مهر نوشت:

سنگ‌آهن، متانول، اوره، قیر و پروپان مایع 5 قلم کالای عمده صادراتی در 9 ماهه نخست سال جاری بودند که بیشترین ارزآوری را در میان سایر کالاهای غیرنفتی داشتند.

در مدت یاد شده اقلام عمده صادراتی به ترتیب شامل سنگ‌آهن به ارزش یک میلیارد و 44 میلیون دلار، متانول به ارزش 877 میلیون دلار، اوره به ارزش 866 میلیون دلار، قیر به ارزش 811 میلیون دلار و پروپان مایع شده به ارزش 771 میلیون دلار بوده است.

بوتان مایع شده، سیمان پورتلند، پلی‌اتیلن گریدفیلم، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده و انواع پسته خندان در داخل پوسته تازه یا خشک به ترتیب با 694 میلیون دلار، 694 میلیون دلار، 647 میلیون دلار، 527 میلیون دلار و 463 میلیون دلار از دیگر اقلام عمده صادراتی بوده‌اند.

در 9 ماهه سالجاری در مجموع 65 میلیون و 999 هزارتن انواع کالا به ارزش 29 میلیارد و 241 میلیون دلار با احتساب میعانات گازی به سایر کشور صادر شده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    20 0
    اخیرا قیر از پشم گوسفند استخراج میشه ما خبر نداشتیم عایا؟؟!!!
  • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    9 0
    به این نمیگن صادرات به این میگن حراج سرمایه ملی خام فروشی اسمش صادرات نیست این از واردات بدتره مواد اولیه ارزان میفرستیم برای خارجی های به حصوص دوست و برادر چین به جاش اشغال گران قیمت وارد میکنیم هیچ کس هم نیست جلوی این تاراج رو بگیره صادرات به صادرات خودرو مواد غذایی تکنولوژی پوشاک و کلا مواد فراوری شده میگن نه به یغما دادن ثروت ملی
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    3 0
    اینا که همه مستقیما به نفت ربط داره .... کجاش غیر نفتی بود