۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
تبعیض میان مذاهب در سازمان ملل

پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه (شفقنا) نوشت:

وب سایت اینترنتی روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در نوشتاری به مسیحی بودن اکثر ارگان ها و سازمان های مرتبط با سازمان ملل متحد پرداخته است. در واقع 70 درصد سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی مذهبی که با سازمان ملل متحد کار می کنند سازمان هایی مسیحی هستند و مذاهب دیگر موفق به همکاری های بیشتر با این سازمان نمی شوند.

این نوشتار که برپایه یک تحقیق جدید انتشار یافته است نشان می دهد، سازمانی که وظیفه ایجاد و حفظ صلح در میان همه کشورهای جهان را برعهده دارد، سازمانی مسیحی است و کمتر به مذاهب و اقوام دیگر تعلق دارد.

این تحقیق که توسط پروفسور «جرمی کارت» از دپارتمان آموزه های مذهبی دانشگاه کنت انجام شده است، نشان می دهد 70 درصد از سازمان های غیردولتی مذهبی همکار سازمان ملل متحد مسیحی اند. این تحقیق نسبت به تبعیض میان مذاهب در سازمان ملل هشدار داده و خواهان برابری بین مذاهب و نیز عدم تعصب نسبت به مذهبی خاص شده است. این تحقیق همچنین خواستار بالابردن میزان تحمل و تعامل در سازمان ملل متحد در مورد ادیان و مذاهب غیرمسیحی شده است. به طور مشخص این تحقیق دو مذهب هندو و بودا را مثال زده و از عدم همکاری آنها با سازمان ملل متحد خبر داده است.

ایندیپندنت می افزاید: این تحقیق همچنین از عضویت بسیاری از گروه ها و سازمان های اسلامی در چارچوب سازمان همکاری های اسلامی خبر داده و اعلام کرده که گروه های اسلامی نیز در سازمان مللی که بیشتر کاتولیک است، چندانی جایی ندارند.
پروفسور کارت گفته است ما نیازمند این هستیم که ساختار مذهبی سازمان ملل متحد تغییر کرده و امکان حضور گروه ها و نهادهای مردمی و غیردولتی از ادیان و گروه های دیگر نیز امکان پذیر شود، چرا که روند فعلی با آرمان های سازمان ملل برای رسیدن به صلح و عدالت در تعارض است.

نکته تامل برانگیز این گزارش این است که علاوه بر کاتولیک ها که در سازمان ملل متحد دست بالا را دارند، بهاییان نیز یکی از سه گروهی که بیشتری لابی و نهاد را در سازمان ملل متحد در اختیار دارند معرفی شده اند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    3 6
    چه توقعی داری ؟ سازمان ملل نیست که ، سازمان ملل قدرتمنده