مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 8 دی 1392

سرهنگ اردشیر مطهری، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ،‌ از متلاشی شدن هفت شبکه کلان تهیه و توزیع انواع مخدر در پایتخت خبر داد و به واحد مرکزی خبر گفت: در این عملیات که در طول هفته گذشته انجام شد، ده نفر از اعضای اصلی این شبکه ها دستگیر شدند.
540 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل 340 کیلوگرم تریاک،67 کیلوگرم هروئین و 93 کیلوگرم حشیش از این باندها کشف و ضبط شد.
سرهنگ مطهری با بیان اینکه شماره تماس 110 برای همکاری با پلیس در اختیار مردم قرار دارد، گفت: این کشفیات حاصل گزارش های خوب مردم به پلیس است.
پس از تشکیل پرونده مقدماتی، افراد دستگیر شده به همراه مواد مخدر کشف شده به مراجع قضایی تحویل می شوند.

 

نوجوان سردشتی به دلیل آتش گرفتن بخاری نفتی جان خود را از دست داد
آتش گرفتن بخاری نفتی در یکی از روستاهای شهرستان مرزی سردشت در آذربایجان غربی موجب مرگ یک نوجوان 12 ساله شد.
به گزارش مهر، در این حادثه که ظهر روز شنبه در یک واحد مسکونی در روستای قرویس دهستان آلان روی داد، نشت نفت از بخاری باعث آتش گرفتن بخاری و به دنبال آن سرایت آتش به واحد مسکونی شد.
رئوف قادری، دهیار روستای قرویس گفت: هر چند روستاییان و عوامل دهیاری برای مهار آتش تمام تلاش خود را به کار گرفتند اما این تلاش ها نتیجه ای نداشت و نوجوان 12 ساله که در نبود پدر و مادرش به خواب رفته بود طعمه حریق شد و جان خود را از دست داد.
به علت سخت گذر بودن و فاصله 35 کیلومتری دهستان آلان تا شهر سردشت امکان استفاده از خدمات آتش نشانی در مواقع بروز حادثه میسر نیست.
در روز اربعین حسینی نیز آتش گرفتن بخاری در یک کلاس درس در یکی از مدارس روستایی مهاباد ایمنی بخاری های نفتی را بار دیگر در آذربایجان غربی زیر سوال برد.
این حادثه نیز در مدرسه ابتدایی تابان در روستای کهریزه شیخان از توابع مهاباد زمانی روی داده که مدرسه تعطیل بوده و هیچ دانش آموزی در آن حضور نداشت.
مسئولان آموزش و پرورش مهاباد کم توجهی و بی دقتی مسوولان مدرسه در خاموش کردن بخاری نفتی در پایان وقت اداری را عامل بروز این حادثه عنوان کردند.
در این حادثه بخاری نفتی آتش گرفته و موجب آتش سوزی در بخشی از این کلاس درس و سوختگی قسمتی از سقف آن شد که بلافاصله با همکاری اهالی این روستا و آتش نشانی ، آتش مهار شده و از سرایت به دیگر نقاط این واحد آموزشی جلوگیری بعمل آمد.
هم اکنون 150 واحد آموزشی درمهاباد که عمدتا روستایی و با جمعیت دانش آموزی پایین هستند از بخاری نفتی استاندار استفاده می کنند و در هیچ یک از مدارس از بخاری های نفتی چکه ای استفاده نمی شود.
این اتفاقات درحالی روی داده که مسئولان آموزش و پرورش اعلام می کنند، بخاری های کلیه مدارس استان استاندارد و ایمن هستند.
سال گذشته در یکی از روزهای زمستان، یکی از بخاری های نفتی مدرسه روستای شین آباد در شهرستان پیرانشهر آتش گرفت که در اثر این حادثه دو دانش آموز دختر جان خود را از دست دادند و بیش از 30 نفر نیز مصدوم شدند که هنوز تعدادی از آنها در مراکز درمانی کشور تحت درمان هستند.

 

مرگ خاموش زوج میانسال در آستارا
گازگرفتگی در آستارا جان 2 نفر را گرفت.
رئیس پزشکی قانونی آستارا به واحد مرکزی خبر گفت : این زوج 52 و 55 ساله شنبه شب بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن درمنزلشان جان باختند.
مسعود طاعتی مقدم علت این حادثه را جدا شدن لوله بخاری از دریچه دودکش اعلام کرد.

 

دستگیری قاتل فراری پس از یک سال در مرودشت
رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری قاتل فراری پس از گذشت یکسال در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ سیروس حیدری گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان مرودشت در بهمن ماه سال گذشته جسد فردی را در یکی از روستاهای شهرستان کشف کردند.
در بررسی های اولیه مشخص شد متوفی در اثر اصابت گلوله فوت شده و همین امر فرضیه قتل وی را قوت بخشید.
تلاش ماموران جهت پیدا کردن سرنخ هایی از قاتل با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، کارهای اطلاعاتی و شبانه روزی آغاز ولی به دلیل اینکه قاتل ردپایی از خود به جای نگذاشته بود بی نتیجه ماند.
ماموران در ادامه بررسی ها روی این پرونده موفق شدند یکسری سرنخ ها و مدارکی از قاتل احتمالی به دست آورند.
مظنون به طور غیر محسوس تحت مراقبت های شدید شبانه روزی قرار گرفت و با جمع آوری مدارک لازم وی در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از روستاهای محل وقوع قتل دستگیر شد.
در بازجویی های فنی و پلیسی از متهم وی دلیل قتل را اختلافات مالی با مقتول عنوان کرد.
در این خصوص، پرونده پس از تکمیل شدن به همراه قاتل جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 

توقیف پژو405 با 62میلیون ریال جریمه در ایلام
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از توقیف پژو 405 با بیش از 62 میلیون ریال جریمه در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد رسولی در این باره گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در نه ماهه گذشته تعداد 454 خودرو را که هر کدام بیش از 10 میلیون ریال جریمه داشتند توقیف کرد.
در میان خودروهای توقیف شده بیشترین میزان جریمه مربوط به پژو 405 به میزان ۶۲میلیون ریال و سمند با 44 میلیون و780هزار ریال است.
برابر ماده 8 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی خودروهایی که جریمه آنان بیش از یک میلیون ریال باشد و مالک خودرو ظرف مدت یکماه نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند برابر مقررات برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

نجات سه کوهنورد قمی از چنگال مرگ
محمد رضا بهرامی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از نجات سه کوهنورد قمی از چنگال مرگ خبر داد و به مهر گفت: سه کوهنورد مبتدی قمی که بدون هماهنگی با هیئت کوهنوردی و بدون لیدر از مسیری غیر استاندارد به کوه رفته بودند با تلاش هلال احمر نجات یافتند.
با اطلاع به جمعیت هلال احمر تیم کوهستان و تیم پشتیبان جمعیت هلال احمر و همچنین نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند.
با توجه به اینکه تاریکی هوا کار را برای انتقال مصدوم به پایین کوه سخت تر کرد، یک تیم پشتیبان چهار نفره جهت کمک به آنها به محل اعزام شدند.
با توجه به صعب العبور بودن مسیر کوه دوبرادران به منظور تامین ایمنی نیروها و سه کوهنورد اقدامات بسیاری انجام شد.
تلاش جمعیت هلال احمر برای عبور از این مسیر صعب العبور و نجات کوهنوردان هفت ساعت به طول انجامید و در نهایت جمعیت هلال احمر این سه کوهنورد مبتدی را از مرگ حتمی نجات دادند.

 

دستگیری حفاران غیرمجاز در حین حفاری آثار تاریخی دامغان
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان از دستگیری حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایسنا، معصومه داودیان گفت: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی شهرستان دامغان، در دو مرحله، سه حفار غیرمجاز در حین حفاری در روستاهای سرخ ده اگره و نریشم دستگیر شدند.
در مرحله نخست، دو حفار غیرمجاز در حین حفاری در آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، دستگیر و همراه با ادوات حفاری، به کلانتری 11 این شهرستان اعزام شدند. در مرحله دوم نیز با همکاری یگان حفاظت از آثار تاریخی و کلانتری 17 شهر دیباج، یک حفار غیرمجاز در حین حفاری در منطقه روستای سرخ ده اگره دستگیر شد.
داودیان با اشاره به اینکه سه حفار غیرمجاز در این منطقه مشغول حفاری بودند، افزود: دو نفر از این افراد متخلف متواری شده‌اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از گنجینه‌های تاریخی و آثار باستانی وظیفه تمام افراد است، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در رابطه با هجوم به آثار میراث فرهنگی در شهرستان دامغان، موضوع را با شماره 02325246043 به اطلاع یگان حفاظت از آثار تاریخی این شهرستان برسانند.
بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی- فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب، به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیاء مکشوفه و الات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

 

دست مردی تا کتف در کاسه توالت گیر کرد
در اتفاقی نادر، دست مردی جوان تا کتف در کاسه توالت گیر کرد.
مهدی رضایی، مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به ایسنا گفت: در نخستین دقایق بامداد روز شنبه وقوع حادثه گیر کردن دست مردی در توالت از طریق عوامل انتظامی به آتش‌نشانی اطلاع داده شده و از آنان درخواست کمک شد.
وی با بیان اینکه به دنبال این اعلام، آتش‌نشانان ایستگاه 33 به محل حادثه واقع در یک منزل مسکونی در خیابان رضی مشهد اعزام شدند، افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که دست مردی جوان تا کتف در کاسه توالت گیر کرده است که با توجه به کوچک بودن فضا و خاص بودن نوع حادثه، از آتش‌نشانان ایستگاه هفت درخواست کمک شد.
مدیر حوزه یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص اقدام به برش کاسه توالت و خارج کردن دست این فرد کردند، گفت: ظاهرا انگشتر این فرد به چاه توالت افتاده و وی برای خارج کردن آن، دستش را با مایع دستشویی و روغن چرب کرده و تا کتف آن را به داخل کاسه فرو کرده است.
رضایی با بیان اینکه این فرد ساعت‌ها در این حالت مانده بوده تا اینکه همسرش در ساعت 12 شب به خانه آمده و با وضعیت وی روبرو شده، افزود: پس از آن همسرش سراسیمه موضوع را به پلیس اطلاع داده و عوامل انتظامی نیز از آتش‌نشانان درخواست کمک کردند.
به گفته وی، حال عمومی این مرد مساعد بوده و تنها به دلیل اینکه ساعت‌ها در وضعیت نامناسبی قرار داشته، دچار افت فشار شده بود که آتش‌نشانان وی را در محل تحت کمک‌های اولیه قرار دادند.
47282 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =