مهر نوشت:

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نوزدهمین سالگرد شهادت سرلشکر منصور ستاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه کمیته ناظر بر تیم هسته ای که توسط یکی از نمایندگان مطرح شده به چه شکلی است؟، گفت: امروز جلسه کمیسیون بعد از چند روز تعطیلی برگزار می شود و باید سخنان کسانی که این موضوع را مطرح کردند، بشنویم. من از این موضوع اطلاع خاصی ندارم.

بروجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قبل از این کمیته ای متشکل از سران قوا و اعضای شورای عالی امنیت ملی در مذاکرات هسته ای نظارت نمی کردند؟، گفت: چرا، بحث هسته‌ای در بالاترین سطح قرار دارد و همیشه هم شورای عالی امنیت ملی که همه سران نظام در آن حضور دارند و هم شخص مقام معظم رهبری به عنوان سیاستگذار کلان، این مذاکرات را هدایت می‌کنند و فرمایشات ایشان تحت‌الخطاب هر تصمیمی در عرصه هسته ای است.

وی با بیان اینکه در موقع تشکیل این کمیته اتفاق جدیدی نیفتاده و فکر نمی کنم اتفاق جدیدی نیز بیافتد، ادامه داد: ما تلاش می کنیم انسجام و وحدت ملی را در عرصه هسته ای حفظ کنیم تا دشمن فکر نکند دچار اختلاف شده ایم. هنوز حرف همه ما یکی است و آن اینکه انرژی هسته ای حق مسلم ما است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: خروجی تحولات جدید به نفع جمهوری اسلامی است و مجلس و کمیسیون امنیت ملی تحولات را رصد می کند و حساسیت مضاعفی نسبت به این موضوع دارد تا بتوانیم از این عرصه عبور کنیم.

بروجردی درباره چشم‌انداز نهایی سند ژنو گفت: چشم انداز نهایی ژنو خروج پرونده ایران از شورای امنیت، رفع همه تحریم ها و عادی شدن وضعیت ایران در ارتباط با برنامه های صلح آمیز هسته ای است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احضار علی مطهری به قوه قضائیه گفت: مسائل مربوط به آقای مطهری چیزی جدیدی نیست اگر قوه قضائیه نسبت به نمایندگان ابهامی داشته باشد نمایندگان به این مساله پاسخ می دهند منتها اگر طبق قانون سخنانشان ابهام‌آفرین باشد، جرم زمانی قابل اطلاق است که چیزی ثابت شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اتفاقات اخیر و بحران های اخیر در عراق و توسط گروه القاعده گفت: عاملین بحران ها در عرصه سوریه دنبال انتقال بحران به کشورهای منطقه از جمله عراق و لبنان هستند و احساس می کنند علت شکست هایشان در سوریه محور مقاومت عراق و لبنان بوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نقش عربستان در اقدامات تروریستی داعش (حکومت اسلامی شام و عراق) به چه میزان است، گفت: این یک واقعیت انکارناپذیر است.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    5 0
    ماهم می گوییم نظررهبر فصل الخطاب است ولازم نیست نمایندگان چوب لاچرخ دولت شوند .دیگر مردم این چیزها را فهمیده اند ومی خواهند از انزوا وفشار اقتصادی خلاص شوند .