کیهان در ستون یادداشت روز خود نوشت:

عبور از هیجانات ایام انتخابات و ورود جامعه به بستر آرام و معمول زندگی و مواجه شدن دولت منتخب با نیازهای جاری و روزمره مردم، بهترین محک برای آزمون وعده‌ها و قول‌های انتخاباتی است.
صد البته در کوتاه‌ مدت نمی‌توان انتظار داشت که همه وعده‌ها محقق شده و مردم به آنچه در نظر داشته‌اند برسند. حتی منصفانه باید گفت ممکن است برخی وعده‌های دولت‌ها به دلایلی که از اختیار آنها خارج است هرگز اجرایی نشود و نباید آنها را به خاطر وعده‌ای که با مانعی پیش‌بینی نشده از دایره عمل خارج شده، سرزنش کرد. اما در این بین یک چیز را باید بپذیریم و آن این که صرف‌نظر از زمان‌بندی و اجرای وعده‌ها، هر دولتی باید برای تحقق وعده‌هایش، «برنامه» داشته باشد و این موضوع حتی در روزهای نخست یک دولت هم قابل راستی‌آزمایی است و نکته مهم دیگر، همراهی با مردم است که پایه صلاح و فلاح هر دولت است. با این مقدمه می‌توان دولت یازدهم را تا حدودی قابل قبول به ارزیابی نشست ،‌اگرچه این ارزیابی در گذر زمان قابل تغییر خواهد بود.
واقعیت این است که اظهارات و اقدامات برخی مقامات دولتی به روشنی و البته دردمندانه حکایت از آن دارد که بر خلاف آن همه هیاهو و ادعای به کارگیری نخبگان و فرهیختگان، برنامه و راهبرد مشخصی برای تمشیت امور کشور در پی ندارد! در بسیاری از موارد علی‌رغم وعده همراهی و همدلی با مردم، پاسخ‌های مناسبی به درخواست‌های منطقی و طبیعی آنان داده نمی‌شود. نمونه‌های این روش یعنی پاک کردن صورت مسئله و تحکم‌آمیز با مردم سخن گفتن بسیار است که صرفا جهت یادآوری به چند مورد آن اشاره می‌شود؛
1- گفته شد که «کلید» تدبیر، کارکردی غیر از «داس» دارد و قرار نیست مدیران با «اتوبوس» جابجا شوند. زمان زیادی برای آزمون این سخن لازم نبود. امروز و کمتر از شش ماه از استقرار دولت یازدهم بیش از 2600 تن از مدیران کشور عوض شده‌اند! که در نوع خود رکوردی بی‌نظیر در تاریخ مدیریت کشور است و البته هنوز تمام نشده و عده‌ای در سودای فشار برای تغییر مسئولان دیگری نیز هستند و البته از سخن یکی از وزرا برای متابعت قوه قضائیه از دولت هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد! این یعنی بدعهدی با مردم و سوزاندن ریشه‌های اعتماد مردمی که امید دارند مدیران خلاق و با تجربه، فارغ از جناح‌بندی‌ها، کماکان در خدمت کشورشان باشند نه آن که به قول نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، کار به عوض کردن سرایدار مدارس هم برسد! اکنون باید پرسید این بود آن وعده کلید و داس!؟
2- برخورد انفعالی با مشکلات جامعه و پاک کردن صورت مسئله یکی از تلخ‌ترین و ناپسندترین رفتاری است که ممکن است با مردم صورت پذیرد. در روزهایی که تهران در فشار آلودگی از نفس افتاده و همه از پیدا کردن راه علاجی برای آن سخن می‌گویند، معاون رئیس جمهور که بنا به وظیفه ذاتی‌اش متولی چاره‌اندیشی برای محیط زیست مردم است در اظهارنظری شگفت‌آمیز و باورنکردنی، بالاترین راهکار خود را به مردم ارائه می‌کند و می‌گوید برای نجات از آلودگی هوا، از تهران بروید! واقعا این اظهارات مشعشع نیازمند در اختیار داشتن دستگاهی عریض و طویل تحت عنوان سازمان حفاظت محیط زیست است!؟ این سخنان به روشنی ثابت می‌کند که معیار و ملاک انتخاب و به کار گماردن افراد، سیاسی‌کاری و قبیله‌گرایی است نه تخصص و توانمندی! چرا که به یقین یک دانشجوی رشته محیط زیست هم چنین سخنانی را بر زبان نمی‌آورد و مردم را از برنامه‌ریزی و تدبیر و امید ناامید نمی‌کند!
3- برخورد تحکم‌آمیز با درخواست‌های منطقی مردم که براساس وعده‌های انتخاباتی شکل گرفته است نیز از نامناسب‌ترین رفتارهایی است که شاهد آن هستیم یقینا درخواست برای تعدیل قیمت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی که عامل بسیاری از تصادفات جاده‌ای و آلودگی‌های زیست‌محیطی است، انتظار ناحق و ناروایی نیست. اما پاسخ وزیر محترم صنعت، آب سردی بود بر این انتظار به‌حق! او در برخوردی تحکم‌آمیز اظهار می‌دارد که اگر نرخ دلار در بازار آزاد 2500 تومان هم بشود قیمت خودروهای تولید داخل کاهش نمی‌یابد! به‌راستی مخاطب این سخنان که کسی جز مردم نیست چه فکری با خودش می‌کند!؟ آیا نمی‌گوید قبل از انتخابات وعده بهبود کیفیت و کاهش قیمت‌ها بود و امروز سخن دیگری در میان است؟!
4- و بالاخره کتمان حقایق از مردمی که قرار بود دانستن حقشان باشد و برخورد تحکم‌آمیز با صداهای منتقد موضوع دیگری است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. نمونه ساده آن، همین توافقنامه پرحاشیه و غیراصولی ژنو است که دائم تاکید بر محرمانه بودن محتوای آن و توصیه به نپرداختن به آن می‌شود! آنقدر محرمانه که حتی نمایندگان مردم هم چیز زیادی از آن نمی‌دانند! مثلا به مردم می‌گویند که براساس توافقنامه غنی‌سازی 5 درصد ادامه دارد اما نمی‌گویند براساس همان توافقنامه، ادامه غنی‌سازی، یعنی حق قانونی کشورمان و میزان و محل آن موکول به توافق 5+1 آنهم بر اساس اعلام نیاز از جانب آنهاست. آیا این خوشحالی و ذوق‌زدگی دارد!؟ و این یعنی به زانو درآوردن ابرقدرت‌ها!؟ تلخ‌تر آنجا می‌شود که به مردم می‌گویند: لطفا نفهمید! آن یکی منتقدان را با لبوفروش و راننده تاکسی مقایسه می‌کند و دیگری پرسش و انتقاد مردم در رسانه‌ها را حرف بزرگی که از دهان بچه بیرون آمده می‌داند و با حربه تحقیر به آنها پاسخ می‌دهد!

 /212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 117
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    دم روحانی گرم مدیران قبلی بر اساس اصل تاشایسته سالاری نصب شده بودن
    • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      این نشون می ده چقدر مدیر لایق سر کار بودند!!!
    • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      در دولت آقای احمدی نژاد 2600000000 نفر عوض شدند!!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      36 2
      این نشون می ده در دولت قبل خیلی ها به صورت فله ایی سرکار آمده بودند
    • بی نام EU ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      31 1
      أر تأیید صحبت این دوستمان عرض کنم در دو دولت نهم و دهم جمع مدیران شایسته و مؤثر شاید به تعداد انگشتان دو دست هم نبود!
    • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      13 0
      البته از کیهان انتظار نقد منصفانه نیست و طبیعی است که جمله ای تقطیع شده از آقای روحانی رو بهانه این یادداشت قرار دهد اما یادمان نرفته و صد البته با یک جستجوی ساده در خبرها در می یابیم که رئیس جمهور در آن نشست خبری ابتدا در پاسخ به پرسش آن خبرنگار نابینا که پرسید: آیا مجریان و مسئولان دولت نهم و دهم را درو می‌کنید یا از آنها استفاده خواهید کرد؟ اظهار می دارد: ما گفتیم کلید داریم، نگفتیم داس داریم. اما جمله رئیس جمهور به همین جا پایان نمی یابد و ادامه می دهد: البته اگر کسی اتوبوسی آمده باشد و بدون بلیط، خودش می‌داند... حکایت آن مثنوی مولانا است که: آن که مردن پيش چشمش تهلکه است امر لا تلقوا بگیرد او به دست. و آنک مردن پیش او شد فتح باب. سارعوا آید مرورا در خطاب. کیهان هم دقیقا همین کارو کرده
    • یلدا A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      8 1
      روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    فقط مانده مدیر کیهان که از روحانی خواهشمندم در این کار تعجیل فرماید.
    • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      کیهان فقط یک روزنامه نیست !
    • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      زيباترين نظري بود كه تا به حال در اين روزنامه خوانده‌ام
    • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      201 8
      متاسفانه اين كار از دست آقاي روحاني بر نمي آد!!
    • majid A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      80 5
      بله اونا نالایق و اینا ...
    • مهدی A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      به کیهان عزیز بگید روحانی وعده هایی در مورد حقوق شهروندی،رفع حصر از بعضی ها،آزادی انجمن های صنفی،بهببود روابط با جهان هم داده آیا نگران عملی نشدن اونا هم هست یانه؟. به کیهان بگید در دولت قبل قرار بود برای رفع آلودگی با هلی کوپتر تو هوا آب بپاشن والبته بیشتر سال رو تهرانی ها برای آلودگی تعطیل بودن ،اون موقع نظرش چی بود دقیقا؟؟ به کیهان بگید ارزش پول ملی در دولت قبل به یک سوم کاهش یافت این یعنی یه بیسکوییت وارداتی اگه 100تومن بود قیمتش بعد از شاهکار دولت قبل قیمتش شد 300تومن.یادم نمیاد کیهان در اون دولت هیچ انتقادی کرده باشه. در نهایت باید بگیم کیهان عزیز ،خودتی...داداش ما رو گیر آوردی؟؟؟ فکر کردی:)))))
    • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      61 4
      روحانی زود باش خیلی طولش دادی ما فکر میکردیم در 100 روز اول همه را عوض میکنی.
    • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      13 66
      دولت تدبیر و امیده دیگه!!!! کاش به جای حاشیه ها، یه خورده هم به فکر ما مردم باشه.
    • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      49 8
      کیهان میدونی حرفات رو هیچ کس قبول نداره؟میدونی تنها تر از همیشه هستی؟حتی ازون 4میلیون افراطی هم که توکشور هست شاید نصفشون هم تورو قبول نداشته باشن از بس غیر منطقی و افراطی عمل میکنی.من 2تا تشکر لازم هست بکنم.یکی از اقای روحانی که بهتره همین سیاست رو با جدیت بیشتر ادامه بده تا این اصول گراهای افراطی کلا حذف بشن.دوم از خبرانلاین تشکر میکنم که امار مثبت منفی هارو درست کرد..بله این هست نظرات صحیح مردم نه اون موقع که امار منفی مثبت ها عوض میشد
    • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      52 2
      اين كيهان زمان احمدي نژاد كجا بودند كه اين همه مدير عوض شدند؟ اين همه از اقوام جاي اين مديران را گرفتند،اون موقع كه آقاي م .ب از اقوام احمدي نژاد با 27 سال سن مدير عامبل سايپا شد،اين كيهان چرا اعتراضي نكرد؟
    • ستایش IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      31 4
      اگر تعداد 26000 نفر تعویض مدیر صحت داشته باشد که البته - جای تردید - دارد ، با توجه به وجود 1133 شهر در کشور به عدد میانگین 22 مدیر در هر شهر می رسیم که این رقم کاملا معقول بنظر می رسد .
    • بی نام GB ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      50 2
      اتوبوسی اومدن و اتوبوسی میرن
    • ستایش IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      26 3
      به فرض درست بودن ادعای تعویض 2600 مدیر ، با توجه به وجود 1133 شهر در کشور به عدد 2 مدیر در هر شهر می رسیم که عدد معقولی برای تعویض مدیران محسوب می شود و اینقدر - دادار دودور - کردن احتیاج ندارد
    • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
      1 2
      دولت قبلی فقط در زمینه روستاها 50000 دهدار عوض کرد
  • بی نام A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    159 2
    تا جائی که من میدونم اکثر فرمانداران در استان ما ( اصفهان) عوض نشده و همون فرماندارای دولت قبلی هستند. هر چند که اصلا لیاقت این پستها رو ندارن.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      92 1
      روزنامه وزين كيهان مديران مدارس و آموزشگاهها رو هم به حساب آورده
    • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      3 10
      من اشتباهي به رفتن به اون دنيا نظر مثبت دادم .معذرت.هرچند از كيهان خوشم نمياد اما راضي به مرگش هم نيستم.
  • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    201 8
    خدایا شکرت . اندکی از افراد متملق و چاپلوس از قطار پیاده شدند. خدایا باز هم شکرت . خدا جون یک کاری کن ای شریعتمداری را ببر اون دنیا.باشه. آخ قربونت برم خدا جان .
    • آشنا A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      5 28
      باسلام شما دیگه نوبرید !!!!کارتون به جایی رسیده برای خدا هم تعیین تکلیف میکنید !!!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      22 0
      الهی آمین.
    • ایرانی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      18 3
      بیایم یاد بگیریم واسه مرگ کسی دعا نکنیم. همینکه منزوی بشه و راس کاری نباشه کافیه. مثلا بازنشت شه و توی خونه بشینه.
  • ناشناس IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    63 3
    «نقش مدیران استانی به جا مانده ازدولت قبل با توجه به سبقه در اجرای انتخابات.»
  • محمد IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    291 8
    روحانی عزیز مچکریم که این افراد راتعویض کردی وموفق باشی.کیهان باید به این جواب دهد که چرا احمدی نژاد وزرایش را زیاد عوض می کرد ورکورد دار!!!!!!!!!!!!! بود
    • ایرانی IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      126 4
      دوست عزیز کیهان کاره ای نیست که ازش توضیح بخواهیم. فقط یه روزنامه هست که واسه خودش نظر میده. در ضمن اون مدیران همونایی هستن که به قول آقای روحانی بدون بلیط سوار شده بودن.
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    161 3
    هر کاری کیهان گفت بده بدونید که درسته.
  • پیمان IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    143 4
    جدی میگین...؟ مگه دولت قبل مدیر هم داشتیم....؟
  • آرمان NL ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    90 2
    جوابیه: 1- وقتی دولت قبلی صغیر-کبیر نکرده و هر چی مدیر رو از دم تیغ گذروند شما چه می کردی! 2- درسته هوا ناپاک و مردم ناراضی! ولی اشاره ی شما غرضورزانه است وبس، عجیبتر سفی پنداشتن مخاطبه 3- دوست عزیز، این هم غرض ورزیه، خواجه حافظه شیرازیم می دونه مرض صنعت ما چیه و عجیب اینه شما و دوستانتون کلا خودتون رو به کوچه علی چپ زدین! اینا پیغمبر نیستن تو شش ماه معجزه کنند! 4- اینو چند بار گفتم ولی این خبر آنلاین هی سانسور می کنه: بعنوان یه ایرانی میگم، درسته نئوکانها و آیپک دارن تمام زوزشون رو میزنن که توافقی صورت نگیره ولی شمام نیا هی از مردم خرج کن! من که اینجام میگم این دولت صدایه ما رو خیلی بهتر از اون دولت تو غرب رسوند!
  • عفت IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    147 1
    نتیجه عملکرد درخشان شما و هم فکران شما در محیط زیست و وزارت صنعت را امروزه در دراچه های ارومیه ، هامون، زاینده رود و ... و نیز هوای پاک تهران و کلانشهر ها و نیز تیراژ بالای روزنامه تان میبینیم . باز گلی به جمال روحانی که مدیران را عوض کرد باید همه را از دم محاکمه میکرد
  • بی نام A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    89 3
    چه خبر بوده این چندسال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    356 8
    اصلا برای همین به روحانی رای دادیم
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    104 2
    اولا شما دقيقا بفرماييد اين 2600 رو از گجاتون اورديد دوما مگه در زمان دولت قبل نگفتيد كه چرخه مديريت رو شكونديد و راه باز شده و چه معني ميده فقط يه عده مدير باشند و راه بايد باز باشه؟ و بعد فله اي مدير و حتي كارشناس عوض كرديد؟ وجدانا شما انصاف هم داري جناب شريعتمداري؟!!!!
    • بی نام DE ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      12 0
      اگه ٢٦٠٠ تا "مدير" داشتيم و وضع مملكت اينه بهتر در مملكت و ببنديم و تعطيلش كنيم، با قانون جنگل بهتر از اين اداره ميشه هرجايي
  • بابک IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    72 2
    خوب این 2600 نفر عزیز هم که قرار نیست به صورت ابدی مدیریت کنند. چند صباحی بودند و اوضاع به اینجا رسید که همه می بینند. اگر تحریمها کار خودشان را می کنند و همه این بلبشو ها به خاطر فشار جهانیست، پس مدیر می خواهیم چه کار؟! دست دوستان قبلی درد نکند با این همه زحمات بی شائبه اما مدیران جدیدالورود هم به خاطر داشته باشند که نه میز ماندنی هست و نه مقام پس مدیریت جائی برای ریاست نیست، به گفته خودشان آمدند تا اوضاع را معتدل کنند و بهتر ... حالا حتی اگر به مذاق برادران کیهانی ما خوش نیاید، ما حاضریم 260000 مدیر عوض شود اما شرایط اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی هم بهبود پیدا کند وگرنه حکایت اسب و پالان را دور از جان دوستان همه می دانیم.
  • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    131 4
    فکر کردید مردم برای چی به روحانی رای دادند؟ رای دادند تا این مدیران نالایقو عوض کنه
  • حامد IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    89 2
    کیهان جان! اینان اگر مدیر شایسته بودن وضع کشور به اینجا نمیرسید! یه زمانی ممکنه با داس هم نه، با بولدوزر یه بنایی رو خراب کرد و دوباره ساخت! چون ریشش خرابه و هر لحظه امکان ویران شدنش هست
  • hasan A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    33 3
    ای کاش آقای شریعتمداری رکورد دولت قبل را هم در همین مقطع زمانی ذکر میکردند. 2600 تغییر مدیریتی در بین صدها هزار جایگاه مدیریتی درصد قابل توجه نیست البته باید به اقای شریعتمداری و جناح ایشان تبریک گفت چون بر اثر همین تیترها و فشارهاست که دولت را در اعمال تغییرات ضروری فلج کرده و به انفعال انداخته اند مدیران دولت قبل اکثرا افرادی غیر متخصص و سیاسی بوده اند و اگر در حال حاضر به خود حق میدهند که ادعای مدیریت بکنند بر اثر تجربه و سعی و خطای دوران تصدی آنهاست که جامعه تاوان آن را پرداخت کرده
  • حامد اس اس A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    68 2
    آدم وقتی مقالات کیهانو میخونه عصبی میشه،واقعاآقای شریعتمداری انگار تو ایران زندگی نمی کنه
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      16 0
      عصبانی نشو عزیز بخند به آدمی که در سال 1392 هنوز مثل قرون وسطی فکر میکنه و می نویسه و عمل میکنه بزار راحت باشه و آبشو بخوره
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    59 3
    اين تعداد ناچيز است هنوز درادارات ياران دولت قبل سركارهستند سري به سازمان آبفا بزنيد
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    25 79
    ٢٦٠٠٠. بي. لياقت رفته اند و. ٢٦٠٠٠. بي لياقت ديگر امده اند
    • ali A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      8 1
      به این میگن نظر عمیق مامانت قربونت بره با این وسعت دیدت !!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    44 4
    خداوكيلي كسي نميخواد جلويه اين كيهان و بگيره؟چطوري هر چي دلش مي خواد ميگه ولي كسي باهاش كار نداره؟فكر كنم فقط براي اين روزنامس كه آزادي بيان وجود داره
  • م IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    44 2
    حاج حسین خودتم میدونی خیلی از اونایی که رفتن مدیر نبودن رانتی بودن آویزونی بودن ...
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    61 3
    تا كور شود هر آن كه نتواند ديد!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    46 3
    تعویض مدیران کافی نیست باید به خاطر خرابکاریهاشون محاکمه هم بشوند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    84 3
    شما هم آبو بریز همونجا که میسوزه خخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    10 32
    هر وقت تعویض مدیران سطح بالا با آبدارچی شرکت‌های دولتی سطح کیفی مدیریت رو بالا می بره، حتما تغییر نیازه.
  • جواد IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    51 1
    سلام نمیدانم چرا این تغییر تحولات به مذاق آقای کیهان خوش نمی آید موضوع ایشان بسان آن شاه و محکوم است که گفته شده بود قربان شما یا شلاق نزدهاید و یا شلاق نخورده اید. کیهان عزیز به یادبیاورید بعد ازانتخابات 84 را که حتی به مبصر های کلاس هم رحم نکردید چه رسد به پستها و مقامات البته من خودم از ریشه به این موضوع معترضم واین سیاست غلط درایران بوده و است . ولی آقای کیهان شما را قسم میدهم به آن دیدگاه خوارجیتان اینقدر آب در آسیاب دشمن نریزید .
    • صادق IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      7 0
      قربون دهنت راست گفتی اینها از تیر وتبار خوارج هستند در این زمان مقابل علی ولی از نوع ولایتش
  • سمیرا A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    26 2
    نباید فراموش کرد بسیاری از تغییرات لازم است، لطفا مطلب هفته نامه پاسارگاد(نشریه محلی استان کرمان) با عنوان نامه ای برای «تغییر» را بخوانید، بسیار جالب توجه است: http://www.pasargadnews.com/detail/1070
    • محمدرضا A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
      1 0
      جالبه در این شهر هیچ تغییری صورت نگرفته و کیهان چنین ادعایی را مطرح می کند.
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    50 1
    هرچقدر بیشتر عوض شن یعنی وضع بهتر میشه تازه باید اموالشون هم بلوکه بشه.
  • ی بنده خدا A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    52 3
    در سرزمین ایران خورشید در حال غروب بود . چرا که سایه آدم های کوچک بزرگ شده بود درود بر دولت تدبیر که آدم های کوچک را کنار زد تا ...
  • مصطفی IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    ههههههههه چه تیتر خنده داری
  • رضا RS ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    استراتژی کیهان و تندروها بزرگنمایی جابجایی ها برای اعمال فشار بر دولت است تا بتوانند تعداد بیشتری از مناصب را همچنان در اختیار تندروها نگه دارند امیدواریم دولت در مقابل این استراتژی تندروها کم نیاورد و با قدرت به تغییرات خود ادامه دهد
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 0
    هه هه هه مدیر؟؟؟کدوم مدیر؟؟؟این دوستان از درشت تا ریزشان حریف لنگ مرغ نشدن قیمت مرغ مثل نمودار قلب من مدام بلا وپایین میرفت!!!شک دارم که خودشون رو هم نمیتوستن مدیریت کنند چه برسه به کشور!!!حسین شریعتمداری یکی از طنز پردازان به نام کشور در سال 92 نام گرفت:))))
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    47 10
    شریعتمداری و نتانیاهو این رو بدونن که ما ملت ایران پشت رهبر انقلاب و دکتر روحانی تا اخرش می ایستیم
  • محسن EU ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 13
    روحانی ضربه این کاراش رو میخوره
  • حمید IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    نه کیهان خان!!!!!هنوز با رکورد احمدی نژاد که 12000 هزار نفر از مدیران و روسا و کارشناسان و کارمندان و نگهبانان و آبدارچی ها رو عوض کرد که خیلی فاصله است!؟ در تاریخ احمدی نژاد رکورداهایش دیگر تکرارشدنی نیست مثل درآمد 700 میلیارد دلاری ولی پایین ترین رشد اقتصادی ورشکستگی اقتصادی بدهکارترین مقروض ترین بالاترین نرخ تورم بیشترین اخراجی ها .......................آره بابا جان........هیکس رکورد رفیقتون رو در چیزهای بد البته نمیزند در تاریخ.......
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 1
    بنازم به مدیرانی که احمدی نژاد گمارده بود البته در بسیاری از جاها اشتباه کرده بود زیرا که مدیران احمدی نژادی الحق و انصاف میتونستند مدیران اقتصادی بخش خصوصی خوبی باشند چون فقط به فکر درآمد برای خود و اطافیان خودشان بوده اند نمونه بارزشان این رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که از روزی که اومده فقط به فکر تالیف چاپ توزیع کتاب و پک های آموزشی غیر مرتبط و برگزاری همایش و .... بوده و آموزش مطلقا تعطیل؟! برای اثبات کافیه که بدونید الان بیش از 5 ماهه که این سازمان فاقد معاونت تخصصی مربوطه(معاون آموزش) می باشد؟! قابل توجه وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 0
    من این روزنامه را فقط بخاطر ابعاد بزرگش برای الگو در اوردن خیاطی استفاده میکنم نه چیز دیگری !! خبر انلاین چاپ کن
  • علی IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 1
    واقعا متاسفم که چرا شما فقط روزنامه کیهان را می بینید ، روزنامه های زیادی در این مملکت چاپ میشود که هزاران برابر کیهان خواننده دارند . و مطمئنا همه مطالبشان هم سیاسی نیست میتوانید حداقل به مطالب غیر سیاسی که برای مردم مفید است اشاره کنید . روزنامه های دیگر را هم ببینید . شاید هم شما با این کار می خواهید برای این روزنامه خواننده جمع کنید که از یادداشتهای مردم مشخص است که راه درستی انتخاب نکرده اید .
  • عباس A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 0
    بي نام اول نظر ملت ايران را نوشت تاييد كامنت شما به 500 هم خواهد رسيد.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    وقتي يه عده با ضابطه اومدن و فاقد سواد مديريتي هستن بايد عوض شن اين كه ديگه اظهر من اشمسه
  • مهرداد IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 0
    میزان فساد و خرابی در 8سال گذشته آنقدر زیاد بود که حتی اگر 24000 نفر از دولتمردان قبلی سر کار باشند نیز در اسرع وقت باید برکنار ودر صورت همراهی قوه قضاییه محاکمه گردند . تکلیف این جریده کم تیراژ پر مدعا با مدیر مسئول بی.... با خداوند منان در محاکمه عدل الهی ......
  • mehrdad IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    8سال هر کاری خواستید کردید هر حرفی دلتون خواست زدید الان هم میزنید ولتون میکردن اون بابامیکردید امام زمان فقط یه کلام جوابتونه( همینیکه هست)
  • رضا IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    اقاي شريعتمداري، با مديران مورد وثوق شما ، ايرانمان در لبه پرتگاه هولناك قرار گرفته بود.اين جابجايي از ديدگاه ملت رنجديده امري لازم وضروري بود.
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    اگه خوب بودن عوض نمي شدن . خداروشكر . دمت گرم روحاني
  • محمد SE ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    کیهان جان ..این عدد را از کجات در آوردی..خجالت بکشید
  • صاد IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    از جناب شریعتمداری از این بامزگی ها خیلی شنیدیم و خواهیم شنید گاهی مزاح هم بد نیست!
  • ایرانی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 0
    به امید بیشترشدن این افراد
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    منظور شریعتمداری از این حرف‌ها به صورت خلاصه اینه که سیاست‌های احمقانه گذشته رو ادامه بدید، سرمایه‌های مردم رو به باد بدید و اون مدیرانی رو که می‌ذاشتن ما با پول حرام تحریم‌خواری به هزینه سفره زن و بچه مردم پروار شیم سر کار بذارید
  • حافظ A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    ايا بايد اجازه ميدادند مديران پراشتباه قبلى ته مانده اقتصاد را به باد بدهند؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    اگر این مدیران لایق بودند که اینم همه فساد نبود. برای درست شدن وضیعت باید بیش ازاین عوض بشوند
  • زارع IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 0
    مدیرانی که جز تخریب وطنمان ایرا کاری نکردند.
  • مهدی A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    هر وقت که می بینم کیهان عصبانیه خوشحال می شم چون مطمئنم یه کار درست انجام شده ...
  • نوید IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    6 0
    اخه ۸ سال کشور تو شکوفایی کامل بودددد!!! الان باید همه مدیران رو نگه داشت دیگه.... باید با همون فرمون ۸ سال دیگه بریم!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 0
    اولش دکتر روحانی با داس تشریف آورده بودن ولی الحمدلله تبدیل به احسن کرده اند و با بولدوزر کارها را پیگیری میکنن
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 1
    نه بحث لياقت مطرحه نه بحث توانايي فقط باند بازي هاى سياسي است كه البته بدر ملت ومملكت را هم همين باندبازيها دراورده نه همه انان كه رفتند بي لياقت بودند نه همه انانكه امدند عند ليا قتند ولي باوركنيد جندروز دنياارزش اين همه دروغ كويي وسياه كاري وحق كشى براي رسيدن به بست ومقام ومال نداره فرقي هم نميكنه ازاين كروه ياازان كروه(حذف نكن خبر)
  • بی نام US ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 0
    هنوز وقتي بياد ميارم چطور يك مدير نالايق در يك شركت بسيار مهم دولتي در زمان احمدي مژاد چه بلايي به سر همه آورد همه وجودم دچار رعشه مي شه
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 0
    سنگال یادت رفته مردم تعویض مدیران وبازنشستگیهای اجباری دوستت محمود احمدی فراموش نکرده اند
  • حسین NL ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 0
    آقای شریعتمداری برای اینکه این دولت فراجناهیییی هست !!!!!!! واصلا کار نداره تو اصول گرا هستی یا اصلاح طلب و از نظر این دولت تمام 2600نفر نالایق هستند و ان ها که کرسنت میبندن لایق!!!!!!!!! میدونم چاپ نمیکنی خبر . . .اما بزار تا نشون بدی بی طرفی
  • علی A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 1
    برای من سواله که این عدد 2600 رو از کجا آوردند؟ یعنی راه افتادن تو همه دستگاه‌های دولتی آمار گرفتند؟ اصلاً هر وقت دیدید پای عدد در میونه، خبر رو زیاد باور نکنید
  • منصور نوين IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    زمان احمدي نژاد كه همه رو قلع و قمع ميكرد و هر روز يكي رو مي برد و يكي رو مياورد و ركورد دار عزل و نصب وزرا شده بود كجا بودي آقاي شريعتمداري كه لغز بخوني؟ الان احساس مسئوليتت گل كرده؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 0
    مدیر های دزد رو باید عوض کرد
  • علی IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 9
    روحانی داس دارد نه کلید.
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 1
    شما از کیهان مطلب نذارید تو سایتتون اشکالی پیش میاد ؟!!
  • بی نام EU ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    چرا کیهان تغییرات پیشین را پنهان می کند؟!
  • حسام + 10 RO ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    کیهان جون! در دولت روحانی مدیران عوض نشدند بلکه آنهایی که هشت سال پیش بی دلیل کنار گذاشته شده بودند دوباره به جای خود باز گشتند.
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    گیریم ک تغییرات بوده.اخه پردت خوب مادرت خوب نکنه میخوای همون مدیرای دوران احمدی نژاد با اون دسته گلای مریمشون بمونند؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 1
    حاج حسین نمی خوای بازنشست شی؟
  • سمانه RS ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 8
    تو شرکت ما از 50 نفر پرسنل فکر کنم 20 نفر فقط مدیر و رئیس بودن شایدم بیشتر اصلا تب مدیر بودن و شغل باکلاس داشتن همه جارو گرفته همه دوس دارن میز داشته باشن کارمند زیر دست داشته باشن فکر می کنن ارزش و احترام فقط اینه که هی آقای مدیر آقای دکتر آقای مهندس به نافشون ببندن اگه مدیرایی که برکنار شدن از این دست باشن اصلا چیزی رو از دست ندادیم البته تقریبا با نظر اون بی نامی که گفته یه سری بی لیاقت رفته اند و یه سری بی لیاقت دیگه اومدن موافقم ولی این سوال هم پیش میاد که همه اونایی که مال دولت قبل بودن آیا واقعا بد بودن؟ امیدوارم فقط با غرض ورزی برکنار نشده باشن و به خاطر بی لیاقتی بوده باشه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    خب اتوبوسی آمده بودند و اتوبوسی هم رفتند چه ایرادی دارد
  • عباس IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 0
    قرار بود اونایی که در دولتهای قبلی بدون بلیت و لیلقت سوار پستهای مدیریتی شده بودند پیاده شوند 2600 نفر سهله 26000 نفر هم باشند باید پیاده بشن.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    کیهان شاید یادش رفته باشه اما ما یادمون نرفته سال 85 تا ابدارچی مدرسه مارو هم عوض کردن!
  • بی نام RO ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    7 0
    کیهان جان ! ما مدیرانی نیاز داریم که بتوانند ایران رو مدیریت کنند ان مدیران دولت قبلی قرار بود جهان رو مدیریت کنند !
  • محسن IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 1
    کیهان چرا اونایی که عوض نشدند را اسم نمی بری. یادم هست تو یک مصاحبه همین آقای شریعتمداری می گفت روزنامه کیهان روزنامه منصفی است و به حقایق می پردازد!!! اگر کیهان قبول کنه اسم مدیرانی که سر پست قبلیشون هستند را ذکر می کنیم. فقط به چند نمونش بسنده می کنم: آقای علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و از اطرافیان احمدی نژاد، آقای علی اکبر صالحی وزیر اسبق خارجه و رییس فعلی سازمان انرژی اتمی، عباس عراقچی سخنگوی سابق امور خارجه و عضو ارشد فعلی هیئت مذاکره کننده اتمی، سید حمید پورمحمدی گل سفید قائم مقام سابق بانک مرکزی و معاون فعلی آقای نوبخت، ............
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 0
    وقتی نصب چنین افرادی کشکی بود 2600 که هیج اگر 10000 هم باشند باید عوض شوند. امثال خاوری- مرتضوی-رحیمی- جز بدبختی برای این نظام چیزی ندارند. والسلام.
  • بی نام RO ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    5 1
    هر اتفاق خوبی که تو این کشور میفته کیهان میسوزه
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    10 0
    راست میگه بنده خدا ، چرا دست مدیران قبلی رو از جیب مردم قطع کردید ؟ منافع این طفلکان دلسوز به خطر افتاده
  • taha IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 5
    شماها اگر طرفدار ازادی بیان هستید که چرا مخالفینتون رو نمیتونید تحمل کنید این طرزه فکر فقط متعلق به انسانهای خود رای مغرور از خود راضیه ساده ترش دیکتاتوری 95 درصد روزنامهای کشور متعلق به اربابانه شماست ولی بازم خدا رو شکر میکنم که این روزنامه حرفهاش تیزو برندس برای شما ...حداقل کیهان با مدرک حرف میزنه نه با تهمت زدن به دیگران
  • زبان سرخ IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    با سلام دیدم یکی از مخاطبان نسبت به مدیریت فرهنگستان هنر مطلبی نوشته بود گفتم منم اینو عرض کنم چرا به ریاست فرهیخته آن ایراد می گیرید. ایشان با کهولت سن و بیماری که دارند لطف می کنند که همین مقدار هم تشریف می آورند. بزارین بخوابیم بابا!!!! حال نداریم. اگه ایشون می خواست مثل مدیریت قبلی ساعت 7 صبح سر کار باشه که دیگه تو این چهار سال وقت نمی شد سرکار بخوابیم! یا کارهای شحصی خودمون رو انجام بدیم.
  • مجید IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    8 1
    خدایا 2601 امین تغییر مدیریتی تغییر مدیر محترم کیهان (حسین آقا) باشه. الهی آمین
  • مجتبی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    0 2
    خبر آنلاین کامنت قبلیمو که حذف کردی اینو هم حذف میکنی ولی خودت یه نمونه داغش رو ببین حداقل: فارس نیوز - سرشاخه شرکت غیرقانونی گلدکوئیست پس از ۴ سال اخراج از دانشگاه علم و صنعت، با صدور حکمی به عنوان عضو هیأت علمی به این دانشگاه برگشت.
  • یک معلم IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 0
    جناب شریعتمداری قصه نداره همه می رن صدا سیما بیکار نمی شن محبت کنید یک آمار از دولت یار غارتان بدهید تاسیه روی شود هرکه دراو غش باشد
  • دهلرانی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    1 0
    در استان ایلام تا کنون جز استاندار و معاونین هیچ فرماندار بخشدار یا حتی مدیر کلی تغییر نکرده است و روسای اداران نیز به ندرت عوض شده اند در حال که مردم بی صبرانه منتظر تغیرات اساسی هستند در حالی که در دوره حاج محمود در عرض چند روز همه را درو کردند
  • صادق IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    1 0
    تا کور شود هرانکس که نتواند دید
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    1 0
    این یکی از شاهکارهای دولته. مچکریم
  • سمیرا IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    3 0
    پس این تغییر رئیس فرهنگستان هنر چی شد ؟!!!!!! همه منتظریم حتی خود رئیس!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    0 0
    این جور تیتر زدن ها ی روزنامه کیهان جز دشمنی با دولت و رئیس جمهور منتخب ملت چیزی رو ثابت نمی کنه؟