واحدمرکزی‌خبرنوشت:

کارشناس مسائل سیاسی، نظامی گری آمریکا را تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه خاوردور توصیف کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، جان مک گلین از توکیو در گفتگو با این شبکه گفت: « آمریکا می خواهد پایگاه نظامی جدیدی در شهر ناگو در ژاپن احداث کند. این اقدام آمریکا با اعتراضهای گسترده مردم ژاپن مواجه می شود.

ژاپنی ها می گویند اجازه نمی دهند پایگاه نظامی اوکیناوا به منطقه ناگو انتقال پیدا کند. ژاپنی ها می گویند باید حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان خاتمه پیدا کند. آمریکا به علت منافعی که در منطقه دارد بویژه در تقابل با چین، می خواهد پایگاه های نظامی خود را در ژاپن و منطقه حفظ کند. آمریکا با صراحت اعلام کرده است نه تنها حضور نظامی خود را در این منطقه حفظ می کند بلکه می خواهد حضورش را در این منطقه گسترش بدهد. با این رویکرد، تجهیزات نظامی زیادی از آمریکا به پایگاههای این کشور در ژاپن و منطقه انتقال پیدا می کند. بی تردید این مسئله سبب تشدید تنش بین آمریکا و چین می شود. این درحالی است که تنش بین چین و همسایگانش به علت اختلافهای ارضی شدت پیدا کرده است. با این اوصاف، تشدید نظامیگری آمریکا در منطقه، تهدید کننده ثبات و امنیت در منطقه است.»

52261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    1 1
    امریکا حامی اول و اخر تروریست های جهان بوده و هست ، هر جای تاریخ تروریستی بوده مستقیم یا غیرمستقیم از حمایت امریکا برخوردار بوده است بعد از اون طرف شعار مبارزه با تروریستش سر مردمو برده !!!!