تنبیه بدنی دیگر منسوخ شده است ؛این جمله ای است که امروز به طور قطعی نمی توان بر صحت آن پای فشرد.

هادی معیری نژاد- سایتهای اجتماعی و یوتیوب پر است از صحنه های کتک زدن دانش آموزان توسط معلم و ناظم و... در تمامی این صحنه ها کودکی به جرم درس نخواندن یا اخلال در نظم مدرسه با چک و لگد یا چوب و خط کش مورد تنبیه بدنی قرار می گیرد و شخصیت اجتماعی اشبه بدترین نحو خرد می شود.
در انگلیس و آمریکا تنبیه بدنی سابقه تاریخی دارد و ادمه یک قاعده کلی است که بر طبق آن مدرسه ادمه منطقی خانواده است با همان آزادی عمل در تربیت و تنبیه
لذا تنبیه بدنی تا دهه های قبل کاملا در این کشورها رواج داشت . در کشور ما نیز تنبیه بدنی که به چوب و فلک و ترکه آلبالو شهره بود از زمان مدارس سنتی مانند مکتب خانه ها تا دوران پهلوی که مدارس مدرن در ایران دایر شد باقی ماند سنت فلک ، چوب زدن کف دست و قلم لای انگشت گذاشتن در کنار تنبیه های نو آمده دیگر همچنان باقی ماند و به میراث مدارس بعد از انقلاب رسید
در دوره جنگ بیشتر مدیران مدارس پسرانه نظامی بودند و یا سابقه نظامی داشتند و تنبیه بدنی برای آنان یک قاعده سازمانی برای حفظ نظم بود و امروزه نیز این تنبیه ها به صورت های متفاوت ادامه دارد.
آنطور که در اسناد شورایعالی آموزش‌وپرورش آمده است، طرحی کلی در سال 1379 تحت‌عنوان آیین‌نامه انضباطی دانش‌آموزان به تصویب رسیده که با گذشت بیش از 13سال و تغییر بسیاری از مسایل و معضلات جامعه، هنوز سرلوحه مدیران در برخورد با دانش‌آموزان قرار دارد. در این آیین‌نامه هشت‌صفحه‌ای به‌صورت‌کلی به وظایف دانش‌آموزان، ترغیب و تشویق، تنبیه و وظایف آنها در مدارس اشاره‌شده و به این‌ترتیب اختیار کامل درباره تصمیم‌گیری در بیشتر معضلات به‌وجودآمده را به مسوولان مدرسه محول کرده است.
به‌طور نمونه در ماده 76 بخش تنبیه دانش‌آموزان آمده است: «دانش‌آموزان متخلفی که راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های تربیتی، در آنها مفید و موثر نمی‌افتد، با رعایت تناسب مورد تنبیه قرار می‌گیرند»
در کشورهای اروپایی مخصوصا اسکاندیناویایی ها پیشرو در لغو تنبیه بدنی بودند. سوئد نخستین کشوری بود که تنبیه بدنی را در مدرسه و خانه ممنوع اعلام کرد پارلمان سوئد در جولای 1979 تنبیه بدنی را به کلی منسوخ و ممنوع اعلام کرد . 4 سال بعد فنلاند و 8 سال بعد نروژ قوانین مشابهی را تصویب کردند.
در تصویر زیر وضعیت تنبیه بدنی در کشورهای اروپایی را می بینید.

تنبیه

تصویر زیر نیز وضعیت این قانون در ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد

تنبیه

در این تصاویر سبز به مفهوم ممنوعیت تنبیه در مدرسه و خانه
آبی به مفهوم ممنوعیت تنبیه در مدرسه
و قرمز عدم ممنوعیت قانونی تنبیه در خانه و مدرسه

تا سال 2013 ،34 کشور جهان تنبیه بدنی را ممنوع اعلام کردند اما جالب است بدانید در کشورهای مثل آمریکا ،کانادا، استرالیا و بریتانیا تنبیه بدنی در خانه قانونی است و منعی ندارد البته پلیس در برخوردهای خشن خارج از عرف حق ورود و جلوگیری و معرفی به قانون دارد.

