ایرنا نوشت:

رییس هیات دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا، گفت: هیات پارلمانی این کشور که به ریاست «پیر فردیناندو کازینی» رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا جمعه شب وارد تهران شده، امروز (شنبه) با «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی دیدار می کند.
«جواد هروی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، خاطرنشان کرد: هیات پارلمانی ایتالیا به منظور زمینه سازی برای سفر نخست وزیر این کشور و مراودات پارلمانی به ایران سفر کرده است.

وی ادامه داد: سفر رسمی هیاتی از کمیسیون سیاست خارجی ایتالیا تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن این هیات به شهرهای اصفهان و شیراز سفر خواهد کرد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات پارلمانی ایتالیا در تهران همچنین در دیداری با رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درباره مسایل مورد علاقه دو طرف، موضوعات منطقه ای و گسترش مراودات سیاسی و اقتصادی رایزنی هایی خواهد داشت.

این سفر به دعوت «علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

پیش از این، خانم «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا به عنوان نخستین وزیر خارجه یک کشور اروپایی که پس از 10 سال به تهران سفر کرد، در دیدار با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی و همتای خود، خواستار تدوین نقشه راه همکاری های اقتصادی، صنعتی و علمی و فرهنگی دو کشور شد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا، اعلام کرده بود که هیات پارلمانی ایتالیا به منظور زمینه سازی برای سفر نخست وزیر این کشور و مراودات پارلمانی به ایران سفر خواهد کرد.

برخی از رسانه ها پیش از این اعلام کرده بودند که انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا به دعوت رییس جمهوری ایران در سفری به تهران خواهد آمد.

محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران 28 آبان ماه به دعوت وزیر امور خارجه ایتالیا سفر چند ساعته ای را پیش از مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو به ایتالیا داشت.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز 30 آذر ماه در رأس هیأتی به تهران سفر کرده و با مقامات کشورمان دیدار کرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    وای به حالشون اگر بخوان مانند هیات اروپایی رفتار کنند.