فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام خبر متلاشی شدن یک باند آدم‌ربایی در تربت‌جام، گفت: کودک 11 ساله‎ای که در دست این گروه بود نیز آزاد شده است.

ایسنا نوشت:

 سرتیپ پاسدار حمید فهیمی‌راد در رابطه با این پرونده اظهار داشت: خانمی در روز دوم آذر ماه به پلیس آگاهی شهرستان تربت‌جام مراجعه و عنوان کرد که افراد ناشناسی پسر بچه 11 ساله‌اش را حین بازی در اطراف خانه ربوده و آدم‌ربایان پس از چند ساعت با منزل تماس گرفته و اعلام کردند تا فردا ساعت 2 بعدازظهر منتظر باشید. کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع وارد عمل شده اما پس از گذشت 24 ساعت عموی وی نیز به پلیس اگاهی مراجعه کرد و اظهار داشت که فرد ناشناسی با او تماس تلفنی گرفته است و در قبال آزادی نامبرده 120 میلیون تومان وجه نقد طلب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی با توجه به این سرنخ‌های به دست آمده وارد مرحله جدیدی شد و پلیس که در یک قدمی متهم اصلی پرونده بود از خانواده گروگان خواست تا بدون اطلاع ماموران انتظامی هیچ اقدامی انجام ندهند، اما خانواده که دلهره و ترس عجیبی داشتند متاسفانه بدون هماهنگی با پلیس مبلغ 60 میلیون تومان به آدم‌ربایان تحویل دادند و کودک خود را آزاد کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با بیان این که در حالی که پلیس با استفاده از اطلاعات به دست آمده از متهمان یکی از آنان را شناسایی کرده بود چهره این متهم توسط گروگان رها شده نیز مورد شناسایی قرار گرفت و پس از انجام چهره‌نگاری یکی دیگر از همدستان او نیز شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی در تحقیقات بعدی خود دریافتند دو متهم تحت تعقیب پس از اخذ 60 میلیون تومان وجه نقد در نزدیکی روستای "بزد" شهرستان تربت جام به مشهد گریخته و داخل منزلی واقع در منطقه مرکزی شهر مشهد مخفی شده‌اند.

فهیمی‌راد افزود: با کسب این اطلاعات دامنه تحقیقات پلیسی برای دستگیری این متهمان تنگ‌تر شد و اقدامات وسیع اطلاعاتی نشان داد همدست متهم اصلی پرونده از مشهد به تربت‌جام بازگشته و به همراه یکی دیگر از همدستان خود در محل چاه کشاورزی واقع در اطراف شهرستان تربت‌جام مخفی شده‌اند. بر این اساس دو متهم با اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و متهم دیگر این پرونده نیز که 6 بار تماس تلفنی با متهم اصلی داشت، دستگیر شد.

وی اضافه کرد: این متهم در بازجویی‌های به عمل آمده اعتراف کرد که در روز دوم آذر ماه متهم اصلی پرونده به همراه یکی دیگر از دوستانم را در مقابل باغ کشاورزی‌ دیدم که سوار بر موتورسیکلت با سر و صورت پوشیده کودکی را همراه خود داشتند و می‌گفتند که این بچه را بوده‌اند و آن‌ها سپس کودک را به کوه‌های اطراف روستا انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: متهم اصلی پرونده و همدستش نیز که در مشهد مخفی شده بودند با اطلاع از دستگیری همدستان خود، به پلیس آگاهی مراجعه و تسلیم قانون شدند و به این ترتیب از بازرسی وسایل همراه آن‌ها 55 میلیون و 655 هزار تومان تراول چک کشف شد. با وجود آن که کودک از چنگ آدم ربایان رها شده بود اما پلیس برای دستگیری عاملان این پرونده لحظه‌ای غفلت نکرد و با انجام اقدامات وسیع اطلاعاتی متهم را دستگیر و به محکمه عدالت معرفی کرد تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 33413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =