۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

کتاب «نیمه پنهان آمریکا؛ مروری کوتاه بر بنیانهای نظری و ارکان تمدنی آمریکا» نوشته شهریار زرشناس، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‏‌شود.

فارس گزارش داد: شناختن تاریخ آمریکا مقوله‏ای مهم است، چه از نظر این منظر که مسأله مهم امروز ما پیدا کردن راه درستی برای مبارزه با آمریکا است و چه از این منظور که بنا کردن تمدنی بر پایه اسلام، نیازمند فهم راه‏های غلط طی شده تا کنون است و چه از این نظر که به بهانه‏‌های مختلف از جمله نقص حقوق بشر و خشونت و... مدام کشور ما و مسلمانان را متهم می‏‌کند اما خلاف برخی از تصورات رایج شناختن آمریکا علی رغم تاریخ ظاهراً کوتاهش، کار آسانی نیست.

به خصوص برای اهالی مشرق زمین امریکا و رفتار مردمان و حاکمان آن و پیچیدگی‏‌های ساختارهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آن تا حد زیادی دور از ذهن نیست. عدم درک درست از دنیای غرب و این به اصطلاح جامعه جهانی به سرکردگی آمریکا امکان دارد به اتخاذ تصمیماتی غیرقابل قبول در حیطه سیاست خارجی و حتی داخلی منجر شود.

کتاب حاضر که در کمال اختصار نگاشته شده است به بررسی تاریخ اجتماعی ـ اقتصادی آمریکا می‌پردازد. نویسنده در این کتاب سعی دارد پرده از ظاهر زیبا و جذاب آمریکا بردارد و خواننده را با باطن این دولت که سرشار از ستمکاری‌ها و زد و بندهای کانون‏‌های ثروت و قدرت، خشونت سرمایه‏ داران و انحصارهای امپریالیستی و توطئه‏ گری سازمانهای پیچیده و مخفی‏کاری‌هایی همچون سازمان‌های فراماسونری است، آشنا سازد. در این کتاب به مباحثی همچون: تاریخچه شکل‏ گیری آمریکا، حقایق پنهان جنگ جهانی دوم، امپراتوری رسانه‏‌ها و... پرداخته شده است. سبک کتاب، تاریخی و تحلیلی است.

چاپ اول «نیمه پنهان آمریکا» در 112صفحه، قطع رقعی، 3200 تومان و تیراژ 2000 نسخه از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‏‌شود.

دفتر نشر معارف تاکنون از این نویسنده و پژوهشگر منتقد، کتاب‏های «مبانی نظری غرب مدرن»، «روانشناسی مدرن و حقیقت فراموش شده انسان» و «سیری انتقادی در آرای داریوش شایگان» منتشر کرده است و به زودی کتابهای «جامعه مدنی»، «توسعه»، «نگاهی به تاریخچه روشنفکری در ایران (دو جلد)» و «سرمایه ‏سالاری(کاپیتالیسم)» را روانه بازار کتاب می‌کند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =