فارس نوشت:

دادستانی کل مصر در بیانیه‌ای با اشاره تلویحی به گروه اخوان‌المسلمین مصر، رئیس دفتر شبکه انگلیسی‌زبان الجزیره قطر در قاهره را به وابستگی به «گروهی تروریستی» متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئولان مصری اخیرا گروه اخوان المسلمین مصر را «یک گروه تروریستی» اعلام کردند.

در بیانیه هشام برکات دادستان کل مصر آمده است: محمدعادل فهمی دارای تابعیت دوگانه مصری و کانادایی سرکرده شبکه رسانه ای وابسته به گروه تروریستی است و دو بخش هتل ماریوت را برای استفاده از آن به عنوان یک مرکز رسانه ای اجاره کرده بود.

این بیانیه افزود: فهمی از این مرکز برای جمع آوری مطالب رسانه ای مصور و دستکاری و مونتاژ آنها برخلاف واقعیت موجود، استفاده می کرد تا از این مطالب در شبکه الجزیره و سی ان ان به منظور خدشه وارد کردن به وجهه مصر در خارج و زیان وارد کردن به جایگاه سیاسی آن و القای واقعی بودن صحنه ها به افکار عمومی خارج از کشور، بهره برداری کند

این بیانیه در اشاره به گروه اخوان المسلمین افزود: متهمان که به "هسته ماریوت" اذعان کردند از این هتل در منطقه الزمالک به عنوان مقر برگزاری نشست ها به منظور انجام تظاهرات این گروه تروریستی و پخش آن استفاده می کردند.

براساس این بیانیه، شبکه الجزیره قطر از اعضای هسته ماریوت از طریق یک استرالیایی و یک انگلیسی درمقابل دریافت 200 دلار در روز برای تهیه گزارش هایی که به وجهه مصر آسیب می زند، حمایت مالی کرده است.

این بیانیه افزود: نیروهای امنیتی همراه این هسته، تعدادی دوربین و میکروفون و دستگاههای مونتاژ و رایانه و پخش مستقیم و مبالغی ارز خارجی و داخلی و اوراق را مصادره کردند.

یک منبع قضایی مصر گفت: هشام برکات دادستان کل مصر دستور بازداشت 15 روزه سه خبرنگار و تصویر بردار شبکه تلویزیونی الجزیره را در چارچوب تحقیقات کنونی از آنها به اتهام نقض قوانین مصر صادر کرد.

شبکه الجزیره گفت: این خبرنگاران محمد عادل فهمی دارای تابعیت دوگانه مصری و کانادایی به عنوان رئیس دفتر شبکه انگلیسی زبان الجزیره در قاهره و پیتر گریست خبرنگار استرالیایی و باهر محمد است.

محمد فوزی تصویربرداری تلویزیونی نیز که روز یکشنبه دستگیر شده بود صبح دوشنبه این هفته آزاد شد.

ارتش مصر چند ماه پیش محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور را که از اعضای گروه اخوان المسلمین مورد حمایت قطر است، از قدرت عزل کرد و دولت جدیدی را روی کار آورد.

قطر از گروه اخوان المسلمین بعد از رسیدن به قدرت در دو سال اخیر در مصر حمایت سیاسی و مالی و رسانه ای کرد.

در این میان، شبکه الجزیره قطر بازوی رسانه ای و تبلیغاتی مسئولان قطری به شمار می رود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =