فارس نوشت:

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با هشدار نسبت به کاهش سهم تولید در هدفمندی یارانه‌ها گفت: در حالی که بر اساس قانون هدفمندی باید ۳۰ درصد درآمد هدفمندی برای تولید باشد، اما کمتر از ۱۰ درصد منابع تبصره هدفمندی برای تولید است.

 در مورد سهم تولید در تبصره هدفمندی یارانه‌ها و فاز دوم هدفمندی اظهار داشت: طبق قانون باید سهم تولید از درآمد‌های هدفمندی یارانه‌ها 30 درصد باشد و در روزهای آینده این موضوع توسط نمایندگان در صحن مجلس بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از 10 درصد از منابع تبصره هدفمندی به تولید اختصاص یافته، تصریح کرد: این موضوع از جمله مباحثی است که در دولت گذشته نیز به درستی اجرا نشد و باید قانون‌گذار و مجری به گونه‌ای عمل کند که اهداف متصور شده برای هدفمندی یارانه‌ها محقق شود.

نماینده فومن و رشت در مجلس تاکید کرد: اگر بخش خصوصی در راستای اجرای هدفمندی یارانه‌ها و آنچه که دولت مدنظر دارد حمایت نشود و نتواند تسهیلات لازم دریافت کند، تورم، اشتغال و تولید از وضع کنونی بدتر خواهد شد.

به گفته عاشوری اکنون 10 هزار میلیارد تومان برای تولید در نظر گرفته شده که به نظر می‌رسد، کمتر از پیش‌بینی‌های قانون هدفمندی یارانه‌ها است و در این راستا مجلس با توجه به جایگاه نظارتی خود در راستای حمایت از تولید و قانون‌گذاری اقدام کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هنوز رقم پیشنهادی دولت برای تولید در هدفمندی یارانه‌ها توسط اعضای کمیسیون تلفیق و نمایندگان موافقت نشده است، بیان داشت: قطعا نمایندگان ضرورت‌های نسبت به این موضوع را می‌دانند و برای افزایش حمایت از تولید اقدام خواهند کرد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =