تسنیم نوشت:

منابع خبری از درگیری مجدد نیروهای ارتش عراق و افراد مسلح در شهر الرمادی استان الانبار و کسته و زخمی شدن چندین نفر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، افراد مسلح و نیروهای ارتش عراق شامگاه دوشنبه بار دیگر با یکدیگر درگیر شدند و در این درگیری ها سه غیر نظامی کشته و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
منابه خبری عراق گزارش دادند که درگیری ها در شمال و شرق فلوجه میان ارتش عراق و افراد مسلح تشدید شد.
بنا به این گزارش، افراد مسلح بر مراکز پلیس و مواضع افراد "الصحوه" در منطقه در نزدیکی میدان اعتصام الرمادی سیطره پیدا کردند.
نیروهای ویژه ارتش عراق بر ساختمان شبکه تلویزیونی الانبار تسط پیدا کرده و پخش برنامه های آن را متوقف کرده است.
استاندار الانبار و رئیس شورای استانداری هم اکنون با فرماندهان نظامی در مقر فرماندهی عملیات الانبار در حال گفتگو و مذاکره هستند.
نخست‌وزیر عراق با اشاره به عملیات نظامی مشترک ارتش و نیروهای پلیس در استان الانبار اعلام کرد که عملیات نظامی در استان الانبار بزرگترین ضربه علیه القاعده عراق محسوب می شود.
منابع خبری عراق و برخی از رسانه های غربی در گزارشی اعلام کردند که اوضاع امنیتی در استان الانبار پس از آن بالا گرفت که ارتش عراق شنبه گذشته با عشایر مسلح در شهر الرمادی استان الانبار درگیر شد و نیروی های امنیتی در حین این درگیری ها "احمد العلوانی"، نماینده پارلمان عراق را بازداشت کردند.
این د رحالی است که وزارت کشور عراق ضمن تکذیب گزارش برخی رسانه ها درباره حمله نیروهای ارتش به میادین تحصن ها در الرمادی اعلام کرد که در پی حمله عناصر القاعده به یکی از ایست‌های بازرسی پلیس، عشایر با این عناصر تروریستی درگیر شدند.
در این بیانیه آمده است که آنچه اتفاق افتاده، درگیری عشایر با عناصر تروریستی القاعده است این درگیری بعد از حمله این تروریست‌ها به یکی از ایست های بازرسی اداره پلیس الانبار بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =