روزنامۀ الاهرام، چاپ قاهره در مقاله ای می نویسد: سیاست های آمریکا سبب روی آوردن اعراب با سایر کشورها شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزنامه مصری در مقاله پس از ارائه تحلیلی درباره توافق نامه ژنو میان ایران و قدرت های جهانی نزدیک ایران و آمریکا را عامل کوچاندن کشورهای عربی منطقه به آغوش روسیه و چین تعبیر کرده است. این روزنامه نوشته است اگرچه کشورهای خلیج فارس ظاهرا از این توافق استقبال کرده اند اما در باطن همه آنها از نزدیکی ایران و امریکا هراسناک هستند و در این بین همانگونه که آمریکا منافع خود را در نزدیک به ایران یافته است آنها هم در حال بررسی و بازبینی روابط تازه ای در عرصه دیپلماسی و جهانی هستند.

این روزنامه مصری در ادامه مشخصا تاکید کرد ه است که این رویکرد آمریکا سبب شده تا صداهایی در درخواست برای ایجاد روابط گسترده تر با روسیه و فرانسه به عنوان ابزاری برای ایجاد توازن و تعادل در میزان گرمی در روابط ایران و آمریکا بلند شود. این گزارش می افزاید کشورهای عربی خلیج فارس برای گسترش تماسها و روابط خود با چین، فرانسه، ایتالیا، هند و روسیه تلاش می کنند، اما این کشورها در آینده قابل پیش بینی همچنان به همکاری دیپلماتیک و دفاعی خود با آمریکا ادامه خواهند داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    2 5
    پایان تروریست ها و حامیاشون روز به روز نزدیک و نزدیک تر میشه و حامیان وحشی ها یکی یکی در حال پس دادن جنایتب هستند که در حق مردم بیگناه عراق و سوریه کردند. راستی تروریست بعدی کی هست؟ دیر یا زود نوبت به بزرگترین حامی تروریسم در جهان یعنی حکومت امریکا هم خواهد رسید و روزی که این حکومت جاسوس تروریست پرور نباشد خواهیم دید که چگونه تروریست های وحشی از ترس جرات بیرون امدن از سوراخ های خود نخواهند داشت وای به حال قلدری و اشوب و به اتش کشاندن کشورها
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    0 2
    مذاکره کردند با آمریکا حرام است یک اشتباه بزرگی است