۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹

ایسنا نوشت:

معاون مسافری راه آهن از آغاز دور جدید پیش فروش بلیت قطار از امروز خبر داد و گفت: برنامه پیش فروش بلیت قطارهای داخلی و بین المللی برای بازه زمانی یک بهمن ماه 1392 تا 24 اسفندماه از امروز پنجشنبه ساعت 9 صبح در تمامی آژانس‌های مسافرتی آغاز شد.

سیدمحمد راشدی با اشاره به برنامه پیش فروش بلیت قطار، اظهار کرد: پیش فروش بلیت قطارهای بین‌المللی نیز ازامروز ساعت 11 آغاز شد و در واقع در یک روز فروش بلیت داخلی و بین المللی انجام می گیرد.

 معاون مسافری شرکت راه آهن تصریح کرد: با توجه به اجرای قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی، شرکت راه آهن شرکتها را موظف کرده است که در سامانه‌های مشخص مورد تایید راه آهن و شرایط مشخص شده، بلیت را به فروش برسانند.

 راشدی با بیان اینکه در یکسال گذشته نارضایتی زیادی درخصوص وضعیت خرید بلیت در مسیرهای مختلف و به خصوص مسیرهای پرتردد وجود داشت، گفت: براین اساس مردم برای تهیه بلیت باید به آژانسهای مختلف مراجعه می کردند بنابراین با تصمیم هیات مدیره راه آهن از اوایل امسال، همه شرکتها موظف هستند که بصورت یکسان و از سامانه ticket.rai.ir بلیت ها را به فروش برسانند.

 وی با اشاره به اجرای سیستم یکپارچه فروش بلیت راه آهن، اظهار کرد: این سامانه با نرم افزارهای مختلف در سطح شبکه به اجرا رسیده است و بخش آی تی هم مطالعات گسترده را در این خصوص انجام داده است.

 معاون مسافری شرکت راه آهن بیان کرد: در آینده نزدیک پیش فروش بلیتهای نوروزی را هم از این سامانه انجام می دهیم و مردم می توانند با مراجعه به آژانسها بلیت تهیه کنند.

 راشدی با بیان اینکه شرایط خرید اینترنتی هم فراهم است، اظهار کرد: مسافران می توانند از طریق اینترنت هم بلیتها را خریداری کنند و نیازی به مراجعه به آژانس برای چاپ بلیت ندارند بلکه می توانند با پرینت بلیت به ایستگاه‌های راه آهن مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه بلیت‌ها بارکد دار در سامانه‌های اینترنتی عرضه می شود، گفت: در سامانه یکپارچه آنلاین هم بلیتها متحدالشکل هستند و بارکد دارند ضمن آنکه در آینده نزدیک ایستگاه‌ها را مجهز به دستگاه‌های کنترل بارکد میکنیم.

 معاون مسافری راه آهن با اشاره به اینکه در سالهای گذشته حداقل 20 درصد از سهمیه بلیت‌ها را بصورت اینترنتی به فروش می رساندیم، بیان کرد: امسال نیز حدود 20 تا 30 درصد را از طریق اینترنت به فروش می رسانیم.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =