دانشمندان پروتئین حیاتی beta3-integrin را که می‌تواند رشد تومورها را متوقف کند، شناسایی کرده‎اند. این پروتئین یکی از اهداف طراحی داروهای ضد سرطان در 20 سال اخیر بوده است.

ایسنا نوشت:

دانشمندان دانشگاه ایست‌آنگلیا در انگلیس موفق به شناسایی یک پروتئین حیاتی شده‌اند که می‌تواند رشد تومورها را متوقف کند.

این دانشمندان تاکید کرده‌اند که نباید پژوهش بر روی پروتئین beta3-integrin را که در دو دهه گذشته یکی از اهداف اصلی برای طراحی داروهای سرطانی بوده،‌ متوقف کرد.

این یافته‌ها یکبار دیگر بیان این پروتئین را به عنوان یک هدف بالینی در درمان سرطان تصدیق کرده‌اند. به گفته دانشمندان، تلاش‌ها اکنون باید تمرکز دوباره‌ای بر تولید داروهای جدید برای هدف قرار دادن این پروتئین یا استفاده موثرتر از داروهای کنونی داشته باشند.

این پژوهش همچنین توضیح داده که چرا نسخه پیشرفته‌تر پروتئین avAY3-integrin که یک نشانگر سلولهای بنیادی و محرک مقاومت سلول تومور بوده در کارآزمایی‌های بالینی برای درمان شکلهای تهاجمی‌تر سرطان مغز شکست می‌خورد.

محققان اظهار کردند: این تحقیقات به توضیح دلیل موفق نبودن داروها در درمان تومورها کمک کرده و همچنین راه بهتری را برای عملکرد موثرتر آنها نشان داده است.

به گفته دانشمندان از دیگر دستاوردهای این پژوهش آن است که زمان‌بندی در هنگام هدف قرار دادن پروتئین beta3-integrin از اهمیت زیادی برخوردار است.

نتایج این پژوهش در مجله Circulation Research منتشر شده است.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چوپان IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    28 3
    خدا خیرتان دهاد.. ولی حیف که همتون اون دنیا میرید جهنم دیگه... (میدونید که چی میگم ;) )