده 6 قانون اصلاح معادن نیز معادل پنج میلیارد تومان تخمین زده شده است.

این در حالی است که در لایحه بودجه سال 1392 کل کشور درآمد حاصل از حق انتفاع پروانه بهر‌ه‌برداری از معادن 600 میلیارد تومان و درآمد حاصل از بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن نیز برای سال جاری معادل 600 میلیارد تومان برآورد شده بود.

همچنین درآمد حاصل از تبصره‌های (2) و (3) ماده 6 قانون اصلاح معادن برای سال 1392 معادل پنج میلیارد تومان تخمین زده شد.

به این ترتیب مجموع درآمد دولت از معادن در سال جاری معادل 1200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که در لایحه بودجه سال 1393 این درآمد برای سال آینده حدود 2600 میلیارد تومان برآورد شده است که رشد 116 درصدی را نشان می‌دهد.

در همین حال معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اخیرا ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال درآمد حاصل از حق انتفاع معادن به 800 میلیارد تومان برسد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی.ب IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    1 0
    محدوده های معدنی فعلی رو به چند قسمت تقسیم می کنند هر کدومشو به یه نفر میدند که حقوق دولتی و مالیات بیشتر بگیرند! بعد نمی گند که با این کار معادن و بخش خصوصی رو نابود کردند! به هیچ عنوان هم حمایت نمی کنند از بخش خصوصی! تازه مشکل هم می آفرینند! هر سازمانی برای خودش یه گیری میده! خیلی از معادن ورشکست شدند! معافیت مالیاتی میدند هنوز به نصف زمانش نرسیده یه تبصره ای درست می کنند و مالیات میگیرند اگه پرداخت نکنی حساب هاتو مسدود می کنند یا ممنوع الخروج میشی! فقط زورشون به بخش خصوصی میرسه! معادن دولتی و شبه دولتی سودهای کلان رو در جیبشون میذارن! خبر آنلاین این درد خیلی معدن کاران و کار آفرینان هست لطفا بذار!