فارس نوشت:

دادستان کل کشور گفت: پرونده شلیک منتسب به مداح معروف همچنان در حال رسیدگی است و این در حالی است که فرد همراه آقای کریمی شلیک گلوله را به گردن گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: متأسفانه در جریان پرونده تیراندازی منتسب به یکی از مداحان تهرانی رسانه‌ها مطالبی را نوشتند که عمدتاً درست نبود.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: من به شما تأکید می‌کنم که در شرایط این چنینی اجازه دهید تحقیقات انجام شده و پس از مشخص شدن ابعاد مختلف جریان نسبت به آن اطلاع‌رسانی شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه امروز یک نسخه کامل پرونده را مورد مطالعه قرار داده است، گفت: این اتفاق در تاریخ 5 دی ماه امسال رخ داده و بر اساس ساعاتی که در پرونده ذکر شده این حادثه پس از نیمه شب رخ داده است.

وی گفت: بر اساس اعلام شاکی و مداح معروف مشخص شده سه خودرو در اتوبان شهید بابایی مسیر شرق به غرب در حرکت بوده‌اند که دو تای آنها 206 و یکی از آنها مزدا بوده است.

وی گفت: شاکی پرونده مدعی شد که در داخل تونل سبقت می‌گیرد و این در حالی است که پس از این سبقت خودروی آقای کریمی برای وی چراغ می‌زند و این فرد هم از خط وسط به خط کناری منتقل می‌شود.

شاکی می‌گوید پس از این اقدام صدای چند تیر می‌شنود که یکی از این تیرها به خودرو اصابت می‌کند.

محسنی اژه‌ای گفت: پس از این اتفاق ماشین شاکی و ماشین آقای کریمی در گوشه اتوبان می‌ایستند و با یکدیگر به واسطه شناختن همدیگر احوال‌پرسی می‌کنند و سپس خداحافظی کرده‌اند.

شاکی ادامه می‌دهد که فردای روز حادثه تنی چند از دوستانش به وی می‌گویند از آنجا که ماشینت تیر خورده نمی‌توانی آن را بفروشی و درست کنی به همین دلیل شاکی به پلیس مراجعه می‌کند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: پس از حضور شاکی در مرجع انتظامی پرونده تکمیل شده و از شاکی و همچنین مداح معروف آقای کریمی تحقیقات انجام می‌شود در حالی که شاکی می‌گوید شکایتی ندارد و فقط خسارت ماشینش را می‌خواهد.

دادستان کل کشور گفت: این در حالی است که فردی که همراه آقای کریمی بوده مدعی شده که اسلحه برای وی بوده و اجازه شلیک هم داشته است و از این فرد هم تحقیقاتی به عمل آمده است.

اژه‌ای گفت: در حال حاضر هنوز قرار نهایی برای این پرونده صادر نشده است اما با توجه به تحقیقاتی که انجام شده به زودی قرار صادر می‌شود.

در پاسخ به این سوال که آیا این پرونده از جنبه عمومی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد یا خیر، گفت: به طور قطع پس از انجام تحقیقات اگر ضرورت داشته باشد از جنبه عمومی هم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی گفت: باید بررسی شود که فردی که ادعا می‌کند اسلحه برای وی بوده و همچنین مجوز حمل سلاح داشته در هنگام استفاده از آن قوانین و ضوابط را رعایت کرده یا خیر؟

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: البته برخی از اظهارات شاکی و دو خودروی دیگری که همراه وی بوده‌اند، متفاوت است و در برخی از اظهارنظرها گفته‌اند که ما آقای کریمی را می‌شناختیم و فقط می‌خواستیم کمی سر به سر وی بگذاریم اما او فکر کرد قصد مزاحمت برایش داریم.


مرتضوی ممنوع الخروج است

دادستان کل کشور از ممنوع الخروجی مرتضوی خبر داد و گفت: برای این فرد احضاریه صادر شده است.

محسنی اژه‌ای گفت: مرتضوی ممنوع الخروج شده و برایش احضاریه صادر شده است.

وی افزود: پرونده این فرد در حال رسیدگی است.

 

در سطح جنتی نیست که بخواهد برای قوه قضائیه تعیین تکلیف کند

سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به مصاحبه علی جنتی وزیر ارشاد با شبکه قطری الجزیره انگلیسی گفت: در سطح آقای جنتی نیست که بخواهد برای قوه قضائیه تعیین تکلیف کند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با الجزیره انگلیسی گفت: به تازگی برخی از افراد به صورت جریانی سازمان یافته که اکثراً در خارج از کشور و از جریان ضدانقلاب و فراری‌های فتنه هستند، دارند علیه قوه قضائیه فضاسازی کرده، به این قوه فشار می‌آورند و با تحریکاتشان قصد دارند بر روی افکار عمومی تأثیر بگذارند.

محسنی اژه‌ای گفت: من مصاحبه‌ای که مدنظر شماست را امروز مطالعه کردم و نمی‌دانم که درست ترجمه شده یا خیر، ولی مشخص است که سؤال شبکه الجزیره کاملاً جهت‌دار و تحریک‌کننده علیه قوه قضائیه بوده است و اگر یک مسئول هوشمند در مقابل یک شبکه خارجی قرار بگیرد، نباید علی‌القاعده چنین پاسخی به این سؤال بدهد.

محسنی اژه‌ای گفت: اما بعد از گفتن این مقدمه باید بگویم که من در تماسی که با آقای جنتی گرفتم، او مدعی شد که صحبت‌هایش تحریف شده و باید هرچه سریعتر این موضوع را تکذیب کند و اعتراض شدیدی هم به این شبکه داشته باشد؛ چرا که این مصاحبه چهل و چند روز پیش گرفته شده اما در طول این مدت 3 نوبت پخش شده است و کاملاً مشخص است که الجزیره از پاسخ آقای جنتی خوشش آمده که این مطالب را 3 نوبت پخش کرده است.

دادستان کل کشور گفت: اما اگر این مطلب صحیح باشد و اینها اظهارات آقای جنتی باشد، باید بگویم که بیان این مطلب آن هم در جواب یک شبکه بیگانه سطح قضیه را از سطح یک عنصر سیاسی _ مذهبی دارای شصت و چند سال سن پایین آورده و قابل توقع نیست؛ البته در سطح آقای جنتی نیست که برای قوه قضائیه تعیین تکلیف کند.

وی گفت: افتخار قوه قضائیه این است که در چارچوب قانون و سیاست‌های کلی نظام عمل می‌کند و تابع جریانات روزمره سیاسی نیست و البته سیاست‌زده هم عمل نمی‌کند.

اژه‌ای گفت: این جور که آقای جنتی گفته‌ است یعنی ما باید قانون را زیر پا گذاشته و سلیقه‌ای عمل کنیم و اینگونه اظهار‌نظر‌ها سطح ایشان را تنزل می‌دهد و در حد یک وزیر سیاسی و فرهنگی نیست.

دادستان کل کشور گفت: به نظر می‌رسد فشاری که از جانب جریان فتنه و ضدانقلاب به ما وارد می‌شود نشانه اقتدار و ضابطه‌مند عمل کردن دستگاه‌های قضایی است و اگر قوه قضائیه مثبت عمل نمی‌کرد، دلیلی نداشت اینها این همه به ما فشار وارد کنند و این اقتدار و عملکرد مثبت قوه قضائیه است که اینها را به واکنش وادار کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده بابک زنجانی نیز گفت: پرونده در حال رسیدگی است اما بعید می‌دانم فرد جدیدی در این پرونده بازداشت شده باشد.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    507 5
    چقدر جالب. در اظهاراتی که شاکی چند روز پیش انجام داده بود گفته بود در خوردو محمود کریمی خانواده وی در ماشین بودند. ولی حالا چیز دیگه ای گفته می شود و دیگر اینکه باز هم طبق گفته شاهد همانجا محمود کریمی اقرار به شلیک کردن می کند.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    " شاکی پرونده مدعی شد که در داخل تونل سبقت می‌گیرد و این در حالی است که پس از این سبقت خودروی آقای کریمی برای وی چراغ می‌زند و این فرد هم از خط وسط به خط کناری منتقل می‌شود. شاکی می‌گوید پس از این اقدام صدای چند تیر می‌شنود که یکی از این تیرها به خودرو اصابت می‌کند. محسنی اژه‌ای گفت: پس از این اتفاق ماشین شاکی و ماشین آقای کریمی در گوشه اتوبان می‌ایستند و با یکدیگر به واسطه شناختن همدیگر احوال‌پرسی می‌کنند و سپس خداحافظی کرده‌اند." آخه مگه اینجا تگزاسه؟طرف بهش تیراندازی شده بعد پیاده شده گفته اِ!محمود جون تویی؟ببخش توروخدا نشناختم! بعدشم روبوسی کردن و دوتا تیرهوایی به افتخار هم خال کردن و خدافظ!
    • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      614 7
      می فرمایند شخص همراه آقای کریمی تیر اندازی کرده. مگه ایشونم مجوز داشته!
    • خواننده IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      445 6
      یادتونه مرحوم حاتمی یه فیلم داشت به اسم کمال الملک. توی فیلم یه جایی نقاش دربار متهم می شه به دزدی از تخت ناصرالدین شاه و آخرش یه بابایی داوطلب شد به عهده بگیره دزدی رو و بعد از یه قیمه سرشو زدند. من همینجوری این به یادم اومد. می دونم خیلی بی ربطه شما به بزرگواری خودتون ببخشید!
    • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      از کجا داستان در می آری بی نام. شاکی که گفته بود من اصلا متوجه تیر اندازی نشدم تا وقتی پیاده شدم. خبرش رو همین خبر آنلاین گذاشت. چند شلیک رو از کجا ساختی؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    453 9
    خبرانلاین از شما انتظار داریم با توجه به تناقضات بسیار زیاد در این پرونده مانند صحبتهای چند روز پیش شاکی، مصاحبه محمود کریمی و موارد مطرح شده امروز آنرا پیگیری کنید. ممنون.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    612 2
    تا الان بالغ بر 10 داستان برای این حادثه تیر اندازی گفته شده . واقعا تو این مملکت چه خبره ؟! حالا این که آقای کریمی تیر اندازی کرده یا نه به کنار . اینکه هنوز یک روایت درست از این موضوع عنوان نشده واقعا جای بحث داره . یعنی فهمیدن اصل یک همچین موضوعی اینقدر سخته ؟!
  • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    343 3
    ببخشید کجای اتوبان بابایی تونل وجود دارد؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    272 4
    من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
  • عرفان IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    تو اين قضيه معلوم شد كه عده أي فقط به دنبال بهانه و فرصت هستند تا افرادي رو كه باهاشون هم عقيده نيستند بكوبند.و جوينده ي حقيقت نيستند! تا همين الآن هم واقعيت قضيه دقيقن مشخص نيست.اونوقت بعضي از دوستان از همون أول رأي دادند و حكم صادر كردند! و با الحان حق به جانب اين مداح اهل بيت رو تخريب كردند...
    • بی نام US ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      242 7
      عرفان جان مگر اتوبان ميدان تير است اصلا حق باكريمي و همراهانشان اگه يكي از اين گلوله ها كمانه كرده بود به يكي از افراد خانواده جنابعالي برحورد مي كرد اينقر خونسرد بوديد اميدوارم در جواب نگوئيد حالا كه نكرده؟!
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    76 11
    واقعا آقای جنتی این حرفارو زده؟!!!!
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    372 3
    تونل؟؟؟ مگه بابایی تونل داره؟
  • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    373 3
    چقدر جالب.بعد سردار رادان چندروز پیش فرموده بودند آقای کریمی تیراندازی کردند ولی ایشون مجوز حمل سلاح داشتند!! پس احتمالا با این داستان جدید، ایشون یه کپی از مجوزشون رو دادند به همراهشون تا تیراندازی رو همراهشون انجام بدن و خود آقای کریمی به حال و احوال با افراد داخل ماشین هدف بپردازند! چقدر جالب !!!
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    طرف (کریمی) اعتراف به تیراندازی کرده اونوقت این آقا قبول نداره
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    277 2
    جالبه که شاکی محمود کریمی در گفتگو با روزنامه اعتماد گفته بود در شب حادثه٬ کریمی راننده خودرو بوده و پسرش جلو و همسر و دخترش در صندلی عقب ماشین نشسته بودند.حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را گزینه 1 : پسرش شلیک کرده گزینه 2 : خانم سمت راست که عقب نشسته بوده شلیک کرده گزینه 3 : خانم سمت چپ که عقب نشسته بوده شلیک کرده گزینه 4 : همه باهم شلیک کردن نکته کنکوری: محمود کریمی شلیک نکرده ها
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    87 4
    کم کم باید استانه تحمل رو برد بالا و با هر نظری برخورد قضایی نکرد. مصلحت کشور هم در همینه.
    • dgh NL ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      5 0
      البته برخی از اظهارات شاکی و دو خودروی دیگری که همراه وی بوده‌اند، متفاوت است و در برخی از اظهارنظرها گفته‌اند که ما آقای کریمی را می‌شناختیم و فقط می‌خواستیم کمی سر به سر وی بگذاریم اما او فکر کرد قصد مزاحمت برایش داریم. آقای دادستان از دید من اظهارات آقای مداح مبنی بر ایراد اراذل و اوباش متناقض است پس چرا اینو اشاره نمی فرمایید!
  • سید RO ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    147 2
    من کاری به اینکه حق با کیست ندارم اما خدا وکیلی این لحن .... برازنده دادستان بی طرف ملت مسلمان هست!!؟؟ایا فقط در دولت باید افراد بی طرف حضور داشته باشند؟! یا قوه عدالت کشور؟!چرا نمی توانیم حتی ادای بی طرفی را هم در بیاوریم؟!!!....منصف باشیم.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    174 2
    واقعا برای دستگاههای مسئول اینقد سخته که بالاخره اصل داستان تیراندازی کریمی رو مشخص کنن؟ یا چون حاج محمود کریمی است قراره قضیه مبهم و ونامشخص و غیرشفاف باقی بمونه؟
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    202 2
    اقاي كريمي اسلحش رو ميده به يكي ديگه تيراندازي كنه؟ حرفتون با عقل جور در نمياد!
  • علی A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    267 5
    آخی طفلک یاد آخرین قانون کتاب قلعه حیوانات افتادم همه ی حیوانات با هم برابرند ولی بعضی برابرترند.
  • popo IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    161 0
    واقعا متاسفم پس پیاده شدن احوالپرسیم کردند بعد دید نمیتونه ماشینو بفروشه شکایت کرد عجب داستانه جالبی بود
  • بی نام US ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    154 4
    خیلی تند علیه آقای جنتی صحبت کردن. ایکاش کمی احترام شان دولت و یک وزیر رو نگاه میداشتن. ایشون فقط نظرش رو گفته بود. اگه وزیر و نماینده مجلس هم نتونن حرف بزنن این اصلا خوب نیست.
  • رزمنده دوران دفاع مقدس IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    255 3
    سلام ، سخنان سخنگوي قوه قضائيه جالبه !!!! حمل اسلحه و تيراندازي بخاطر شوخي دوستان قديمي در اتوبان و .... مشكل خاصي نيست !!!! و چون شاكي خصوصي نداره اصلا اشكالي نداره !!! مثل اختلاسهاي ميلياردي !!!! مصلحت نظام به خطر نيفته بقيه كارها در اين كشور آزاده !!!! تورو بخدا ديگه شرم كنيد ، بخاطر آينده فرزندان خودتان تلاش كنيد تا قانون گريزي در اين كشور برچيده شود و قانون براي همگان يكسان باشد ، بعنوان يك رزمنده دوران دفاع مقدس ديگر وقتي اين اخبار را مي خوانم افسوس ميخورم كه چه ميخواسيم و به كجا رسيديم ، از اين دعواي سياسي و رانت و ..... خسته شده ايم
  • بی نام CH ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    139 1
    واسه یه چراغ زدن تیراندازی کرده!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ "وی گفت: شاکی پرونده مدعی شد که در داخل تونل سبقت می‌گیرد و این در حالی است که پس از این سبقت خودروی آقای کریمی برای وی چراغ می‌زند و این فرد هم از خط وسط به خط کناری منتقل می‌شود." عجب فیلم هندی بوده!!؟؟
  • سروش IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    168 2
    به ن ظر من آقای کریمی و این آقا رفته بودند شکار آهو بعد اشتباهی تیر آقای کریمی خورده به ماشین این آقا و شاکی شده.بعد آقای کریمی یه تیر دیگه زده شکار افتاده رو زمین و شکارش رو با این آقا تقسیم کرده و این آقا هم از شکایتش منصرف شده .!!!
  • بی نام DK ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    دروغ گو کم حافظه است . دل ادم می سوزه برای بندگان خدایی که پای روضه این بنده خدا می شینن
    • ریحانه A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
      دلت واسه خودت بسوزه.چه ربطی به مداحی ایشون داره.همه چیزو قاطی نکن.همیشه همینطوری قاطی میکنی؟شما از اونایی هستی که یکی را جمع میبندن.
  • بی نام EU ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    21 1
    ديشب هم تو محله ما دعوا شد چن تا بچه دست بردن به اسلحه و در ملع عام تير اندازى كردند خدا رو شكر كسى صدمه نديد ولى من در عجبم كه يه پسر بيست ساله با يه ماشين دويست ميليونى و اسلحه. والا عجيب غريب
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    25 3
    در زمان حکومت حضرت علی ایشون و فردی یهودی به خاطر موضوعی در دادگاه حاضر شدند ولی به دلیل نبود اسناد کافی رای به نفع فرد یهودی داده شد و نه به نفع ولی امر مسلمین. و البته بعدا فرد یهودی که از این عدالت شگفت زده شده بود نزد علی رفت و به حقانیت وی اقرار کرد. این بود حکومت علی. ایا ما واقعا شیعه علی هستیم؟