فارس نوشت:

قانون تنبیه دانش‌آموزان شرایطی را برای مدیران مدرسه جهت تنبیه فراهم کرده است که شامل تذکر، اخطارشفاهی در حضور دانش‌آموزان، تغییر کلاس، اخطارکتبی، اخراج موقت و انتقال به مدرسه دیگر است.

تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش کنونی محسوب شده و می‌شود؛ البته این موضوع در گذشته و پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان به گونه دیگری دنبال می‌شد؛ تنبیه‌بدنی و به اصطلاح فلک کردن دانش‌آموزان یک امر بدیهی در مدارس بود که اتفاقاً دولت آن زمان هم به این موضوع اصرار می‌کرد.

اما با گذشت سالهای بسیار از آن روزهای وحشت‌آور در مدارس و پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی دیگر تنبیه‌بدنی موضوع پذیرفته شده‌ای درون مدارس نیست و در سالهای اخیر هم تمامی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش به آن تأکید داشته‌اند.

*بررسی تخلف تنبیه‌بدنی در سیما

ناگفته نماند در برخی موارد و به صورت معدود هنوز هم اندک تنبیه‌های بدنی در مدارس با توجه به اینکه از نظر قانونی هم تخلف محسوب می‌شود، انجام و بیشتر آنها با مهارت و مخفیانه جهت دور زدن قانون استفاده می‌شود؛ این روزها صداهایی از گوشه و کنار مدارس تهران و کشور به گوش می‌رسد که در معدود مدارسی تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

این موضوع در جایی به اوج خود رسید که شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در اخبار 20.30 گزارشی از تنبیه‌بدنی در یکی از مدارس تهران پخش کرد که بسیار قابل تأمل بود؛ البته پس از پخش این گزارش ناظم مدرسه مذکور که مسئول تنبیه دانش‌آموزان را به عهده داشت، حتی ابراز ندامت هم نکرد و در نهایت از کار برکنار شد.

*آیا آموزش و پرورش از درون مدارس بی اطلاع است؟

در گزارش پخش شده از سوی صدا و سیما اعلام شد که درخواست‌های مکرر اولیای دانش‌آموزان از رسانه باعث شد تا به این موضوع پرداخته شود.

از طرفی هم جای علامت سوال بزرگی وجود دارد که آیا وزارت آموزش و پرورش از اتفاقات درون مدارس بی‌اطلاع است و در نهایت باید رسانه‌ها وارد میدان شوند و اینگونه مشکلات تأسف‌آور را نمایان کنند تا آموزش و پرورش وارد عمل شود.

*فانی: تنبیه‌بدنی مربوط به زمان قاجار است

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در اوایل آذرماه سال تحصیلی جاری در خصوص تنبیه بدنی اظهارداشت: «درآیین نامه اجرایی مدارس این بحث به صراحت مطرح شده و اعلام شده است که تنبیه‌بدنی به هر شکلی در آموزش و پرورش ممنوع است؛ اگر کسی تخلف کند، جریمه می‌شود و بر اساس قوانین، به هیئت تخلفات اداری ارجاع می‌شود».

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش هم در دوره سرپرستی این وزارتخانه در خصوص موضوع تنبیه‌بدنی در مدارس گفت: « تنبیه‌بدنی مال زمان قاجاریه است».

وی در پاسخ به این پرسش که «یعنی الان در مدارس ما تنبیه نیست؟»، افزود: «ان‌شاءالله که نیست».

*عباس‌زاده: کنترل معدود مدارسی بدون تنبیه امکان پذیر نیست

عباس‌زاده از کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت اعتقاد دیگری دارد؛ وی اظهار داشت: موضوع تنبیه‌بدنی در برخی مدارس اتفاقاً باید انجام شود، زیرا کنترل تعداد معدودی از مدارس بدون تنبیه امکان پذیر نیست.

وی معتقد است که در مدارسی که در قسمت‌های جنوبی شهرها و در برخی نقاط وجود دارند به علت مشکلات مختلف اقتصادی و فرهنگی دانش‌آموزان با چهره‌های متفاوتی از آنچه که تاکنون تصور می‌کنید در مدارس حاضر می‌شوند و باعث مشکلات بسیاری برای مدرسه می‌شوند.

عباس‌زاده گفت: در برخی از مدارس اینچنینی که در نقاط پر خطر و دور افتاده وجود دارند، دانش‌آموزان، معلمان و مسئولان مدرسه را مجروح کرده‌اند و در همین تهران و شهرستانهای تهران بسیاری از معلمان و مسئولان مدرسه از سوی دانش‌آموز و اولیا و حتی دوستان این دانش‌آموزان تهدید می‌شوند؛ در این شرایط به نظر تنبیه و کنترل مدرسه به هر شکلی امری ضروری به نظر می‌رسد.

قانون در مورد موضوع تنبیه در مدارس موارد خاصی را عنوان می‌کند و برخی از قوانین مربوط به شورای عالی آموزش و پرورش و آیین‌نامه اجرایی و مقررات انضباطی مدارس است.

*اعلام موارد تنبیه مجاز در مدارس

آیین‌نامه اجرایی مدارس و مصوبه 652 در سال 1379 مربوط به موضوعات اجرایی و بحث تنبیه در مدرسه است؛ در فصل ششم این آیین‌نامه موضوع مقررات انضباطی عنوان و مربوط به دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه است.

در این فصل و از ماده 73 تا 81 موضوع تنبیه عنوان شده است که در آن منظور تنبیه جسمی نیست و به معنای آگاه ساختن قصور و سهل‌انگاری دانش‌آموز نسبت به انجام وظایف خودش است؛ مدیر مدرسه هم باید قبل از اعمال هرگونه تنبیه از وضعیت و موقعیت دانش‌آموز آگاهی داشته باشد و در جستجوی انگیزه و علت تخلف باشد و نسبت به رفع آن اقدام کند.

قانون تنبیه دانش‌آموزان شرایطی هم برای مدیران مدرسه جهت تنبیه فراهم کرده است که شامل تذکر، اخطارشفاهی در حضور دانش‌آموزان، تغییر کلاس، اخطارکتبی، اخراج موقت و انتقال به مدرسه دیگر است.

همچنین ماده 77 آیین‌نامه انضباطی مدارس هرگونه تنبیه دیگر از قبیل بدنی و تعیین تکلیف درسی را ممنوع اعلام کرده و نباید در اعمال تنبیه‌ها هم بین دانش‌آموزان تبعیض و استثنایی قائل شد و انجام تمامی تنبیه‌ها به تفکیک در آیین‌نامه فوق تشریح شده است.

به عنوان نمونه در مورد اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر که در بند 6 عنوان شده است، اخراج و انتقال دانش‌آموز به مدرسه دیگر علاوه بر اینکه باید در شورای مدرسه تأیید شود، موافقت آموزش و پرورش منطقه را نیاز دارد؛ این مورد برای افرادی انجام می‌شود که تمامی راه‌های تربیتی در موردش اجرا شده و کارساز نباشد.

*هرگونه تنبیه‌بدنی در مدارس طبق قانون ممنوع است

همانگونه که در آیین‌نامه اجرایی مدارس عنوان شده است، هیچ فردی از مسئولان حاضر در مدارس نباید تنبیه‌بدنی بر دانش‌آموزان اعمال کند و این موضوع از نظر قانون به هر شکلی و هر عنوانی ممنوع است.

در قانون با صراحت گفته شده است که این تنبیه باید روشن‌گرایانه و آگاهانه باشد و شرایط روحی و جسمی، سن و اجتماعی دانش‌آموز مورد توجه قرار گیرد و تنبیه متناسب با تخلفی باشد که دانش‌آموز انجام داده است و از روی غرض نباشد.

در آیین‌نامه اجرایی مدرسه همچنین آمده است که باید شیوه جبران تخلف به دانش‌آموز ارائه شود و از او خواسته شود که خطا و تخلفش را جبران کند و این کار در حضور جمع انجام نشود که این موضوعات هم در آیین‌نامه فوق عنوان شده است.

*استفاده از کمربند و خودکار لای انگشت دانش‌آموز ممنوع است

برای تنبیه دانش‌آموزان استفاده از هرگونه ابزار خاصی که آسیب‌زا باشد و به آن فرد آسیب برساند که به عنوان نمونه استفاده از کمربند و گذاشتن خودکار لای انگشتان دانش‌آموز و هر چیز که جسم فرد را تحت تأثیر قرار دهد جزء تنبیه‌بدنی محسوب می‌شود و تخلف است.

در مورد حکم افرادی که تنبیه‌بدنی بر دانش‌آموزان انجام می‌دهند هم اعم از مدیر مدرسه، ناظم، معلم و مسئولان مدرسه با توجه به اینکه قانون این موضوع را ممنوع اعلام و تخلف می‌داند، کسی که آن را نقض کند باید هیئت بررسی و تخلفات اداری برای آنها تصمیم‌گیری کند و حکم صادر شود؛ این حکم شامل تذکر، اخطار، توبیخ و یا هر چیزی که قانون برای آن تصمیم گیرد، می‌شود.

این موضوعات در قانون تخلفات اداری و نه در شورای عالی آموزش و پرورش عنوان شده است؛ در نهایت هم قانون تنبیه‌بدنی را ممنوع می‌داند و هر کسی که از حکم قانون سرپیچی کند، تخلف است و هیأت بررسی و رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش آن را بررسی می‌کند.

*آیین‌نامه انضباطی مدارس مربوط به 13 سال پیش است

یکی از موارد قابل تأمل این است که تمامی این قوانین که در مورد آیین‌نامه اجرایی و انضباطی مدارس نوشته شده، مربوط به سال 79 بوده است و از آن تاریخ تاکنون هیچ‌گونه بازنگری دراین باره انجام نشده است و هنوز در برخی موارد ریزتر شبهاتی وجود دارد که نیاز به بازنگری بر این قانون پس از 13 سال دارد.

امروزه که تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش مطابق با سند تحول بنیادین و تمامی اسناد بالادستی مطابقت پیدا کرده، نیاز است تا آموزش و پرورش در موضوع مقررات اجرایی و انضباطی مدارس بازنگری جدید کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    31 11
    همیشه بهترین روش برخورد با اشتباهات دیگران ملایمت ومهربانی است البته بدون افراط وتفریط. تنبیه بدنی معمولا اثر عکس دارد
  • حسین2007 IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    42 17
    کافیه نیم ساعت کنترل یه کلاس سی نفره پسرونه دبیرستانی رو بهتون بدن تا حالیتون بشه مقاله درباره تنبیه نوشتن چقد راحته
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    17 7
    این ایین نامه اجرایی در مدارس برای گذشته است که در حالت عادی بود امروزه وضیعت مدارس اضطراری و قابل کنترل نیست که مسولان اموزش و پرورش ونیز برخی مدیران مدارس واقیعت را کتمان می کنند و این بزرگترین اسیبی به تعلیم و تربیت و اینده شخص و اجتماع وارد میکند
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    8 4
    "در مدارسی که در قسمت‌های جنوبی شهرها و در برخی نقاط وجود دارند به علت مشکلات مختلف اقتصادی و فرهنگی دانش‌آموزان با چهره‌های متفاوتی از آنچه که تاکنون تصور می‌کنید در مدارس حاضر می‌شوند و باعث مشکلات بسیاری برای مدرسه می‌شوند." يعني در همه شهرها قسمتهاي شمالي آبادتر و خوش بر و رو تر هستند و قسمتهاي جنوبي داراي مشكلات اقتصادي و فرهنگي؟ بيچاره اهالي قسمتهاي جنوبي شهرها
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    14 19
    برای خودشون حرف میزنند اون بچه روستایی که غیر قابل کنترله میشه بدون تنبیه درستش کرد . من به شخصه جایی تدریس دارم که تا بچه هاش کتک نخوردند و تهدد نشوند اهل درس خوندن نمیشن . نمیگم همیشه باید خشونت باشه اما گاهی واقعا لازم میشه . همون پدر ی که میاد شکایت می کنه از دست معلم که چرا بچه رو تنبیه کرده خداییی توی خونه بچه رو نزده تا الان اینا همش حرفه
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      11 13
      یعنی واقعا متاسفم برای این طرز فکر.خدایا مارو با کیا کردی 75 میلیون.
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      12 8
      بی نام جان که دم از 75 میلیون میزنی الکی خودتو جزو 75 میلیون جا زدی . وگرنه نظر خودتو میدادی و به نظر دیگران بی احترامی نمی کردی.
    • فریدون IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
      6 3
      عزیزی که متاسفی برای این طرز فکر. اگه تو منطقه ای باشی که بچه های خانواده های کجرو، قاچاقچی ، معتاد و ...دانش آموزان مدرسه باشند و فحشهای خانوادگی رو به راحتی نثار معلم می کنند برای خودت متاسف میشی.
  • بی نام DE ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    14 3
    "تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش کنونی محسوب شده و می‌شود؛ البته این موضوع در گذشته و پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان به گونه دیگری دنبال می‌شد؛ تنبیه‌بدنی و به اصطلاح فلک کردن دانش‌آموزان یک امر بدیهی در مدارس بود که اتفاقاً دولت آن زمان هم به این موضوع اصرار می‌کرد." من از دانش آموزان " اون زمانم" . تنبیه بدنی در مدارس بود ولی رایج نبود. ولی اینکه " دولت آن زمان به این موضوع اصرار می کرد" ، چیزی است که گفتنش فقط از عهده یک "فارسی" بر می آید.
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    25 12
    چوب معلم گله هر کی نخوره خله!
  • بی عدالتی تا به کجا؟ A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    11 8
    ای کاش علاج کار را قبل از واقعه انجام میدادید.پسرنوجوان نازنینی که بخاطررفتار و موضع گیری نسنجیده و ظالمانه مدیرومعاون مدرسه راهنمایی آوینی درناحیه3 شیراز،شخصیتش خوردوتحقیرشدوروح و روانش از هم گسست و متاسفانه بدلیل داشتن پدرومادری ناآگاه و ناآشنا به قوانین و مقررات و نیزحقوق دانش آموزی،تنها و بی کس رها شد و در این تنش ایجاد شده ازسوی مدیرومعاون مدرسه،ناحق و ناجوانمردانه از مدرسه اخراج شدو6 آذرماه مظلومانه درخانه خودراحلق آویزکرد.چه بساحوادث مشابه دیگری که درگوشه وکنارشهروکشورمان برای نوگلانمان بدلیل رفتار وحشیانه ودورازانسانیت قشربه ظاهرفرهنگی رخ می دهدودرسکوت رسانه ای ازسرنوشت خاطیان آن می گذرند.خبرآنلاین لطفا اطلاع رسانی کن که بیش از فرهنگیان بی صلاحیت وبدون صبروبردباری بکار گرفته نشوند.
  • بی نام GE ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    29 6
    در اینکه تنبیه بدنی پسندیده نیست و مذموم است شک نیست به عقیده من که خودم یک دبیر هستم تنبیه بدنی قبل از اینکه در شان و شخصیت دانش آموز نباشد در شان یک معلم نیست اما سوال من درباره انعکاس این مطالب در صدا وسیماست.صدا و سیما و به خصوص خبر 20:30که وقتی در جامعه 15 میلیونی دانش آموزان یک مورد تنبیه بدنی در یکی از شهرستانها اتفاق میفته از مدیر بیچاره که معلوم نیست تحت چه فشار و رفتار ناشایستی دانش آموزی را تنبیه کرده کلوزآپ میگیره بدون اینکه صورت طرف رو شطرنجی کنه(کاری که برای دزدها و قاچاقچی ها و مفسدین مالی میکنه)مدیر رو به غلط کردن وا میداره میشه بگه تو بقیه مسایل جامعه کجاست؟مثلا تو همین ماجرای تیراندازی مداح عزیز حتی یک کلمه خبر پخش شد؟این حرمت معلم تو یک جامعه اسلامیه؟
    • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      6 0
      رانت یعنی همین دیگه
  • mohmmahd IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    10 5
    یادش بخیر کلاس سوم دبستان بودیم جدول ضرب بلد نبودیم فلکمون کرد با شیلنگ زدن کف پامون.دوم راهنمایی تو سرما اب ریخت رو دست دبیر نامرد بعد با شیلنگ زد رو دستمون .چه دردای ما کشیدیم اینا فقط نمونه بود اونم سال 75 به بعد .یکی نبود جلو این کتکها ما را بگیر .بدبخت دهه شستیها !!!!
    • معلم دهه 60 IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      19 4
      من بودم بخاطر دیکته هم تنبیهت میکردم ( حالا 50 بار بنویس شصت تا یاد بگیری)
  • محمد نامدار IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    14 8
    خوب شده یکسری بچه پرو که تو پر قو نگهشون داشتیم با کلی توقعات نابجا را وارد اجتماع کنیم، دوستان الان ما تنها چیزی که نمی بینیم سوار شدن رو کت و کول دوستان معلم است . من هفته پیش رفتم مدرسه داداشم ، پسره از خانم معلم سوال میکنه این شلوار لیتون قشنگه از کجا خریدید، همه بچه ها جیغ میکشیدن مبارکه مبارکه، باید دانش آموز حساب ببره، باید دانش آموز را زد اگه خیلی از دوستان دهه 50-60آدمم بخاطر ضرب شصت همون معلمای قدیمیه
    • بینا A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      12 5
      محمد نامدار این داستانی که تعریف کردی کجاش نابهنجار بود، در حال حاضر خانم معلم برا ی پسرا فقط توی دبستان دیده میشه، چه اشکالی داره که بچه های دبستانی به معلمشون بگن شلورش مبارکه، یادت رفته اونا چند سالشونه؟اونا رو با خودت توی این سنت مقایسه میکنی که افکار و احساسات مردانه داری؟اگه یکذره از اون درسهای مدرسه چیزی یاد گرفته بودی انقدر سبعانه و بی مغز در مورد افکار و احساسات بچه ها قضاوت نمی کردی.از مسولین عاجزانه تمنا می کنم زمان بکارگیری معملین و ناظمین و مدیران در هر مقطع صلاحیت و آزمایشهای سلامت روان را نیز طی کنند چون اگر قرار باشد سعه صدر،بردباری و جلوگیری از اشاعه کج اندیشی در روح و روان و اخلاق فرهنگیان نباشد، افرادی بیمار،افسرده و عقده ای تحویل جامعه خواهند دادو
  • معلم 29 سال سابقه IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    21 4
    مدرسه 600 نفر کلاسها 38 نفرگزینش دانش اموز ممنوع امار معضلات اجتماعی ( طلاق - اعتیاد - فرهنگهای چند گانه و .....) بالا و سرسام اور توقعات اولیا با تواناییهای بچه ها سازگار نیست .همه وهمه جمع شده در یکجا و از طرفی مشکلات مالی معلمن وبطور کل کارمندان و هزار مشکل دیگر . حال کامنتهایی را میخوانیم که از یک مقاله رفع تکلیفی به وجد امده و خاطره مینویسند و موبایل در مدارس ازاد میکنند و معلم و مدیر محکوم میکنند.خدایی خدا را خوش نمیاید بدون ژرف نگری به شالوده نظام اموزشی به موضوعات اینچنینی بپردازیم . معلم خوب تربیت کنیم فرهنگ مناسب در جامعه حکم فرما باشد تنبیه از بین خواهد رفت.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    14 3
    بهترین تنبیه برای دانش آموز اینه که بهش کیلویی نمره ندن
  • حمید IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    7 10
    آقای وزیر قرار بود توزیع شیر مدارس از 16 آذر شروع بشه تا امروز که 19 دی هستش از شیر مدارس در سیستان و بلوچستان خبری نیستش
  • مهربان توسی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    13 3
    من فرهنگی اگه قرار باشه تنبیه ممنوع نمره قبولی هم بدم در مقابل دانش اموز خلع سلاحم!
  • ابوالفضل EU ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    9 3
    قبلا دانش آموزان آنقدر از معلم خود حساب مي بردن كه اگه تو كوچه معلمشون بود جرات نمي كردن از كنارش رد بشن اما متاسفانه با شكستن حرمت معلمان گرامي با كارهاي برخي معلمان كه به اشتباه معلم شده بودند و نيز اقدامات دستگاه آموزش و پرورش امروزه ديگر اين معلمان هستند كه از دانش آموزان مي ترسند و اگر با بيشتر معلمان حرف بزني همه دلشان مي خواهد قانوني بيايد تا هر چه زودتر از شر دانش آموزان خلاص شوند . دانش آموزان آنقدر گستاخ شده اند كه ديگر معلم را هيچ حساب نمي كنند . البته آنها والدين خود را نيز كسي حساب نمي كنند . بايد فكري به حال جامعه بيمارمان بكنيم نه اينكه همه تقصيرها را گردن معلم بخت برگشته كه ديوارش از همه كوتاهتر است بيندازيم .
  • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    7 2
    فعلا که کار معلم ها شده بچه داری ، تحمل ، نمره دادن . بعضی از اولیا یک ساعت هم بچه خود را نمی توانند تحمل و کنترل کنند . بزهکاران هم اخراج نمی شوند . اون دوران گذشت ... الآن بچه ها ی گستاخ ، گستاخ تر و بچه های خوب هم تا آخر دبیرستان به وسیله آن ها خراب می شوند . آیین نامه انضباطی اجرا نمی شود .
  • علي IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    5 0
    من يك معلمم بابيش از20سال سابقه باگروه هاي مختلف دانش آموزي كاركرده ام ولي متاسفانه زمانه تغييرات زيادي كرده زماني كه مادرس ميخوانديم تنبيه بود اما جامعه اينقدرازآموزش وپرورش طلبكارنبوددرصورتي كه ممنوع بودن تنبيه به ابزاري براي خانواده ها ودانش آموزان تبديل شده براي درس نخواندن و....همين به اصطلاح مشاوران وعلماي تربيتي بيايندبررسي كنندسطح سواديااصلا خط نوشتاري دانش آموزان چه كيفيتي دارد نتيجه اينكه جامعه بيماراست وحرمت معلم شكسته است خبريك سرقت راوقتي اعلام ميكننداسم سارق رانمي نويسند ولي دررابطه بااخبارمدارس چنان دقيق آدرس ميدهند كه كورهم بدون زحمت مقصدراپيداميكند
  • رضایی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 3
    من 5 سال است که معلم هستم. بی نطم ترین دانش اموزان را هم نباید تنبه بدنی و تحقیر کرد. شاید باور نکنید ولی دانش اموزان من از گزارش منفی خیلی بیشتر از هر چیز دیگری ناراحت می شوند . باید با همه دانش اموزان دوست بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 3
    چرا مدیر مد رسه المهدی سپاهانشهر آقای احمدی توی سر بچه ها میزنه؟ تکلیف ما چیه اگر هم شکایت کنیم هیچ اتفاقی نمیافته غیر از اینکه خودمون رو داغون کردیم.
  • علیرضا شیرافکن A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    مدیران مدرسه و معلمین نیروی نظامی نیستند که بخواهیم عملکرد شان را با آنها مقایسه کنیم لذا باید رفتار هریک از طرفین معلم ودانش آموز تعریف شده باشد نه بر اساس سلایق شخصی چرا که اگه بخواهیم بعدا در خصوص رفتاری خاص از هریک از طرفین قضاوت کنیم دچار سردرگمی و بعضا سوء استفاده خواهیم شد .