احمدی مقدم: بعد از انتخابات آمار سرقت های خرد کاهش یافت/10 هزار نفر از  سربازان ناجا کم می شوند

احمدی مقدم گفت: پول جریمه‌ها و شماره گذاری به حساب خزانه ریخته می‌شود و این پول ربطی به تامین اعتبارات پلیس ندارد و بیان اینگونه مسائل به نوعی اهانت به ماموران ناجا است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده انتظامی کشور در همایش معاونین عملیاتی ناجا گفت: مطابق قانون هر سه سال یکبار میزان جریمه‌ها براساس نرخ تورم افزایش می‌یابد که این مسئله موجب بازدارندگی مردم می‌شود.
او در مورد بودجه و مشکلات اعتباراتی ناجا گفت: خوشبختانه امسال کاهش بودجه پلیس باعث کاهش کیفیت و کمیت عملیات‌های پلیس نشد هرچند که اکنون به لحاظ اقتصادی مصارف و منابع کشور دچار مشکل عدم تعادل شده و ما در نیروی انتظامی نیز مجبور به کاهش مصارف خود هستیم.
احمدی‌مقدم گفت: با توجه به کاهش منابع و مصارف در نیروی انتظامی ما این امکان را نداریم که از میزان فعالیت‌های پلیس بکاهیم اما باید از طریق مدیریت و بهره‌وری منابع، مصارف را مدیریت کنیم.
احممدی مقدم ادامه داد: این روزها ماموران به دنبال طراحی طرح نوروز 93 هستند اما این طرح باید طوری باشد که نقاط ضعف سال گذشته را نداشته باشد.


اولویت های ناجا در سال 93
احمدی مقدم در مورد فعایتهای ناجا برای سال 93 گفت: مبارزه با سرقت که اولویت اصلی کار پلیس برای سال 93 است و پس از آن برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر را در اولویت قرار می دهیم.
او کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن را به عنوان سومین اولویت ناجا در سال آینده دانست و گفت: در 8 ماه امسال شاهد کاهش 7 درصدی تلفات تصادفات بودیم و امیدواریم سال آینده این مسئله افزایش یابد.


حرفه‌ای‌گرایی ماموران
احمدی مقدم بر حرفه‌ای‌گرایی ماموران تاکید کرد و گفت: تخصصی کردن و استفاده از ابزارهای حرفه‌ای باید در دستور کار قرار گیرد و بر همین اساس نیروی انتظامی طرحی را در دست اجرا دارد که در دو سال آینده 10 هزار نفر از جمع سربازان خود کم کند و این در حالی است که عدد نیروی کادر افزایش نمی‌دهیم.
فرمانده ناجا گفت: بسیاری از پست‌ها در نیروی انتظامی از جمله پست نگهبانی زائد است که می‌توانیم با تکیه بر تجهیزات و استفاده از فناوری‌های نوین این پست‌ها را حذف کند که این پست‌ها شناسایی و براساس الویت کاری حذف می‌شود.


110 از کلانتری ها جدا می شود
احمدی مقدم همچنین از طرح جداسازی 110 از کلانتری‌ها تا پایان سال در مراکز استان‌ها خبر داد.
او دلیل این کار را فشار کاری کلانتری‌ها کمبود نیرو دانست و گفت:کمبود نیرو سبب می شود تا نتوانند به تمامی حادثه‌ها رسیدگی کنند برای همین پلیس 110 را از کلانتری ‌ها جدا کردیم.


سرقت‌های خرد
فرمانده انتظامی کشور در مورد افزایش سرقت‌های خرد گفت: امسال افزایش سرقت‌های خرد را شاهد بودیم اما بعد از انتخابات و به علت آرام شدن فضای جامعه بعد از انتخابات این روند افزایش متوقف شد.
او گفت: اکنون تقریبا روزی دو هزار سرقت خرد در کشور رخ می‌دهد آمار سه روزه آن مساوی آمار جرایم جنایی ما در یک‌سال است به طبع نمی‌توان برای تمامی این سرقت‌ها پرونده‌ای جداگانه تشکیل داد.
احمدی مقدم با بیان اینکه رسیدگی به سرقت‌های خاص مانند سرقت از طلافروشی و بانک‌ها به صورت ویژه پیگیری می‌شود گفت: آمار کسب سرقت از بانک صددرصد است.
او ادامه داد: طبق مصوبه شورای امنیت ملی بانک‌ها خود مسئول به کارگیری محافظ هستند اما مسئولان بانک با محاسبه اینکه سرقت بانک خیلی کم اتفاق می‌افتد و بیمه نیز خسارت آن را می‌دهد در صورتی‌که هزینه استخدام نگهبان بیشتر است آنها اقدامی برای به کارگیری محافظ برای خود نمی‌کنند چون هزینه نگهبان از نظر اقتصای برایشان صرف ندارد.


عامل تصادفات
او درباره این‌که چرا تمام فشار نیروی انتظامی در بحث تصادفات و رانندگی در مردم است و فشاری به راهسازی و خودروسازها نمی‌آورد گفت: باید بپذیریم که عامل انسانی مهم‌ترین عامل تصادفات است.
احمدی مقدم گفت: در حوزه راهسازی با توجه به مشکلات مالی مسئولان در تلاش هستند اما باید بدانیم که این کارها زود بازده نیست و همینطور خروج خودروهای فرسوده و رعایت استاندارها نیز از سوی حودروسازها به صورت افتان و خیزان جلو می‌رود.با تأکید بر این نکته که نیروی انتظامی در مواردی که حیطه کاری‌اش نیست به صورت جزئی ورود نمی‌کند گفت: در این موارد ملاک ما نظرات مقام معظم رهبری است.

مذاکرات هسته ای

احمدی‌مقدم با تأکید بر اینکه، مقام معظم رهبری به صورت کلان از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کرده است گفت: ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم اما آنها باید بدانند در پشت میز مذاکره به لبخند چیزی نمی‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور  با تأکید بر این نکته که نیروی انتظامی وظیفه حمایت و تقویت قوای کشور را دارد گفت: امن‌سازی و هماهنگی با دولت از جمله اقداماتی است که نیروی انتظامی باید در راستای هماهنگی با دولت آن را انجام دهد.

او گفت: نباید با بزرگ کردن اختلاف‌ها پالس منفی برای دشمن فرستاد که آنها بتوانند روی اختلافات کار کنند و باید با هم‌افزایی به تقویت قوای دیگر بپردازیم.


301232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    17 1
    وقتي كه در اين كشور آمار بيكاران، بالا است پس چرا شما جذب نيرو نمي كنيد تا مشكلات نيروي انساني شما هم حل شود؟