وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش وپرورش بدون محاسبه فضا وتجهیزات، میانگین برای هر دانش آموز سالانه یک میلیون وسیصدهزار تومان هزینه می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در گردهمایی روسای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان ها که در باشگاه فرهنگیان برگزارشد، گفت: بازنشستگان علاوه بر معلمی، حامل 30 سال تجربه اند که اگر هر سال فقط یک تجربه کسب کرده باشند، در پایان خدمت حامل 30 تجربه ارزشمند هستند که با احتساب 750 هزار بازنشسته فرهنگی عددی معادل 22 میلیون و پانصد هزار تجربه می شود که سرمایه عظیمی است.

او گفت: اگر امروز درکشور افرادی هستند که مفیدند، خدمتگزار و موثرند، دستاورد خدمت فرهنگیانی است که 30 سال عمر خود را صرف تعلیم و تربیت آنان کرده اند. اولین نکته این است که سرمایه انسانی بالاترین سرمایه هر کشور است و این مطلب را دنیا پذیرفته است. زیرا سرمایه انسانی تنها سرمایه ای است که پایان ناپذیر است در حالیکه سرمایه ای مثل نفت یا گاز یک روز به پایان خواهد رسید. بنا براین سرمایه انسانی نیرویی اثر بخش و پایدار است که معلمین نقش اساسی در تامین آن دارند.

 

تنظیم قانون بودجه مبتنی بر سیاست ها

فانی با اشاره به چهار سیاست (توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت و تقویت مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه سال 93 و ساماندهی نیروی انسانی اعلام شده برای سال 93) گفت: جمع کثیری از صاحب نظران و کارشناسان با بررسی برنامه های گذشته آموزش و پرورش بیش از 700 چالش را فهرست و اولویت بندی نمودند که این چهار سیاست برای سال 93 از دل آن ها استخراج شده است و شاید برای اولین بار در آموزش و پرورش باشد که قانون بودجه مبتنی بر سیاست ها و سیاست ها مبتنی بر چالش ها تنظیم شده است .

وی با اشاره به عنایت خاص دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش گفت: علیرغم محدودیت های بودجه سال 93 که رشد 11 درصدی را برای دستگاه ها درنظر گرفته، بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد دارد که این حاکی از اشراف، آگاهی و عنایت مسئولان نسبت به جایگاه آموزش و پرورش می باشد.

 

در اتاق های فکر از ظرفیتهای بازنشستگان استفاده می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: مقرر شد در وزارتخانه اتاق های فکر راه اندازی شود و ظرفیت ارزشمند بازنشستگان بمنظور حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده شود. البته مستحضرید که تحولات در آموزش و پرورش با شیب ملایم، تدریجی و با انجام تحقیقات علمی صورت پذیرد.

او ضمن تاکید بر ضرورت توسعه مشارکت های عمومی در ابعاد مختلف گفت: بنا داریم میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان در مدارس غیر دولتی را از 5/8 درصد به 12 در صد در دو سال آینده رسانده و ظرفیت خالی این گونه مدارس را با معرفی دانش آموز و خرید خدمات آموزشی پرکنیم.

فانی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش بدون محاسبه فضا و تجهیزات، بطور میانگین برای هردانش آموز سالانه یک میلیون و سیصد هزار تومان هزینه می کند گفت: بسیاری از مدارس غیر دولتی حتی با کمتر از این مبلغ آماده ارائه خدمات آموزشی هستند. در ادامه چند تن از اعضای کانون بازنشستگان استان ها ضمن طرح مشکلات حوزه مربوطه، پیشنهادات خود را ارائه کردند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کی هان EU ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    31 0
    بله حتما بچه نداری ببینی ماهی چقدر مدرسه از بچه ها به بهونه های مختلف پول میگیره.... خود مدیر مدرسه میگفت به ما پول ماژیک هم نمیدن
  • ساسان A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    24 1
    مگراموزش و پرورش و وزارت یهداشت و .......موسسات انتفاعی هستند که عملکردشان باسود و هزینه ارزیابی شود؟باید به فکر تربیت و آموزش بهتر باشیم.
  • حاجی A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    28 1
    با سلام اقای فانی من خودمم معلم هستم مدیر ما از مردم محل پول برای امورات مدرسه میگیرن پول ماژیک هم نداره مدرسه همش حرف نزنید لطفا وضع معشیت معلما هم دست کنید این چه زندگییه که برا ما درست کردین شما
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    4 0
    این هزینه شامل دانش اموزان غیر انتفاعی که نمیشه؟؟؟
  • حسن A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    50 9
    بعداز سی سال معلمی ۴ ماهه بازنشست شده ام دریغ از یک تقدیر خشک وخالی ، این بماند ۴ ماهه که حقوق نگرفتم ومن مانده ام با ....... راستی خدا قوت اقای فانی
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 1
    مگر حق تحصیل رایگان جزو اصول قانون اساسی نیست؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    3 2
    1300 برای هر دانش اموز سالانه ! خیلی کمه
  • بیکار A1 ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    3 1
    میشه پولو بجای اینکه خرج بچه ها کنین یه هویی جرنگی بدین به بابای بچه؟ 15 ملیونو 600 هزار تومن بدین برا هر بچه. من بیکار و عیال قول میدیم هیچکدومشونو نفرستیم مدرسه.
  • محمد IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    4 1
    آقاي وزير فكر كنيد بچه هاي ايران بچه هاي خودتون هستن ! دريغ و منت ممنوع ! با افتخار و احساس مسئوليت براي آينده فرزندان ايران زمين سرمايه گذاري كنيم . ( هزينه نيست ! )