اینتل در CES2014: آغاز عصر کامپیوترهای ادراکی کاشته شده در بدن

کمپانی اینتل ایده ها، محصولات و سرویس های جدید خود را در نمایشگاه لاس وگاس CES2014 معرفی کرد.

 

مولی ادن، مدیر اجرایی اینتل در کنفرانس خبری گفت: با کامپیوترهای کاشته شده در بدن فاصله چندانی نداریم و به زودی غرق در عصر کامپیوترهای ادراکی می شویم.

وی از اجتناب ناپذیری ورود تراشه های هوشمند به بدن گفت و اینکه در آستانه انقلاب بزرگ کامپیوتری هستیم که داخل بدن و روی بدن را در بر می گیرد.

به گفته مدیر اجرایی اینتل، بشر از حمل غیر مستقیم لپ تاپ و تبلت و ... خسته شده و اکنون زمان ان است که کامپیوترها و تراشه های هوشمند داخل بدن یا روی پوست بدن وارد شده و همان کارهای کامپیوتری که با لپ تاپ و تبلت انجام می شود را بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به قانون مور و افزایش سرعت پردازنده ها تاکید کرد که در عرض 12 سال قدرت پردازنده ها بیشتر از قدرت محاسبه مغز انسان شده و 3.5 میلیون برابر بیشتر از دهه 1970 قدرت محاسباتی بیشتر شده است.

وی از محاسبات کامپیوتری ادراکی و به صورت سه بعدی خبر داد و از محصول دوربین سه بعدی اینتل رونمایی کرد که با فکر کردن عکس می گیرد. آنچه اینتل اختراع کرده در محصولات لنوو به صورت دمو قرار گرفته و نشان داده شد و به زودی وارد محصولات ایسوس و دل نیز خواهد شد. فناوری پشت سر این دوربین های جدید موسوم به Realsence است و آنچه در فیلم های علمی تخیلی بوده را به واقعیت تبدیل کرده است.

ادن اعلام کرد با مایکروسافت برای اسکایپ و با  3D System برای استفاده ار فناوری RealScence در Lync صحبت شده و به زودی از آن استفاده خواهد شد. دوربین مذکور می تواند چهره و بدن را روی نمایشگر سبز مجازی بازگشایی کند که هنگام کنفرانس جزییات این کار نشان داده شد.

در بخش دیگری از کنفرانس ، ادن درباره کیبوردها و طبیعی نبودن آنها صحبت کرد و گفت دستورات صوتی و سیستم تاچ و لمسی به کمک طبیعی تر شدن ورود کرده اند و سیستم دستورات صوتی برای ایجاد ارتباطات مهمتر از سایر فاکتورها خود را نشان داده است.

وی نشان داد که چگونه با حرکت سر می تواند روی نقشه سه بعدی گوگل روی ویندوز 8 حرکت کند.

همچنین با دستیاری موسوم به اژدها سعی کرد دستورات صوتی گفته شده اعمال شود که دموی عرضه شده حین برگزاری کنفرانس جواب نداد اما ادن گفت نا امید نیست و به زودی این فناوری توسعه پیدا خواهد کرد.

(آنچه در انتهای کنفرانس به عنوان دمو نشان داده شد، با جزییات گفته شده خیلی مطابقت نداشت و جملات تخیلی تر جلوه گر شدند)

 

منبع: تک رادار

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    8 14
    با بدن شوخی نکن! هیچکی جرات نمیکنه تراشه های سمی رُ فرو کنه تو بدنش! این ایده درآمدزا نیست
    • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      9 2
      اتفاقا اینده ی روباتیک و اگومیشن نزدیکه.دقیقا همونی می شه که تو فیلما دیدیم ویا فراتر.
    • امید A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      6 2
      با سلام چرا نیست؟ همین الان خیلی ها هستن یک لحظه هم از لپتاب و تبلت و گوشی هوشمنده شون جدا نمیشن این تکنولوژی برای این اشخاصه یه عده هم هستن برا کار مجبورن این وسائل رو هی حمل و نقل کنن این طوری راحت میشن و حتما قبلش از نظر پزشکی تست هم میشن درود بر اینتل :-)
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    8 0
    اول وارد کشور می شود. سپس توزیع می گردد بعد که فراگیر شد، حرام اعلام می شود.