۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۹

ایسنا نوشت:

وزیر دفاع آمریکا سفر برنامه‌ریزی شده‌اش را به ترکیه بدون دلیل مشخصی به تعویق انداخت اما ابراز امیدواری کرد که به زودی به آنکارا برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا قرار بود 27 ژانویه به عنوان بخشی از تور اروپایی خود به ترکیه برود.

منابع دیپلماتیک آمریکا گفتند: هاگل امیدوار است تا به زودی به ترکیه برود و ما به بررسی فرصت‌ها ادامه می‌دهیم.

اما این منابع هیچ دلیل مشخصی را برای به تعویق انداختن این سفر اعلام نکردند.

این سفر چاک هاگل عالی‌رتبه‌ترین رویارویی میان این دو کشور از زمانی می‌بود که ترکیه در پی یک زلزله گسترده سیاسی داخلی که بر روابط واشنگتن و آنکارا نیز تاثیر گذاشت، متزلزل شده است. تصمیم ترکیه برای خرید یک سیستم دفاعی موشکی ضد بالستیکی چینی و خطر القاعده در سوریه جزو موضوعات مهم نشست هاگل با طرفین گفت‌وگوی ترکی خود بود.

واشنگتن که شدیدا نسبت به تصمیم ترکیه برای گرفتن چنین سیستمی از کشوری که عضو ناتو نیست بسیار نگران است دائما پیام‌های خود را در رابطه با این مساله در ماه‌های اخیر از طریق مقامات عالی‌رتبه وزارت دفاع به ترکیه ابلاغ کرده است.

دیگر موضوع مهم سوریه و نگرانی‌ها نسبت به رشد تعداد اسلام‌گرایان افراطی در این منطقه بود چرا که مناطق مرزی عراق و سوریه به پایگاه جدیدی برای القاعده و نیروهای وابسته به آن تبدیل شده است. در حالی که ترکیه نگرانی‌های خود نسبت به تحولات اخیر در عراق را ابراز کرده آمریکا نیز آمادگی خود برای کمک‌ به دولت بغداد در مبارزه علیه این گروه‌های افراطی را بیان کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =