ایسنا نوشت:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره هزینه برگزاری آزمون IELTS و تافل و افزایش قیمت برگزاری این آزمون‌ها گفت: با توجه به هزینه‌های مختلفی که برای برگزاری این آزمون انجام می‌شود در حال حاضر قیمت مناسب است و سازمان سنجش در مقابل افزایش قیمت آن مقاومت می‌کند.

دکتر ابراهیم خدایی با اشاره به اینکه هزینه آزمون تافل به صورت مستقیم و به دلار پس از ثبت‌نام داوطلب به مرکز مربوطه انتقال داده‌ می‌شود، درباره هزینه‌های آزمون IELTS اظهار کرد: درباره هزینه آزمونIELTS این نکته را باید مد نظر قرار داد که هزینه‌ای که داوطلبان برای شرکت در این آزمون می‌پردازند، شامل هزینه خود آزمون، انتقال پول و همچنین هزینه برگزاری آزمون است که با توجه به این امر در حال حاضر قیمت آزمون‌ IELTS زیاد نیست.

وی درباره امکان کاهش قیمت آزمون IELTS متناسب با تغییر قیمت دلار، خاطر نشان کرد: هزینه‌های برگزاری آزمون تنها وابسته به قیمت دلار نیست، تنها در صورتی ممکن است بهبودی در قیمت این آزمون به وجود آید که تبادلات مالی ایران با دیگر کشورها بهبود پیدا کند.

به گفته خدایی هزینه برگزاری این آزمون در موسسات مختلف یکسان و تحت نظارت سازمان سنجش است و سازمان سنجش تا به حال در برابر افزایش هزینه های این آزمون مقاومت کرده است.


47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    246 2
    خیلی جالبه اگه دلار بالا بره قیمت آزمون بالا میره ولی اگه بیاد پایین دیگه به دلار بستگی نداره!
    • احمد IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      27 2
      من بیچاره حدود 1 ماه دیگه امتحان آیلتس دارم و 700 هزار تومان پیاده شدم. از وقتی دلار 3600 بود این امتحان روی 700 هزار مونده. تازه منت هم میذارن که ما گرونش نکردیم.
  • محمدرضا A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    59 2
    هزینه های اآموزش بیاد پایین باعث میشه عده بیشتری برا این کار اقدام کنن
  • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    23 2
    قیمت آزمونش چقدره؟
    • مسعود KR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      23 2
      190 دلار
  • بی نام GB ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    66 0
    دلار 3600 بود هزینه 700 تومن بود الان که 3000 تومن هست بازم هفتصد تومنه!!!!
  • بهزاد DE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    23 2
    دوستان خیلی از دنیا عقبیم! ساده ترینش همین وصل نبودن به بانکهای بین المللی! چرا کشور ما نباید به "پی پال" یا "مستر کارت" متصل باشه؟ تا کی به بهونه تحریم وضعمون این شکلی باشه؟ اون از وضع تولید خودرومون این از نابسامانی ارزی اینم از تافلو آیلتس! جالبه که وقتی قیمت دلار بالا میره قیمتها بالا میره ولی اگه بیاد پایین دیگه به قیمت دلار بستگی نداره!!! خبرآنلاین خواهشا در این جند مورد که ذکر کردم مطلب بزنین. مخصوصا "پی پال". ممنون.
  • مسلم IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    88 7
    روحم شاد که من با 220 تومن آیلتس گرفتم! عین پیرمردایی شدیم که تو پارک میشینن می گن یادش بخیر کوبیده سیخی یه قرون بود!
    • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      21 10
      آیلتس رو که همه می تونن بگیرن! نمره آیلتس مهمه.شما اگه در حد آی ام ا بلک بوردم باشی برگه آیلتس میدن بهت :دی
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    22 1
    ایشون مردم رو چی فرض کردن؟ این هزینه نزدیک به 200 دلاری که آی.دی.پی یا ای.تی.اس برای آزمون های آیلتس میگیرن شنامل تمام هزینه هایی که گفتن میشه. سارمانهای برگزار کننده از برگزاری این آزمون از خود موسسات آی.دی.پی یا ای.تی.اس پول میگیرن. اون موقع که آزمون 250 هزار تومن بود آقایون از جیبشون برای شرکت کنندگان هزینه میکردن؟ هزینه ارسال پول رو هم که فکر کنم یه کسی که سواد خواندن و نوشتن داشته باشه میدونه در مقابل پولی که میفرستید ناچیزه. فکر نمیکنم به طور میانگین برای هر شرکت کننده 1 دلار هم بشه. برای هر نفر که به طور جداگانه پول رو نمیفرستن! این پول حلال نیست واقعا. سوء استفاده از شرایطه که خود شرکت کنننده ها نمیتونن با کارت اعتباری ویزا یا مستر هزینه آزمون رو بدن.
  • مهدی A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    14 2
    خرید قبلی زیاد دارن !!!
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    13 1
    آخه یکی نیست بگه ای تی اس هزینه کارمندها و میان وعده و .... ها رو هم میده، بعد این بدبختی بچه های ایران هست که دستشان از همه جا کوتاه هست، و الا میشد به ای تی اس شکایت کرد و در این آزمون سنجش رو تخته کرد. آیلتس هم که اوضاعش بدتر از این...
  • امیر A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    3 0
    چرا باید هزینه‌های آزمون زیاد بشه که ایشون اینقدر دارن مقاومت می‌کنن!؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام ایلتس یه ازمون بین المللی و معتبره به جای اینکه پول ازمون ارزون تر شه تا سطح علمی مردم بره بالا گرون تر میشه قیمتا باید بر اساس بودجه مردم باشه ممنون از سایت شما