اولین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران به منظور بزرگداشت مقام هنری میرعماد قزوینی،‌اردی‌بهشت‌ماه 89 در شهر قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موزه‌هنرهای‌معاصرتهران؛‌ دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اولین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران را با هدف ایجاد بستر لازم برای تبادل تجربه، کشف استعدادها و ارتقای همه جانبه، زمینه سازی برای انتقال تجربه‌های هنری ‌آثار برتر هنرمندان معاصر، گرامیداشت چهره های ماندگار خوشنویسی ایران و توسعه پایدار هنر خوشنویسی از طریق ایجاد فضای رقابتی در گستره ملی را بر گزار می‌کند.

در همین راستا هفتمین جلسه نخستین دوسالانه خوشنویسی با حضور دکتر محمود شالویی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری، ‌محمدحسین شفیعی‌ها مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین و دبیر دوسالانه ، عبدالرحیم سیاهکارزاده رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی،‌علی تن استاد خوشنویسی  و معاون هنری مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استادان غلامحسین امیرخانی،‌ نصرا... افجه‌ای، ‌احمد پیله‌چی و زندی رئیس انجمن خوشنویسان قزوین برگزار شد.

در این جلسه کمیته‌های اجرایی گزارشی از برنامه‌های این دوسالانه را ارائه کردند که مهم‌ترین بحث و گفت‌و‌گو در مورد کشورهایی بود که می‌توانند در این دوسالانه شرکت کنند که این کشورها، ‌کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس، شمال آفریقا، پاکستان و بعضی از کشورهای آسیای میانه هستند که می‌توان از ظرفیت خوشنویسی آن‌ها استفاده کرد.

 ‌این دوسالانه در رشته‌های نستعلیق، ‌شکسته نستعلیق،‌ ثلث، ‌نسخ و گرایش‌های نوین با موضوع آزاد در دو بخش مسابقه و استادان برگزار می‌شود و هر هنرمند می‌تواند حداکثر دو اثر در یک رشته و در مرحله اول به صورت لوح فشرده ( CD  با کیفیت dpi 300 و فرمت jpg (  تا تاریخ 10 بهمن‌ماه و اصل آثار پذیرفته شده را تا تاریخ 25 بهمن‌ماه به دبیرخانه این دوسالانه واقع در شهر قزوین، ‌خیابان هلال احمر، ‌خانه فرهنگ امیرکبیر ارسال کند.

یادآوری می‌شود علاقه‌مندان در خصوص اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 2243070- 0281تماس و یا به آدرس اینترنتی www.2bci.ir  و یا www.2salanekhoshnevisi.ir مراجعه کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =