العالم نوشت:

نیروهای پلیس عراق با همکاری عشایر الانبار، جنگی تمام عیار و سرنوشت ساز، ضد القاعده را در غرب این کشور آغاز کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، درگیری های مسلحانه در کوچه و خیابان های شهرهای استان الانبار، سبب بازگشت نیروهای پلیس به شهرهای فلوجه و الرمادی شد؛ و نیروهای پلیس تا کنون شمار زیادی از عناصر مسلح و تک تیراندازها را به هلاکت رسانده، برخی دیگر را بازداشت کردند.
"امیر الساعدی" کارشناس امنیتی عراقی به شبکه العالم گفت: این پیروزی ها می تواند نقطه آغازی برای اقدامات همه جانبه ضد تروریست های القاعده، نه تنها در الانبار، بلکه در دیگر استان ها، اعم از نینوا، صلاح الدین، دیاله، کرکوک و دیگر مخفی گاه های القاعده باشد.
"جاسم الموسوی" نویسنده و تحلیل گر سیاسی عراقی هم در مصاحبه با العالم تأکید کرد: انسجام و همبستگی میان عشایر و پلیس عراق می تواند نویدبخش آینده ای روشن برای عراق باشد. به ویژه که برادران عرب اهل سنت در غرب کشور، بار دیگر اعتماد به پلیس و ارتش را بازیافتند.
بر پایه این گزارش، عناصر تروریست، به اطراف شهر الرمادی متواری شدند اما نیروهای پلیس، به تعقیب آن ها پرداخته و جنگی تمام عیار، ضد تروریسم را در دستور کار قرار دادند.
"محمد الشمری" فعال سیاسی عراقی تاکید کرد: جنگ با القاعده، جنگِ سرنوشت است به همین سبب، این بار پلیس و مردم، عزم خود را جزم کردند که جنگ را تا پاک سازی کامل کشور از پس مانده های القاعده، ادامه دهند، تا دیگر دغدغه ای جز عمران و آبادی کشور باقی نماند.

عشایر عراقی دوشادوش نیروهای پلیس، با عناصر تروریست در الطامش، الحمیره، الصوفیه، الخالدیه و اطراف فلوجه درگیر شدند.
عشایر الانبار با اشاره به رعب و وحشتی که عناصر تروریست و گروه های مسلح در میان مردم این شهر ایجاد کرده اند، تاکید کردند که تا نابودی کامل این عناصر، خواهند جنگید.
خبرنگار شبکه العالم از محاصره عناصر مسلح داعش و القاعده توسط پلیس و عشایر عراق در الانبار خبر داد و افزود: این عناصر، پناهگاه های امن خود را در الانبار از دست داده اند و از سوی دیگر، ارتباط آن ها با خارج از شهر کاملا قطع شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 0
    سازمان اوقاف درمورد سفر زائران عتبات به عراق در شرایط فعلی آن کشور اعلام نظر نماید
  • حمید IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    خدا قوت