۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴

فیمت طلا در بازارهای جهانی برخلاف رویه یک هفته گذشته، نزولی شده است. کارشناسان بازارجهانی پیش بینی می کنند اثرات این کاهش قیمت، ابتدای هفته آینده در بازار تهران دیده شود.

درحالی که پیش بینی می شد به دنبال خرید طلا از سوی چین قیمت ها در بازارهای جهانی روند صعودی پیش گیرند ولی گزارش های رسمی از بازار جهانی نشان می دهد بهای طلا در معاملات صبح امروز کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهای طلا صبح امروز در بازارجهانی افت اندک را تجربه کرد با این حال پیش بینی موسسه کیتکو همچنان تاکید دارد که قیمت طلا روند صعودی را پیش می گیرد. این موسسه در آخرین نظرسنجی که میان 27 کارشناس معتبر بازارجهانی ترتیب داده به این نتیجه رسیده که قیمت ها از روز دوشنبه هفته آینده افزایش می یابد.
دلیل اصلی رشد قیمت طلا خریدهای جدید چین، اعتصاب کارگران معادن استخراج طلا و پلاتین افریقای جنوبی و انتشار گزارش تازه از بازار کار امریکا عنوان شده است.
در همین حال موسسه بلومبرگ نیز تاکید کرده که وضعیت بازار به حالت ناپایدار درامده و تصویر دقیقی از آینده قیمت ها نمی توان ارائه داد.
در همین حال طلا فروشان در بازار تهران نیز به سرمایه گذاران خرد توصیه می کنند حداقل به مدت یک هفته و تا زمان انتشار گزارش های معتبر از وضعیت اقتصادی امریکا و کشورهای توسعه یافته برای خرید دست نگاه دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    71 4
    ظاهرا بانک مرکزی بخاطر ضرر نکردن در فروش سکه علی رغم کاهش تحریمها و باتوجه به سقوط اونس جهانی داره دلارو بالا میبره تا قیمت سکه هاش سقوط نکنه و بتونه از طریق فروش سکه کسب درآمد کنه.