رییس پیشین مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان، کارمندان و دادگاه‌ها گفت: بدانید مردمی که امروز ارباب رجوع شما هستند، همان مردم 9 دی، روز قدس و 22 بهمن هستند و باید آنها را تحویل بگیریم و به آنها شخصیت بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری صبح امروز (دوشنبه) در مراسم ترحیم مرحوم سیدعلی‌اکبر پرورش در مسجد سید اصفهان، با اشاره به فرارسیدن 9 دی اظهار‌ کرد: مردم با حضور به‌موقع و با شعور خود، توطئه‌های دشمنان را خنثی، دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کردند.

وی با بیان اینکه "دشمنی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی همواره بوده و خواهد بود"، افزود: این حضور به موقع و هوشمندانه مردم است که توطئه‌های آنها را خنثی کرده و انقلاب را پیش برده است.

ناطق نوری، حضور مردم را نه فقط صِرف ادای دِین بلکه یک تکلیف دانست و گفت: این حضور پیام‌هایی دارد که یکی از این پیام‌ها خطاب به مسئولان کشور است که مردم پای استقلال، ارزش‌های انقلاب، امامت، ولایت و اقتدار انقلاب ایستادند.

رئیس اسبق مجلس تصریح کرد: البته این حضور و ایستادگی به این معنا نیست که مردم به وضع موجود انتقادی ندارند، بلکه مردم می‌گویند آنجا که ما باید حاضر شویم، هستیم و مسئولان نیز باید به وظایف خود نسبت به این مردم به درستی عمل کنند.

وی خطاب به مسئولان، کارمندان و دادگاه‌ها گفت: بدانید مردمی که امروز ارباب رجوع هستند، همان مردم 9 دی، روز قدس و 22 بهمن هستند و باید آن‌ها را تحویل بگیریم و به آنها شخصیت بدهیم.

ناطق نوری در ادامه صحبت‌های خود، مرحوم پرورش را استاد اخلاق و معلم تعلیم و تربیت و هم‌رزم خود اعلام کرد و افزود: کمتر از دو ماه قبل خبر فوت مرحوم عسگراولادی نیز اینچنین مرا متأثر کرد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری به تفکر معتدلانه مرحوم پرورش و دوستانش در دهه 60 اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان من، مرحوم پرورش و مرحوم عسگراولادی به عنوان وزرای کشور، آموزش و پرورش و بازرگانی دولت وقت نامه‌ای خطاب به حضرت امام(ره) نوشتیم که عده‌ای به دنبال دولتی کردن مردم هستند و ما به دنبال مردمی کردن دولت و این در حالی است که هنوز تفکر دولتی کردن مردم در اذهان برخی از مسئولان وجود دارد.

وی همچنین با انتقاد از بازنشستگی زودتر از موعد اساتید دانشگاه‌ها گفت: ابتدای انقلاب اسلامی سالم‌ترین نیروها را از آموزش و پرورش به عنوان مسئولان شهری در فرمانداری‌ها و استانداری‌ها استفاده می‌کردیم.

بنا به گزارش ایسنا، رییس اسبق مجلس شورای اسلامی، مقام معلم را مقامی والا برای علی‌اکبر پرورش دانست و تصریح کرد: مقام معلمی بالاتر از هر مقامی در نزد خداست. سپس انبیا، ائمه هدی و کسانی که دنباله‌روی آن‌ها انسان‌ها را هدایت کرده و ارشاد می‌کردند قرار دارند که استاد پرورش یکی از این شخصیت‌ها بود.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز جلیلوند IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    277 4
    سکوتم از رضایت نیست ...!
    • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      27 3
      دلم اهل شکایت نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    193 4
    نمیدونم چقد دلش برا مردم میسوزه یا اصن از ته دلش میگه یا نه-ولی تیترش واقعاً به حقه
  • حمید صحرایی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    13 0
    شکی نیست که اساتید و معلمان افراد شریف و انسان سازی هستند و از احترام در جامعه برخوردارند ولی این تنها یکی از شروط لازم جهت تصدی بر پست و مسئولیت است و داشتن تبحر و تخصص همچنین اشنا بودن به مشکلات هر دستگاه و داشتن قدرت مدیریت و انتقاد پذیری هم جز شروط اصلی احراز پست و مقام است و معلمان به دلیل داشتن صداقت در کار نمیتوانند سیاستمدار باشند.در ابتدای انقلاب هم به دلیل استفاده از اشخاص غیر متخصص اما سالم،شرایط و بستر برای افراد نا سالم فراهم شد. در ضمن بنده جوان نیستم و دوران کاری خود اقای ناطق را به خوبی به یاد دارم اگر ایشان کاندید میشد حتی در مقابل اعدام هم حاضر نبودم به ایشان رای دهم. سایت خبر ما نوشتیم شما هم طبق معمول چاپ نکن.
  • حامد قزوینی A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    21 7
    درود بر شیخ شجاع
  • بی نام FI ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    79 4
    ناطق از زخم خورده هاي احمدي نزادي هاست
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    13 3
    احســـــــــــــنت
  • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    9 3
    آفرین دوست دارم .
  • ahmadi IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    0 6
    از کرامات شیخ ما چه عجب ! پنجه را گز نمود و گفت وجب از کرامات دیگرش این است شیره را خورد و گفت شیرین است . خب صحبت های ایشان توضیح واضحات است .مثلا من از پدرم انتقاد دارم ولی در برابرش احترام میگذارم همه ما نظام جمهوری اسلامی را دوست داریم . ولی دلیل بر تایید هیات دولت و رئیس جمهور نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    4 0
    نمیدونم چی بگم!
  • مسلمان A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    فرق بین مسلمانی وغیر مسلمانی در این است که مسلمان داد مردم را داد میزند وغیر مسلمان داد مردم را میخواباند