45301

 

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حبيب گنگل IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    تنبيه بسيارمفيد به فايده است لطفا قبل از اينكه رگ گردن مباركتان كلفت شود به گذشته و حال منصفانه مروري داشته باشيد قطعا نتايج مثبت آن به خاطر مباركتان خطور خواهد كرد(منظور تنبيه درحدمعقول ونه شكنجه و...)
    • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      59 12
      روز اولی که من پا به دبستان گذاشتم معلم یه بچه رو از میخ تابلو مثل کتش آویزون کرد
    • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      65 31
      تنبيه بدني احمقانه ترين نوع تنبيهه معقول و غير معقول هم نداره،حواستون نيس وقتي دارين يه نفرو تنبيه بدني ميكنين علاوه بر استخونش دارين شخصيتشو خرد ميكنين، دردي كه بابت خرد شدن شخصيتش ميكشه خيلي بيشتر از درد ناشي تنبيهه،
    • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      34 12
      نه داداش من هرجور حساب کنی تنبیه بدنی چیز خوبی نیست اون تو جمع!!!نمیدونم چرا هر چیزی که به نظر ادم خوب میاد و ادام خوشش میاد ازش این کشورای اسکاندیناوی توش پیشرو هستن؟!!
    • میم الف IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      23 15
      من و چند تا از هم کلاسی هام سوم دبستان بخاطر بدخط بودن به خط شدیم و مدیر مدرسه با شلنگ می زد کف دست های من که اول صف بودم و می زد و می رفت تا آخر و بر می گشت ، زیاد کتک خوردیم اون روز یادمه همه مشق هامونو نوشته بودیم اما بچه سوم دبستان که خوش خط و بد خط بودنش دسته خودش نیست ... این برا همیشه در ذهنم ثبت شد ، مدیر مدرسه ما یه سادیسمی به تمام معنا بود و به طرق مختلف بچه ها رو به هر دلیلی شکنجه می کرد...
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      10 0
      من فکر میکنم تنبیه بدنی منسوخ نشده بلکه احتمالا به جای تنبیه معلم به شاگرد، از شاگرد به معلم انتقال یافته است.
    • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      7 0
      میم الف جان دست خط شما بهتر شده است.
    • معلم بازنشسته A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      7 9
      حیف که به تور من نخوردی وگرنه در زمان معلمی خودم قدر اون دراز گوش چنون از شرمندگی ات در می اومدم که هیچ وقت گردنت از یه تار مو کلفت تر نشه چون من هم جون خودت با این طرز فکرت موافقم که برای جلوگیری از گردن کلفتی باید طرفو زد تا جونش دربیاد. حالا هم اگر می تونستم زیارتت کنم هنوز می تونستم برای اینکه گردنت بیشتر از این کلفت نشه کمکت کنم.
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    40 74
    تنبیه امری است انکار ناپذیر و در کتب تعلیم و تربیت و قران نیز به ان اشاره شده است. انچه با ان مخالفت شده بی هدف بودن ان است. تنبیه باید توان بازدارندگی داشته باشد. یادم هست در اوایل خدمت حدیثی در دفتر مدرسه نصب شده بود با این معنا ( که اگر رفتار حیوانی از انسان سر زند تنبیه بدنی بر او جایز است )
    • من IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      2 5
      ميشه بگي كجاي قرآن ذكر شده بريم بخونيم؟؟؟ شايد شما اشتباه متوجه شديد
    • تات A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      5 10
      هر نوع تنبیه بدنی دانش آموزان جرم، و در صورت شکایت سرپرست، مرتکبین تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت و منظور از آن حدیث در صورت صحت حدیث، افعالیست که شارع مقدس برای مرتکبین آن مجازات در نظر گرفته باشد. و بهتر بود این حدیث را در منابع درسی رشته حقوق جزا و جرم شناسی مطرح میکردند نه در مدارس!!!!!! سعی کنیم قانونی فکر کنیم، قانونی رفتار کنیم، قانونی نظر بدهیم تا از این منجلاب جهان سومی عبور کنیم
    • معلم باسباقه A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      4 5
      آخه چی بهت بگم . الکی بند می کنی به دین. بی ... کی بزرگان دین سفارش کردن که بچه ها رو بزنید. مگه پیامبر گرامی اسلام مکرر سفارش نمی کردند با بچه ها مهربانی کنید و با خوی و خصلت بچه گانه با اونا رفتار کنید. کجا شما دیدی که زدن بچه ها در دین مبین اسلام تایید شده باشه؟ اگر کتک زدن بچه به خاطر رفتار بد درست باشه پس به طریق اولی باید آدم بزرگا را به خاطر رفتار بدشون با شدت تمام کتک زد. اگر چیزی بلد نیستی الکی به دین بندش نکن که جهنم مفتی رو برای خودت بخری.
    • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      4 0
      بهشت و جهنم در قران وعده داده شده - حدیثو تو قران پیدا نمیکنی بیخودی نگرد. روایتی است از امامان عزیز من
    • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      6 1
      تات جان حال مگر کلیه سر فصلها ی موجود در کتب حقوق رعایت میشود که بیاییم سر فصلهای تعلیم و تربیت را به ان اضافه کنیم. وانگهی بحث تشویق و تنبیه جزئی تفکیک نشدنی از کتب تعلیم و تربیت است. شما فکر میکنی چند درصد تنبیها در مدارس درسی و چند درصد اخلاقی است . بیش از 70 درصد اخلاقی است که دانش اموزان مرتکب میشوند. و که با روشهای مشاوره ای اصلاح نمیشوند و باید انها را از مدرسه اخراج کرد و یا تحمل کرد .وهر دو روش معضلاتی دارد که توضیح ان در این نوشته نمیگنجد.
    • مهدی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      4 1
      معام با سباقه ( سابقه) بحث تشویق و تنبیه است که دین هم به ان اشاره کرده احساسی برخورد نکن. معلمین مجرب از فنون تدریس بدرستی استفاده میکنند میدانند که استفاده از تشویق و تنبیه در جای خود همیشه موثر بوده است. معلم در کلاس میخندد - اخم میکند - بازی میکند - ابر میشود - خورشید میشود تا کلاس خود را به سر منزل مقصود برساند .
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    52 3
    عوامل موثر در بروز تنبیه بی هدف 1- ضعف در فنون تدریس و کلاسداری 2- فشارهای اقتصادی و فکری بر مربی 3- بینتیجه بودن روشهای معقول 4- تربیتهای غلط در خانه و جامعه بر متربی و تکرار رفتارهای غلط درمدرسه توسط دانش اموز 1
    • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      2 2
      یه بار معلممون ما را به صف کرد تا بره یه شیلنگی چیزی پیدا کنه تا بزنتمون این قدر ترسیده بودیم ولی خدا را شکر چیزی پیدا نکرد و خطر رفع شد.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    13 0
    اگه یه بار مامان و بابا عصبانی بشن و بزنن تو صورت بچشون و یه برخورد فیزیکی کوچیک داشته باشن ممکنه تو روحیه کسی تاثیر نمیذاره ولی وقتی پدر و مادر به جای گشتن دنبال رفتار صحیح با بچه اونو اینقدر بزنن تا دلشون خنک شه جز تاثیر منفی تو روحیه بچه چی میتونه باشه...
  • بی نام US ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    18 0
    قسمتی از ا ئین نامه انضباطی 1- تذکر شفاهی 2- تذکر کتبی 3- انتقال به مدرسه دیگر حال عده ای بر موارد فوق نیز ایراد میگیرند. چند سال قبل همکاری تذکر شفاهی داده بود اولیا دانش اموز ادعا کرده بود فرزندش شب ادراری گرفته در واقع این دسته از اولیا معلم را دست و پا بسته می خواهند البته برای فرزندشان معدل 20 البته بگویم که تعداد زیادی از بچه ها با یک تذکر شفاهی بسیار تغییر میکنند و اصلاح می شوند.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    28 1
    تنبیه لازم است ولی نه از نوع بدنی و ضرب و شتم میتوان با محروم کردن هم به نتایج قابل قبولی رسید قدیما به ما میگفتن چوب معلم گله هرکی نخوره خله
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      9 5
      اره واقعا چه توجیه خوبیم داشت!
  • میلاد US ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    19 10
    دلیل تنبیه بدینی فقط عقده های فردی است . اگر عقده ای نباشیم ، تنبیه نشده باشیم ، ذهن سالم و سلامت و شاداب همیشه راهی بهتر برای اصلاح مخاطب پیدا خواهد کرد . متاسفانه معلم های دوران مدرسه ما یه مشت ادم بی سواد و عقده ای بودن که از کودک آزاری و شکنجه کودکان لذت میبردند . این شوخی نیست از نظر دنیای مدرن فردی که تنبیه بدنی میکنه حتما بیماری داره .
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      10 4
      کاملا موافقم... و به علاوه راه بهتری هم بلد نبودم...یادمه تو مدرسه ما معلم بچه ها رو واسه پایین بودن نمره هاشون با شلنگ میزد...اونا هم وسط کلاس خواهش و التماس. خوب بیچاره ها کسی رو تو خونه نداشتن تو درس کمکشون کنه...خیلیا پدر و مادرشون سواد درست و حسابی نداشتن خودشون مدرسه رو تموم نکرده بودن...
  • بی نام US ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    12 1
    جالبه روسیه دو قسمت اروپایی- آسیاییش با هم فرق دارن ؟
    • بی نام US ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      1 0
      دکتر جان اون روسیه اروپایی و آسیایی نیست ! قسمت سبز منطقه اسکاندیناوی شامل فنلاند ، سوئد و نروژه .
  • یک معلم باسابقه A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    19 22
    رفتارخوب ومودبانه برای دانش آموزانی است که فرهنگ دارند تربیت خانوادگی دارند نه برای کسانی وحشی بارآمدند اگه جنابعالی معلم بودی حرف مرامیفهمیدی.فکرمیکنید معلم همان روزاول شروع به تنبیه میکنه.نخیرجانم ماهمه راههای تربیتی راطی میکنیم درمرحله آخرازروی ناچاری...آن هم معقولانه نه شکنجه
    • امیدوار IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      22 13
      این نحوه صحبت کردن شایسته یک معلم نیست. معلومه شما هنوز معنای فرهنگ را نمیدانیدکه اینگونه چوب حراج به آن میزنید.
    • سام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      1 2
      معلم با سابقه!!!خانه از پايبست ويران است،مثل اينكه نازيدن به سابقه باعث شده شما از متدهاي جديد دور بمونيد!!بزرگترين امتياز يك معلم باسابقه بايد صبر و بردباري در امر تربيت داشته باشه!!معلم صرفا آموزگار علم نيست!!
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      6 2
      امیدوار جان کامنت شما نیز حالت عصبی و تنبیهی دارد پس شما هم در صورت لزوم تنبیهی برخورد میکنید عزیز برادر
    • معلم A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      1 3
      خاک بر سرت که خودت رو معلم و فرهنگی می دونی. حیف نون اگر یه بی عقلی مثل خودت بچه رو به باد کتک بگیره همین حرف رو می زنی . واقعا حیف نونی که تو می خوری و اسم خودت رو آدم می ذاری.
  • ali IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    16 5
    فقط جذبه و اقتدار کافی است و نیازی به تنبیه بدنی نیست. آنهایی که تنبیه میکنند معمولا شخصیت ضعیفی دارند و کسی از آنها حساب نمیبرد.
  • معلم IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    16 8
    من تو دبیرستان درس میدم خداوکیلی یعضی از دانش آموزای دبیرستانی مشکل روحی شدید دارن چون مشاور هم تو مدرسه هیچ کارس اگه تنبیه بشه درس عبرت خیلی خوبی برای بقیه میشه که خودشونو درست کنن
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      1 2
      مشكل روحي شديد با تنبيه درست ميشه معلم گرامي!!!؟؟؟تو دبيرستان يك نوجوان به دليل رشد و اختلالات هورموني دچار تغيير رفتار ميشه و خيلي مهمه كه چطوري باهاش برخورد بشه از نظر شخصيتي در حال شكل گرفتنه بهتر اينه اونهايي كه به نظر مياد مشكل دارن با خانوادشون به صورت مداوم در تماس باشيد بايد مشكلات ريشه يابي بشن نه اينكه به خاطر عدم توانايي معلم يا مدرسه صرفا رفع رجوع بشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    1 4
    تنبیه کار بسیار بسیار بسیار زشتی است .کشور ما و مردم ما از بس حرف زور شنیدن .این بی سامانی ها را داریم .تو رانندگی .طرز رفتار همسر با خانوادش .کارمند با مراجعه کننده همه ناشی از ظلم کودکی ما بودهاموزگاران ما با کودکان خوب رفتار نکردند.
    • مهدی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      5 0
      بی نام جان بیش از 80 درصد تربیت در خانه به خصوص از والدین شکل میگیرد. هم سالان و هم کلاسیها درصد کمی را بخود اختصاص میدهند. اگر به اطرافیان خود دقت کنی متوجه میشوی غالب افراد موفق پدر و مادر سالمی دارند ( منظور از نظر تربیتی - اخلاقی ) معلمین بیشتر حکم راهنما را دارند .
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    1 1
    کوتاه نظر بدهید لطفا
  • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    2 3
    خيلي ببخشيد ولي تنبيه بدني راهيست براي بروز عقده هاي جنسي!
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    2 0
    خدايا به تمامي انسان هاي نادان عقل عنايت فرما
  • بیزار از مدرسه A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    1 0
    مدیر مدرسه راهنمایی ما هر کی تو یه هفته تو هر چندتا درس نمره کمتر از 10 میگرفت به تعداد اون شلنگمون میزدن مثلا اگه 7 میگرفتی 3 تا میخوردی اگه سرتو با نمره 4 کچل نمیکردیم شلنگ میخوردیم اگه با کفشای گلی داخل کلاس میرفتیم بازم شلنگ بود در حالیکه کل اون منطقه زمیناش خاکی بود بعدنا دیوارای مدرسه رو کاغذ دیواری کردن و هرکی اگه کاغذ دیواری مجاور صندلیشو مینوشت به ازای هر سانت 200 تومن جریمش بود و الی آخر من هنوزم که هنوزه از مدرسه و محیطش بیزارم آخرشم من دیپلممو نگرفتم و ترک تحصیل کردم و رفتم تو بازار آزاد و خدارو شکر الان موفقم
  • علی A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    2 0
    با نظرتون تا حدودی موافقم : مشکلات خانوادگی و روحی بعضی بچه ها منجر به این میشه که یک سری رفتارهایی در اون ها شکل میگیره تا حدی که بی نظمی ایجاد میکنند ، سر کلاس به معلم هم توهین میکنند . تصور کنید این رفتار ادامه داشته باشه کم کم به بقیه سرایت میکنه : راهی برای برخورد با این بچه ها هست؟ این مقرارت و آیین نامه ها یک طرفه دست معلم و کادر مدرسه را بسته . بحث تنبیه و ایجاد خطر برای بچه ها نیست .! آیا راهکاری برای اصلاح اونها وجود داره ؟ وضع در بعضی دبیرستان ها و مدارس راهنمایی بدتر شده نمونه هایی از هتک حرمت معلم یا کت خوردن معلم ، آوردن وسایل خطرناک (چاقو و.. ) در کلاس توسط دانش آموز دیده شده آیا راهکاری برای جلوگیری از این خطرات بوده ؟
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    6 0
    تو ایران شدت پیدا کرده
  • مهدي A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    1 4
    دوستان من در ابتدائي و راهنمايي معلم و ناظم هاي زيادي رو ديدم كه وحشيانه بچه ها رو تنبيه ميكردن متاسفانه اين يك روش بروز عقده هاي جنسي هست لطفا كمپين ضد تنبيه بدني راه بندازيم و اجازه نديم بچه هاي معصوم اين طور مورد تجاوز قرار بگيرن....
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    3 2
    خدا را شکر همه ی دانش آموزان از ادب و تربیت کافی برخوردارند .عقده ای هم نیستند . فرزند طلاق و اعتیاد هم نیستند . آنها در شش سال اول زندگی(قبل از رفتن به مدرسه) از بهترین تربیت برخوردار بودند و هیچ مشکلی نداشتند فقط معلم ها هستند که مشکل دارند! واقعا یک طرفه به قاضی رفتن باعث رضایت درونی می شود! این ضرب المثل خیلی به جا بوده است .دوستان کمی عقل و انصاف داشته باشید. با این منطق که شما دارید اگر من هم بخواهم جواب بدهم باید بگویم کسانی که معلمین را متهم کرده اند به عقده ای و بیسواد خودشان عقده ای ترین آدم ها هستند که به دست معلمین با آنها برخورد شده .همچنانکه ما بسیار در خیابان با صحنه های تخلف رانندگان برخورد کرده ایم و هنگامی که توسط پلیس اعمال قانون میشو ند به پلیس فحاشی هم میکنند .
  • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    3 0
    بیزار جان پس شما از تنبیه بدنی نتیجه خوبی گرفتی و در شغلت موفق شدی . الهی شکر
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    1 0
    عجب گزارش بیخودی با دو تا نقشه که نمیتون گفت گزارش
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 1
    حالا اقای نویسنده بچشو میبره مهد و میره زنشو میاره یا نه؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    1 0
    ببخشيد من يه سوال داشتم اين جمله «در انگلیس و آمریکا تنبیه بدنی سابقه تاریخی دارد و ادمه یک قاعده کلی است که بر طبق آن مدرسه ادمه منطقی خانواده است با همان آزادی عمل در تربیت و تنبیه » يعني چي؟ فكر كنم غلط املايي داره برام جالب بود
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    5 0
    تنبیه واقعا لازمه با این بچه هایی که بوی از تربیت نبردن به نظرتون چیزی دیگه ای کارسازه بچه های اون دوره تبیه شدن و اولیا سر کوچکترین مسله واکنش نشان میدادن شدن این حالا خدا به داد این نسل برسه که اولیا اعصاب هیچی را ندارن و بچه هاشونا به حال خودشون رها کردن اونا چی باید بشن
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    3 0
    متاسفانه ما در مدارسمون مشاورین خبره خیلی کم داریم. من موافق تنبیه نیستم، ولی وضعیت دانش آموزان امروزی بخصوص در برخی مناطق از نظر تربیتی بسیار بحرانی است. دوست داشتم روزی فرصتی می شد که خیلی از دوستان به جای ما سرکلاس حاضر میشدند.
  • معلم زحمت کش A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    6 1
    عزیزانی که خارج از گود نشسته اند و اظهار نظر میکنند اگه خیلی مردند و ادعای خوب تربیت کردن رو دارند یه روز (فقط یه روزنه بیشتر) به جای یه معلم سر کلاس برن بعدش در رابطه با تنبیه بدنی نظر بدن .
  • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 1
    تنبیه بدنی واقعا خوب نیست .اما ای کاش تو مدارس روانشناس واقعی بود تا مشکل کودکان مورددارو حل میکرد.
  • بي نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 0
    به نظر من كسي كه معلم نيست و سختي هاي خاص كلاس و بچه داري با اعمال شاقه و ... را از نزديك لمس نكرده است بهتر است در اين مورد نظري ندهد - مثلاً با بچه اي كه با سوء استفاده از شرايط ، در وسط كلاس درس صداي انواع وحوش را در مي آورد چه بايد كرد ؟ ايا با ميوه و شكلات پذيرايي كنيم بهتر جواب مي دهد؟!...
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    2 0
    خواهشمند است برزگان اموزش وپرورش در درگیریها معام با دانش اموز از معلم حمایت کند