۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶

جنرال موتورز پس از تویوتا در رتبۀ دوم اتومبیل های پرفروش جهان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، جنرال موتورز با 9.71 میلیون عدد فروش خودرو، هنوز نتوانسته از تویوتا پیشی بگیرد اما از فولکس واگن آلمان جلوتر است.
گزارش فروش خودروهای تویوتا هفتۀ آینده منتشر خواهد شد، اما از هم اکنون می توان نتیجه گیری کرد که جنرال موتورز در سال 2013 هم نتوانسته از تویوتا جلو بزند. جنرال موتورز آمریکایی طبق گزارش اخیر منتشر شده، در سال 2013 نزدیک به 9.71 میلیون عدد خودرو فروخته است و در حال حاضر در رتبۀ دوم اتومبیل های پرفروش جهان است. این در حالیست که میزان فروش خودروهای تویوتا در سال 2012، به میزان فروش جنرال موتورز در سال جاری بوده است و از این رو پیش بینی می شود که شرکت ژاپنی توانسته همچنان در سال 2013 رتبۀ اول خود را حفظ کرده است.
با این حال، جنرال موتورز، همچنان از فولکس واگن جلوتر است. جی ام با افزایش فروش 11 درصدی خودرو در چین و افزایش فروش در ایالات متحده آمریکا توانسته در مقایسه با رقیب آلمانی بهتر عمل کند، رقیبی که تحت تأثیر بحران اقتصادی اروپا تنها توانسته 9.5 میلیون عدد خودرو در سال 2013 بفروشد.
جی ام پیشتر در سال 2011 برای مدت زمان کوتاهی توانسته بود از تویوتا پیشی بگیرد، آنهم زمانی که سونامی و فاجعۀ فوکوشیما، صدمات زیادی به کارخانه های ژاپن و فعالیت آنها وارد آورده بود. آمریکا پیشتر نیز در سال 2008 توانسته بود از رقیب آسیایی سبقت بگیرد؛ اما این موفقیت بیش از یک سال دوام نیاورد. از سال 2012 تاکنون، تویوتا همچنان قهرمان اتومبیل جهان است.

3152

کد خبر 333110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    19 0
    شرکت یایپت مطمعن کجا این لیست هست؟؟!!! من قبول ندارم یک اماری از کلاهبردای و بنجول سازی ایران بدید تا افتخار کنیم به صنعت داخلی یا همون تابوت سازی!
  • هما IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    36 1
    و ما همچنان برای یک پراید 6 ماه در انتظار باید بمانیم...
    • بی نام US ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
      5 0
      عوارض واردات خودرو در ژاپن 8 درصد هست، برای همین هست که خودرساز پیشرفت و نوآوری را در صدر برنامه های خود قرار داده. در ایران تعرفه گمرکی 40 درصد هست، عوارض 10 تا 15 درصد. 10 درصد هم سود واردکننده. برای همین هست که خودروساز تولید خودرهای قراضه مثل کیا پراید و پژو 405، سمند، پیکان وانت و نیسان وانت را ادامه میدهد و به جای نوآوری، لابی کردن و شانتاژ خبری برای بالا نگه داشتن تعرفه را در صدر برنامه های خود قرار داده است.
  • علی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    21 0
    اگه ازروجنازه سایپاوایران خودروردبشن تااول بشن
  • بی نام DE ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    20 6
    تویوتا چند سال بیشتر نیست که از جی ام سبقت گرفته اون هم به دلیل این بوده که جی ام حاضر نبوده از سیاست ها و ارزش های خودش کوتاه بیاد یعنی تولید اتومبیل های بزرگ و با ابهت ولی پرمصرف و از طرف دیگه پروسه و خطوط تولید پر هزینه اش موجب کاهش بازدهی در مقابل سایر تولید کننده ها بوده با این حال در سالهای اخیر جی ام سیاست خودشو بازبینی کرده و میخواد طیف وسیع تری از سلایق رو جواب بده بدون اینکه مشتری های سابقش رو از دست بده و بزودی دوباره به جایگاه خودش در صدر برمیگرده اگر منصفانه هم قضاوت کنیم برند جی ام واقعا از تویوتا سرتره، اصله منظورم نسبت کیفیت به قیمته.
  • هومن US ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    18 0
    پس این جنرال موتورز کی میاد ایران؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
      2 0
      اومده عزيزم بيا جلفا پره جي ام سي