تسنیم نوشت:

احمد اسفندیاری معاون امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا طی سال 2013 که صبح امروز در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار می‌شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کس بخواهد در مورد حقوق بشر حرف بزند آمریکایی‌ها چنین حقی را ندارند، گفت: این سخنان رهبر معظم انقلاب پیشینه تاریخی دارد.
وی ادامه داد: فقط در جنگ جهانی دوم که نتیجه عملکرد غربی‌ها بود، 65 میلیون انسان کشته شدند و به طور کل هر کجا کشتاری بوده، رد پای غربی‌ها را می‌توان در آنجا دید که قبل از وقوع جنگ جهانی دوم رد پای انگلیسی‌ها و بعد از جنگ جهانی دوم رد پای آمریکایی‌ها در هر کشتاری در هر کجای دنیا دیده می‌شود.
اسفندیاری همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که سازمان عفو بین‌الملل که از سازمان‌های ساخته شده به دست آمریکایی‌هاست، آمریکا تاکنون به 52 کشور حمله نظامی داشته است و از زمان تشکیل دولت آمریکا نیز تاکنون 50 میلیون نفر از سرخپوستان ساکن در آمریکا از بین رفته‌اند. برده‌داری از سیاهان آفریقایی توسط غربی‌ها و آمریکایی‌ها در طی 3 قرن اخیر از دیگر موارد نقض حقوق بشر آمریکایی‌هاست.
معاون امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دلایل انتشار این گزارش اظهار داشت: در جریان رسانه‌ای دنیا، اقدامات دولت‌های غربی و به ویژه دولت آمریکا معمولا سرپوش گذاشته می‌شود و اجازه رسانه‌‌ای شدن به آنها داده نمی‌شود، لذا از رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های فعال در فضای مجازی می‌خواهم که این موارد نقض حقوق بشر را رسانه‌ای کنند تا مردم آمریکا نیز از این موارد آگاه شوند.
وی با اشاره به جلوگیری از پخش شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صداوسیما گفت: حالا که شبکه‌های پرس تی‌وی، هیستان تی‌وی و العالم با کارشکنی غربی‌ها اجازه پخش سراسری در دنیا را ندارند، رسانه‌های مجازی باید موارد نقض حقوق بشر توسط غربی‌ها و آمریکایی‌ها را منتشر کنند. البته در خود آمریکا نیز فیلترینگ و حمله به این سایت‌ها را شاهد هستیم.
اسفندیاری با بیان اینکه یکی از موارد مستضفعین جهان 99 درصد مردم آمریکا هستند که حتی از شنیدن اخبار محرومند، افزود: ما یکی از رسالت‌های خود را روشنگری و آگاه کردن مستضعفین جهان نسبت به حقوق خود می‌دانیم و مردم آمریکا نیز جزو همین مستضعفین هستند.
معاون امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه 3 هزار نفر در آمریکا در انتظار اعدام شدن هستند، خاطرنشان کرد: وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرده که در بین سال‌های 2008 تا 2013 میزان تیراندازی‌ها در آمریکا 3 برابر بازه زمانی سال 2000 تا 2008 شده است که نشان می‌دهد مردم آمریکا امنیت جانی ندارند در حالی که یکی از حقوق اولیه انسان‌ها امنیت است.
وی با اشاره به رای نیاوردن لایحه ممنوعیت فروش سلاح گرم در آمریکا گفت: سالانه 500 کودک در آمریکا در اثر تیراندازی کشته می‌شوند.
اسفندیاری در ادامه سخنان خود اظهارداشت: هیچ گروه مستقلی و سازمان‌های مردم‌نهادی در آمریکا اجازه ندارند که موارد نقض حقوق بشر توسط دولتمردان آمریکایی را بررسی کنند و اگر اجازه دهند که گروه‌های مستقل در موارد نقض حقوق بشر در این کشور نظارت داشته باشد، قطعا این موارد 10 برابر گزارشی می‌شود که قصد داریم رونمایی کنیم.
معاون امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌ در حال حاضر معلوم نیست که چه بلایی بر سر بازداشت شدگان جنبش وال استریت آمده است و همه این موارد از جمله نقض حقوق بشر در داخل خاک آمریکاست که نقض حقوق بشر در خارج از آمریکا بسیار بیشتر از این میزان است.
وی در همین زمینه ادامه داد: به زودی سامانه ثبت موارد نقض حقوق بشر را رونمایی خواهیم کرد تا از ابتدای سال آینده هر سه ماه یک بار گزارشی را در مورد نقض حقوق بشر توسط غربی‌ها و آمریکایی‌ها منتشر کنیم.
اسفندیاری در پایان با اشاره به گزارش آماده شده در مورد موارد نقض حقوق بشر در آمریکا در سال 2013 گفت: از مسئولان به خصوص در وزارت خارجه به طور جد می‌خواهیم که این گزارش را از طریق محافل بین‌المللی پیگیری کنند که ما بر اساس بیانات حضرت امام خمینی (ره) وظیفه داریم از حقوق مظلومین و مستضعفین جهان حمایت کنیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پسرخوب A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    15 2
    حتما 99% ایرانیام تو رفاه کاملن؟نه؟؟؟!!!!!
  • پارسا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    6 1
    بس كنيد اين حرفارو،بس كنيد..مردم يه صبري دارن
  • شیپوری A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    5 0
    خیلی هم خوب ، کمک به مستضعفم که واجبه پس بریم کمکشون کنیم.
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 0
    درآمد يك مهنس مستضعف در امريكا سالي 120 هزار دلار است كه او مي تواند با درآمد يك سال خود خانه ،ماشين و وسايل زندگي را خريداري كند
  • من A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    12 0
    اسفندیاری با بیان اینکه یکی از موارد مستضفعین جهان 99 درصد مردم آمریکا هستند که حتی از شنیدن اخبار محرومند، افزود: ما یکی از رسالت‌های خود را رو...خب بیست و سی رو اونجا فعال کنید اگاهشون کنه خخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 1
    مطلب جدیه؟
    • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      4 0
      نه عزیزم جدی نیست. قرار بوده این مطلب رو در قسمت طنز و کاریکاتور قرار بدن. اشتباهی در قسمت دیپلماسی طبقه بندی شده.
  • ارش IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 1
    اره، فقط ایران خوبه...لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و .... کم بود بریم به آمریکا هم کمک کنیم....مردم خودمون که مهم نیستن.
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    7 1
    اونجا هم یه بسیج مستضعفان تشکیل بدید حتما از مستضعف بودن خارج می شن. حالا چرااینقدر آمریکا دوست شدید؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 0
    عچب
  • پارسا A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    5 0
    به نظرم ما ایرانی ها هم بسیار مستضعف باشیم. مگه نه ؟ .....
  • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    5 0
    چرا بی حساب سخن می گوییم وقتی درآمد سرانه ملی ما حدود چهار هزار دلار بود این شاخص درامریکا پنجاه هزار دلار بود حالا چطور 99درصد را فقیر می دانید نمی دانم؟ًًًًًًًًًًًًًًً!ًًًًًًًًًًًًًًًًًً
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    5 0
    99 درصد رو خوب اومدي خيلي ام عالي
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    15 1
    بیچاره ها!!! :)
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    9 0
    میخواین اصلا یه بخشی از کمک های صندوق صدقات رو -بعد از لبنان و افغانستان و سومالی و اینا- به آمریکایی ها اختصاص بدیم که از دریای بی کران مواهب ما ، بی بهره نمونن ...
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    3 0
    عجب کشف خفنی
  • بی نام EU ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    3 0
    آقای معاون، خونه تون هر جا باشه بالاخره یه پارک نزدیکش هست. ببینید ساعت 10 شب به بعد اونجا چه صحنه هایی رو می بینید، بعد دلتون برای هر کی میخواهید بسوزه. لطفاً گوش مردم رو دراز فرض نکنید!
  • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    1 5
    این حرف کاملا درسته من خودم در امریکا به دنیا امدم و تا 25 سالگی انجا بزرگ شدم پدر و مادر ایرانی بودن و با کمک سفارت الجزایر موفق شدم پاسپورت ایرانی بگیرم و خودم را از ان جهنم نجات بدم از شدت فقر مردم در امریکا هر روز برای دریافت کارت غذا ساعت ها در صف می ایستند تا کمک های بشر دوستانه سازمان ملل را دریافت کنند .
    • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
      4 0
      اینجا فقرا تو کدوم صف بایستند غذا گیرشان میاد؟! نکنه با ماهی 45 تومن میشه!؟